Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Aittomäki ja lajihistoria

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 83
Viestit: 16110
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Aittomäki ja lajihistoria

#316

Viesti Kari Aittomäki »

Pena on muuan erittäin, erittäin kova tapaus ja äärimmäisen mukava jätkä.
Vanhaakaartia. Lie yhä aktiivi.
Pelas korkeammalla profiililla, on vilahdellut mainoksissa ja silleen.
Voinen nytten jo kertoa että olen antanu hänelle eteenpäin muutamia juttuja, koskien näitä perintähässäköitä. Ku mä en niistä oikeen ikinä tykänny.
Uhkailu kun ei ole mun juttu.

Mikä on paladin press?
Ja kaikki ajallaan.
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Aittomäki ja lajihistoria

#317

Viesti tohtorismies »

Kari Aittomäki kirjoitti: Mikä on paladin press?
Ja kaikki ajallaan.

Jenkki lafka http://www.paladin-press.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

On julkaissut melko paljon kaikkea kamppailuun liittyvää.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
Jussi*M
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 1534
Lauteille: Maaliskuu 2005
Etulaji: Karate JKF Wadokai
Sivulajit: Haidong Gumdo, nyrkkeily

Aittomäki ja lajihistoria

#318

Viesti Jussi*M »

Varmaan oletkin Kari jossain maininnut, mutta en aiemmin ole sillain kiinnittänyt huomiota. Nyt syksyllä kun aloitin kyokushin-karaten treenaamisen niin heräsi kysymys: Mikä se siun kuokushin-karatehistoria noin niinku kaikkineen on? Eikö siulla ollut vahva tausta jostain toisesta tyylisuunnasta? Aloititko kiukkarin ihan puhtaalta pöydältä nollasta, eli valkoisesta ja alkeista vai oliko joku muu järjestely? Kauanko kesti aika jolloin olit mukana kyokushin-karatessa jos ei lasketa mukaan näitä myöhempiä muita juttuja joilla on kyllä kyokushin-vaikutus takana?

Muutama uteliaan kysymys näin sunnuntai-illaksi :D
"On olemassa aina joku, joka tietää sinua itseäsi paremmin, mitä olet sanomallasi tarkoittanut.". -emeritusprofessori Osmo A. Wiio
*Kirjoitan yksityishenkilönä ja harrastajana, eivätkä kommenttini edusta minkään organisaation virallista kantaa.*
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 83
Viestit: 16110
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Aittomäki ja lajihistoria

#319

Viesti Kari Aittomäki »

Kiitos kysymyksestä.

Mun syvätausta on gojusta, olen lisäksi treenannut sekä shotokania että taekwondota ennen kiukkaria.
Eli kiukkari putos kyllä takaressuun. Kaskun on noitten tyylien kombo.
Siis shotokan ja kwondo on oikeesti saman lajin eri näkökulmia, kataperusteisesta hahmotuksesta on kyse...

Treenasin 11 vuotta toisen karatevaltaperheen shorinjiryuta, skabailin ja suoritin tokadanin.
Tää puoli karatesta aukas mulle.. omia juttujaan.

Kiukkariin hakeuduin ihan tietoisesti ja olin heti kotonani.
Olin jo jonkinlainen nimi ja Niiniketo seiso takanani.
Tarkotus oli saada kiukkaritoiminta käyntiin Suomessa.
Treenasin Göteborgissa, Collinsin opissa.
Parasta karate-antia jota ikinä olen saanu.

Toiminta käynnistettiin ja jonkin aikaa näytti joltain.
7 vuotta myöh homma oli ohi.

Viralliset Danit ja EM-kisat jäi haaveeksi vaan.
vieläki vítuttaa.

siinäpä se.
Kuvake
Jussi*M
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 1534
Lauteille: Maaliskuu 2005
Etulaji: Karate JKF Wadokai
Sivulajit: Haidong Gumdo, nyrkkeily

Aittomäki ja lajihistoria

#320

Viesti Jussi*M »

Kari Aittomäki kirjoitti: Treenasin Göteborgissa, Collinsin opissa.
Parasta karate-antia jota ikinä olen saanu.

Toiminta käynnistettiin ja jonkin aikaa näytti joltain.
7 vuotta myöh homma oli ohi.

Viralliset Danit ja EM-kisat jäi haaveeksi vaan.
vieläki vítuttaa.

siinäpä se.
No, nythän kiukkari taas nostaa vahvasti päätään ainakin pk-seudulla, Turunkupeessa ja vissiin sitä Tampereellakin on mitä olen netistä seuroja etsinyt. Meidän porukka, Club o-Yama, ei löydy netissä mutta treenaamme siis Kouvolan kaupunkiin kuuluvassa Valkealassa.

Kauanko muuten olit shihan Collinsin opissa... ja jos virallisia daneja et ole kiukkarissa suorittanut niin onko sinulla lajista joku muu virallinen aste olemassa?
"On olemassa aina joku, joka tietää sinua itseäsi paremmin, mitä olet sanomallasi tarkoittanut.". -emeritusprofessori Osmo A. Wiio
*Kirjoitan yksityishenkilönä ja harrastajana, eivätkä kommenttini edusta minkään organisaation virallista kantaa.*
Kuvake
Kuhmu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2558
Lauteille: Toukokuu 2005

Aittomäki ja lajihistoria

#321

Viesti Kuhmu »

Jussi*M kirjoitti:
Kari Aittomäki kirjoitti: Treenasin Göteborgissa, Collinsin opissa.
Parasta karate-antia jota ikinä olen saanu.

Toiminta käynnistettiin ja jonkin aikaa näytti joltain.
7 vuotta myöh homma oli ohi.

Viralliset Danit ja EM-kisat jäi haaveeksi vaan.
vieläki vítuttaa.

siinäpä se.
No, nythän kiukkari taas nostaa vahvasti päätään ainakin pk-seudulla, Turunkupeessa ja vissiin sitä Tampereellakin on mitä olen netistä seuroja etsinyt. Meidän porukka, Club o-Yama, ei löydy netissä mutta treenaamme siis Kouvolan kaupunkiin kuuluvassa Valkealassa.

Kauanko muuten olit shihan Collinsin opissa... ja jos virallisia daneja et ole kiukkarissa suorittanut niin onko sinulla lajista joku muu virallinen aste olemassa?
Oletko JussiM treenannut kauankin kyokushinkaita?
”You must enjoy this”.
Kuvake
Jussi*M
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 1534
Lauteille: Maaliskuu 2005
Etulaji: Karate JKF Wadokai
Sivulajit: Haidong Gumdo, nyrkkeily

Aittomäki ja lajihistoria

#322

Viesti Jussi*M »

Kuhmu kirjoitti: Oletko JussiM treenannut kauankin kyokushinkaita?
Toiminta alkoi 27.9.2010 ja nyt on tasan 20 treenikertaa käyty.
"On olemassa aina joku, joka tietää sinua itseäsi paremmin, mitä olet sanomallasi tarkoittanut.". -emeritusprofessori Osmo A. Wiio
*Kirjoitan yksityishenkilönä ja harrastajana, eivätkä kommenttini edusta minkään organisaation virallista kantaa.*
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 83
Viestit: 16110
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Aittomäki ja lajihistoria

#323

Viesti Kari Aittomäki »

Kuten aiemmin kerrottu, en suorittanut virallisia vöitä.
Kyse oli tupla tai kuitti -asenteesta, tarkotukseni oli käynnistää toiminta ja kun se kunnolla rullaa, sitte siirrytään virallisesti ja suoritetaan seuraava vyö ja edustetaan Suomea EM-kisoissa.
Kondis olis sut sut riittänyt, pärjäsin vaivatta niille svedujen ykkösjätkille.
Ihan vaan koska tuo puolietäisyys on mun rummuttavalle tyylille onnen omiaan, jodanpotkutki suju säpäkänsorttisesti.

Ei tullu tuplaa, tuli kuitti.

edit.
Niitten mun treenien hurjuutta on usein päivitelty.
Se oli osa pelisuunnitelmaa, vaikka enemmän kuitenkinkaikitenkini omaa tempperamenttia... mutta aattelinpa pistää pioneerit sellasen mankelin läpi että heillä ois täysi syy kertoa "ennen-se-oli-toista"-juttuja.

Ja olen kuullut heitä kerrotunkin.
Sääli vaan että bjj-pukukopeissa.
Kuvake
Jussi*M
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 1534
Lauteille: Maaliskuu 2005
Etulaji: Karate JKF Wadokai
Sivulajit: Haidong Gumdo, nyrkkeily

Aittomäki ja lajihistoria

#324

Viesti Jussi*M »

Kari Aittomäki kirjoitti: tarkotukseni oli käynnistää toiminta ja kun se kunnolla rullaa, sitte siirrytään virallisesti ja suoritetaan seuraava vyö ja edustetaan Suomea EM-kisoissa.
Eli jos kaikki olisi mennyt "kuin elokuvissa" niin virallinen siirtyminen olisi merkinnyt sinun kohdallasi myös kyokushin-karaten virallista 3. dan-asteen suorittamista?
Kari Aittomäki kirjoitti: Niitten mun treenien hurjuutta on usein päivitelty.
Se oli osa pelisuunnitelmaa, vaikka enemmän kuitenkinkaikitenkini omaa tempperamenttia... mutta aattelinpa pistää pioneerit sellasen mankelin läpi että heillä ois täysi syy kertoa "ennen-se-oli-toista"-juttuja.
Oliko "hurjaakin hurjemmat" treenit syynä siihen että homma kariutui vai onko tullut ilmi sellaista, että käyntiinlähtö ei olisi onnannut "normikovillakaan" treeneillä? Tähän liittyen voisi mainita, että eräällä toisella keskustelupalstalla eräs naisihminen kertoi miehensä harrastaneen joskus kiukkaria ja että treenit oli niin kovia että niissä porukka oksenteli ja pyörtyili. Kyselin että kuka veti ja missä, niin kertoi että joku Aittomäki jossain Kaapelitehtaalla :smt003
"On olemassa aina joku, joka tietää sinua itseäsi paremmin, mitä olet sanomallasi tarkoittanut.". -emeritusprofessori Osmo A. Wiio
*Kirjoitan yksityishenkilönä ja harrastajana, eivätkä kommenttini edusta minkään organisaation virallista kantaa.*
Kuvake
Dexter
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 282
Lauteille: Tammikuu 2006

Aittomäki ja lajihistoria

#325

Viesti Dexter »

Mikä on ollut suhteesi hokutoryuun ja mitä mieltä olet siitä? Mulle on täältä jäänyt sellainen käsitys että olet hyvissä väleissä ydinporukan kanssa, mutta et lähtenyt hokutoryuun mukaan koska karate on sulle se the juttu.

Mikä karatesta tekee sen ison jutun?

:bow:
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 83
Viestit: 16110
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Aittomäki ja lajihistoria

#326

Viesti Kari Aittomäki »

Mä treenasin jutsua kyllä, siis ennenku hokutoryu virallistettiin. Pääsin treenaan alempien kanssa suoraan ja ystävystyin nopeasti Seppänen&Tenhusen kanssa. Jolloin alettiin treenailla keskenämme.
Olenhan mä opettanu pystymatsailuaki hokutoporukoille mm Tampereella.
Ovihommissa jutsukat ihmetteli mun soveltamia kontrollijuttuja jotka oli leivasti erimoisia ku heillä.

Hokuto on miltei täydellinen konsepti sikäli, että ne tekniikat on toteutettavissa ilman erityisominaisuuksia. Treenaaminenkin oli huomattavan vänkää mutta ei erityisen raskasta, joka ei tuolloin sopinu mun intohimoiseen hahmottamiseen.
Eikä päässy karjumaan.
Lisäksi tuli suoranainen ajankäyttö vastaan, mähän tein seurojen lisäks välillä kolmeakin duunia eli ei meinannu 24h riittää..
Venäälläki hyppäsin. + vaativa tyttöystävä.

Itte pidän Kaapelia kyllä Suomen kamppailumaailman sydämenä.
Avelle tulis Presidentin myöntää jonkulainen killukka tekemästään työstä.

Karate nyt vaan on se juttu.
Se keskittynyt raivokkuus ja täsmällisyys on ylittämätöntä.


JussiM, juuripa noin.
Mä olin jo 2dan ja vaikka itte sanonkin, kykyni toteuttaa traditionaalista karatea (merkityksessä kihon) oli ainakin yhtähyvä kuin kenellä tahanasa tapaamallani kiukkaridanilla. (Kiitos shorinji/ Matsuoi+Raittinen)
Menestymättömyyden syitä on turha pähkäillä, se vaan nyt meni niin.
Karate ei ollut muodikasta joten treenaajia ei riittänyt... mutta ne jotka jakso oli kyllä huomattavaa tasoa. Ne oli itte hoomoilasena kun myöhemmin shootfightingissa saivat kontaktia Sauraman Kehäkarhuihin ja pärjäsivät vaikeuksitta!
Vaikka jätkillä oli toinen toistaan komeampaa titteliä esitellä.
Samaa kerto jo se, kun yritin saada hokutojengiä meidän salikisoihin.
Yksi jätkä kurkisti ekaa matsia ja liukahti tiehensä.
Ku sattu oleen Artturi in action.

Olen tuon kiukkarin ja monen muun jutun opettamana kekannut että minusta ei ole pääjehuksi.
Jonkinlaiseksi kuriositeetiksi ainoastaan.
Vähä niinku inkkareilla oli omat sotapäällikkönsä, arjen askareissa vaikutusvallattomat.

Hokuto olisi lie ollut ihan viisas valinta tai ylläpito.
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 11249
Lauteille: Kesäkuu 2008

Aittomäki ja lajihistoria

#327

Viesti Jorge »

Kari Aittomäki kirjoitti: Itte pidän Kaapelia kyllä Suomen kamppailumaailman sydämenä.
Avelle tulis Presidentin myöntää jonkulainen killukka tekemästään työstä.
Ehkä joutuu odottamaan presidentin vaihtumista :naurupyorii:
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 83
Viestit: 16110
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Aittomäki ja lajihistoria

#328

Viesti Kari Aittomäki »

tohtorismies kirjoitti: Kuka on Pena?
Hehe, jätkä on yhä kuosissa ja kameran edessä, on siinä jonkinkanavan mestarikokkimainoksessa. Kantaa tärräporaa ja vengottaa leukaa, oikeesti on tavattoman korrekti sekä naamanliikkeiltään että ulkoasultaan.
Pelimies kun on.

Ja pirun paha niska.
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Aittomäki ja lajihistoria

#329

Viesti tohtorismies »

Kari Aittomäki kirjoitti:
tohtorismies kirjoitti: Kuka on Pena?
Hehe, jätkä on yhä kuosissa ja kameran edessä, on siinä jonkinkanavan mestarikokkimainoksessa. Kantaa tärräporaa ja vengottaa leukaa, oikeesti on tavattoman korrekti sekä naamanliikkeiltään että ulkoasultaan.
Pelimies kun on.

Ja pirun paha niska.

Masterchef suomi.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

Aittomäki ja lajihistoria

#330

Viesti PDC »

Heh, en tiedä koko heppua mutta näin sen mainoksen ja mietin heti, että mitähän tuo rujon näkönen kaappi tuolla tekee :D Mitä se tekee?
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 89 kurkkijaa