Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Taistelulajin ja itsepuolustuksen ero?

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 93960
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#16

Viesti Mika »

YJT kirjoitti: Itse olen käyttänyt termiä "Itsevarjelu" (pitäisin enemmän "itsesuojelusta", mutta Timo Purjo on varannut termin käyttöönsä).
Tarkoitatko varaamisella periaatteellista varaamista? Eli et halua käyttää termiä, jota joku muu käyttää myyntiään edistääkseen?
Nimittääin PRH:sta en löytänyt sitä tavaramerkkitietokannasta. Ja vaikka se siellä olisikin ollut, tavaramerkin varsinainen voima testataan vasta sitten, kun se haastetaan. Itse en usko tuon termin tavaramerkkinä käyttämisen mahdollisuuteen.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 4155
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

#17

Viesti YJT »

Juu, en tarkoittanut että termiä olisi mitenkään rekisteröity tms. Tarkoitin lähinnä sitä, että jos käytän samaa termiä kuin Purjo, mutta tarkoitan kuitenkin ihan eri juttua, siitä tulee sekaannuksia. Eri asia sitten olisi, jos Purjon homma olisi kovassa huudossa. :D

Enkä minä mitenkään ole bisnestä tällä tekemässä tai muuta sellaista. Kunhan vain olen ajatellut, että kirjoituksissa voisi käyttää jotain vakiintunutta termiä, että joka kerta ei tarvitsisi selittää asiaa uudestaan. Aika monella on nimittäin melkoisia vaikeuksia ymmärtää kokonaisturvallisuuden ja tällaisten käsitteiden päälle. Helposti porukka ajattelee, että minä puhun jostain pakoon juoksemisesta, kun oikeasti puhun toiseen suuntaan kävelemisestä.

Eikä tämä itsevarjelu luonnollisestikaan ole oma keksintöni; itse luin asiasta Ralph Mrozin kirjasta Tactical Defensive Training for Real-Life Encounters.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 93960
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#18

Viesti Mika »

Voin olla pahastikin väärässä, mutta luulisin että mainittu henkilö ja hänen konseptinsa eivät ole potku.netissä yhtä tuttuja kuin sinun viestisi, joten käytä parhaaksi katsomaasi termiä aivan vapaasti - siis meidän potku.nettiläisten puolesta :)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
mronkain
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 8623
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Roihuvuori

#19

Viesti mronkain »

Jussi Häkkinen kirjoitti: Kamppailulaji ei ole urheilua - "kamppailulaji" on päätermi, joka kattaa sekä taistelu-, itsepuolustus-, että urheilukamppailulajit. Nämä kaikki sisältävät kamppailun harjoittelua.
Tarkoitinkin että "minun mielestäni". Mitään sanakirjamääritelmää en hakenutkaan. Eikä sellaista taida olla olemassakaan.

- Marko
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 85 kurkkijaa