Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Pärjääminen monen lajin kanssa?

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#46

Viesti Mika »

bodyguard kirjoitti:
kenttiensankari kirjoitti: Nyrkkeilyn ja BJJ:n ristiintreenaamisen ongelma olisi lähinnä fyysiset vaatimukset. Nujulajeissa toi jerkku on aika oleellinen asia kun taas nyrkkeily on enemmän nopeuslaji. Jos haluaa todella hyväksi toisessa niin toista ei voi kovin innokkaasti treenata. Tältä kantilta ajateltuna samanlaiset lajit tukisivat toisiaan.
Jos haluaa tosi hyväksi jossain lajissa niin eikö kannattaisi käyttää kaikki energia juuri sen lajin treenaamiseen?
Tjoo-o, ja näinhän yleensä toimitaankin, mutta jos vaikka omaan lajiin kuuluu jokin sellainen osa-alue, jonka osaamista haluaisi siihen osa-alueeseen keskittyvässä lajissa kehittää, ristiriitoja saattaa tulla, jos tämä yksi osa-alue on esim. fysiologisilta vaatimuksiltaan lajin muista osa-alueista poikkeava. Tällöin oma harjoittelu kannattaa jaksotella aika tarkkaan, tai sitten kannattaa ehkä muuten miettiä niitä tavoitteita.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#47

Viesti Eelo »

kenttiensankari kirjoitti: Nyrkkeilyn ja BJJ:n ristiintreenaamisen ongelma olisi lähinnä fyysiset vaatimukset. Nujulajeissa toi jerkku on aika oleellinen asia kun taas nyrkkeily on enemmän nopeuslaji. Jos haluaa todella hyväksi toisessa niin toista ei voi kovin innokkaasti treenata. Tältä kantilta ajateltuna samanlaiset lajit tukisivat toisiaan.
Noh, onneks mus ei oo vielä mitään fyysistä, ni voi kehittyä joka suuntaan. Ton bjjnki ajattelin vielä ottaa tähän rinnalle, mutta sithän on jo 4lajia :roll:
Eelis Mikkola
Raine
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 27
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#48

Viesti Raine »

Olisiko teidän mielestä mitenkään erityisen vaikeaa reenata judoa ja aikidoa samaan aikaan? Olen aloittamassa lähitulevaisuudessa judon ja haluaisin harjoitella joskus myös aikidoa. Ajattelin että treenailisin judoa tarpeeksi kauan että perusteet olisivat hallinnassa ennenkuin ottaisin aikidoa mukaan. En siis ole vielä kumpaakaan kokeillut mutta tällä hetkellä uskon että pitäisin molemmista.
CrazyCatt
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 301
Lauteille: Maaliskuu 2007

#49

Viesti CrazyCatt »

Raine kirjoitti: Olisiko teidän mielestä mitenkään erityisen vaikeaa reenata judoa ja aikidoa samaan aikaan? Olen aloittamassa lähitulevaisuudessa judon ja haluaisin harjoitella joskus myös aikidoa. Ajattelin että treenailisin judoa tarpeeksi kauan että perusteet olisivat hallinnassa ennenkuin ottaisin aikidoa mukaan. En siis ole vielä kumpaakaan kokeillut mutta tällä hetkellä uskon että pitäisin molemmista.
Paljon on Aikidossa ollut judo-taustaista porukkaa.
Eipä siitä vissiin hirveästi haittaakaan ole. Hyvin ovat judokat aikidossa pärjänneet, jotkut jopa jääneet sille tielleen. ;)
Kuvake
Simpanssi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2298
Lauteille: Joulukuu 2004

#50

Viesti Simpanssi »

JanneM kirjoitti: Ittellä tän hetkinen x-treenaus menee aika lähelle toisiaan. Nimittäin BJJ ja judo. NO mutta tähän tuleekin sitten se pointti, että mun mielestä BJJ ja judo on pohjimmiltaan samaa juttua. (hieman eri painotuksin tosin) Lasken asian niin, että treenaan BJJa ja judotreeneissä treenaan BJJ pystyä. Samalla logiikalla treenaan sitten BJJ treeneissä judo mattoa.

edit: Voisin kyllä treenata vähän ahkerammin sitä judoakin... Ois hienoa, kun ois sekä judossa, että jiu-jitsussa sama vyön väri... Tällä hetkellä on judon saralla hitusen kirittävää.
Minunkin tekisi hieman mieli mennä aloittamaan bjj, mutta nyt kun ei ehdi edes judoamaan niin taitaa olla vielä pitkään ajatuksen tasolla..

Ehkä joskus.
tekuruma
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 757
Lauteille: Huhtikuu 2007

#51

Viesti tekuruma »

Huomasin tuossa eräänä iltana, että kun uusi laji alkaa käymään tutuksi ei siitä olekkaan mitään haittaa . Tai sitä ei enää ainakaan koe sellaiseksi.

Uuden lajin aloitus vie huomioa muiltta, koska siinä on paljon asioiden sisäistämistä .Mutta kun perusjutut ovat hanskassa ,ongelmat kaikkoavat.

Näin minulle ainakin kävi Hapkidon kanssa.Se on kuin yhdistettyy TKD ja judoa (Aikidoa lukko heitot)

Kombatan tuottaa vielä päänvaivaa :( siinä on niin monimutkaisii juttui :evil:
"Kukkokin on kananpoika"
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#52

Viesti Kari Aittomäki »

Muistan kun pelasin futista tosissani. Taisiis niintosissaan kuin nyt potkupalloa voi pelata.
Ei mulla silti ollut hankaluuksia muistaa, että koriksessa palloa pompotellaan käsin ja maaliki on ihan erimoinen.

Eikä mulla ollu mitään vaikeutta vaihtaa budosukkia aina järjestävän seuran mukaan.
Ei pidä ottaa itteensä liian vakavasti.
tekuruma
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 757
Lauteille: Huhtikuu 2007

#53

Viesti tekuruma »

Kari Aittomäki kirjoitti: Muistan kun pelasin futista tosissani. Taisiis niintosissaan kuin nyt potkupalloa voi pelata.
Ei mulla silti ollut hankaluuksia muistaa, että koriksessa palloa pompotellaan käsin ja maaliki on ihan erimoinen.

Eikä mulla ollu mitään vaikeutta vaihtaa budosukkia aina järjestävän seuran mukaan.
Ei pidä ottaa itteensä liian vakavasti.
:D :D Ymmärrän ironiasi :D Itsellä vain uudet asiat vaivaavat alkuun ,kun ei tiedä tarpeeksi.Kun tietoa tulee, tunnekkin häviää.

Esim : Tilanne jossa pitäisi laittaa jokin kone tomimaan muttakun ei oikein osaa ,painelee namiskoita ,mitäs tosta tapahtuu..jne Yleensä koneet ovat varsin yksinkertaisia käyttää ,niihin vain tarvitaan alku opastus.
"Kukkokin on kananpoika"
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#54

Viesti AriJ »

Kari Aittomäki kirjoitti: Eikä mulla ollu mitään vaikeutta vaihtaa budosukkia aina järjestävän seuran mukaan.
On kyllä ihailtavaa tuon tasoinen nollauskyky. Itselläni aina tuppaa niitä oman lajin maneereja pyrkimään muiden lajien treeneihin, joskus haitaksi asti :(
______________________
Kuvake
Jukka Suominen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1019
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#55

Viesti Jukka Suominen »

Eiköhän se kokemuksen myötä sitten onnistu, monen lajin kanssa pärjääminen.
Huomasin potku miitissä kun ensi kertaa tosissani yritin baji opetusta seurata, en vain kyennyt ymmärtämään siitä yhtikäs mitään, tuntui vaan että ei juuri älyttömämpää hommaa voisi ollakkaan. Tämä tosin johtuu vain omista rajoituksistani.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#56

Viesti Kari Aittomäki »

Hehhee, taas nauroin ääneen.
Kiitosta.

Onhan mullakin tosipaljo näitä tilanteita kun joutuu todella kaivaan hampaat alahuuleen ettei röhönauru karkais.
En ole vaan asiaa niin viittiny valaista, kun tää kamppailumaailma on nin väkävää.

Ja eise monenlajin treenaaminen ole mikäänjuttu silloinkun jutuissa on kontaktipintaa.
Mun kohdalla traditiokarate, kilpakarate, alapotkukikkari ja jujutsu oli kaikki saman rantapallon eri kaistaleita.
Mä oli beachilla ja mulla oli kivaa!

Kwondo ei kyllä napannut eikä stadilaisbokrailukaan, ihan erilaista kuin.
Harmi ettei tuolloin ollu vielä thaijuttuja saatavilla, ois kenties napannu ja oisin kenties saanu jopa matseja.
Olimutten hyvin lähellä ettei saatu matsiryhmää Genbukaissa aikaan, sielä treenas sillon Hangasvaaran Harri (motivoitunut poliisi) ja muutama muu kaksmetrinen, vedettiin jokunen kunnon treenikin ja Yujin luona kahvitellessa kaavailtiin matsiryhmää.
Se ois voinu olla kovakin juttu. Mutta ku.
tekuruma
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 757
Lauteille: Huhtikuu 2007

#57

Viesti tekuruma »

hassuttelija kirjoitti: Eiköhän se kokemuksen myötä sitten onnistu, monen lajin kanssa pärjääminen.
Huomasin potku miitissä kun ensi kertaa tosissani yritin baji opetusta seurata, en vain kyennyt ymmärtämään siitä yhtikäs mitään, tuntui vaan että ei juuri älyttömämpää hommaa voisi ollakkaan. Tämä tosin johtuu vain omista rajoituksistani.
Itsellä reaktio oli päinvastainen ,ymmärsin kyllä asian ytimen ,mutta saada ruumis tottelemaan samankaltaisesti kuin tämä kiinalainen teki onkin sitten erijuttu :) Vaatis tosi syvällistä reenii :)
"Kukkokin on kananpoika"
Kuvake
KungFuMiäs
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 5372
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

#58

Viesti KungFuMiäs »

tuntui vaan että ei juuri älyttömämpää hommaa voisi ollakkaan. Tämä tosin johtuu vain omista rajoituksistani.
:D hyvin tuttu tunne. Se mikä sitten antaa edes jotain järkeä siihen on tuntea se, niikuin miitis oli mahdollisuus ;) , se antaa sellaisen pienen valon häivähdyksen sinne pimeän tunnelin päähän.
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#59

Viesti AriJ »

Kari Aittomäki kirjoitti: Mun kohdalla traditiokarate, kilpakarate, alapotkukikkari ja jujutsu oli kaikki saman rantapallon eri kaistaleita.
Hetken mietin tuota komboa ja jujutsun sopivuutta settiin, mutta sitten muistui mieleen että ko. lajin perustajahan oli itse potkunyrkkeilytekijä myöskin.
______________________
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#60

Viesti Kari Aittomäki »

Noei.
Hokutoryu on nykypäivää, tuolloin kasariaikoihin jutsu oli hyvin elävää ja rokkaavaa.
Erittäin innovatiivista, etten sanoisi.
Jo pelkästään samassa huoneessa oleminen oli vänkää. Nämä Seppäset ja Tenhuset ja Kuunot ja muut oli tuolloin tuoreita ruskeitavöitä ja menopäällä kokoajan.
Niin tai siis Kuuno oli jo paridania tottakai.

Mutta se meininki oli hyvin rocknroll.
Siksipä sielä Vilhovuorenkadulla natustelin.. ja tottakai tahdoin kontakipintaa tarunomaiseen jiujitsuun.

Se oli mukavaa aikaa, jepkyllä.
Edit eli Yuji, Ave ässineen, kikkari ja karatemaajoukkue edusti mulle silloin treenaamisen Olymposta.
Ei paljo kivestäny treenata kaikkia rinnakkain.
Ittelleni kun treenasin.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 62 kurkkijaa