Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

They never come back

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mänzy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 4951
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Bujinkan Budo Taijutsu, HEMA
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, historiallinen miekkailu (italialainen tyyli)

They never come back

#106

Viesti Mänzy »

Mika kirjoitti: Siksi toiseksi, tuosta tarinasta ei käy ilmi, kuinka tosissaan tuossa oltiin. Voisin itse kuvitella sanovani noin huumorilla. Ja olenkin monet kerrat sanonut. Jätkien välinen kaverillinen wittuilu on arkipäivää monessakin kulttuurissa.
Jeps, itsekin tulee koettua sekä toimittajana että osoitepäässä, kaikki huumorilla luonnollisesti. Valitettavasti on tapauksia, jossa treenaaja lopettaa opettajan pottuiltua henkilökohtaisista asioista. Aina kannattaa miettiä miten omat sanomiset tulkitaan, etenkin jos itse on opettaja ja puhuu opetettaville. Tuoreimmat treenaajat on liian helppo saada kääntymään ovella pois (vertauskuvallisesti) huolimattomilla heitoilla.

Tämä siis yleisesti, ei minään ohjeistamisyrityksenä sinulle Mika :) .
Mikko Mänttäri

In the game of thrones you win, fanat ad patolg, or you die.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

They never come back

#107

Viesti Mika »

Mänzy kirjoitti: Tämä siis yleisesti, ei minään ohjeistamisyrityksenä sinulle Mika :) .
Joo, en mä sitä niin lukenutkaan :) Toisaalta sitten taas olen sitä mieltä, että seurassa mennään seuran ehdoilla, ei sen yhden aloittelijan ehdoilla. Olen myös aika vakaasti sitä mieltä, ettei mun huumorintajua tulkita kovin helposti väärin kasvotusten. Nykyisen lajin aikana vain yksi henkilö on seurastamme jättänyt palaamatta kesän jälkeen henkilökemioiden takia, mutta siinäkään minä en ollut osapuolena, päinvastoin yritin selvittää asiaa kun sain siitä tietää. Tosin epäilen edelleen että kyseinen kaveri lopetti oikeasti muista syistä, mutta käytti tätä kemiakorttia vain tekosyynä esteelleen palata seuraan (juttelimme radalla, joten aika tasa-arvoisissa ja rehellisissä merkeissä).
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 11111
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

They never come back

#108

Viesti flammee »

Mites yleinen mahtaa olla sellainen ilmiö että osallistutaan peruskurssille, mutta suunnitelmana ei ole harrastaa lajia sen pitemmälle? Esim. viime vuonna meillä oli alkeiskurssilla porukkaa, koska heidän koulunsa antoi siitä opintopisteitä (tätä siis ei oltu mitenkään sovittu sen koulun kanssa).
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
JarkkoR
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 36
Lauteille: Elokuu 2008

They never come back

#109

Viesti JarkkoR »

Kyllähän noita on muutama tuollainen tapaus tullut vastaan..
Laredo
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 315
Lauteille: Heinäkuu 2006

They never come back

#110

Viesti Laredo »

flammee kirjoitti: Mites yleinen mahtaa olla sellainen ilmiö että osallistutaan peruskurssille, mutta suunnitelmana ei ole harrastaa lajia sen pitemmälle? Esim. viime vuonna meillä oli alkeiskurssilla porukkaa, koska heidän koulunsa antoi siitä opintopisteitä (tätä siis ei oltu mitenkään sovittu sen koulun kanssa).
Tämä on kyllä mystillinen homma. Lukiossa ja amiksen puolella sai suoritettua (ainakin yhden) liikunnan kurssin sillä että aloitti jonkun uuden lajin(täytyi kuitenkin olla maksullinen esim. hölkkäys ei käynyt). Pari hemmoa oli harrastanut futista ~10v eivätkä saaneet tästä kurssia. Kuitenkaan ei vaadittu mitään todisteita uuden harrastuksen aloituksesta. Ilmoitustauluilla oli seurojen mainoksia, mutta käsittääkseni ei mitään diilejä koulun kanssa oltu tehty.
Working is the biggest problem of the drinking class
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

They never come back

#111

Viesti sivarinlötkö »

Tuohan on vallan hyvä käytäntö.
RiksMan
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 27
Lauteille: Huhtikuu 2010

They never come back

#112

Viesti RiksMan »

alotin vapaaottelun maaliskuussa ja pidin kesällä reilun kuukauden tauon,ihan hyvin meni palatessa takas matolle no problems.
Родион
Kuvake
Aleksi T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 2189
Lauteille: Kesäkuu 2009

They never come back

#113

Viesti Aleksi T »

Mulla on nyt kahdet tiistain reenit jääny putkeen käymättä ja onhan se tavallaan vaikeaa mennä sinne takasin. Meillä kun tulee tiistaina aina uusia asia, se kerrataan torstaina+jumppaillaan. Vaikka se minustakin kummalliselta tuntuu, niin viikon tauon jälkeen saattaisi olla vaikea tulla. Tosin mulla on palanu jo jotain 250 € vehkeisiin, että vaikka pelkästään sen takia tulen, mutta muuten se viikon tauko saattaisi hyvinkin katkaista homman.
Kuvake
KungFuMiäs
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 5372
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

They never come back

#114

Viesti KungFuMiäs »

Aleksi T kirjoitti: Mulla on nyt kahdet tiistain reenit jääny putkeen käymättä ja onhan se tavallaan vaikeaa mennä sinne takasin. Meillä kun tulee tiistaina aina uusia asia, se kerrataan torstaina+jumppaillaan. Vaikka se minustakin kummalliselta tuntuu, niin viikon tauon jälkeen saattaisi olla vaikea tulla. Tosin mulla on palanu jo jotain 250 € vehkeisiin, että vaikka pelkästään sen takia tulen, mutta muuten se viikon tauko saattaisi hyvinkin katkaista homman.
No mutta treenaatko itsesi takia vai muun ryhmän? Treenatko kehittääksesi itseäsi ja oppiaksesi uutta, vai senkö takia että on kiva jumpata ryhmässä? Jos treenaa itsensä takia ei tahdilla pitäisi olla väliä, ottaa vastaan sen minkä saa ja tekee siitä parhaansa.
Kuvake
Aleksi T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 2189
Lauteille: Kesäkuu 2009

They never come back

#115

Viesti Aleksi T »

KungFuMiäs kirjoitti:
Aleksi T kirjoitti: Mulla on nyt kahdet tiistain reenit jääny putkeen käymättä ja onhan se tavallaan vaikeaa mennä sinne takasin. Meillä kun tulee tiistaina aina uusia asia, se kerrataan torstaina+jumppaillaan. Vaikka se minustakin kummalliselta tuntuu, niin viikon tauon jälkeen saattaisi olla vaikea tulla. Tosin mulla on palanu jo jotain 250 € vehkeisiin, että vaikka pelkästään sen takia tulen, mutta muuten se viikon tauko saattaisi hyvinkin katkaista homman.
No mutta treenaatko itsesi takia vai muun ryhmän? Treenatko kehittääksesi itseäsi ja oppiaksesi uutta, vai senkö takia että on kiva jumpata ryhmässä? Jos treenaa itsensä takia ei tahdilla pitäisi olla väliä, ottaa vastaan sen minkä saa ja tekee siitä parhaansa.
Siis ihan itseni takia. Otteleminen tai ennemminkin sen kokeilu on päällimäisenä mielessä. Tuota on jotenkin vaikea selittää, mistä se johtuu, kun se on vain sellainen perstuntuma juttu. Mulla on semmonen mentaliteetti, että pitää olla keskivertoa parempi ja mieluiten paras siinä mitä tekee eli ehkä siinä tulee sellanen häpeä, kun jää muista jälkeen.

Pitää varmaan miettiä vähän enemmän asiaa, kun ei saa ajatuksia oikein kasaan. :?
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

They never come back

#116

Viesti AriJ »

Aleksi T kirjoitti: Meillä kun tulee tiistaina aina uusia asia, se kerrataan torstaina+jumppaillaan.
Oletko jo huomannut että jäät jälkeen muista sen verran pahasti jos missaat tuon tiistain silloin tällöin? Etkä saa asiaa kiinni kertaustunnillakaan...?
______________________
Kuvake
Aleksi T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 2189
Lauteille: Kesäkuu 2009

They never come back

#117

Viesti Aleksi T »

Ôari kirjoitti:
Aleksi T kirjoitti: Meillä kun tulee tiistaina aina uusia asia, se kerrataan torstaina+jumppaillaan.
Oletko jo huomannut että jäät jälkeen muista sen verran pahasti jos missaat tuon tiistain silloin tällöin? Etkä saa asiaa kiinni kertaustunnillakaan...?
Siis en ole kauheasti jälkeen jäänyt. :D Huolettaa vain se, että kun ne jutut käydään tarkemmin läpi silloin tiistaina, että jos multa jää niitä pikku juttuja pois vaikka muuten sujuisi esim. noissa kuntopiireissä sun muissa pidemmissä drilleissä.
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

They never come back

#118

Viesti AriJ »

Aleksi T kirjoitti: Siis en ole kauheasti jälkeen jäänyt. :D Huolettaa vain se, että kun ne jutut käydään tarkemmin läpi silloin tiistaina, että jos multa jää niitä pikku juttuja pois vaikka muuten sujuisi esim. noissa kuntopiireissä sun muissa pidemmissä drilleissä.
Osaatko antaa esimerkkiä?
______________________
ToniL
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 13
Lauteille: Heinäkuu 2010
Paikkakunta: Jyväskylä

They never come back

#119

Viesti ToniL »

Ite aloitin BJJ:n viime vuoden huhtikuussa ja kävin treeneissä aina mahdollisuuksien mukaan peruskurssin jälkeenkin. Loppu kesällä sain sitten kesätöissä enemmän vastuuta ja treeneistä tuli taukoa. Sitten syyskuussa alkoi opiskelut ja sain jatkaa treenaamista uudessa kaupungissa. Tällöin taukoa oli tullut jotain 1,5kk. Tällöin oli kieltämättä vaikea aloittaa uudelleen treenaamista, kun oli kokonaan uusi seura ja kaikki sparrikaverit olivat vajaan vuoden pitempään treenanneita ja olleet aktiivisesti harjoituksissa mukana. Ekat pari viikkoa meni sparreissa melko samalla kaavalla eli otin melko hyvin turpiini, ja tuntui ettei uusien tekniikoidenkaan opettelu sujunut aivan mallikkaasti. Samaan aikaan myös kaveri, joka oli aikanaan houkutellut mukaan peruskurssille, oli samassa tilanteessa ja lakkasi käymästä treeneissä kokonaan (oli aloittanut opiskelut eri kaupungissa, eli harjoitteli eri seurassa). Tyyppi ehti käydä kerran uuden seuran treeneissä. Noh, mulla harjoittelu alkoi kuitenkin sujua ja jatkoin eteenpäin.

Välillä tulee väkisin taukoa syystä tai toisesta. Jo opiskelujen alkaessa päätin että harrastukset eivät saa milloinkaan mennä opiskelujen edelle, joten treenataan aina kun ehditään. Ketju on nyt melko ajankohtainen, sillä viimeksi kävin harkoissa huhtikuun lopussa ja oletetusti tänään menen sitten treenaamaan ensimmäistä kertaa tauon jälkeen :D Tämän tauon syynä olivat toukokuun ekan parin viikon ajan koulunkiireet (oli jotain 4 tenttiä ja oli labrat saatava tehtyä), sitten kuukauden ulkomaan reissu ja sitten kiire kesätöissä. Pakko myöntää, että kynnys aloittaa harjoittelu uudelleen on taas suuri. Kuitenkin kun intoa harjoitteluun riittää, niin eiköhän ne opit ala taas jäämään mieleen :)
Kuvake
n0k
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1117
Lauteille: Elokuu 2010
Paikkakunta: Hyvinkää
Etulaji: BJJ
Takalajit: Krav Maga, Defendo

They never come back

#120

Viesti n0k »

Suoritin syksyllä PK magassa ja nyt olen jatkotreeneissä.
Olihan se jatkokurssille meno tietysti hieman sanoisinko jännittävää ja pelkästään koska ei tiennyt oikeen mitä odottaa. Laitan hieman fiiliksiä mitkä suurimmaksi osaksi olivat ihan omassa päässä kehiteltyjä :D
Mietin aluksi että ei prkl sielähän on kaikki jotain Gradu 5 - expert3 tasoa, siellä jatkokurssillahan lyödään jo ihan oikeesti kunnolla päähän ja nehän tiputtaa mut sinne kanveesiin heti ekoissa treeneissä! (täydellistä virheajattelua, ennemmin treeneissä on vaikka expert tason kaverin kanssa, kun oman tason p1 koska se osaa ns hallita itseään paremmin kuin "amatööri" ja tietää aika hyvin myös minun rajani. Ei mua kukaan korkeemman tason kaveri ole vahingossa telonut, peruskurssilla ja p1 kylläkin :D).

Sitten aloin myös miettimään että nolaankohan itteni ihan täydellisesti, kun tuntuu että eihän tässä ole edes oppinut vielä yhtään mitään ! Mutta kyllä sitä osaamista on tullut ihan vahingossakin jonnin verran :D Huomasin sen oikeastaan vasta siinä kun aloitin tänä syksynä myös defendon ja katsellut sitä ihan alkuaskelten menoa, niin kyllä se on vaan melko hiomattoman näköistä jopa omaan sohimiseen verrattuna.

Meidän PK:lta jatkoi jatkokursille ihan kourallinen porukkaa 5-6

Tuossa aiemmin puhuttiin siitä miten muita seuroja morkataan. Meillä ei ole tehty niin _kertaakaan_ tässä vuoden aikana.
Ainoa mistä on mainittu niin että ala-arvoisesti puhuttu seuroista joiden motiivit ovat täysin rahan, ei tehokkaan itsepuolustuksen tarjoamisen takana. Mutta niistäkin vain niin, että kyllä te tunnistatte jos näätte. Eli ei ole sanottu mitään seuraa nimeltä eikä edes paikkakuntia, ilmasuuntia tai mitään tarkentavaa mainittu.

Have fun! Be tough! Mukavempaa mulla on jatkokurssilla ollut kuin peruskurssilla :) Ei niissä "vanhoissa" ole mitään pelättävää, ei ne tuu morkaamaan jos vedät vituiksi jotain. Vinkkejä saattavat antaa, mutta eikös se ole vain hyvä asia ?
Tripping a blind man so easy to do,
Tripping a blind man why can't it be you?
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 56 kurkkijaa