Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Harjoitellaanko lajissasi kengillä vai paljain jaloin?

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Harjoitellaanko lajissasi yleensä kengillä vai paljain jaloin?

Kengillä
3
10%
Paljain jaloin
22
71%
Sekä että (riippuu harjoituksesta tms.)
1
3%
Saa itse ihan vapaasti valita
5
16%
 
Ääniä yhteensä: 31

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Harjoitellaanko lajissasi kengillä vai paljain jaloin?

#16

Viesti Mika »

Nostan vanhaa ketjua lainaamalla toisesta ketjusta.
Mjölnir kirjoitti: syys 10, 2018, 08.21
Kari Aittomäki kirjoitti: syys 10, 2018, 03.30 Ööh.. eikö tuo ois syytä tehdä saappaissa?
Kyseessä on salilla kuvattu demo, luonnollisesti, jos harjoitus tehtäsiin ulkona, käytettäisi saappaita.
Fysiikkaharjoittelussa teen nykyään paljon paljain jaloin, lähes kaikilla länsimaalaisilla ihmisillä on heikot jalkapohjalihakset, mikä aiheuttaa jalkaongelmia. Paljain jaloin treenaamalla jalkapohjat vahvistuvat paremmin.
Tämä on aivan totta, ja eilen tuon luettuani otin siitä kopin. Treenasin eilen (joskaan en siis kamppailulajeja) paljain jaloin, ja aion jatkaa sitä sisätreeneissä toistaiseksi. Erityisesti pidän siitä tuntumasta, jonka paljain jaloin saa alustaan ja alustasta. Huvikseni myös juoksin salissa pelkästään päkiöillä. :D
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Harjoitellaanko lajissasi kengillä vai paljain jaloin?

#17

Viesti Mjölnir »

Minulla on tällä hetkellä yksi ryhmä, jolle vedän kerran viikossa TFW-konseptin mukaista jumppaa, ja meillä on tapana tehdä alkulämmittelyt paljain jaloin. Sitten, jos treeni sitä edellyttää (esim painonnosto tai muuten kyykyt), niin voi käyttää kenkiä. Tämä siis, jos esimerkiksi nilkan liikkuvuuden kannalta on eduksi saada hiukan korotusta kantapään alle.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Harjoitellaanko lajissasi kengillä vai paljain jaloin?

#18

Viesti Kari Aittomäki »

Mulla oli tapana treenata paljain jaloin jopa talvella ulkona..
Pelailinkin avojaloin jotain sählyjä ja koripalloja ja muita liikuntaleikkejä.

Juuri sen takia että se vahvistaa kivasti jalkaholvia ja antaa tuntumaa alustoihin.

Heh, mulle on tultu urheiluopistoilla jopa känisemään siitä kun läpsyttelin varpaisillani ruokalaan.
En ole jankuttavaista sorttia mutta mulle ei selvinny miten mun paljas jalkapohja ois sen likasempi kuin ulkokengänpohja..
Akoista on vaan kiva määräillä, luulisin.

Siksipä kävin joskus vikapäivänä kiittämässä yliyliylirouvasta kädestä.. samalla kun kastelin toisen käden peukkusen ja suttasin eukkosen rillit.
Hähhäh.

Myös juoksentelin pururadalla avojalkaisin mutta siellä oli kuitenkin senverran roinaa radalla että oli pakko jättää.
Lakatulla parketilla mulla oli jatkuvana ongelmana nahan repaloituminen, kevyimmillänikin kun olin +80kg..
Kun se liikkuminen oli kovin räjähtelevää.

Joutu käytteleen kaikenlaista tossua, ne tkd:n balettitossut ei kestäny montakaan viikkoa, painitossut paremmin.. mutta neketkä muistaa ne mun repeilleet kehätuomaritossut.. no ne repeilyt oli juurikin kiai-maailman ponnisteitten pettämisilmiöitä.

Kääntäen, olen ajanut sisään maihareitani/muita työkenkiäni samankaltaisella rymyämisellä.
Hyvin tuloksin.
Tony Morat on kestäny vaikka mitä.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 60 kurkkijaa