Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Lapset mukana harrastuksissa

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Lapset mukana harrastuksissa

#1

Viesti Kari Aittomäki »

Tämä perheen suojelu omalta ikävältä puolelta onkin aihe josta en muista jutellun.

Olen pitänyt tarkan huolen siitä että omaiset ja läheiset eivät pääse näkemään mun "pelinaamaa", siskolikoille olen sanonut senverran että he eivät aidosti voi väittää tuntevansa minua koska ovat olleet kontaktissa vain mukavan koti-Karin kanssa.

Jopa omaishoitajuuden aikana kun jouduin joskus heittelemään ulos vanhempieni "kavereita", siis niitä nilkkejä jotka koetti käyttää muistihäiröisiä hyväkseen (niinku yks kyrväke joka oli myymässä rankakuormaa valmiin halon hinnalla), koetin hoitaa jutut kiltillä portsarityylillä.
Ja silti rappeutuvat vanhempani reagoivat negatiivisesti.

Tämä on tärkeä aihe koska olen huomannut että pienikin synkkeneminen vaikka mimmien nähden vaikuttaa rapauttavasti.

Mulla ei ole lapsia enkä voi täten tietää muovautuvan mielen lainalaisuuksia. Muutakuin itsestäni introspektiivisesti, siten että monet kakarasta asti nähdyt rujon täsmäväkivallan käytöt ovat lie muovanneet asennemaailmani ja havaintoasetukset nykymittareilla mitaten vähintään lievän kierokalloiseksi.
Kuten tuolla toisessa ketjussa ilmennee.

Asiaa hiukan viistäen, eikös showpainijat kieltele lapsiaan tulemasta katsomaan kun iskää lyödään tuolilla päähän?
Kun se on rankka paikka turvallisuutta tarvitsevalle?
Ja eikös ne riehuvat isäpapat tee tutkitusti valtavaa damagea lastensa sielurakenteelle?

Olen huomannut että Riinalikka (siskontyttö) vierastaa jopa mun treeniolemusta, sitä keskittyneisyyttä. Etenkin hojoilujuttujen intensiteettiä.
Oletan että monella on samansuuntaista havaintoa?

[mod]Jaettu Defendo-ketjusta[/mod]
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo

#2

Viesti Mjölnir »

Muistan, kun ensimmäinen tyttö oli pieni. Vein hänet mukaan salille ja aloin lyömään säkkiä. Tyttö alkoi itkeä joka kerta kun aloin lyömään ja tietysti hengittämään intensiivisesti paha ilme kasvoilla

Meni jo vähän ohi defendosta usean viestin ajan. Löytyisikö jostain parempi ketju näille?
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Daddy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3354
Lauteille: Elokuu 2011
Paikkakunta: Mansesta päin

Defendo

#3

Viesti Daddy »

Mjölnir kirjoitti: kesä 22, 2018, 20.37
Lisäksi, esimerkiksi, minä en voin näyttää omaa sotamoodiani perheelleni. Se olisi liian turvallisuuden perusrakenteita järkyttävää. He ovat nähneet jotain viitteitä ulkomaanreissuilla, kun joku on yrittänyt tulla ryöstämään tai taksikuski on yrittänyt kusettaa, mutta ei koskaan ole jouduttu sinne rajan yli.

Jos ei mennä millään nami-nami- linjalla treeneissä, niin se ”real deal” voisi olla aika järkyttävää. Kun vanhempien kuluu olla se turvallinen ja tasapainoinen hahmo
Mielenkiintoinen pointti, enpä ole itse tullut ajatelleeksi asiaa tältä näkökannalta. Tosin mun kekarat on jo kaikki täysi-ikäisiä, että mahdolliset damaget on tehty jo aiiiikaa sitten. Mutta kuitenkin.

Sitä kun on ajatellut, että olisi hyvä jos omatkin mukulat osaisi edes jotain itsepuolustusjuttua. Ja että se olisi vähän niinkuin heidän vanhempanaan minun velvolllisuus opettaa niitä. Tosin ei juurikaan teoriaa pidemmälle koskaan tullut hommaa vietyä. Kerran tuli porukalla treenattua raudoitusta, mutta sekin oli vähän sellaista nami-nami -settiä, jossa käskyttäminenkin oli lähinnä kehoittamista. Ehkä olen kerran demostroinut kuinka käskytetään oikein keuhkojen täydeltä, mutta siinä kaikki.

Erittäin hyvä keskustelunaihe, voisi siirtää tosiaan paremmin sopivaan ketjuun. Se "koko perheen toiminta uhkatilanteessa" taas voisi ehkä olla ihan Defendo-settiä?
"Täydellinen on hyvän pahin vihollinen"
-Tuntematon
Jarppa
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 5549
Lauteille: Heinäkuu 2005

Lapset mukana harrastuksissa

#4

Viesti Jarppa »

Mä oon ottanut lapset mukaan omiin treeneihin jo vuosikausia, mutta pelkän sportti-BJJ:n kohdalla siinä ei hirveästi ole ongelmaa.

Kerran on yksi lapsista tullut kysymään "iskä ootko sä kunnossa" kun oon ollut selvästi isomman jätkän alla, mutta muuten lapset ei reagoi mitenkään.

Ainoa milloin oon miettinyt lasten reagointia oli vapaaottelua treenatessa kun mätkin toista mountista ja lapset oli salilla mukana, mutta lapset ei reagoineet siihen mitenkään. Asiaan ehkä vaikuttaa se, että olen treeneissä joko hymyilevä tai neutraali melkein joka tilanteessa.

Ymmärrän kyllä, että lapset voi reagoida todella vahvasti jos harjoitellaan jotain skenaariota missä on esim. huutamista ja repimistä mukana enkä sellaiseen ottaisi lapsia paikalle. Mutta suurimpaan osaan omasta treenistä lapsien läsnäolo ei vaikuta oikein mitenkään.
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Lapset mukana harrastuksissa

#5

Viesti Paappa »

Itse pidin pojilleni ja joillekin heidän kavereilleen "agenttikoulua" (kuten he itse sitä kutsuivat). Opetin miten pääsee otteista irti, liikkumista, yksinkertaisia tekniikoita, työntämistä jne. Nuorempi tykkäsi tästä kovastikin, vanhempi johtuen hänen aspergerin syndroomastaan ei niin paljon. Aspergeriin liittyy joskus aistiyliherkkyyttä kuten hänellä. Olin tehnyt vaahtomuovista torson jota pidin edessäni ja tähän kumpikin sai kokeilla täydellä voimalla tekniikoita. Kumpikin hyötyi kuitenkin näistä harjoituksista. Nuorempi sai kunniamaininnan koulussa kun meni väliin väkivaltaiseen kiusaamistapaukseen, vanhempi pääsi vastaavasta pakenemaan (aika hyvä taktinen perääntyminen itse asiassa, hyödynsi maastoa eli reittiä johon porukka ei voinut seurata).
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Jarppa
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 5549
Lauteille: Heinäkuu 2005

Lapset mukana harrastuksissa

#6

Viesti Jarppa »

Sellainen puoli tuossa lasten ottamisessa treeneihin mukaan on, että lapset näkee miten harjoitustilanne eroaa normaalista elämästä. Eli oppii, että harjoituksissa tehdään asioita mitä ei tehdä salin ulkopuolella. Oon useammankin oman lapsen suusta kuullut "harjoituksissa saa lyödä mutta muualla ei", eli on hyvin sisäistetty selkeä ero tilanteiden välillä.

Päälle on oikeastaan iso bonus, että perheellisenä saa yhdistettyä oman treenin ja lasten liikunnan. Kamppailusali on suhteellisen turvallinen liikuntaympäristö kunhan oppivat pysymään poissa aikuisten jaloista.

Osa lapsista on käynyt juniori-kamppailuissa ja oon myös opettanut sekä BJJ että nyrkkeilytekniikkaa heille. Lasten mielenkiinnon kohteet vaan on pääsääntöisesti muualla.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Lapset mukana harrastuksissa

#7

Viesti Lasse Candé »

Banduran koe liittyy tähän tavalla tai toisella. Elikkäs että lapsi kopioi. On muuten tutkimuksen eettisyyden kannalta melko shokeeraavaa katseltavaa. :o



Kyseessä on todella tunnettu koe.




Mitä tulee Karin esiintuomaan ajatukseen, että hänestä tunnetaan vain osa, meistä kaikista tunnetaan vain osa ja meillä on kaikilla useita eri kasvoja riippuen siitä kenen kanssa ja missä yhteydessä vuorovaikutamme. Tässä ei sinänsä ole mitään ikävääkään. Kari ei välttämättä tarkoittanut niin, mutta mielestäni liian monet tuovat liian usein esiin sitä että heidän jollakin tapaa kokonaisvaltaisella tuntemisella olisi jotakin arvoa. Olen tällaisista asioista vähän toisilla linjoilla. Niin kiinnostavia me olemme lähinnä itsellemme ja muilta kannattaakin piilottaa epäoleellisuuksia.
tapsaattori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2463
Lauteille: Heinäkuu 2016
Etulaji: keppijumppa
Takalajit: bjj, vapaapaini, lukkopaini

Lapset mukana harrastuksissa

#8

Viesti tapsaattori »

Ok, Kunhan eivät häiritse treeniä eivätkä tule harjotusalueelle niin että voi sattua. En näe isompaa ongelmaa.

Isompi kysymys on lasten harjotuksissa härväävät vanhemmat joilla menee tunteisiin ja pyrkivät joka käänteessä vaikuttamaan lastensa tekemiseen ja jopa treenin kulkuun. Miksi pitää koittaa kontrolloida kaikkea, jopa sellaista mistä ei mitään ymmärrä...
Kuvake
Puni
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3845
Lauteille: Kesäkuu 2010
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Taekwondo Ilshin
Sivulajit: -
ITF Taekwon-Do
(Ch'ang Hon)
WT Taekwondo
(Kukkiwon, SimUu)
Takalajit: -
Urheilu
Kilpailu
Yhteystiedot:

Lapset mukana harrastuksissa

#9

Viesti Puni »

Meillä on kollektiivinen lapsiparkki satujumpassa, yleisperiaate on sellainen, että sikäli kun jollakulla on ongelma siitä, että pikkuapinoita on pitkin ja poikin, voi ihan hyvillä mielin poistua.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 51 kurkkijaa