Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Musta vyö ja perinteet

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
corvus
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 148
Lauteille: Tammikuu 2006

Musta vyö ja perinteet

#1

Viesti corvus »

Millaisia traditioita/perinteitä ja kertomuksia eri seuroilla/lajeilla on ensimmäisen danin tai vastaavan arvon saaneiden juhlistelusta? Graduoinnin jälkeen illalla umpitunneliin ja virkeänä seuraavana päivänä treeneihin?
Ihminen on valintojensa summa.
Kuvake
kenttiensankari
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 5265
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Wroclaw
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Thainyrkkeily, Vapaaottelu, BJJ, Karate

#2

Viesti kenttiensankari »

Kusankussa ainakin mustan vyön saanut harrastaja joutuu järjestämään pirskeet muulle seuralle. Olisi tosi kiva jos renshinkanissa Suomessa noita vöitä jaeltaisiin helpommin :D
"Tärkeintä ei ole voitto, vaan jalo kilpa" - Eräs häviäjä
Kuvake
corvus
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 148
Lauteille: Tammikuu 2006

#3

Viesti corvus »

Tyylisuuntaa kolmessa kaupungissa, pääleirillä n. 60 harjoittelijaa junnut mukaanlaskettuina ja viikonloppuna 4 uutta mustaa. Ihan hyvä suhde, ei valittamista.
Ihminen on valintojensa summa.
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 23356
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

#4

Viesti TimoS »

No eipä noita perinteitä meidän kohdalla ainakaan ollut, mitä nyt vaan jouduttiin seuran alkeiskurssille opettajiksi :D Jotkut ovat käyneet juhlistamassa vyötään ja tarjonneet siinä ohessa myös vyökokeen pitäjille, mutta meillä kun oli koe sunnuntaina leirin päätteeksi, niin ei oikein voinut lähteä. Taisin itse itselleni viskipaukun tarjota 8)
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 19109
Lauteille: Helmikuu 2005

#5

Viesti Jussi Häkkinen »

Vähän sellainen "seuraavana päivänä leiritreeneihin kroppa tuhannen tukossa kokeesta" -juhlistus taisi olla. :D

Ei tuon kummempaa oikeastaan minusta tarvita. Vyökokeet ja vyön saaminen ovat kuitenkin lähinnä osa harjoittelua.

Oma juhlimisintoni oli vähän maissa senkin takia, että hyvä ystäväni ei läpäissyt koetta. Asia harmitti minua hyvin kauan (ja harmittaa yhäkin jossain määrin).


Tuli kyllä tarjottu olut otettua kun odotteli rautatieasemalla erään leirille tulossa olevan henkilön saapumista.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
JKoskinen
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 764
Lauteille: Tammikuu 2006

#6

Viesti JKoskinen »

Riippuen paikasta. Kaveri sai kyllä tuon esimerkin mukaisen kohtelun shodanista. :) Luulen, että olosuhteiden pakosta, kun eihän suomalainen pysty kosteassa ilmastossa yli 30 asteessa kovin rankkoihin suorituksiin.

Suomessa taas "onnitteluheitot", eli käytännössä ukemiharjoittelua. Ja koska seuran taso on niin kova :roll: , niin 200-300 varmaankin sopiva määrä väsyttämään ihmisruumiin. Tämä vasta kun paperit on kädessä.

Huomaa, että graduointi ja "onnittelut" ovat kummatkin nimenomaan opetustilaisuuksia.
Syntse
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 49
Lauteille: Toukokuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

#7

Viesti Syntse »

Kokeen päätteeksi kun vyöt oli solmittu oli skumppa tarjoilu ja yhteiskuva. Paljon tuota ei tuossa vaiheessa voinut naukkasta kun vielä tartti ajella autolla kotio. Kotosalla sitten oli oma skumppapullo odottelemassa josta hieman juhlistaa. Ruuaksi tuli haettua pizzaa joka meni kyllä antaumuksella alas. Illalla oli vielä sauna vuoro jossa pääsikin rentouttamaan väsyneitä lihaksia. Seuraavana päivänä ottelutreeneihin.

Jos tuona iltana olisi johki ulos lähtenyt niin parin tuopillisen jälkeen ois varmaan uni maittanut vaikka täpötäydessä tanssiravintolassa jossa musiikki pauhaa liian kovaa. Eli ei mitään erikoisia juhlia. Perinteitä ei meillä tuon suhteen ole, kukin tavallaan. Ehkä jokin perinne pitäisi kehittää.

Ainakin olen nähnyt että joillain seuroilla yms ainakin aikoinaan on ollut tapana antaa kokeen läpäisseelle kuohari suihku. Ja varmaan jatkaa tästä sitten johonkin illanviettoon syömään ja juomaan.
->=Syntse=-
KTKD1D
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 20207
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#8

Viesti JanneM »

Sillon kun mä sain ekan danini, niin mentiin porukalla syömään ja vähän juhlimaan.
Kun sain toisen danin, niin mentiin syömään ja sit mä lähdin töihin.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Tohtori Krabola
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 8116
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki, Finland

#9

Viesti Tohtori Krabola »

JanneM kirjoitti: Sillon kun mä sain ekan danini, niin mentiin porukalla syömään ja vähän juhlimaan.
Kun sain toisen danin, niin mentiin syömään ja sit mä lähdin töihin.
Pientä inflaatiota huomattavissa, kolmannen kohdalla varmaan saat juhlia yksin. Ketään ei enää kiinnosta :lol: ;)
Turkka Tervonen

"Nykyisin saa olla vasenkätinenkin ilman syyttelyä ja poispakottamista, se on hyvä kehityssuunta kyllä." Tuomas Kyrö
voipa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1040
Lauteille: Huhtikuu 2005

Re: Musta vyö ja perinteet

#10

Viesti voipa »

corvus kirjoitti: Millaisia traditioita/perinteitä ja kertomuksia eri seuroilla/lajeilla on ensimmäisen danin tai vastaavan arvon saaneiden juhlistelusta? Graduoinnin jälkeen illalla umpitunneliin ja virkeänä seuraavana päivänä treeneihin?
Ensin 25 erilaista, sitten 24 samanlaista. ;)
KukiHilli
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 463
Lauteille: Elokuu 2005

#11

Viesti KukiHilli »

Tohtori Krabola kirjoitti:
JanneM kirjoitti:Sillon kun mä sain ekan danini, niin mentiin porukalla syömään ja vähän juhlimaan.
Kun sain toisen danin, niin mentiin syömään ja sit mä lähdin töihin.
Pientä inflaatiota huomattavissa, kolmannen kohdalla varmaan saat juhlia yksin. Ketään ei enää kiinnosta :lol: ;)
:lol:


Itse pidin pirskeet ja vedin kunnon kännit.

Olin fyysisesti ja henkisesti sen verran tårta på tårta, että oli "pakko" vetää kokovartalopuudutus ;)
Kaikki kirjoittamani on jokaisen seuran virallinen kanta asiaan.
Kimmo Skogberg
Kuvake
Simpanssi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2298
Lauteille: Joulukuu 2004

#12

Viesti Simpanssi »

Olin vielä 17-vuotias, joten ei tietenkään mitään viinaa juotu. Iltajunalla mentiin kotiin ja oli vähän kiirekin. Taisi olla pakkasta.
Kuvake
Kenzu
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 367
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

#13

Viesti Kenzu »

Perhe oli vastassa rautatieasemalla, josta käveltiin Kalevankadulle Nankingiin, jossa tarjosin perheelle pöreröt ja join muutaman keskiolut pullon ruuan kanssa. Enempää en olis jaksanutkaan juhlia oli niin raato olo...
Kenneth Skurnik
TKD/WTF 1995-
Krav Maga 1984
Kuvake
Vesa
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 177
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vantaa

#14

Viesti Vesa »

Meillä vyökoe kestää noin viikon. Sisältäen pari harjoitusta per päivä. Kovin valtavia juhlia ei ole porukka ainakaan heti sen jälkeen jaksanut pitää.

Kummallinen tapa on toistaiseksi seurannut vyökokeen läpäisijöitä useamman vuoden ajan. Ovat partahöylällä vetäneet tukan pois. :roll:

No saas nähdä mitä tapahtuu kun tässä jossain välissä tulee seuraavia naispuolisia harjoittelijoita, jotka läpäisevät kokeen.
Vesa Toropainen

Seirenkai Karate
Seirenkai Jujutsu
http://www.seirenkai.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
Jussi*M
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1534
Lauteille: Maaliskuu 2005
Etulaji: Karate JKF Wadokai
Sivulajit: Haidong Gumdo, nyrkkeily

#15

Viesti Jussi*M »

Vesa kirjoitti: No saas nähdä mitä tapahtuu kun tässä jossain välissä tulee seuraavia naispuolisia harjoittelijoita, jotka läpäisevät kokeen.
Jospa ne ajelee posliinin... :roll:
"On olemassa aina joku, joka tietää sinua itseäsi paremmin, mitä olet sanomallasi tarkoittanut.". -emeritusprofessori Osmo A. Wiio
*Kirjoitan yksityishenkilönä ja harrastajana, eivätkä kommenttini edusta minkään organisaation virallista kantaa.*
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 92 kurkkijaa