Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Naisten itsepuolustus

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
wagga
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 8
Lauteille: Tammikuu 2016

Naisten itsepuolustus

#61

Viesti wagga »

Andy kirjoitti:
Dojon Jäykin kirjoitti: En mä usko että tätä tutkittu on.
Minä olen siinä käsityksessä että asiaa on tutkittu.
Todellakin on tutkittu ja tietoa löytyy läjäpäin. En vaan nyt pysty haravoimaan sitä enempää, päivä tarpeeksi pilalla törmättyäni länsimaisiin miesaktivisteihin, jotka kampanjoivat raiskausten laillistamisen puolesta.
Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 6229
Lauteille: Joulukuu 2010

Naisten itsepuolustus

#62

Viesti Aihki »

wagga kirjoitti: En vaan nyt pysty haravoimaan sitä enempää, päivä tarpeeksi pilalla törmättyäni länsimaisiin miesaktivisteihin, jotka kampanjoivat raiskausten laillistamisen puolesta.
Tämä kuulostaa todella omituiselta. Jos -toivottavasti- selvisit vain pienillä henkisillä hiertymillä niin avaapa tapausta hieman lisää.
PetriP
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2135
Lauteille: Toukokuu 2006
Paikkakunta: Espoo
Etulaji: Judo

Naisten itsepuolustus

#63

Viesti PetriP »

Andy kirjoitti:
Dojon Jäykin kirjoitti: En mä usko että tätä tutkittu on.
Minä olen siinä käsityksessä että asiaa on tutkittu.
+1. En jaksa etsiä linkkejä, mutta ulkomuistista heitän, että Geoff Thompsonin kirjassa ' dead or alive choice is yours' oli viittaus tutkimukseen, jossa vastaan kamppailleden vauriot eivät eronneet niiden vaurioista jotka eivät kamppailleet. Ja henkisesti toipuminen oli nopeampaa niillä jotka aktiivisesti kamppailivat. Eli fyysinen vastarinta on - ainakin tilastollisesti - oikea ratkaisu.

Toi kirja löytyi joskun ennen netistä artikkeleina, mutta on tainnuta kadota
wagga
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 8
Lauteille: Tammikuu 2016

Naisten itsepuolustus

#64

Viesti wagga »

Aihkille:
Naisvihaajien Return of Kings -organisaatio. Aikoo järkätä ylihuomenna ympäri maailmaa pro-rape rallies. Torontossa naisnyrkkeilijöiden kerho on ilmoittanut osallistuvansa... Sain (maailmanlaajuiselta feministien salaliitolta) vinkin, missä nämä kokoontuvat Helsingissä.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Naisten itsepuolustus

#65

Viesti Mjölnir »

PetriP kirjoitti:
Andy kirjoitti:
Dojon Jäykin kirjoitti: En mä usko että tätä tutkittu on.
Minä olen siinä käsityksessä että asiaa on tutkittu.
+1. En jaksa etsiä linkkejä, mutta ulkomuistista heitän, että Geoff Thompsonin kirjassa ' dead or alive choice is yours' oli viittaus tutkimukseen, jossa vastaan kamppailleden vauriot eivät eronneet niiden vaurioista jotka eivät kamppailleet. Ja henkisesti toipuminen oli nopeampaa niillä jotka aktiivisesti kamppailivat. Eli fyysinen vastarinta on - ainakin tilastollisesti - oikea ratkaisu.

Toi kirja löytyi joskun ennen netistä artikkeleina, mutta on tainnuta kadota
Joo, olen saman väitteen nähnyt
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Naisten itsepuolustus

#66

Viesti Mika »

Kuulin ensimmäistä kertaa tuosta ääliöstä pari päivää sitten, kun @Sisu linkitti Potkun WhatsApp-ryhmään jonkin artikkelin. Tuosta väkisinmakaamisesta nuo samanmieliset kai ajattelevat, että avioliitossa tai muuten kodin seinien sisällä sen pitäisi olla sallittua, jos oikein ymmärsin.

Voihan se olla, että tuollainen miesliike lisää tarvetta naisten itsepuolustuskursseille, mutta esimerkiksi Suomen kohdalla tohdin epäillä tätä.
MUOKKAUS: Vastasin waggan viestiin. Mjölnir ehti väliin.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Naisten itsepuolustus

#67

Viesti Point »

Mika kirjoitti: Kuulin ensimmäistä kertaa tuosta ääliöstä pari päivää sitten, kun @Sisu linkitti Potkun WhatsApp-ryhmään jonkin artikkelin. Tuosta väkisinmakaamisesta nuo samanmieliset kai ajattelevat, että avioliitossa tai muuten kodin seinien sisällä sen pitäisi olla sallittua, jos oikein ymmärsin.

Voihan se olla, että tuollainen miesliike lisää tarvetta naisten itsepuolustuskursseille, mutta esimerkiksi Suomen kohdalla tohdin epäillä tätä.
MUOKKAUS: Vastasin waggan viestiin. Mjölnir ehti väliin.

Niin.. Mutta kyllähän periaatteessa pelkkä tieto siitä, että näin ajattelevia ihmisiä on olemassa, jos ei nyt ala pelottamaan, niin ainakin v1tuttaa...
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
wagga
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 8
Lauteille: Tammikuu 2016

Naisten itsepuolustus

#68

Viesti wagga »

Mulla on kyllä nykyisessä elämäntilanteessa kehnonpuoleisesti motivaatiota pistää aikaa ja energiaa ip-treenaamiseen. Asutaan huopatossutehdaslähiössä, teen töitä kotitoimistossa, vapaa-aika menee koirien ja koiraharrastajanaisten seurassa, kaupungilla kun käydään mieheni kanssa ulkona syömässä/leffassa niin lähdetään kotiin siihen aikaan että taksijonossa on vielä pelkkiä takseja (mieskin on pätevä puolustautumaan, turvallisuustietoinen eikä edes juo). Ei oikein ole noita ip-tilanteita näköpiirissä. Krav magassa aikoinaan ärsytti, kun oltiin aina siellä snagarilla... en ole ikinä edes nähnyt katu/baari/snagaritappelua, vaikka nuorena ja tyhmänä sitä tonttuili vaikka missä. Mutta mutta. Aina se huonokin tuuri sitten jollekin sattuu...
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Naisten itsepuolustus

#69

Viesti Point »

wagga kirjoitti: . Krav magassa aikoinaan ärsytti, kun oltiin aina siellä snagarilla... en ole ikinä edes nähnyt katu/baari/snagaritappelua, vaikka nuorena ja tyhmänä sitä tonttuili vaikka missä. Mutta mutta. Aina se huonokin tuuri sitten jollekin sattuu...

Toi snagari esimerkki taitaa olla se perus lähtökohta. Mistä lienee lähtenyt alunperin?

Muistan kun Hokutossa jossain perus vapautumistekniikan harjoittelun alustuksessa, joka ohjaaja sanoi, että "Olette tilanteessa, jossa joku kuristaa teitä. Jos olette naisia, niin todennäköisesti se on teidän oma mies..."
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
wagga
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 8
Lauteille: Tammikuu 2016

Naisten itsepuolustus

#70

Viesti wagga »

Point kirjoitti: Muistan kun Hokutossa jossain perus vapautumistekniikan harjoittelun alustuksessa, joka ohjaaja sanoi, että "Olette tilanteessa, jossa joku kuristaa teitä. Jos olette naisia, niin todennäköisesti se on teidän oma mies..."
Huomattavasti vaarallisempi on ex-mies...
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Naisten itsepuolustus

#71

Viesti Point »

wagga kirjoitti:
Point kirjoitti: Muistan kun Hokutossa jossain perus vapautumistekniikan harjoittelun alustuksessa, joka ohjaaja sanoi, että "Olette tilanteessa, jossa joku kuristaa teitä. Jos olette naisia, niin todennäköisesti se on teidän oma mies..."
Huomattavasti vaarallisempi on ex-mies...

Näin se taitaa olla :/
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Naisten itsepuolustus

#72

Viesti Mika »

wagga kirjoitti: Sain (maailmanlaajuiselta feministien salaliitolta) vinkin, missä nämä kokoontuvat Helsingissä.
Mahdollisesti tämä on nyt peruttu.
Järjestäjän tarkoitus oli järjestää tapahtuma tulevana lauantai-iltana Helsingin ydinkeskustassa, ja tapahtuman tarkoitus oli poliisin tietojen mukaan "puhua raiskauksen puolesta". Tapahtuma on kuitenkin peruttu.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
wagga
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 8
Lauteille: Tammikuu 2016

Naisten itsepuolustus

#73

Viesti wagga »

Mitä mä kuulin niin tarkoitus oli tavata ja siirtyä salaiseen tapaamispaikkaan, niin ei päästäisi puuttumaan mihinkään julkiseen yllyttämiseen. Toivottavasti kuivuu kokoon koko juttu.
sinappi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 3282
Lauteille: Tammikuu 2006
Etulaji: Taihojutsu
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, vapaaottelu, lukkopaini, Bujinkan budo taijutsu, Hontai Yoshin-ryu jujutsu, judo, taekwondo ja muay thai.

Naisten itsepuolustus

#74

Viesti sinappi »

Dojon Jäykin kirjoitti:
sinappi kirjoitti: Cross collar choke toiminee pienemmänkin naisen tekemänä, kunhan otteet saa ujutettua kiinni. Toisen kuristaminen tajuttomaksi tietysti helposti monessa tilanteessa ylittää sen, mitä on pidettävä kokonaisuutena arvioiden puolustettavana.
Käy vain tarkoitukseensa ja täytyy tehdä loppuun? Vai onnistuuko mielestäsi pelotteena?
En osaa arvioida. Ei nöyryytetty mies välttämättä käsittäisi, että kuristaja olisi voinut vaikka surmata hänet ilman että hän olisi kyennyt tekemään asialle mitään. Lukot ja kuristukset ovat loppuun tehtynä äärimmäisiä ipponeita, mutta pelotteiksi niistä ei välttämättä ole.
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Naisten itsepuolustus

#75

Viesti Andy »

Portsareina toimivilta kavereiltani olen kuullut että tajuttomaksi kuristettu - korjaan, päähallinnassa tajunsa menettänyt - henkilö ei yleensä muista mitä tapahtui. Eli menisi suunnilleen näin.

1. Asiakas riehuu.
2. Asiakas menettää tajuntansa.
3. Asiakas herää ulkona baarin oven edessä.
4. "Mää tapan sut!"
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 57 kurkkijaa