Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Naisten itsepuolustuskurssit

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Onko seurasi järjestänyt itsepuolustuskursseja viimeisen vuoden aikana?

Kyllä
9
47%
Ei
8
42%
Muu tilanne
2
11%
 
Ääniä yhteensä: 19

Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Naisten itsepuolustuskurssit

#76

Viesti Kari Aittomäki »

Tämä pitää paikkansa täydelleen.. itseasiassa mun kohdalle on sattunut useita mimmejä jotka ovat olleet kovin halukkaita demoamaan sitä vaarallisuuttaan. Vaikka osaaminen on tosiaan allenollaa.

Ilmeisesti mun persoonassa on jotain ärrrrsyttäväistä, sillä se tilannesoundi ei ole ollut miellyttävä.

Mä olen kokenut hankalimmaksi saada aikaan ilmapiiri jossa se väkivaltatilanteen ehdottomuus käy ilmi. Kun ne defenssit ovat niin pirun vahvoja.
Mutta valehtelematta voin sanoa että kun se klangi on saavutettu, tulokset ovat olleet välittömän hyviä.
Tappelustason kehityskäyrä on pystysuora.

Mutta niinhän se on että kauppakorkeasta ei tule ekonomeja, niitä menee sinne.
Täytyy vaan toivoa että suuntautuneet/motivoituneet saavat eväitä elämään.
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3400
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Naisten itsepuolustuskurssit

#77

Viesti Jasse »

Minä suunnittelin kauan itsepuolustuskurssia naisille. Halusin sekä varoitella naisia vaaroista ja opettaa tilanteiden välttämistä että antaa heille itseluottamusta jos kuitenkin joutuvat puolustautumaan fyysisesti. Koin - ja koen - että nänä tavoitteet syövät tehoa toinen toisiltaan. Vuosi sitten löimme Miikka Mehmetin kanssa luiset päämme yhteen asian tiimoilta. Totesimme että enmme halunneet millään muotoa vahvistaa naisten pelkoja ja ahdistusta joten päätimme jättää varautumisen ja ennaltaehkäisyn kokonaan pois opetuksesta. Sen sijaan haluemme hälventää pelkoja, vahvistaa itseluottamusta ja herättää naiset miettimään omia rajojaan - ennen kaikkea sitä missä tilanteessa on valmis vahingoittamaan ja jopa vammauttamaan toista ihmistä. Kun ihminen on tajunnut että on valmis satuttamaan hyökkääjäänsä hänet pitää vain totuttaa siihen ajatukseen ja toimintaan. Mietimme erilaisia fyysisiä hyökkäyksiä/tarttumisia joita mies saattaa naiseen kohdistaa ja sopivia vastatekniikoita niihin. Arvatkaa kuinka monta vapaaottelutekniikkaa sisällytimme kurssiimme? Emme yhtään. Iskujen, lukkojen ja kuristusten oppiminen vahvoiski aseiksi väkivaltatilanteeseen kestää kuukausia ja vuosia. Tajusimme että juuri ne "tekniikat" jotka ovat jopa vapaaottelussa killetty - sormien vääntäminen, silmiin sorkkiminen, pureminen yms - ovat kaikkein luonnollisimpia keinoja satuttaa ja vammauttaa hyökkääjää. Näitä keinoja ei tarvitse varsinaisesti opettaa tai oppia mutta niiden käyttämiseen pitää totuttautua. Mottomme on: "Uskalla satuttaa!"


Kuva
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3400
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Naisten itsepuolustuskurssit

#78

Viesti Jasse »

Sen verran tuossa edellisessä viestissä valentelin että vapaaottelun tekniikoista tekninen ylösnousu ja selältään tehtävä up-kick otettiin kurssin ohjelmaan. Mutta eipä noitakaan tekniikouta kauheasti nykyvaparissa näy kun tuomari nostaa herkästi pystyyn jos toinen seisoo ja toinen köllii selältään.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 70 kurkkijaa