Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Paras IP-laji: KARATA

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 6230
Lauteille: Joulukuu 2010

Paras IP-laji: KARATA

#16

Viesti Aihki »

Niinq vaan tiedoksi, että 100m aidat on naisten laji, ei siinä sinällään mitään pahaa ...
Toisaalta tuo lyhyt pakomatka on ihan hyvä jatkossa: "herra ääliö tuomari, irtauduin tappelusta nopeasti, mutta tumpelo seurasi yrittäen jatkaa laitonta lähentelyään, joten olin pakotettu puolustautumaan ..."
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 24804
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Paras IP-laji: KARATA

#17

Viesti Mjölnir »

Andy kirjoitti: Kun todella monet puhuvat siitä kuinka pakeneminen on se ensisijainen ja tärkein taktiikka, niin tällaisen treenin luulisi olevan nimenomaan pääosassa päivittäisharjoittelussa erilaisten lyömisten ja painimisten sijaan.
Kesällä, kun pidetään ulkotreenejä, niin on muutaman kerran treenattu juoksemista esim metsään ja sitten tekniikkoihin liittyen sitä oikeasti pakoon juoksemista, esim alkaa veitsiuhkana, ja heti kun puolustaja tekee jonkun ratkaisun, hyökkääjä lähtee juoksemaan kimppuun, vaikka puolustautuja yrittää paeta ja pako jatkuu noin 100 m.

Näitä ei muuten jaksa vetää kovin montaa :) Ainakaan "täysillä"
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 18919
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Paras IP-laji: KARATA

#18

Viesti Andy »

Teidän pitänee panostaa enemmän ohieisharjoitteluun, jotta jaksatte juosta. ;)
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
tapsaattori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2464
Lauteille: Heinäkuu 2016
Etulaji: keppijumppa
Takalajit: bjj, vapaapaini, lukkopaini

Paras IP-laji: KARATA

#19

Viesti tapsaattori »

Metsässä kamppailu kyllä laittaa mielikuvituksen laukkaamaan. Siellä on jos jonkinlaista keppiä ja karahkaa, maastonmuotojen käyttöä, piiloutumista ym.

Rambohan osas paeta metsään ja puolustautui menestyksekkäästi mm. koiria, helikopteria, sinkoa ja lukuisia kivääreitä vastaan
Kuvake
Invictus
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1082
Lauteille: Marraskuu 2006

Paras IP-laji: KARATA

#20

Viesti Invictus »

tapsaattori kirjoitti: Rambohan osas paeta metsään ja puolustautui menestyksekkäästi mm. koiria, helikopteria, sinkoa ja lukuisia kivääreitä vastaan
Mutta olisikohan elokuvan tarina saanut vähän erilaisen käänteen jos osaava painija olisi shootannut Rambon jalkoihin...
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 24804
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Paras IP-laji: KARATA

#21

Viesti Mjölnir »

Andy kirjoitti:Teidän pitänee panostaa enemmän ohieisharjoitteluun, jotta jaksatte juosta. ;)
Varmaan. Minä ainakin olen niin huonossa kunnossa, että en jaksa juosta 10x 100 m täysillä, nopeuden hidastumatta niihin ensimmäisiin suorituksiin nähden. Ellei palautumisaikaa radikaalisti pidennetä
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 18919
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Paras IP-laji: KARATA

#22

Viesti Andy »

Mutta joo. Vaikka tuo oli vähän vitsi, niin tuota kannattaisi monen miettiä. Tosi monethan sanovat tuota, että "tärkein tekniikka on pakeneminen" mutta opetuksensa ei ole ihan sopusoinnussa sen kanssa.

Toki treeneissä ei välttämättä kävisi kovin paljon porukkaa, jos suurin osa käytännön harjoittelusta olisi pariparkouria puukon kanssa.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
tapsaattori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2464
Lauteille: Heinäkuu 2016
Etulaji: keppijumppa
Takalajit: bjj, vapaapaini, lukkopaini

Paras IP-laji: KARATA

#23

Viesti tapsaattori »

Invictus kirjoitti:
Mutta olisikohan elokuvan tarina saanut vähän erilaisen käänteen jos osaava painija olisi shootannut Rambon jalkoihin...
Mies joka tuhoaa jousipyssyllä taisteluhelikopterin (Rambo 3:ssa) selvinnee myös shootista :)
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Paras IP-laji: KARATA

#24

Viesti Lasse Candé »

Vähän kyllä ihmettelen, miten vakavasti ihan oikeasti tässä ketjussa pohditaan sitä kuinka juostaan karkuun ihan liikkumisen tapana, kun ollaan liikkeessä. Ja tää on tätä valtaosan ketjusta. :D :D

Itse olen harjoitellut tuota melko paljonkin. Aina jos on ryysiksessä kiire vaikkapa bussiin, joutuu vähän katselemaan kuinka juoksee suhteessa muuttuvaan ja monipuoliseen ympäristöön. Se ei ole lopulta niin kivaa että ottaisin harrastukseksi. En myöskän usko harjoittelun antavan merkittävää lisähyötyä taitoihini.

Mitä taas tulee tämän arjen taidon itsesuojelukäyttöön, kai se huomattavasti tärkeämpi oppi on juuri se lähtöön liittyvä taktis-teknis-päätöksenteollinen eikä se, kuinka juostaan kun ollaan päästy irti ja 99% todennäköisyydellä ketään ei kiinnosta lähteä perään. :D



Tuo sanottuna olen nähnyt kyllä sellaisiakin tilanteita ja olen kuullut muistakin. Voisi kai sanoa että landen pahoinpitelymeiningeissä kyseinen juttu on ihan validi uhka ja opiksi niihin hommiin, ei kannata ajautua jahdin kohteeksi. Muissa jossain määrin suljetuissa ja puoliavoimissa porukoissa voi olla sama. Esim teineillä isoissakin kaupungeissa. Pahoinpitelypäätös siis on tehty jo ennakolta. Näkisin landejen kummisetä kakkoset kuitenkin eri asiana kuin sivistyneen henkilön hätävarjeluharjoittelun. Kummassakaan en laittaisi silti harrastuksen polttopistettä maastopikajuoksuun, kulkuvälineiden improvisoivaan käyttöön ja piiloutumisiin.
Kuvake
Pekiti-Tirsia Jyväskylä
joukkopotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 35
Lauteille: Heinäkuu 2013
Paikkakunta: Jyväskylä

Paras IP-laji: KARATA

#25

Viesti Pekiti-Tirsia Jyväskylä »

Tässä Pekiti-Tirsia videossa parissakin kohtaa on- tilanteesta karkuun juoksua. Esim kohdassa 1:22
Janne Muhonen
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 4145
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

Paras IP-laji: KARATA

#26

Viesti YJT »

tapsaattori kirjoitti:
Invictus kirjoitti:
Mutta olisikohan elokuvan tarina saanut vähän erilaisen käänteen jos osaava painija olisi shootannut Rambon jalkoihin...
Mies joka tuhoaa jousipyssyllä taisteluhelikopterin (Rambo 3:ssa) selvinnee myös shootista :)
Nythän kannattaa lähteä siitä, että alkuperäistarinassa (David Morrell: Ajojahti) Rambo kuolee, ja kuitenkin jatko-osissa mies laittaa vihollista kylmäksi entiseen malliin, niin sitä taustaa vasten joku helikopterin pudottaminen eiole temppu eikä mikään.
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Paras IP-laji: KARATA

#27

Viesti Totte »

Andy kirjoitti:Tosi monethan sanovat tuota, että "tärkein tekniikka on pakeneminen"
En nyt sanoisi, että tärkein. Se on kuitenkin tekniikka jonka voi varmaan usein kokeilla menettämättä mitään. Kyllä siinä aina voi pysähtyä jolloin palaa periaatteessa siihen alkutilanteeseen. Eli iso upside, mutta pieni downside.

Jos sulla on 30 tuntematonta avainta ja ovi josta pitäisi päästä sisään, niin miksi et ensin kokeilisi olisi ovi jätetty lukitsematta?
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 6230
Lauteille: Joulukuu 2010

Paras IP-laji: KARATA

#28

Viesti Aihki »

Jos on liian pieni ego niin ei koskaan pääse hyväksi kamppailu/tappelijaksi, todennäköisesti liiasta loogisuudesta on myös haittaa ...:yum:

Olikohan se nyt jotenkin; karate perääntyminen 3 askelta, taktinen vetäytyminen 10 m, strateginen pako 110 m aidoilla. ...
Jopo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2241
Lauteille: Lokakuu 2005
Paikkakunta: Pori

Paras IP-laji: KARATA

#29

Viesti Jopo »

tapsaattori kirjoitti:
Invictus kirjoitti:
Mutta olisikohan elokuvan tarina saanut vähän erilaisen käänteen jos osaava painija olisi shootannut Rambon jalkoihin...
Mies joka tuhoaa jousipyssyllä taisteluhelikopterin (Rambo 3:ssa) selvinnee myös shootista :)
Selviää kait. Rambo on se kaveri joka osaa viedä maihin.
” Liiasta nestetankkauksesta seuraa ainoastaan se, että paska lentää keihästä kauemmaksi.”
Rädyn ohje kaikille urheilijoille
tapsaattori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2464
Lauteille: Heinäkuu 2016
Etulaji: keppijumppa
Takalajit: bjj, vapaapaini, lukkopaini

Paras IP-laji: KARATA

#30

Viesti tapsaattori »

Jopo kirjoitti: Selviää kait. Rambo on se kaveri joka osaa viedä maihin.
Selvästi lähtee refleksinä double leg, etuvyönkin antoi hämäyksenä, että pääsee käsikranaattiin kiinni.

Huomaa senshido tyyliinen sormet naamaan ja käsivarsiheitto korkeeseen polviasentoon, +1:een reagoitiin välittömästi. Hyvä ip-paini kombo. Ja lopuksi karkuun poliisiasemalta eli on tällä hiuksenhieno yhteys topicciin :)
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 60 kurkkijaa