Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Alasuojat

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

#106

Viesti Polvi »

fatman kirjoitti: Hifistelin eilen vielä lisää. Tein alanaruun lenkin, jonka solmun sijoitin niin ettei se jää häntäluun päälle. Vyötärönaru kulkee tuon lenkin läpi ja solmu tulee oikean lonkan päälle. Helppo ja nopea pukea, solmu on helppo sitoa tiukaksi. Solmu ei jää painaman häntäluuta, joten kovemmallakin lattialla pystyy tuskitta köllöttelemään.
Mulla on sama systeemi.

Reenien jälkeen kun tekee vatsoja, tuon vakonarun voi liu'uttaa kätevästi vähän sivummalle, jolloin häntäluun päällä ei ole mitään häiritsevää.
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Kuvake
Alioppilas
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 5053
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#107

Viesti Alioppilas »

Verr kirjoitti:
Alioppilas kirjoitti:
johannes kirjoitti:Ihme munattomia luusereita täälläkin
Tai sitten kyse on ihmisistä, joiden kivekset ovat nimenomaan jo laskeutuneet.
Mun kivekset ainakin pysyy thaikupin sisäpuolella.
"Tai sitten kyse on ihmisistä, joiden kivekset ovat nimenomaan jo laskeutuneet."
Kuvake
mronkain
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 8623
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Roihuvuori

#108

Viesti mronkain »

Miten minusta jotenkin tämän(kin) keskustelun perusteella tuntuu, että nimen omaan thaikupeissa kyse on aika lailla traditiosta vs. käytännöllisyydestä? Vai onko joku käytännön syy, joka puoltaa nimen omaan narukiinnitystä?

Onko joku kokeillut sitoa sitä piikkilangalla, sehän vasta äijäilyä olisi!

:badgrin:

- Marko
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

#109

Viesti Polvi »

Narukiinnitys on riittävän yksinkertainen, nopea ja toimiva thaikkureenaukseen ja -otteluun. Jos kuppia käyttää jonkin muun lajin parissa, voi tilanne olla toinen. Ei kai kukaan ihmettele lätkämailan kankeutta sählyä pelatessa?
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#110

Viesti Mjölnir »

Mutta miksi ei elastinen sukka ja thai-kuppi sen sisässä?
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

#111

Viesti Polvi »

Mjölnir kirjoitti: Mutta miksi ei elastinen sukka ja thai-kuppi sen sisässä?
Mä en ole tuollaisista ennen tätä keskustelua edes kuullut. Varmasti ihan hyvä systeemi, mutta mulla ei ole mitään syytä vaihtaa tota narukiinnitystä. Saa hyvät vibat siitä vakonarusta.
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Kuvake
Verr
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 2747
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: JKL

#112

Viesti Verr »

Mjölnir kirjoitti: Mutta miksi ei elastinen sukka ja thai-kuppi sen sisässä?
Eikös tuonne kupin alle voi mennä vaikka jalkaterä ja mitäs sitten kun se sun sukkas joustaa? Narut ei jousta ja vie vähemmän tilaa treenikassissa. Naru takaurassa myös kääntää katseet.
Harva minua kestää ja minä harvaa.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#113

Viesti Mjölnir »

Verr kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti:Mutta miksi ei elastinen sukka ja thai-kuppi sen sisässä?
Eikös tuonne kupin alle voi mennä vaikka jalkaterä ja mitäs sitten kun se sun sukkas joustaa? Narut ei jousta ja vie vähemmän tilaa treenikassissa. Naru takaurassa myös kääntää katseet.
Oletko säkin niitä "munarit puvun päällä" -"miehiä"? :oops:
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
fatman
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 4041
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Karkkila

#114

Viesti fatman »

mronkain kirjoitti: Miten minusta jotenkin tämän(kin) keskustelun perusteella tuntuu, että nimen omaan thaikupeissa kyse on aika lailla traditiosta vs. käytännöllisyydestä? Vai onko joku käytännön syy, joka puoltaa nimen omaan narukiinnitystä?
- Marko
Narukiinnityksellä suoja pysyy paikoillaan juuri siinä missä sen pitääkin! Nopeasti tuohon vakonaruun on tottunut, ei häiritse millään tavoin. Suoja kannattaa siis laittaa alushousujen päälle. ;) Jos vakonaru häiritsee, voi suojaan laittaa kaksi alanarua, jolloin narut eivät kulje vaossa.

Pussi ja kuppi -systeemeissä on meikäläisellä ollut aina ongelmana, ettei kuppi pysy oikealla paikallaan, vaan useimmiten riippuu liian alhaalla ja painaa nivusia.


Perinteitähän tässä tietenkin vaalitaan. Jo muinaiset spartalaiset käyttivät taistelussa alasuojia. ;)
In my heart, in my mind, in my soul
lalalaalaa lalalaalaa lalalaa
Kuvake
mronkain
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 8623
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Roihuvuori

#115

Viesti mronkain »

Mjölnir kirjoitti:
Verr kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti:Mutta miksi ei elastinen sukka ja thai-kuppi sen sisässä?
Eikös tuonne kupin alle voi mennä vaikka jalkaterä ja mitäs sitten kun se sun sukkas joustaa? Narut ei jousta ja vie vähemmän tilaa treenikassissa. Naru takaurassa myös kääntää katseet.
Oletko säkin niitä "munarit puvun päällä" -"miehiä"? :oops:
Vai "pelkät munarit päällä" -miehiä? :lol:

Mutta oikeasti, näyttäisi siltä että kyse on lähinnä tottumuksesta. Tuon liikkumisen ymmärrän, mutta käsittääkseni se joustava kiinnityskään ei ole mikään niksipirkkasukkahousuviritys, vaan pitää kyllä kupin paikoillaan. Oleellista kai on, että kuppi on riittävän kokoinen pitääkseen vehkeet kaikkinensa sisällään, eikä liuskahda menossa paikoiltaan. Varmaan vaikuttaa myös mitä sen päällä on, thaikkupöksyt ovat aika väljät, mutta jos päällä on vaikka farkut (olettaisin että jotkut RBSD-treenaajaat treenaavat nimen omaan niissä jokapäiväisissä kamppeissa), liikkumisen vaara ei ole niin suuri.
Mutta onko kokemuksia? Onko joku vaihtanut munareiden tyyliä tai kiinnitystä nimen omaan huonon paikoillaan pysymisen vuoksi?
EDIT: siis muutkin kuin fatman ja millaisia kamppeita muuten on treeneissä ollut päällä

- Marko
Kuvake
Verr
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 2747
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: JKL

#116

Viesti Verr »

Mjölnir kirjoitti:
Verr kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti:Mutta miksi ei elastinen sukka ja thai-kuppi sen sisässä?
Eikös tuonne kupin alle voi mennä vaikka jalkaterä ja mitäs sitten kun se sun sukkas joustaa? Narut ei jousta ja vie vähemmän tilaa treenikassissa. Naru takaurassa myös kääntää katseet.
Oletko säkin niitä "munarit puvun päällä" -"miehiä"? :oops:
Olin. :D

Thaikupit puvun päällä ei vaan iske. Sitäpaitsi nuo ei tunnu alla ikäviltä, kuten hmd-munarit.
Harva minua kestää ja minä harvaa.
Kuvake
siipi
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 347
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HEMA
Takalajit: Thainyrkkeily, Defendo, BJJ, Wing Tsung

#117

Viesti siipi »

Thaikuppi ollut käytössä muutaman vuoden. Aluksi perinteisesti sidottuna, mutta pukemista helpottaakseni askartelin siihen toisenkin alanarun luistimen nauhasta. Enää ei siis mene yksi naru persvaossa vaan narut tulee takakautta lonkkien kohdalle. Sen ainoan tarvittavan vetosolmun voi nyt tehdä tehdä lonkan sivulle eikä tarvi selän taakse haparoida.

Tein myös sellaisen modifikaation, että ylänaru tulee kupin reijistä ulos ulkopuolelta eikä sisäpuolelta (niinkuin se twinsin mallissa vakiona menee). Tämä siksi että nyt kun se naru tulee kupin ulkopuolelta niin se painaa sitä kuppia vielä aavistuksenverran lähemmäs kroppaa.

Tälleen säädettynä kuppi sopii ainakin mun anatomiaan paljon paremmin kun "vakioasetuksilla".
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#118

Viesti Mjölnir »

Mä olen pitänyt niitä kuppeja elastisella pussilla joskus 10 päivääkin putkeen (poislukien nukkuminen ja lyhyet tauot). Päällä sotilas/siviilivarustus, välillä treenivarustus, välillä maastopuku, reisitaskuhousut, jne.

Pussissa kätevintä on, että kun on vaikka muutama minuutti taukoa, niin senkun avaa vetoketjun ja ottaa kupin pois pussista. Naruviritystä ei varmaan viitsi avata ja sulkea yhtenään. Esim kusella käynti on paljon helpompaa pussi+kuppi -ratkaisulla kuin stringi-versiolla.

Mutta luulenpa, että perusharrastaja harvemmin treenaa 10 päivää, kuusi treeniä päivässä putkeen...
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

#119

Viesti Polvi »

Mjölnir kirjoitti: MEsim kusella käynti on paljon helpompaa pussi+kuppi -ratkaisulla kuin stringi-versiolla.
Tämä on kyllä totta. Ensimmäinen esilletullut seikka, mikä pussissa on (minulle) parempaa kuin narukiinnityksessä.

Yleensä käyn tyhjennyksellä ennen reenejä, joten tästäkään ei muodostu ongelmaa, ellei unohda tuota tyhjennystä. :)
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Kuvake
Verr
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 2747
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: JKL

#120

Viesti Verr »

Mjölnir kirjoitti: Pussissa kätevintä on, että kun on vaikka muutama minuutti taukoa, niin senkun avaa vetoketjun ja ottaa kupin pois pussista. Naruviritystä ei varmaan viitsi avata ja sulkea yhtenään. Esim kusella käynti on paljon helpompaa pussi+kuppi -ratkaisulla kuin stringi-versiolla.
Naruvirityksen voi repiä alas.
Harva minua kestää ja minä harvaa.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 43 kurkkijaa