Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Suosikkipotkusi

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Mikä on suosikkipotkusi?

Etupotku
12
28%
Kiertopotku
11
26%
Sivupotku
4
9%
Takapotku
2
5%
Kirvespotku
2
5%
Koukkupotku
0
Ei ääniä
Takakiertopotku
5
12%
Suora polvipotku
5
12%
Kiertävä polvipotku
0
Ei ääniä
Polkaisu/stomppaus
1
2%
Futispotku
0
Ei ääniä
Skorpionipotku
0
Ei ääniä
Volttipotku
0
Ei ääniä
Kaaripotku sisäänpäin
0
Ei ääniä
Kaaripotku ulospäin
0
Ei ääniä
Muu potku
1
2%
En ole harjoitellut potkuja
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 43

Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Suosikkipotkusi

#1

Viesti Andy »

Mikä on suosikkipotkusi? Korkeudella ei ole nyt väliä vaan se lasketaan päästä jalkoihin. Jos suosikkisi on joku erikoismuunnelma, vastaa peruspotkun mukaan. Hyppypotkut lasketaan peruspotkun varianteiksi joten vastaa "muu" vain silloin jos kyseessä on joku täysin tässä luettelematon potku.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Jörri
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 426
Lauteille: Joulukuu 2013
Etulaji: Taekwondo

Suosikkipotkusi

#2

Viesti Jörri »

Takapotku eri variaatioissaan on nykyään suosikkipotkuni. Jostain syystä ei nuo lonkan jumit niissä pahemmin tunnu.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Suosikkipotkusi

#3

Viesti Lasse Candé »

Maegeri. Stopparit hyviä ja joskus osasin käyttää myös takajalkaa. Hyvä kun toinen ei näe koko hommaa. Nykyään vissiin niin passka, kun ei paikkoja enää näy, suhteutettuna siihen miten pystyy potkimaan. Stoppareita saa sen sijaan viljeltyä.

Sitten on sivupotku, eli meillä sokutogeri (yokogeri). Kun olin junnu ja vastustajia pienempi, tykkäsin tästä pisimmästä aseesta mitä on.

Potkunyrkkeilytyyppiseen taas sopii kiertopotkut. Kädet hoitavat paljon ja hyvä täydennys on kiertopotkut.

Ylipäätään olen melko skeptinen potkujen suhteen, jos vaikapa ltsepuolustukseta puhutaan.
Jörri
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 426
Lauteille: Joulukuu 2013
Etulaji: Taekwondo

Suosikkipotkusi

#4

Viesti Jörri »

Lasse Candé kirjoitti: Maegeri. Stopparit hyviä ja joskus osasin käyttää myös takajalkaa. Hyvä kun toinen ei näe koko hommaa. Nykyään vissiin niin passka, kun ei paikkoja enää näy, suhteutettuna siihen miten pystyy potkimaan. Stoppareita saa sen sijaan viljeltyä.

Sitten on sivupotku, eli meillä sokutogeri (yokogeri). Kun olin junnu ja vastustajia pienempi, tykkäsin tästä pisimmästä aseesta mitä on.

Potkunyrkkeilytyyppiseen taas sopii kiertopotkut. Kädet hoitavat paljon ja hyvä täydennys on kiertopotkut.

Ylipäätään olen melko skeptinen potkujen suhteen, jos vaikapa ltsepuolustukseta puhutaan.
Lasse tuu käymään niin viritetään sulle sopiva potkupaketti. Et sä mua huonompi voi olla! :D
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Suosikkipotkusi

#5

Viesti DeusVult »

Takakiertari. Ainoa jolla olen oikeasti tyrmännyt ihmisiä. :)
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Suosikkipotkusi

#6

Viesti JanneM »

Sparratessa tykkään viljellä alapotkuja ja erikoisuutena ihan ykkösenä on etujalan kiertari päähän. Mutta IP mielessä polvi tai polkaisu. JA tykkään treenata ilmaan eniten takakiertopotkua. :P
En osaa oikein vastata tähä sillein tyhjentävästi. :D
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Invictus
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 1082
Lauteille: Marraskuu 2006

Suosikkipotkusi

#7

Viesti Invictus »

Polvipotku, etenkin niskavilloista kiinni ottamalla koska omia suosikkejani pitkälti muutenkin ovat lyhyen/tartunta etäisyyden tekniikat. Kiertopotku sitten varmaan hyvänä kakkosena, etenkin alapotkuna ja päähän tehtynä (jälkimmäinen ainakin silloin kun sen vielä sain melko kevyesti/nopeasti pään korkeudelle nousemaan heh)
Kuvake
Pyrkele
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 1999
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Rovaniemi
Etulaji: Tai shin mun
Sivulajit: Pena
Takalajit: Mave

Suosikkipotkusi

#8

Viesti Pyrkele »

Lasse Candé kirjoitti: Maegeri. Stopparit hyviä ja joskus osasin käyttää myös takajalkaa. Hyvä kun toinen ei näe koko hommaa. Nykyään vissiin niin passka, kun ei paikkoja enää näy, suhteutettuna siihen miten pystyy potkimaan. Stoppareita saa sen sijaan viljeltyä.

Sitten on sivupotku, eli meillä sokutogeri (yokogeri). Kun olin junnu ja vastustajia pienempi, tykkäsin tästä pisimmästä aseesta mitä on.

Potkunyrkkeilytyyppiseen taas sopii kiertopotkut. Kädet hoitavat paljon ja hyvä täydennys on kiertopotkut.

Ylipäätään olen melko skeptinen potkujen suhteen, jos vaikapa ltsepuolustukseta puhutaan.

Nii eli siis mikä potku?
"Homoläppä on parasta. Ja tissit"
-Pyry Parviainen; Kulttuurivaikuttaja ja älykkö.

Meidät löytää myös instasta https://www.instagram.com/taishinmun/
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Suosikkipotkusi

#9

Viesti Lasse Candé »

Jörri kirjoitti:
Lasse Candé kirjoitti: Maegeri. Stopparit hyviä ja joskus osasin käyttää myös takajalkaa. Hyvä kun toinen ei näe koko hommaa. Nykyään vissiin niin passka, kun ei paikkoja enää näy, suhteutettuna siihen miten pystyy potkimaan. Stoppareita saa sen sijaan viljeltyä.

Sitten on sivupotku, eli meillä sokutogeri (yokogeri). Kun olin junnu ja vastustajia pienempi, tykkäsin tästä pisimmästä aseesta mitä on.

Potkunyrkkeilytyyppiseen taas sopii kiertopotkut. Kädet hoitavat paljon ja hyvä täydennys on kiertopotkut.

Ylipäätään olen melko skeptinen potkujen suhteen, jos vaikapa ltsepuolustukseta puhutaan.
Lasse tuu käymään niin viritetään sulle sopiva potkupaketti. Et sä mua huonompi voi olla! :D
Kuulostaa hyvältä diililtä! Palataan asiaan!


Pyrkele kirjoitti:
Lasse Candé kirjoitti: Maegeri. Stopparit hyviä ja joskus osasin käyttää myös takajalkaa. Hyvä kun toinen ei näe koko hommaa. Nykyään vissiin niin passka, kun ei paikkoja enää näy, suhteutettuna siihen miten pystyy potkimaan. Stoppareita saa sen sijaan viljeltyä.

Sitten on sivupotku, eli meillä sokutogeri (yokogeri). Kun olin junnu ja vastustajia pienempi, tykkäsin tästä pisimmästä aseesta mitä on.

Potkunyrkkeilytyyppiseen taas sopii kiertopotkut. Kädet hoitavat paljon ja hyvä täydennys on kiertopotkut.

Ylipäätään olen melko skeptinen potkujen suhteen, jos vaikapa ltsepuolustukseta puhutaan.

Nii eli siis mikä potku?
Se selviää seuraavassa jaksossa. Ehkä. Vihjeet on jo toki annettu.
Kuvake
Pyrkele
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 1999
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Rovaniemi
Etulaji: Tai shin mun
Sivulajit: Pena
Takalajit: Mave

Suosikkipotkusi

#10

Viesti Pyrkele »

Niin. aattelin vaan ku nimeämääsi potkua ei vaihtoehdoista löytyny. Jos nimeämäsi potku menee "muu potku"-kategoriaan, sitä voisi hiukan avata mistä on kyse. Ja vaikka se olisikin listasta löytynyt, olisin pyytänyt siihen suomennosta, koska en puhu aasiaa.
"Homoläppä on parasta. Ja tissit"
-Pyry Parviainen; Kulttuurivaikuttaja ja älykkö.

Meidät löytää myös instasta https://www.instagram.com/taishinmun/
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 11231
Lauteille: Kesäkuu 2008

Suosikkipotkusi

#11

Viesti Jorge »

mae geri = etupotku. Tämä siis vastaukseksi Pyrkeleelle.

Oma suosikkini on takajalan kiertopotku alapotkuna, sopii hyvin tankille.
Viimeksi muokannut Jorge, elo 15, 2015, 21.11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Suosikkipotkusi

#12

Viesti Lasse Candé »

Se on kapakka-suomeksi nimeltään "maikeri".
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 11231
Lauteille: Kesäkuu 2008

Suosikkipotkusi

#13

Viesti Jorge »

Joo, maikeri ja steissimava on kovia!
Kuvake
Njor
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 153
Lauteille: Lokakuu 2012
Etulaji: karate
Sivulajit: nintendo

Suosikkipotkusi

#14

Viesti Njor »

Mikä on skorpionipotku tai volttipotku? Entä kaaripotku tai koukkupotku? :D

Jotenkin näin:
Etupotku = maegeri
Kiertopotku = mawashigeri
Sivupotku = sokutogeri/yokogeri
Takapotku = ushirogeri
Kirvespotku = kakatogeri
Koukkupotku = uramawashigeri?
Takakiertopotku = ushiromawashigeri
Polvipotku = hizageri

ja loput jotain variaatioita? ;)
Fight well - and if you´ll fall - surely Odin will take you to Valhalla.
Rahanpesijä
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2402
Lauteille: Toukokuu 2010

Suosikkipotkusi

#15

Viesti Rahanpesijä »

Etupotku ja kiertopotku. Muilla potkuilla mitään teekään. Paitsi jos osaa.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 46 kurkkijaa