Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Legendaariset/hauskat sattumukset treeneissä

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

TeiniNinjaTyttönen
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 32
Lauteille: Maaliskuu 2018
Etulaji: Bujinkan Budo Taijutsu
Takalajit: Hokutoryu Jujutsu

Legendaariset/hauskat sattumukset treeneissä

#1

Viesti TeiniNinjaTyttönen »

Haluaisin kuulla onko muille sattunut jotain hauskoja tai muuten vaan ikimuistoisia juttuja treeneissä tai vaikka leirillä (itselle tai muille). Sanon tähän alkuun pari hassua juttua jotka on jäänyt itselle päähän😂
Noh, ensinnäkin junnuryhmässä eräs poika kysyi että milloin me pidetään se natsikoe :hahaha: Porukka pikkusen repes :D (tarkotti tällä siis natsakoetta)
Toinen juttu oli kun olin jo siirtynyt aikuisten ryhmään. Pidettiin siinä jonkinsorttista kuntopiiriä jossa piti olla jokaisessa pisteessä tyyliin yksi minuutti. En muista kysykö treenien pitäjä just multa vai ylipäätänsä, koska oli yks piste mihin ei oltu keksitty aktiviteettia. Noh, minähän sanon siihen että tehdään siinä siltaa :lol: Treenien pitäjä sano :"Helmi, sä et saa enää tulla mun pitämiin treeneihin." :cry: :D Ei se silta mulle ollu vaikee mutta hälle nähtävästi oli.
Ja yks vielä, ei niinkään hauska juttu mutta mun ylepeydenaihe! Junnutreeneissä treenattiin lyöntejä ja seisottiin semmosessa hienossa rivissä että näytettiin kunnon ninjalaumalta :D Noh, siihen ohjaaja totesi:"Mun on kyllä pakko sanoo tähän että Helmillä on teistä parhaat lyönnit!" Tosta sitten kerron aina kun pitää ylpistellä jollain.
En tiiä tunnistetaanko mut nyt näistä tarinoista mutta jos tunnetaan niin se on voi voi :smt039
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Legendaariset/hauskat sattumukset treeneissä

#2

Viesti Mika »

Meillä oli joskus tapana kertoa vitsi treenien alussa. Yhtenä kauniina kertana oli [mention]nyyski[/mention]n vuoro. Hän kertoi vauvavitsin. Sen jälkeen ei treeneissä enää vitsejä kerrottu. :smt037
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
nyyski
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 682
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Tampere

Legendaariset/hauskat sattumukset treeneissä

#3

Viesti nyyski »

Enkä aio potku-tapaamisissa tätä samaista vitsiä kertoa. Seuraavassa tapahtumassa saisin olla ainoana paikalla, Mika perustaa uuden Lyönti-nimisen sivun (jossa on myös foorumi) ja sinne minua ei enää kutsuta.
Matti Lintula
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Legendaariset/hauskat sattumukset treeneissä

#4

Viesti Mika »

:lol: :kamut:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Legendaariset/hauskat sattumukset treeneissä

#5

Viesti Andy »

Peruskurssi on kohta alkamassa ja ohjaaja pyytää minua ottamaan kurssimaksun eräältä Arabian suunnalta olevalta kaverilta. "What's your name?" Kundi kirjoittaa nimen itse listaan, koska on kai huomannut, että nimestä on suomalaisten vaikea saada selvää. Etunimi on Mohammed. "Do you want to pay now?" Tässä vaiheessa kaveri näyttää hämmästyneeltä ja sieltä tulee erittäin vahvalla korostuksella: "Puhuko sinä suome?" :o Eipä ole ennen käynyt näin, että Mohammed kysyy minulta Suomessa osaanko suomea.

90-luvun alussa treenattiin karatea. Meillä oli muuan minua jonkun vuoden nuorempi kundi, joka harjoitteli vuoden pari, olikohan oranssille vyölle asti. Sitten tultuaan vähän tutummaksi hän kertoi, että oli peruskurssille tullessaan jännittänyt kovasti. Hän oli nimittäin ollut siinä uskossa, että ensimmäisissä treeneissä pitää lyödä nyrkki täysillä seinään, koska kun se siitä paranee, niin siihen ei tunnu enää mikään. :lol: Monenlaisia typeriäkin treenimetodeja oli siihen aikaan käytössä, mutta ei tuota sentään. :P

Tämä oli takavuosina, kun kilpailin aktiivisesti ja olin jonkinlainen kisaryhmän epävirallinen kapteeni. Vedin kilparyhmän treeniä valmentajan ollessa poissa ja treenasin siinä samalla itse. Otettiin jotain suht kevyttä tehtäväsparria ja erän ollessa aivan lopussa lähdin lyömään pitkää takasuoraa niin että kylki kääntyi voimakkaasti. Sparripari tökkää etusuoran vartaloon vastaan ja osuu ihan suoraan maksaan. :tyrmays: Menin tuskissaan vaikertaen lattiaan ja eräkellon soidessa kaikki jäivät tietysti kauhistuneina tuijottamaan, kun vetäjä on levynä. Päätin rauhoittaa heitä: "Mä oon ihan kunnossa..." Tässä vaiheessa ymmärsin, etten ehkä vaikuta kovin uskottavalta. "...kohta." :P
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Legendaariset/hauskat sattumukset treeneissä

#6

Viesti Lasse Candé »

Hyvä aihe ja kivoja tarinoita tähän mennessä. :)

Olin noin kymmenvuotias, kun kaksi noin satakiloista sparrasivat täydessä salissa keskenään siinä vieressä ja näistä parempi vetäsi minua takakiertopotkulla päähän, mikä pudotti minut maahan.

Vyökokeessa näin kerran yhden mustan vyön kokelaan tekevän pisimmän katamme, Kushankun, loppuun asti. Jokin oli kuitenkin mennyt pieleen, kun hän oli loppuasennossa toisinpäin kuin muut. Yleisöä vähän reilu 50 hlö ja hän päätyi rintamasuunta yleisöä kohti asennossa joka näyttää melkeinpä tuuletukselta / molempien hauisten pullisteluesittelyasennolta. Oli hauskaa kun tyyppi itse vähän naurahti yleisölle että nyt ei mennyt ihan nappiin ja teki sitten koko rankan katan yksin alusta loppuun uudestaan.



Varmaan kaikenlaista hauskaa sattunut ja varsinkin opettajat sanoneet, mutta suurimmaksi osaksi on ollut tällä saralla siinä mielessä vähän tylsää, ettei oikein kerrottavan arvoisia ole paljoa kertynyt.
Kuvake
Rojola
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2758
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Mullet City

Legendaariset/hauskat sattumukset treeneissä

#7

Viesti Rojola »

Joskus kaukaisuudessa oltiin [mention]Ameepa[/mention]n kanssa pelaamassa brassijutsua Turun tatameilla Virusmäentiellä. Siinä touhuttiin perustemppuja tyhjällä plantaasilla johon tuli jotain körmyjä reenaamaan. Kohteliaasti pyydettiin lupaa leikkiä laidalla kun Isot Pojat alkoivat treenaamaan. Alkuverryttelyssä muutama reenaaja ravasi ympäri tatamia, poikkeuksena sensei, joka veti varjoa itsekseen keskellä kenttää. Ihasteltiin kun iskut lähtivät terävästi ja liikkuminen oli särmää, mutta kun tuli kiertopotkun aika niin luistonesto petti tukijalasta ja könsikäs lensi komeessa kaaressa katolleen... Ei uskallettu katsoa enää sinne päinkään. Käännyttiin selin ja tukahdutettiin itkunaurua toistemme rinnuksiin tiukassa vartiosyleilyssä :ihq:

Toisella kertaa olin itselleni tuntemattoman porukan seminaarilla ja olin kolmantena pyöränä kun harjoiteltiin lyhyellä (pehmustetuilla) kepakoilla. Siinä oli ilmeisesti vanhemmilla kavereilla vähän epäselvyyttä mitenkä ja mitä reenataan, ja toinen ilmeisesti sohaisi toistaan vahingossa naamaan tms. Normaalien käyttäytymisnormien vastaisesti uhri päättikin tukeutua liskoaivojensa vietäväksi impulssikontrollin pettäessä ja veti toista takaisin pikaistuksissaan pesismailaotteella täysillä vartaloon kiroilun saattelemana. Tuumailin notta this is true budo. :funtsii:
Janne Paavilainen

Master of illusion is a student of reality.

Harjoitteletteko te siellä Bujinkanissa oikein tuelta tätä asioiden ja sanomisten vääristelyä ja asiayhteyksien muuten vain sekoittelua?
TeiniNinjaTyttönen
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 32
Lauteille: Maaliskuu 2018
Etulaji: Bujinkan Budo Taijutsu
Takalajit: Hokutoryu Jujutsu

Legendaariset/hauskat sattumukset treeneissä

#8

Viesti TeiniNinjaTyttönen »

Jee, tänne on tullu vastauksia! Hauskoja juttuja on :D
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Legendaariset/hauskat sattumukset treeneissä

#9

Viesti Ile »

Andy kirjoitti:90-luvun alussa treenattiin karatea. Meillä oli muuan minua jonkun vuoden nuorempi kundi, joka harjoitteli vuoden pari, olikohan oranssille vyölle asti. Sitten tultuaan vähän tutummaksi hän kertoi, että oli peruskurssille tullessaan jännittänyt kovasti. Hän oli nimittäin ollut siinä uskossa, että ensimmäisissä treeneissä pitää lyödä nyrkki täysillä seinään, koska kun se siitä paranee, niin siihen ei tunnu enää mikään. :lol:
:lol: Tuttua tavaraa. Lainaan itseäni "vanhanajan kyseenalaiset treenimetodit" -ketjusta:
80-luvulla sanottiin, että "jos aikoo edetä karatessa vihreää vyötä pidemmälle, niin pitää lyödä nyrkillä seinään, koska tällöin rystysistä katkeaa verisuonet eikä niihin enää sen jälkeen satu". Tai siis yksi Petteri sanoi, joka oli karaten alkeiskurssilla.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Legendaariset/hauskat sattumukset treeneissä

#10

Viesti Kari Aittomäki »

En viitti kertoilla omia toilailujani..

Mutta tiettävästi Kuuno oli kerran vetämässä jotain keltavyöporukkaa ja apuvetäjä ei tullut.
Joten kaunotar käytti ukeina keltavöisiä.
Treenit alko lämmetä ja Kuuno myös, otteisiin tuli sitä eleetöntä kymppiajoitusta ja tehoa.

Sitte taas uusi tekniikka:
- Tulepa nyt vaikka sinä siitä, sinä iso jätkä.
- piipkääk?
- Niinniin, tule tänne nyt ja ota kiinni.

Kalpea veikkonen askelti hitaasti lähemmäs, tarttu epävarmasti kiinni, kirahti jotain ja pyörty.

Kuuno katteli ja sanoi:
- Niin, nämä vastahyökkäykset opetetaan sitte mustalla vyöllä.

Ja treenit jatku.
Jutun kuulin Tenhuselta eli sen on oltava totta.
fuusetsu
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 539
Lauteille: Maaliskuu 2005

Legendaariset/hauskat sattumukset treeneissä

#11

Viesti fuusetsu »

Kävin aikoinaan viereisessä kaupungissa treeneissä, kun omasta kaupungista puuttui käytännössä opetus ja piti sitä legendaarista mustaa vyötä varten vähän uuttakin oppia. Siellä opettajan virkaa piti ammattisotilas, tällä hetkellä kai lisäksi tekniikan tohtori ja töissä Puolustusministeriössä. Sellainen, joka ei tarvinnut natsoja vyöhön ollakseen sensei. Musta vyö oli, mutta silloin ei vielä pitänyt danin korotuksia tarpeellisena. Ei todellakaan tiukkapipo, vaan sensei-hohto tuli ihan tekemisestä ja hyvästä asenteesta.

Tällä senseillä oli tapana pitää kaikki harjoitukset saman kaavan mukaan. Lämmittelyt, kertaukset, uuden oppiminen, sparri, loppujumppa jne. meni aika tarkasti kellon mukaan. Samaten loppujumpat olivat aina rankat ja kellosta tiesi monelta ne alkavat.

Kerran loppujumpat alkoivatkin puoli tuntia aikaisemmin kuin normaalisti. Treenaajat olivat vähän "voi ei"-meiningillä, koska rääkkiä olisi siis luvassa vähintään tuplasti normaaliin verrattuna. Jumpat menivät kuitenkin normaalin kaavan mukaan ja loppuvenyttelyt yms. oltiin tehty myös puoli tuntia aikaisemmin kuin normaalisti. Verryttelyjen jälkeen sensei komensi porukan loppukumarrusriviin. Kaikki katselivat kelloa, mutta kukaan ei sanonut yhtään mitään. Loppuseremoniat vietiin loppuun normaalisti ja viimeisten kumarrusten jälkeen harjoittelijat jäivät vähän hämmentyneenä palloilemaan saliin.

Sensei katseli ympärilleen ja ihmetteli ääneen, että missähän ne Han Moo Do:n harrastajat viipyvät. Siinä vaiheessa uskalsi ensimmäinen sanoa, että niillä alkaa treenit vasta puolen tunnin päästä.


Tälle tapaukselle naureskellaan vieläkin. Kyseessä oli kuitenkin ihan aikuisten treenit, ja kaikki oli ihan tuttuja kavereita. Tämä sensei oli kumminkin sensei jopa ilman virallista "sensei"-arvonimeä lajissa, joten jos hän halusi lopettaa treenit puolta tuntia ennen treeniajan loppumista, niin mitäpä siinä muilla olisi ollut sanomista.
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 23344
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

Legendaariset/hauskat sattumukset treeneissä

#12

Viesti TimoS »

Lasse Candé kirjoitti: huhti 11, 2018, 22.23 Olin noin kymmenvuotias, kun kaksi noin satakiloista sparrasivat täydessä salissa keskenään siinä vieressä ja näistä parempi vetäsi minua takakiertopotkulla päähän, mikä pudotti minut maahan.
Tämä selittääkin paljon
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Legendaariset/hauskat sattumukset treeneissä

#13

Viesti Lasse Candé »

Kuva
magamies
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 700
Lauteille: Joulukuu 2005

Legendaariset/hauskat sattumukset treeneissä

#14

Viesti magamies »

Itsellä on legendaarinen vaan ei silloin kovin hauska treenimuisto, jujutsua treenattiin Aven salilla ja vetäjänä oli hyvin kovaotteisena tunnettu kaveri joka toimi mm Iban henkivartiohommissa ja oli hankkinut katukokemusta monessa duunissa, vetäjä oli jostain syystä suuttunut porukkaamme vai oliko jotain omia antipatioita mutta toteutti Jujutsu treenin 1,5 tunta varsin erikoisella tavalla.
Harjoitus sisälsi 1, 5 tuntia pelkkää sikajumppaa, punnerukset, hypyt, vatsa , selkä juoksu koko treeni pelkästään tätä ja kovan huudon sävyttämänä ei yhtään lajin tekniikkaa, oli sen verran pitkään jo lajitreeniä takana että pisti vain hymyilyttämään tuo sikajumppa koska vetäjän tiesimme kuitenkin varsin päteväksi ja katu-uskottavaksi kaveriksi.
Samainen vetäjä oli pystyottelussa ruskean vyön kokeessa toimittanut polvipotkuilla kaksi kaveria sairaalaan , tämä oli sitä kultaista 80 luvun loppua, vuosiin ei ole tämäkään kaveri ollut enään lajissa mukana mutta oli aikanaan "kova" sana.
Magamies
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Legendaariset/hauskat sattumukset treeneissä

#15

Viesti Andy »

Tarina siltä ajalta, kun olin juuri aloittanut potkunyrkkeilyn ja siirtynyt peruskurssilta jatkoryhmään.

En ollut kovinkaan hyvä, vaikka minulla oli 14 vuotta taustaa muista lajeista, mutta varsin fyysinen kaveri ja jonkinlainen perustekniikka hallussa. Tämä oli siis jotain joulun tienoota ja samaan ryhmään palasi kesän "luovalta tauolta" edellisenä keväänä treenaamisen aloittanut mies. Minua pienempi, mutta semmoinen keskikokoinen ehkä 35v, selvää kaljamahaa ja olemus ihan sohvaperuna. Tietysti se tuli minun parikseni.

Tämä apusensei katsoi asiakseen korjata jokaista tekemääni suoritusta vaikka oli selvästi havaittavissa, että hän oli taidollisesti minuakin aika paljon heikompi. Siis ihan jokaisen suorituskerran jälkeen tuli kommentti miten teen väärin ja mitä pitäisi tehdä. Tehtiin sitten kiertopotkua vartaloon ja taas tuli jotain neuvoa ja lisäys: "Tolleen sä et saa siihen potkuun voimaa."

Tässä vaiheessa rupesi keittämään jo melko pahasti ja vedin seuraavan potkun niin kovaa kuin ikinä lähti. :isoavari: Vaikka siis tiesin, että toinen ei osaa sitä kunnolla blokata ja jonka takia olin aiemmin potkinut kevyemmin. No sattuihan se tietysti, tyyppi horjui taaksepäin ja melkein meni lattiaan kivusta. Mutta sen jälkeen kuului tuskainen ääni: "Älä koeta voimalla vaan tekniikalla."

Jotkut ovat avun ulkopuolella. :seina:
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 58 kurkkijaa