Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Lukot ja niiden toimivuus II

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

#31

Viesti L.K. »

flammee kirjoitti:
K.Maga kirjoitti:Ihan hyviä pointteja heitit,mutta tuosta lukkojen käytöstä olen vähän eri mieltä.En siitä etteikö lukot toimi,mutta ongelma on juuri se,että mitä sitten tehdään.Eli pidetäänkö sitä kaveria 20-30min hallinnassa vai rikotaanko paikat?
Niin, erona lyömiseen on se että on valinnanvaraa, lyömistouhuissa se uhkailu ei ole niin tehokasta, kuin lukon pitäminen kiputeholla..
K.Maga kirjoitti: Mitä tulee siihen lajivalintaan,niin kollegiassessorille suosittelisin tietenkin magaa tai defendoa,mutta ei varmaan tuo hapkidokaan mikään huono ole,mutta toki varmaan korkeat potkut yms. vievät jonkun verran aikaa pois niistä puhtaista ip-käyttöön soveltuvista tekniikoista.
Kollegiasessoria tais ensisijaisesti kiinnostaa matsaus.. Liekö mainitsemissasi lajeissa tuota matsausta sen kummemmin kuin hkd:ssakaan.
Voihan lyönneilläkin "uhkailla".Esim. napakka litsari,joka antaa vasta esimakua siitä mitä tulee jos tarvis vaatii ;)
Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat,mutta ongelma tulee just siinä,että jos se lukko ei saa sitä haluttua kipuefektiä aikaan ja kaveri vaa toteaa,että vedä tårta på tårta sitte,niin minkäs teet?Kandeeko vetää?Onko järkeä?
Kuten sanoin,lukoille on paikkansa,mutta siviilinä niiden kanssa pitää mielestäni olla tosi tarkkana,ettei käy ohraisesti,sitä toista tilaisuutta ei ehkä tule,jossa itse on niskan päällä..

Magassa sekä defendossa on yleensä säännöllisesti sparria eri säännöillä ja harjoitteita voi myös tehdä hyvin elävästi.Toki riippuu seurasta.Varmasti näin voi myös olla Hapkidossa,sitä en sano.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
johannes
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1843
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Haukipudas!

Re: Hapkidon toimivuus itsepuolustuksessa.

#32

Viesti johannes »

Verr kirjoitti: Lyönnit ja potkut ovat hyödyttömiä, koska mitä teet jos hyökkääjälläsi on jääkiekkokypärä päässä ja on varustautunut jääkiekkovarusteilla? Mitä silloin teet?
Eihän jäkisvarusteet tee potkuista hyödyttömiä. Se on yks ja sama, onko siinä kypärä välissä jos kenkä heiluu päähän.
"There's no business like ho business" :pimp:
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Re: Hapkidon toimivuus itsepuolustuksessa.

#33

Viesti Mjölnir »

johannes kirjoitti:
Verr kirjoitti: Lyönnit ja potkut ovat hyödyttömiä, koska mitä teet jos hyökkääjälläsi on jääkiekkokypärä päässä ja on varustautunut jääkiekkovarusteilla? Mitä silloin teet?
Eihän jäkisvarusteet tee potkuista hyödyttömiä. Se on yks ja sama, onko siinä kypärä välissä jos kenkä heiluu päähän.
Tai kämmentyvilyönti ristikkoon, niin tähtiä näkee. Ei lyöjä
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Naked
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 2185
Lauteille: Elokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Yhteystiedot:

#34

Viesti Naked »

Varsin samaa mieltä lukoista kuin K.Maga.

Kipulukot ovat ikäviä siitä, että kaveri ei välttämättä välitä - tai välittää mutta ei tiedä mihin suuntaan hänen halutaan menevän joten siinähän räpiköi. Tästä on kovin moni sanonut esimerkkejä ja itsekin olen nähnyt sen käytännössä.

Jos lukko ei ole lopullinen hallintaote tai vie siihen suoraan, niin siinä kaverin pitäminen ei ole kovin järkevää, koska rimpuilua jatkuu ja tilanne on taas päällä kun lukon päästää.

Eli järkeviä lukkoja on minusta kahdenlaisia: maahanvientejä, joita tehostaa joku nivelen lukitus ja nivelen rikkomisia. Tai niinkuin perinteisesti about kaikki lukot ovat olleet - molemmat yhdessä.

Sen sijaan lukkojen hakemisesta olen eri mieltä. Jos lukot ovat missään määrin järkeviä, niin ei siihen aikaa kulu, eikä niitä erityisesti tarvitse hakea, eikä etenkään etukäteen pehmitellä tillikalla. Ja lukkoon pitää myöskin kuulua tietysti järkevä liikkuminen joka parantaa tilannetta jokatapauksessa.

Eli lyhykäisyydessään - runsas lukkoharjoittelu ei minusta paranna lajin soveltuvuutta itsepuolustukseen merkittävästi.
Nuutti Kotivuori

"Karvainen ja helppo"
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

#35

Viesti L.K. »

Naked kirjoitti: Sen sijaan lukkojen hakemisesta olen eri mieltä. Jos lukot ovat missään määrin järkeviä, niin ei siihen aikaa kulu, eikä niitä erityisesti tarvitse hakea, eikä etenkään etukäteen pehmitellä tillikalla. Ja lukkoon pitää myöskin kuulua tietysti järkevä liikkuminen joka parantaa tilannetta jokatapauksessa.

Eli lyhykäisyydessään - runsas lukkoharjoittelu ei minusta paranna lajin soveltuvuutta itsepuolustukseen merkittävästi.
Lukkojen hakemisessa on mielestäni ongelmana se,että niitä ei oikeasti pysty hakemaan tehokkaasti ja hyvällä onnistumisprosentilla läheskään kaikista tilanteista tai hyökkäyksistä,kun taas nyt vaikkapa lyöminen tai potkiminen (alas ;) ) onnistuu kutakuinkin missä tilanteessa vain.Esimerkkinä vaikkapa tuulimyllyheijareita lyövästä kaverista on aika vaikea saada lukkoa aikaan ENNEN kuin on saanut tilan pois kaverilta.Ja kun on saanut tilan pois,on silloin mielestäni tehtävissä jo paljon muutakin.Mutta mennään taas niin tilannekohtaisesti.Sekä toki fyysiset ominaisuudet vaikuttavat.Pienen ei kannata yrittää lukottaa paljon vahvempaa kun taas vahvempi voi näin tehdä.Sormilukot nyt on vähän eri juttu sinällään.

Ja mielestäni lukkojen yksi ongelma on se,että niistä monet vaativat kuiteknin jossain määrin hienomotoriikkaa.Itsekin tämän olen huomannut esim. ovella,kun ensin menee helposti voimalla vääntämiseksi ja vasta sitten hetken päästä saa alettua hakemaan vaikkapa sitä hanhenkaulaa tms.Eli perusreaktio on helposti treenanneellakin vastata mahdollisimman karkeamotorisella toiminnolla kuten vääntämiseen voimalla vastaan vääntämisellä. Toki harjoittelulla voi näitä juttuja muokata ja en yhtään epäile etteikö joku aikidoguru tms. pystyisi hyvinkin nopeasti ja helposti hakemaan lukkoja.Kuitenkin taas tällöin mielestäni puhutaan osa-alueesta joka ei tavalliselle treenarille ole järkevin ja helpoin tie "ratkaista" ip-tilanne.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Naked
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 2185
Lauteille: Elokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Yhteystiedot:

#36

Viesti Naked »

K.Maga kirjoitti: Lukkojen hakemisessa on mielestäni ongelmana se,että niitä ei oikeasti pysty hakemaan tehokkaasti ja hyvällä onnistumisprosentilla läheskään kaikista tilanteista tai hyökkäyksistä,
No tästä varsin samaa mieltä. Kamppailessa kun tehdään aina sitä sopivinta asiaa ja lukot ovat aika harvassa tilanteessa se sopivin asia. Väenvängällähän mitään ei haeta, eikä metsästetä lukkopaikkaa, vaan jos sellainen tulee niin sitten se käytetään.

Ja varsinkin jos on väliä sillä, kuinka nopeasti asiat oppii ja kuinka pienellä opetuksella pystyy käyttämään tehokkaasti, niin useimmilla opetusmenetelmillä lukot ovat varmastikin varsin huonossa asemassa.
Nuutti Kotivuori

"Karvainen ja helppo"
Jido
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 89
Lauteille: Toukokuu 2005

#37

Viesti Jido »

Henkilökohtaisesti käytän lukotuksia aina kun paikka tulee, mutta mutta sen paikan löytäminen tai vastustajan sellaiseen ansaan johdattelu vaatii lukotuksiin tähtäävää harjoittelua aika paljon, sitten se tulee paikan tullen kuin itsestään. Tuo voimalla vääntäminen (karkeamotorinen) on toki yleisintä, mutta voimakkaampaa vastaan usein menestys on heikonlaista.
Helpointahan on tietty hakata toinen sanattomaksi jos tilanne ja olosuhteet siihen antavat oikeuden/mahdollisuuden. Uskoisin esim. krav magan opettavan enemmän tuota lyömistä ja repimistä jolloin on luonnollisinta käyttää sitä mihin on tottunut ja mikä tulee luonnostaan jos kyse on itsepuolustuksesta. Seuraamuksia voi sitten miettiä myöhemin. Tärkeintähän kuitenkin on selviytyä. Kohtuus tietysti kaikessa.
Parasta olisi hallita eri osa-alueet kohtuullisen hyvin, eikä kohtuulliseen oppimiseen tarvistse kuin treenata vähän enemmän.
Monipuolinen harjoittelu hieman hidastaa yhden osa-alueen oppimista, mutta jos ei ole kiire.
Archenon
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2
Lauteille: Heinäkuu 2007

#38

Viesti Archenon »

K.Maga kirjoitti: En siitä etteikö lukot toimi,mutta ongelma on juuri se,että mitä sitten tehdään.Eli pidetäänkö sitä kaveria 20-30min hallinnassa vai rikotaanko paikat?
Archenon kirjoitti: Lukko estää hyökkäyksen jatkumisen ja antaa mahdollisuuden joko paeta tai ottaa hyökkääjän hallintaan avun odottamista varten
K.Maga kirjoitti: Itse käyttäisin lukkoja ehkä jonkinlaisen maahanviennin avustamiseen,jonka jälkeen tilanteesta irtautuminen onnistuu turvallisemmin itselle,kun kaveri keräilee itseään maasta.
Aivan niin... Eihän se kovin iso ongelma ollut? Lukkojen käyttöä ip-tilanteessa järkevimmillään. Millä muulla keinolla pääset samaan vaikutukseen helpommin? Ihan puhtaasti vääntämällä saa toki toisen myös maahan, mutta se vaatii sitä voimien mittelyä ja yleensä joutuu itsekin maihin mukana.
Alapotkut tietysti on parempi idea, jos hyökkääjällä on kättä pidempää tai lyöntejä tulee vastaan niin ettei kiinni pääse. Mutta juuri muuta ei tule mieleen ensisijaisina vaihtoehtoina.
Tietysti ihan ensimmäisiä keinoja ovat puhuminen, pakeneminen, etäisyyden otto ja hyökkäysten sivuun ohjaaminen, mutta kun tekniikoiden toimivuutta vertaillaan, oletan, että näillä mahdollisuuksilla tilanteesta pääseminen on jo mennyt pieleen.
K.Maga kirjoitti: Kaverin käsi on ehkä nalkissa,mutta mitään kipuefektiä ei ole,joten lukosta on pakko luopua,ettei riko kaverin kättä.
Jos kyseessä on jvn voimankäyttötilanne niin sitten keksitään muuta. Jos taas on kyseessä puhdas hätävarjelu ja hyökkääjä on niin sekaisin, että ei tunne kipua (eikä irtautumisen mahdollisuutta lukosta huolimatta ole), niin sitten hajoaa paikat. Pakkohan siinä on jotain tehdä, jos hyökkääjä on niin pahasti sekaisin. Oma henki ja terveys pitää kuitenkin turvata jotenkin. Kyllä tilanteessa voi muilla toimilla (vaikkapa hapettamalla) toki parempaan tulokseen päästä. Aika harvoin kuitenkaan olet tilanteessa, jossa kipu ei toimi, etkä voi paeta. Maahan lukoilla kuitenkin voi viedä ilman kipuakin, mutta hallintaotteet ei oikeen toimi.
Naked kirjoitti: Kipulukot ovat ikäviä siitä, että kaveri ei välttämättä välitä - tai välittää mutta ei tiedä mihin suuntaan hänen halutaan menevän joten siinähän räpiköi. Tästä on kovin moni sanonut esimerkkejä ja itsekin olen nähnyt sen käytännössä.
Tavallinen suora kyynärlukko vie kyllä maahan mekaanisesti ilman kipuakin, kun sen vaan tarpeeksi räväkästi tekee. S-lukko on vähän enemmän riippuvainen kivusta, mutta saattaa toimia ilmankin ja on helposti lennossa vaihdettavissa suoraan kyynärlukkoon.
Joskus itselläkin ollut ongelmana, että joutuu jättämään lukon ja tekemään jotain muuta, koska kohdehenkilö ei tunne kipua, mutta nivelet rutisee ja paukkuu. Tällöin aina kylläkin ollut voimankäyttötilanne kyseessä ja käytössä hallinta/kuljetusotteita, jotka perustuvat huomattavasti enemmän kipuun (eli varmaankin juuri Nakedin tarkoittamia kipulukkoja).
K.Maga kirjoitti: Lisäksi esim. tuon s-lukon hakeminen vaikkapa rivelysotteesta ei ole niin helppoa jos kaverin ote todella luja,toki sitä saadaan löysättyä vaikkapa pienellä tillikalla tms. mutta siitähän oli jo puhetta,että onko sekään aina kovinkaan puolusteltavaa.
Kokeile huviksesi seuraavaa: Ota molemmilla käsillä kiinni kohteen riveleissä kiinni olevasta kädestä jolloin oman ristikkäisen (eli sen joka s-lukon perusversiossakin pitää kädestä kiinni) kätesi kyynärpää on ylhäällä suojaamassa päätä hyökkääjä mahdollisilta toisen käden lyönneiltä. Astu joko kiinni pitävän käden puoleisella jalalla eteen tai toisella jalalla taakse ja käännä vartalon voimalla ja molemmilla käsillä se riveleissä kiinni oleva käsi s-lukkoon niin, että oma kyynärpääsi painaa hyökkäjän kyynärpäätä, kuten "perusversiossa" toisella kädellä painaisit. Jos hyökkääjä on niin käsittämättömän vahva, ettei vartalon voima ja molempien käsien ote riitä toteuttamaan todennäköisesti odottamattomaan suuntaan tapahtuvaa liikettä, niin ei sitten kyllä ole paljon järkeä yrittää paljon muutakaan.
Jos se s-lukko ei tuota toivottua tulosta niin hiukan lisää kääntöä ja hyökääjän kyynärpää on kainalossasi ja käsi suorassa kyynärlukossa.
Eivät tosin ihan yhtä hyviä versioita ole maahanvientiin, koska vaativat vähän enemmän mukana menemistä, mutta tasapainon kyllä aivan taatusti saa vietyä ja heilautettua kohteen jonnekkin mukavaan suuntaan, vaikkapa päin seinää tai pöytää, että saa aikaa irrottautua.

Edelleenkin tuntuu tulevan vain perusteluja miksi lukot olisivat hyviä tai huonoja ip-tekniikoina. Ei kuitenkaan lainkaan perusteluja miksi muut tekniikat olisivat yleisellä tasolla yhtään sen parempia? Jokaiselle tekniikalle tottakai on tilanteensa.

Itselläni lukot ovat hätävarjelutilanteessa oikeastaan aina toimineet ja vieläpä nopeasti ja helposti (ja olen tosiaan vain sen 1,5 vuotta hapkidoa harrastanut, joten en niissä mikään mestari ole). Voimankäyttötilanteissa eivät välttämättä, koska silloin "poka" yleensä keskittyy enemmänkin itsensä suojaamiseen ja pyrkii vastustamaan lukkoja, eikä tarjoile raajoja niin kätevästi lukotettavaksi huitomalla tai kiinnikäymällä. Silloin on enemmänkin joutunut vaan vääntämään maihin.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#39

Viesti Mjölnir »

Itse olen kohtuullisen hyvä lukottamaan ihmisiä. Ainakin salilla.

Olen kuitenkin noin 10 vuotta treenaillut ranteistahivelylajeja. Siitä huolimatta en ole pystynyt kuin enintään 5 kertaa käyttämään lukkoja tositilanteissa. Näistäkin kaikki ovat olleet tilanteita, joissa jatkona on käytetty lukkoa/hallintaa sen jälkeen, kun varsinainen riehunta on saatu muilla keinoin loppumaan.

Eli ei oikein hyvä prosentti, jos olen ollut 100-200 tilanteessa...
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#40

Viesti JanneM »

Jaettu tästä ketjusta.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Sylvesteri
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1535
Lauteille: Marraskuu 2005

#41

Viesti Sylvesteri »

Minusta lukot soveltuvat lähinnä arkkivihollisen nivelten lopulliseen rikkomiseen.
Mietinnässä.
LKalmi
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 94
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Mustio

#42

Viesti LKalmi »

Mjölnir kirjoitti: Itse olen kohtuullisen hyvä lukottamaan ihmisiä. Ainakin salilla.

Olen kuitenkin noin 10 vuotta treenaillut ranteistahivelylajeja. Siitä huolimatta en ole pystynyt kuin enintään 5 kertaa käyttämään lukkoja tositilanteissa. Näistäkin kaikki ovat olleet tilanteita, joissa jatkona on käytetty lukkoa/hallintaa sen jälkeen, kun varsinainen riehunta on saatu muilla keinoin loppumaan.

Eli ei oikein hyvä prosentti, jos olen ollut 100-200 tilanteessa...
Nyt minä pääsen pätemään, mulla on onnistunut lukot kaikissa tositilanteissa missä olen ollut eli prosentti on täydet 100. Nyt voidaan siis aloittaa samanlainen "sota" tästä aiheesta kuin Kunfu vs Paini.

ps: niitä tositilanteita on vain 3 kpl mutta ei kai se haitaa :?:
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#43

Viesti Mjölnir »

LKalmi kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti:Itse olen kohtuullisen hyvä lukottamaan ihmisiä. Ainakin salilla.

Olen kuitenkin noin 10 vuotta treenaillut ranteistahivelylajeja. Siitä huolimatta en ole pystynyt kuin enintään 5 kertaa käyttämään lukkoja tositilanteissa. Näistäkin kaikki ovat olleet tilanteita, joissa jatkona on käytetty lukkoa/hallintaa sen jälkeen, kun varsinainen riehunta on saatu muilla keinoin loppumaan.

Eli ei oikein hyvä prosentti, jos olen ollut 100-200 tilanteessa...
Nyt minä pääsen pätemään, mulla on onnistunut lukot kaikissa tositilanteissa missä olen ollut eli prosentti on täydet 100. Nyt voidaan siis aloittaa samanlainen "sota" tästä aiheesta kuin Kunfu vs Paini.

ps: niitä tositilanteita on vain 3 kpl mutta ei kai se haitaa :?:
Eli tarkoitit: EVO (et vaan osaa..) :lol:
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
LKalmi
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 94
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Mustio

#44

Viesti LKalmi »

Mjölnir kirjoitti:
LKalmi kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti:Itse olen kohtuullisen hyvä lukottamaan ihmisiä. Ainakin salilla.

Olen kuitenkin noin 10 vuotta treenaillut ranteistahivelylajeja. Siitä huolimatta en ole pystynyt kuin enintään 5 kertaa käyttämään lukkoja tositilanteissa. Näistäkin kaikki ovat olleet tilanteita, joissa jatkona on käytetty lukkoa/hallintaa sen jälkeen, kun varsinainen riehunta on saatu muilla keinoin loppumaan.

Eli ei oikein hyvä prosentti, jos olen ollut 100-200 tilanteessa...
Nyt minä pääsen pätemään, mulla on onnistunut lukot kaikissa tositilanteissa missä olen ollut eli prosentti on täydet 100. Nyt voidaan siis aloittaa samanlainen "sota" tästä aiheesta kuin Kunfu vs Paini.

ps: niitä tositilanteita on vain 3 kpl mutta ei kai se haitaa :?:
Eli tarkoitit: EVO (et vaan osaa..) :lol:
Pois se minusta 8) Luultavasti kyseessä on vain tilastoharha kun ainoastaan oikeat nörtit ovat käyneet minun käsiksi.
M M A
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 417
Lauteille: Lokakuu 2006

#45

Viesti M M A »

Tuohon archenonin ensimmäiseen kommenttiin tuli vain mieleen tuosta painikohdasta. Niin tuota sanoisin että jos on vähänkin vääntänyt kovan painijan kanssa niin siitä voi jo päätellä notta jos öykkärillä on vastassaan vihainen tai muutenvain adrenaliineissä oleva painija niin kyyti ei välttämättä tunnu kovin pehmeältä ja vammojakin saattaapi tulla :). Se öykkäri menee sinne maahan melko vihaisesti ja luulen että painija halutessaan myös irtautuu tilanteesta nopeasti.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 72 kurkkijaa