Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Saliuskottavuuden hakeminen

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Verr
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 2747
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: JKL

#61

Viesti Verr »

Andy kirjoitti: Käytän itsekin mm. hupparia ja vaseliinia, koska niistä on hyötyä treenaamiseen.
Mitä hyötyä siitä hupusta on treenaamiseen?
Harva minua kestää ja minä harvaa.
Kuvake
chamos
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 189
Lauteille: Tammikuu 2006

#62

Viesti chamos »

Bananas kirjoitti: Mä olen nähnyt yhdellä tyypillä vaaleanpunaisen puvun jossa oli maastokuvioituja olka- ja polvipatchejä. Uskottavuutta tosin toi lähinnä sitä koristava ruskea vyö. Heebellä taisi olla ruskeavöisten MM-pronssi edelliseltä vuodelta.
Olisiko kyseessä voinut olla tällainen puku?

Kuva

Kyseistä pukua löytyy hieman erilaisin värivariaatein, http://www.warkimonos.com.br" onclick="window.open(this.href);return false; tarjoaa lisäinfoa.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#63

Viesti Mjölnir »

Verr kirjoitti:
Andy kirjoitti: Käytän itsekin mm. hupparia ja vaseliinia, koska niistä on hyötyä treenaamiseen.
Mitä hyötyä siitä hupusta on treenaamiseen?
Pään kautta haihtuu noin kolmasosa ihmiskehon ulospäin lähtevästä lämmöstä. Jos haluaa lämmitä, kannattaa pitää päässään jotain. Huppu tai pipa esim.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 18969
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

#64

Viesti Andy »

Lämmöt saa nopeammin päälle, kun on enemmän vaatetta päällä. Lisäksi ennen lämmittelyn aloittamista on shortseissa ja hihattomassa paidassa yleensä hieman kylmä normaaleissa liikuntatiloissa, eikä se ole mukavaa.

Huppu lämmittää niskaa ja huppari on muutenkin kätevä, kun lämmittelyn voi aloittaa huppu päässä. Kun on vähän lämmennyt, ottaa hupun pois ja kun on täysi hiki, voi heittää koko pusakan pois. Treenin jälkeen huppari taas lämmittää, jos joutuu jäämään salille hikisenä jostain syystä.

Lisäksi hupparissa ei ole kovia osia, kuten esim. verkkaritakissa.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 19113
Lauteille: Helmikuu 2005

#65

Viesti Jussi Häkkinen »

Mjölnir kirjoitti: pipa
Onko tämä sama asia kuin pipo vai joku muu päähine?
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kurki
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 165
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Orivesi

#66

Viesti Kurki »

Olen saanut pidettyä silmäni kiinni sen kummemmilta uskottavuudenilmaisijoilta, mutta oikeasti laadukkaat reenivermeet ovat kyllä yleensä hyvä merkki. (paitsi jos kyseessä on joku minunlaiseni wanapii josta on vain kiva maksaa selkeästi paremmasta urheiluvaatteesta vähän enemmän kun se reenimukavuus tosiaan nousee kohisten pienenkin laatulisäyksen myötä)

Ainakin omassa seurassa puvut kallistuvat ja hihat ja lahkeet lyhenevät taitotason nousun myötä, kellään kauemmin reenanneella ei taida olla maassa lepattavaa lakanapukua riesanaan. Tuntuu myös siltä, että keskimäärin reenivuosien myötä pidetään puvuista parempaa huolta ja niitä pestään useammin. Mukavaa.

Olis tosi reteää olla sikahyvä vaikkapa BJJ:ssä ja käyttää esim pinkkiä pukua tai muuta yhtä somaa. Ilman sitä taitotasoa tekisin itsestäni lisänaurettavan. (olis tietysti tosi reteää olla hyvä missä vain)

Kiitos muuten hupparivalaisusta, olen ihan aidosti pohtinut asiaa.
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 23358
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

#67

Viesti TimoS »

Jussi Häkkinen kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti:pipa
Onko tämä sama asia kuin pipo vai joku muu päähine?
:ot: menee, mutta on, nääsvillen suunnalla
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Jopo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2241
Lauteille: Lokakuu 2005
Paikkakunta: Pori

#68

Viesti Jopo »

Andy kirjoitti: Siis monet pro-jututhan on ihan käytännöllisiä. Käytän itsekin mm. hupparia ja vaseliinia, koska niistä on hyötyä treenaamiseen.
Ja hyppynarua, jos vain osaisit hyppiä sillä. Kärsii aika pahasti tuo pro-meininki kun hypyt onnistuvat kolmen sarjoissa ;)
” Liiasta nestetankkauksesta seuraa ainoastaan se, että paska lentää keihästä kauemmaksi.”
Rädyn ohje kaikille urheilijoille
ordie
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 156
Lauteille: Joulukuu 2005

#69

Viesti ordie »

Meidän seurassa on aina alkulämmöissä tapana juosta salia ympäri jonon tapaisessa muodostelmassa. Aina joskus yksi pitempään harrastanut juoksi jonon sisärataa eri suuntaan kuin muut. Tietysti huppari päällä ja tuulipuvunhousut thaishortsien päällä. Siitä tiesi sen olevan kova jätkä.

Uskottavuutta tuo myös se, kun treenaa eri juttuja kuin muut salilla olijat. Tämä saa muut ajattelemaan, että se eri juttuja treenaava on joku superhifipro, kun sillä on ihan omat harjoituksensakin, jotka tietysti eroavat tavallisten kuolevaisten puuhasteluista.

Sparratessa kovilla jätkillä pitää olla mahdollisimman välinpitämätön ja ylimielinen ilme, sillä jos ilme olisi keskittynyt, se tarkoittaisi, että heidän täytyisi jopa pinnistellä vetääkseen muita turpaan. Ja sehän ei pidä paikkaansa. Kaikista välinpitämättömin ilme on varattu siihen tilanteeseen kun sparrikaveri on saatu konttaamaan. Tällöin ilmeen ja eleiden on viestittävä, että mainitussa tilanteessa on oltu aikaisemmin ainakin 10 000 kertaa, eikä sen takia jaksa paljon kiinnostaa.
Kuvake
Alioppilas
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 5053
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#70

Viesti Alioppilas »

Suvi kirjoitti: Täällä pidempään harrastaneen capoeiristan tunnistaa vaatetuksesta; capoeirahousut ja enenevässä määrin jotain capoeirapaitoja. Monilla on pitkähihainen ainakin alkuverkoissa ja rodassa (tulee kylymä!). Naisilla usein 2 paitaa päällekkäin, yleensä johtuu siitä että sellainen paita joka peittää aina vatsan pitäisi olla valtava (ei siis vatsan koosta johtuen vaan siitä että siihen tarvitsee tietyissä asennoissa aika paljon pituutta :D), asia hoituu helpommin kun on T-paita ja sen alla hihaton koska sit ainakaan hihaton ei nouse ylös kun nostaa kädet. Ei se kyllä näilläkään kovin hyvin onnistu... Oikeastaan aika koomista että siinä vaiheessa kun on ne kivat vatsalihakset jaksaa nähdä vaivaa että niitä ei hirveesti näkyisi.
Luin varmaan huonosti kun en ymmärrä, mutta onko capoeirassa joku "vatsa ei saa näkyä" -sääntö, vähän samaan henkeen kun jossain muualla painotetaan paidanhelmojen housuihin laittamista?
Kuvake
Alioppilas
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 5053
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#71

Viesti Alioppilas »

ordie kirjoitti: Uskottavuutta tuo myös se, kun treenaa eri juttuja kuin muut salilla olijat. Tämä saa muut ajattelemaan, että se eri juttuja treenaava on joku superhifipro, kun sillä on ihan omat harjoituksensakin, jotka tietysti eroavat tavallisten kuolevaisten puuhasteluista.
Kaikista uskottavintahan on, ettei edes treenaa muiden treenatessa vaan patsastelee ympäriinsä.
pohjanpoika
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 172
Lauteille: Maaliskuu 2005

#72

Viesti pohjanpoika »

Tuosta vyön sitomisesta en ole kyllä muuta ajatellut kuin että se pitää olla kiinni, mutta että ristiin tai päällekkäin... höh. Vyön kulumisesta ajattelen niin että sitten ostan uuden kun vanha menee poikki eipä kummempaa
Jutoka
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1843
Lauteille: Heinäkuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saliuskottavuuden hakeminen

#73

Viesti Jutoka »

Aho kirjoitti:
Andy kirjoitti: - Hyppynarun omistaminen ja julkinen käyttö.
Myös 7-vuotiaat tytöt ovat ihan v*tun kovia tapauksia.
Tiukkoja ainakin...
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 1

#74

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

Urheiluteippi ja linimentti...
Jutoka
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1843
Lauteille: Heinäkuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

#75

Viesti Jutoka »

MarkkuT kirjoitti: Vähän samaan sarjaan menevät kaikennäköiset nilkka-, polvi ym. tuet joista varmaan useimmiten haetaan lähinnä henkistä tukea.
No itse olen käyttänyt polvitukea kaikkea muuta kuin henkisenä tukena. Myös nilkkatuelle on selvä tarkoituksensa.

Mutta juu, judon puolella kovien jätkien merkkinä on sininen puku treeneissä ja munasuojat. Hammassuojat eivät voi olla sellaiset, koska olen hankkimassa niitä itselleni...

Edit: Ainii joo, yhden olin unohtaa. Olen nähnyt muutamalla useamman danin omistavalla valkoisen viivan jokaista dania kohti. Hupaisaa mielestäni. :D
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 51 kurkkijaa