Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Suomen toiseksi merkittävin kamppailuvaikuttaja - äänestys

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Kuka on Suomen toiseksi merkittävin kamppailuvaikuttaja Aven jälkeen?

Pekka Mäki
0
Ei ääniä
Dae Jin Hwang
1
3%
Young Suk
1
3%
Petteri Maunu
5
14%
Yuji Matsuoi
8
22%
Jyrki Saario
9
24%
Max Jensen
1
3%
Ilpo Jalamo
8
22%
Lucio Linhares
0
Ei ääniä
Jarmo Österman
1
3%
Tony Halme
1
3%
Takashi Ogata
0
Ei ääniä
Joku muu (kuka?)
1
3%
En osaa sanoa
1
3%
 
Ääniä yhteensä: 37

tapsaattori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2507
Lauteille: Heinäkuu 2016
Etulaji: keppijumppa
Takalajit: bjj, vapaapaini, lukkopaini

Suomen toiseksi merkittävin kamppailuvaikuttaja - äänestys

#31

Viesti tapsaattori »

painin puolelta tulee mieleen muutamian olympiamitalisteja, valmentajia ja esikuvia. Myös kirjoja tehneet
-pertti ukkola
-marko ylihannuksela (kirjan tais tehä ala-huikku)

oma ehdokkaani seppo ylihannuksela luonut painipyhätön ilmajoelle ja valmentanut useita arvokisamitalistelija ja vielä edelleenkin... mm nuorten maailmanmestari matias lipasti ponnistaa sieltä.

mä nyt vaan arvostan perinteistä päästäpuristamista niin paljon ettei näkemykseni ole kovinkaan objektiivinen mutta näin mun mielestä
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 6411
Lauteille: Lokakuu 2009

Suomen toiseksi merkittävin kamppailuvaikuttaja - äänestys

#32

Viesti Ile »

Lasse Candé kirjoitti: Jotenkin tuollaiset maailmanmatkaajat silloin kun maailma oli vielä iso, on enemmän oma juttuni tällaisessa asiayhteydessä.
Joo, Saario lienee Andyn listaamista tyypeistä ykkönen tässä mielessä, ehkä suomalaisista yleensäkin. Sehän pyöri Ruotsin nuoruusvuosien jälkeen jostain 80-luvulta alkaen melkein parikymmentä vuotta pitkin maailmaa treenaamassa eri lajeja ja muistaakseni Laaksosen kirjan mukaan on saavuttanut jonkinlaisen ohjaajatason noin kymmenessä lajissa.
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3419
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Suomen toiseksi merkittävin kamppailuvaikuttaja - äänestys

#33

Viesti Jasse »

HarriN kirjoitti:
Jasse kirjoitti: Järki sanoisi että Maunu tai Matsuoi, mutta tunne että Ilpo Jalamo. Joten äänestin Jalamoa.

Uskon että Jalamon kirjat, varsinkin "Karate-jutsu" on innostanut monia treenaamaan ja tutkimaan kamppailulajeja. "Bushi no te" on kanssa ihan hyvä ja "Renkaita vedessä" on omaa luokkaansa. Jalamo on piiiiiiitkän linjan sensei ja ainakin minun mielessäni budokan esikuva.
Pidän edelleen älyttömän siistinä sitä, että sä Turussa käydessäsi halusit Jalamolta omistuskirjoitukset kirjoihisi.

Sorry ot.
Josta muuten tuli mieleen että minähän en Jalamoa tunne millään tavalla. Olen vaan kirjoja lukemalla muodostanut hänestä kuvan rauhallisena, viisaana ja avarakatseisena budomiehenä. :D Ehkä on parempikin ettei (kaikkiin) esikuviin tutustu nimmaria enempää..
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 93922
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Suomen toiseksi merkittävin kamppailuvaikuttaja - äänestys

#34

Viesti Mika »

Ile kirjoitti:
Lasse Candé kirjoitti: Jotenkin tuollaiset maailmanmatkaajat silloin kun maailma oli vielä iso, on enemmän oma juttuni tällaisessa asiayhteydessä.
Joo, Saario lienee Andyn listaamista tyypeistä ykkönen tässä mielessä, ehkä suomalaisista yleensäkin. Sehän pyöri Ruotsin nuoruusvuosien jälkeen jostain 80-luvulta alkaen melkein parikymmentä vuotta pitkin maailmaa treenaamassa eri lajeja ja muistaakseni Laaksosen kirjan mukaan on saavuttanut jonkinlaisen ohjaajatason noin kymmenessä lajissa.
Tätäpä en tiennytkään. Luulen että tämä tuli yllätyksenä esimerkiksi Lassellekin. :)

Saariota voi katsoa myös niin, että hän mitä luultavimmin vaikuttaa myös kamppailulajien tulevaisuuteen. Toki näin voidaan sanoa kenestä tahansa, mutta sanoisin että Saario on vasta saavuttamassa uransa huippua, vaikka hän on jo saanut aikaiseksi vaikka ja mitä. Noiden muutamien muiden kohdalla huippuajat taitavat olla jo jonkin verran menneisyydessä.

En äänestänyt ketään, koska en vain tiedä kaikista tarpeeksi muodostaakseni selvää mielipidettä.

Tämä oli hyvä avaus Andylta. :peukku:
Aiheen vierestä: PS. Tuossa Saariosta kertovassa Wikipedian artikkelissa Defendon sanotaan olevan kamppailu-urheilua. :D Joku defendoka voisi varmaan käydä oikaisemassa virheen.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 20849
Lauteille: Joulukuu 2007

Suomen toiseksi merkittävin kamppailuvaikuttaja - äänestys

#35

Viesti Lasse Candé »

Kyllä. Yllätyksenä, tai ainakin uutena tietona, tuli. Tämä siis, koska en tosiaankaan tiennyt henkilöstä muuta kuin tuon Defendojutun. Ja tämä ehkä, koska Saarion saavutukset varmaan vielä kasvavat melkoisesti.

Itse katson tätä nimenomaan menneisyyden kannalta, mutta ymmärrän toki että myös tulevaisuutta voi spekuloida.
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 6411
Lauteille: Lokakuu 2009

Suomen toiseksi merkittävin kamppailuvaikuttaja - äänestys

#36

Viesti Ile »

Joo, eihän Saario mikään laajasti näkyvä vaikuttaja Suomessa ole ollutkaan ennen näitä RBSD-juttuja. Ruotsissa hän oli näkyvä kamppailu-urheilun puolella. Mutta muutenhan hän nimenomaan on pyörinyt paljon poissa täältä. Eli siinä mielessä ei mikään ihme tuo muu lajitausta ei ole niin tiedossa.
Veepee
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1298
Lauteille: Tammikuu 2014
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Taido, Tenshin shōden Katori shintō-ryū
Sivulajit: Tachimura-ha Shuri-Te, 白眉, Shaolin
Takalajit: Judo, moderni taijiquan

Suomen toiseksi merkittävin kamppailuvaikuttaja - äänestys

#37

Viesti Veepee »

Minä annoin ääneni Matsuoille. Mulla on aina ollut semmonen kutina, että hänellä on ollut vaikutusta (oli sitten suurta tai ei) monen lajiperheen saralla (karate, filippiiniläislajit, koryut). Melko harvasta ihmisestä pystyy sanomaan samaa. Olen myös saanut käsityksen, että hän olisi persoonana ollut jokseenkin näkyvä suomalaisen kamppailukulttuurin sisällä.

Mä oon syntynyt vuonna 1992, eli suurin osa näistä tyypeistä on tehnyt merkittävimmän duuninsa jo ennen kuin mä aloin treenaamaan mitään... Eli sinänsä mun on vähän huono minkään oman kokemuksen perusteella kommentoida.
Ville-Pekka Turpeinen

"If your unsoku is good, you can never be touched." -Kozo Kitamura, taido 8. dan hanshi, Suomen taidoliiton kesäleiri 2012

"Kun olet kiillottanut tekniikkasi ja saavuttanut liikkeiden vapauden, saat luonnostaan ihmeelliset voimat." -Musashi Miyamoto, Go Rin no Sho, Tulen rulla
magamies
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 700
Lauteille: Joulukuu 2005

Suomen toiseksi merkittävin kamppailuvaikuttaja - äänestys

#38

Viesti magamies »

[video][/video]

Jyrki Saario kertoo historiaansa oheisella videolla ja mukana vanhoja valokuvia, mielenkiintoinen ja värikäs tausta ja lajikirjo on kamppailuvaikuttaja isolla iillä.

Ylipotkija: Video upotettu.
Magamies
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Suomen toiseksi merkittävin kamppailuvaikuttaja - äänestys

#39

Viesti Mjölnir »

Muutama High-Light Jyrki Saarion kamppailuhistoriasta:
Yli 40 vuotta säännöllistä harjoittelua ja opettamista
Opettajasertifikaatti ainakin kymmenessä eri lajissa
Potkunyrkkeilyssä 5.dan, Ruotsin potku- ja thainyrkkeilyn pioneereja, muistaakseni valmentanut useita maailmanmestareita
Ensimmäisiä ulkomaalaisia, jotka käynnistivät Krav Magan Israelin ulkopuolella, Jyrki käynnisti Petteri Maunun kanssa Krav Magan Suomessa 1996
Scandinavian Defendon perustaja
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
saarikko
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1567
Lauteille: Maaliskuu 2005

Suomen toiseksi merkittävin kamppailuvaikuttaja - äänestys

#40

Viesti saarikko »

Veepee kirjoitti: Minä annoin ääneni Matsuoille. Mulla on aina ollut semmonen kutina, että hänellä on ollut vaikutusta (oli sitten suurta tai ei) monen lajiperheen saralla (karate, filippiiniläislajit, koryut). Melko harvasta ihmisestä pystyy sanomaan samaa. Olen myös saanut käsityksen, että hän olisi persoonana ollut jokseenkin näkyvä suomalaisen kamppailukulttuurin sisällä.

Mä oon syntynyt vuonna 1992, eli suurin osa näistä tyypeistä on tehnyt merkittävimmän duuninsa jo ennen kuin mä aloin treenaamaan mitään... Eli sinänsä mun on vähän huono minkään oman kokemuksen perusteella kommentoida.
Niinpä. Kaipa useimmilla vanhoilla tekijöillä on ollut yllättävänkin paljon tekemisiä kamppailuskenen eri alueilla.

Ilpo piti useita leirejä 80-90 -luvulla: Kernsprecht, Fitkin, Inosanto, Magda, Van Soest, W Jay, McCarthy ja Dillman tuli äkkiä mieleen. Aikas monen lajin esittelemisessä Suomeen ollut tekijänä. Joskus laskeskelin, että suomalaisesta nykyaikaisesta kamppailukirjallisuudesta oli yli 75 %:lla yhteys jotenkin Ilpoon. Niin ja. Östis ja Maunu molemmat ovat treenanneet Nahkurinkadulla.
voipa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1040
Lauteille: Huhtikuu 2005

Suomen toiseksi merkittävin kamppailuvaikuttaja - äänestys

#41

Viesti voipa »

saarikko kirjoitti: Ilpo piti useita leirejä 80-90 -luvulla: Kernsprecht, Fitkin, Inosanto, Magda, Van Soest, W Jay, McCarthy ja Dillman tuli äkkiä mieleen. Aikas monen lajin esittelemisessä Suomeen ollut tekijänä. Joskus laskeskelin, että suomalaisesta nykyaikaisesta kamppailukirjallisuudesta oli yli 75 %:lla yhteys jotenkin Ilpoon.
Noilla tuli käytyä joo ja minunkin ääneni meni Ilpolle.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 101 kurkkijaa