Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Roistot saleillamme

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

Roistot saleillamme

#46

Viesti joksanen »

joksanen kirjoitti: Seurassa, jossa opetellaan vahingoittamaan toisia vaikka miten hallitusti, pahoinpitelytuomiohistoriasta rankaiseminen on mielestäni kaksin verroin kieroa. .
Eikö se päinvastoin ole juuri se oikea logiikka, että mitä vaarallisempia asioita opetetaan, niin sitä tärkeämpää on korostaa sitä, että niitä oppeja ei saa käyttäa väärin?
Jepujep, opastus ja korostus toki. Mutta järjestöstä erottaminen ylilyönnin jälkeen on kieroa. Vähän kuin opettaisi ihmisiä ampumaan polveen, ja jos joku vahingossa ampuukin vatsaan tai päähän, niin se erotettaisiin kauhean paatoksen saattelemana yhdistyksestä.

Nää mun esimerkit alkaa "vähän" mennä yli. Enkä edes ymmärrä miksi vaivaudun edelleen postaamaan kun kerran jo sanoin että kannat ovat selvillä.
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

Roistot saleillamme

#47

Viesti AriJ »

Kiittää termikorjauksista.
______________________
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 46
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Roistot saleillamme

#48

Viesti Mika »

joksanen kirjoitti: Jepujep, opastus ja korostus toki. Mutta järjestöstä erottaminen ylilyönnin jälkeen on kieroa. Vähän kuin opettaisi ihmisiä ampumaan polveen, ja jos joku vahingossa ampuukin vatsaan tai päähän, niin se erotettaisiin kauhean paatoksen saattelemana yhdistyksestä.

Nää mun esimerkit alkaa "vähän" mennä yli. Enkä edes ymmärrä miksi vaivaudun edelleen postaamaan kun kerran jo sanoin että kannat ovat selvillä.
Jaa vähän? :D

En oikein hokaa miksi sulla on niin tiukka kanta tähän. Mäkin edustan gangsta-lajia (historialtaan ja Kiinassa vielä nykypäivältäänkin), mutta kyllä mun on oikein helppo ymmärtää Oarin kantaa.

Se olisi maailmanloppu, jos näissä lajeissa suojeltaisiin ja hyväksyttäisiin rikolliset toimineen - siis nyky-Suomessa. Entisajan Kiinassa (ja muissakin maissa, mutta muut jatkakoot siitä, esim. Nakedin ja Mjölnirin kanssa Potku-tapaaminen 9:n sunnuntaijatkoilla näistä puhuttiin pitkät pätkät) se oli arkipäivää.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Roistot saleillamme

#49

Viesti Totte »

Jarppa kirjoitti:
bodyguard kirjoitti: Tuo "tutkinta päällä, treenit tauolla" kuulostaa kylla idioottimaisuuden multihuipentumalta jos pitaa paikkansa. Minahan voisin tassa keksia ihan minka tahansa rikosilmoituksen Oarista ja tehda sen vaikkapa internetissa. Tottakai poliisin on pakko tutkia pitaako se paikkansa, pitaisiko siis Oarsin ripsutaa tabinsa naulaan siksi ajaksi?
Ehkäpä tuossa tarkemmin tarkoitetaan kuitenkin, että syyte on nostettu mutta tuomiota ei ole tullut?
Mjölnir kirjoitti:
bodyguard kirjoitti: Niin no eihan se ole sitten enaa mikaan tutkinta. Ajatuksia kun en osaa lukea niin pitaa tyytya uskomaan siihen mita ihmiset kirjoittavat :D
Aivan... Esitutkinta on päättynyt, kun asia viedään syyttäjälle. Eli voisi ehkä sanoa, että niinkauan kun on oikeusprosessi kesken, ja on rikoksesta epäiltynä?
Mielestäni jonkinlainen "syytön kunnes toisin todistetaan"-meininki olisi reilumpi. Nythän oletetaan syylliseksi kunnes tuomioistuin vapauttaa.

Muutenkin olen sitä mieltä että se tuleeko tuomio vai ei niin kertoo hyvin vähän siitä pitäisikö teko hyväksyä.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

Roistot saleillamme

#50

Viesti AriJ »

Aikoinaan on kokeiltu tuota "syytön kunnes toisin todistetaan" tällaisessa... lakia mahdollisesti rikkoneessa tapauksessa... eli sai jatkaa treeniä kunnes tilanne selvisi. Ja valitettavasti selvisi sinne ei niin positiiviselle suunnalle ja ovet jouduttiin siltä osin sulkemaan. Tästä ko. henkilö itse valitti, että hänestä olisi hänet pitänyt heti sulkea pois kuvioista eikä vasta sitten kun tuomio julistettiin. Koki sen muistaakseni isommaksi menetykseksi kun oli ehtinyt jo kuvioihin istuutua, ja sitten "tuoli alta".

Onko näihin oikeaa vastausta? Muistutan taas, että me joudumme vastaamaan sääntöjen noudattamisesta ylöspäin.
______________________
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 6410
Lauteille: Lokakuu 2009

Roistot saleillamme

#51

Viesti Ile »

Mika kirjoitti: Se olisi maailmanloppu, jos näissä lajeissa suojeltaisiin ja hyväksyttäisiin rikolliset toimineen - siis nyky-Suomessa. .
Miten muuten nykypäivänä esimerkiksi juuri tuomioihin suhtautumisen kanssa käytännössä oikein on? Tässä keskustelussa (ainakaan tuoreemmissa viesteissä) ei ole vielä tullut selkeää kommenttia kovin monen lajin osalta.

Minulla on 2000-luvun puolelta seurakokemuksia oikeastaan vain nyrkkeilystä ja magasta. Nyrkkeilysaleilla ei paljon taustoja kysellä, magassa sen sijaan asiaan kiinnitetään jossain määrin huomiota.

Aikaisemmissa lajeissa en muista, että koskaan olisi ainakaan mitään rekisteritsekkauksia ollut.

Tuleeko kysymys sitten yleensä esille lähinnä silloin, kun jokin tapaus herättää julkista kohua tai muuten vain sattuu erikseen tulemaan seuran tietoon? Onko esimerkkejä?
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 46
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Roistot saleillamme

#52

Viesti Mika »

Ile71 kirjoitti: Minulla on 2000-luvun puolelta seurakokemuksia oikeastaan vain nyrkkeilystä ja magasta. Nyrkkeilysaleilla ei paljon taustoja kysellä, magassa sen sijaan asiaan kiinnitetään jossain määrin huomiota.

Aikaisemmissa lajeissa en muista, että koskaan olisi ainakaan mitään rekisteritsekkauksia ollut.
Tämä saattaa johtua siitäkin, että edes Maga-ohjaajilla ei ole laillista oikeutta toimia näin. Kuten täällä on useasti sanottu, Maga-piireissä vaikuttaa poliiseja, jotka sitten pyydettäessä rikkovat lakia tarkastaessaan jonkun taustoja. Muutoin kyseessä on lähinnä markkinointiin ja lajin imagoon liittyvä aspekti.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 21
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Roistot saleillamme

#53

Viesti Mjölnir »

Mika kirjoitti: Tämä saattaa johtua siitäkin, että edes Maga-ohjaajilla ei ole laillista oikeutta toimia näin.
Ei ole mitään esteitä kysyä harrastajalta, että onko hänellä rikostaustaa. Hänellä ei ole mitään velvoitetta kertoa, mutta seuran ei myöskään ole pakko ottaa henkilöä harrastajaksi.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 46
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Roistot saleillamme

#54

Viesti Mika »

Hyvä tarkennus. Tarkoitin sitä että Maga-ohjaajilla on kytköksiä polisiiviranomaiseen, mutta rikosrekisterin selvittäminen tällaista tarkoitusta varten on lain vastaista.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 21
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Roistot saleillamme

#55

Viesti Mjölnir »

Mika kirjoitti: Kuten täällä on useasti sanottu, Maga-piireissä vaikuttaa poliiseja, jotka sitten pyydettäessä rikkovat lakia tarkastaessaan jonkun taustoja.
Tätä en oikeasti usko. Virkamiehillä ei ole oikeutta käyttää henkilörekisterejä muuten kuin virkatehtävien hoitoon, ja henkilörekistereistä on myös salassapitosäädöksiä. Nykyään ollaan lisäksi tosi tarkkana mahdollisista väärinkäytöksistä, ja olen muunmuassa kuullut tapauksesta, kun maistraatin työntekijä on käynyt katsomassa erään rikoksesta epäiltynä olevan julkkiksen rekisteritietoja, on hän saanut virallisen varoituksen asiasta.

Uskon, että kommentit näistä taustatarkastusjutuista liittyvät seuraavaan:
Muutoin kyseessä on lähinnä markkinointiin ja lajin imagoon liittyvä aspekti.
Mikä pitää paikkaansa.

edit: Mika tuli väliin, mutta laiton tän silti
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Yrittäjä
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 45
Lauteille: Elokuu 2009

Roistot saleillamme

#56

Viesti Yrittäjä »

Ehdin jo ilmoittautua alkavalle kurssille, joten onko siis saleilla muitakin kuin roistoja???
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

Roistot saleillamme

#57

Viesti AriJ »

Mjölnir kirjoitti: Ei ole mitään esteitä kysyä harrastajalta, että onko hänellä rikostaustaa. Hänellä ei ole mitään velvoitetta kertoa, mutta seuran ei myöskään ole pakko ottaa henkilöä harrastajaksi.
Meillä jokainen saa liittyessään - ja vuosittain jäsenyyttä uudistaessaan - luettavakseen säännöt jotka tulee hyväksyä harjoittelun jatkamiseksi.
______________________
Vili Tarkiainen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1475
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Riihimäki

Roistot saleillamme

#58

Viesti Vili Tarkiainen »

Yrittäjä kirjoitti: Ehdin jo ilmoittautua alkavalle kurssille, joten onko siis saleilla muitakin kuin roistoja???
:thinking:

Ei ole, ei missään nimessä. Kaikki tälläisten lajien harrastajat ovat kovan luokan rikollisia. Minäkin olen ammatiltani hyvinpalkattu murhamies.

Oikeesti hei.. Olen kyllä sitä mieltä että kamppailulajien parista noita "oikeita" rosvoja, löytyy aikasta vähäsen.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 21
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Roistot saleillamme

#59

Viesti Mjölnir »

Komppaan Rallea, eli sen mitä olen "oikeita" rosvoja tavannut siviiliturvahommissa, niin ei niistä kukaan treenannut, mutta järjestäen käytettiin kasvuhormooneja ja tehtiin penkkiä ja hauiskääntöä
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Paha Kani
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 748
Lauteille: Maaliskuu 2008
Paikkakunta: Lieto

Roistot saleillamme

#60

Viesti Paha Kani »

Mjölnir kirjoitti: Tätä en oikeasti usko.
Hmnojaa, mulla on empiiristä tietoa yhdestä tapauksesta tuosta vuosituhannen alusta. Voi toki olla, että homma on sittemmin muuttunut.
MBC Kiitos 2006-2013[/linkki]
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 26 kurkkijaa