Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Bruce Leen opit, filosofia ja tekniikat

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
mronkain
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 8623
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Roihuvuori

Re: voe voe

#1

Viesti mronkain »

carenza kirjoitti: vaikka kaikki lainaavatkin Brucen lausahduksia (ja parjaavat häntä myös) niin kuinka moni oikeasti treenaa hänen näyttämään tietään, esimerkkinä 'kaikilla on vain kaksi kättä ja kaksi jalkaa'....
Mitä käyttäisit kriteerinä, miten voidaan arvioida seuraako joku Brucen näyttämää tietä?
carenza kirjoitti: Tästä tullaankin siihen dilemmaan, että yritään (pyrkimisen ja yrittämisen fuusio) tulkita Brucen oppeja kirjoista eikä treenata sitä mitä hän opetti....mutta siitä ehkä lisää sitten taas myöhemmin.
Vaan kun Bruce itse ei ole enää täällä opettamassa, niin ehkä ne kirjatkaan eivät niin huono korvike ole, jos niitä lukee kunnolla. En itse edes väitä että niistä oppisi tekniikoita, mutta kun pohjimmiltaan kyse nimen omaan ei ole tekniikoista, vaan filosofiasta.

Ja muuten, aika harva tämänkään foorumin jäsenistä on ollut itse Brucen opissa, veikkaan.

PS. Jos ja kun tästä alkaa taas keskustelu, jaan topicin tästä uuteen säikeeseen.

- Marko
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 108 kurkkijaa