Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kamppailulajiseurojen ongelmat kaupallisilla saleilla

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

laalto
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 46
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: aikido

Kamppailulajiseurojen ongelmat kaupallisilla saleilla

#16

Viesti laalto »

flammee kirjoitti: Eikös se Oulun budokeskuksen kohtalo ollut vähän sama, liikuntakeskus hukka (olikohan sillä joku muu nimi siihen aikaan) muutti tatamitilat sählykentiksi, en nyt tiiä tuleeko siitä isompaa käyttöastetta kun kentälle mahtuu vaan kaksi joukkuetta kerralla ja kenttä on kohtuullisen iso.. Mutta toki joukkuelajien seuroilla on enemmän sitä pätäkkää.
En ollut itse vielä silloin toiminnan pyörityksessä mukana mutta isot pojat ovat kertoneet homman taustoista.

Liikuntakeskus Hukka oli mukana vain tilojen tarjoajana ja vuokralaisen Oulun Budo ry:n jäsenseurat hoitivat oman byrokratiansa ja laskutuksensa itse. Kymmenisen vuotta sitten vuokra suurin piirtein kaksinkertaistetiin ja Budon jäsenseurat joutuivat etsimään uusia harjoitustiloja kuka mistäkin ja useimmiten vain heikosti tarkoitukseen sopien. Mun kuuleman mukaan Hukkaan tatemeiden tilalle tuli kannattavampana toimintana spinning-saleja... Joka tapauksessa mekanismi on samankaltainen: nuju/hojo ja hyvin tuottava liiketoiminta ei ole helppo yhdistelmä.

Nyttemminhän vanhan Budokeskuksen henkeä on nähtävissä Oulussa esim. Kamppailusalilla, jossa tällä hetkellä treenaa 7 seuraa: Jujutsu, Musokai, Thaiboxing, Aikidoseura, Taidoseura, TKD-Akatemia ja toinen kaupungin Bujinkan-seuroista. Tällä kertaa vuokranantajana ei ole onneksi liikuntakeskus vaan tavallinen kiinteistösijoitusyhtiö eikä treenaajien ole tarkoituskaan tuottaa salille voittoa, ainoastaan saada kulut katetuksi.
Kuvake
Rojola
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2758
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Mullet City

Kamppailulajiseurojen ongelmat kaupallisilla saleilla

#17

Viesti Rojola »

Mika kirjoitti: Mjaha... Ainakin ko. vapaaotteluseuralla on kai kilpaijoitakin riveissään. @rojola, minne Senshido nyt siirtyy?
Senshido on perinteisellä kesätauollaan ja jatkuu syksyllä. Kesällä tulen vetämään reeniporukalle muutamat erilliset reenit. Syksyn reenipaikasta ei ole vielä 100% varmuutta, mutta Senshidoa nyt voi reenata melkeimpä missä vain.
Janne Paavilainen

Master of illusion is a student of reality.

Harjoitteletteko te siellä Bujinkanissa oikein tuelta tätä asioiden ja sanomisten vääristelyä ja asiayhteyksien muuten vain sekoittelua?
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Kamppailulajiseurojen ongelmat kaupallisilla saleilla

#18

Viesti Mika »

Rojola, :peukku:

Kirjoittajan luvalla julkaisen nyt tämän ketjun aloitusviestinkin ymmärtääkseni kirvoittaneen kirjoituksen eilisillalta. Poikkeuksellisesti en palkita sitä vaan lainaan sen tähän kokonaisuudessaan.
Tervehdys Martti Nappari

Olen todella pettynyt tapaanne hoitaa kamppailutoimintamme lopettaminen. Ikävä juttu kannaltanne, että lähditte tälle tielle. Monet ihmiset ovat kuitenkin asiassa mukana, ja sana leviää kulovalkean tavoin, eikä se ole liiketoimintanne kannalta kovin hyvä asia.

Lähetitte asiakkaillenne (myös kamppailupuolen) harhaanjohtavan ja suorastaan valheellisen sähköpostin jossa kerrotaan kuinka kontaktikamppailu muuttuu kuntokamppailuksi, ja kuinka kamppailulajit siirtyvät uusiin tiloihin. On yksiselitteinen asia että päätitte (sinä ja Jouni Viitanen) lopettaa kamppailulajit. Ei ole kyseessä ”muuttuminen” vaan lopettaminen. Ei ole mitään uusia tiloja, vaan toiminta loppuu.

Mikä teidän motiivinne on valehdella asioista tällä tavalla? Ette halua menettää kasvojanne tehdessänne tylyn lopun 22,5 vuotisesta kamppailu-seuratoiminnasta, vai mikä? Itse olin valmis hoitamaan tämän asiallisesti kaikesta muusta matkan varrella (poltteella olomme aikana) tapahtuneesta, ja lopputuloksesta huolimatta nielin pettymykseni ja kiukkuni tilanteessa kun ilmoitit lopettamispäätöksestä, vai voitko väittää, että olisin tuolloin käyttäytynyt millään tavoin epäasiallisesti vaikka sisälläni kävi infernaalinen myrsky?

Nyt kuitenkin minulle tuli mitta täyteen. Palaveri jossa ilmoitit teidän (sinä ja Jouni) päättäneen lopettaa kamppailutoimintanne päättyi klo 21:30. Kello 22:09, eli jo puolen tunnin päästä lähti asiakkaille tämä valheellinen sähköposti, nopeaa toimintaa. Annoitte meille käytännössä reilun parin viikon varoitusajan lopettamiseen. Täysin mahdoton tilanne kannaltamme. Tähtäsittekö näin toimiessanne seuramme täydelliseen ja varmaan tuhoon? Kerroit kyllä meillä olevan aikaa elokuun loppuun asti, jolloin joudumme pihalle, mutta salimme varusteiden purku alkaisi jo 23.6. Käytännössä tämä tarkoittaa kannaltamme sitä, ettei toimintaedellytyksiä enää 23.6 lähtien ole, koska olisimme remontin keskellä vielä entisestään pienentyvässä tilassa. Tehän jo aiemmin talvella puolititte treenialueemme koon.

Viimeisimpänä tietona olen saanut kuulla, että poltteen vastaanottotiskiltä informoidaan kamppailupuolen asiakkaita virheellisesti siten, että toimintamme loppuisi jo kesäkuun aikana, ja että jäsenyyden voi purkaa kesken vuotta kun tekee sen kesäkuun loppuun mennessä. Näin menetämme loputkin seuramme jäsenet ennen kuin meillä on mitään mahdollisuutta löytää uusia tiloja. Ja uusien tilojen löytymisestä ei ole enää mitään hyötyä kun olette hävittäneet loputkin jäsenistämme. Eli kuten aiemmin sanoin, aikaansaatte toimillanne seuramme täydellisen tuhoutumisen. Kyllä kamppailupuolen asiakkailla täytyy olla oikeus katkaista jäsenyytensä tuolloin elokuun viimeinen päivä, ilman seuraamuksia.

Tässä täytyy olla jo jotakin henkilökohtaisia motiiveja takana. Onko kyse siitä kun reilu vuosi sitten palaverissa sanoimme teille suoraan Rantasen Jannen toimesta ”meitä on kusetettu” kun yritit Martti (ja uskon Jouninkin olleen tietoinen tästä) pimittää seuraltamme kisalipputulot suunnitelluista vapaaottelukisoista kertomalla, että Bullfarm tekee yhteistyötä ilmaiseksi poltteen kanssa, (suunnitellut penkkikisat vapaaottelukisojen yhteyteen) eikä ”ota tästä mitään, tekevät ilmaiseksi” kuten itse minulle sanoit? Vai mistä on kyse? Jokuhan siihen on syynä, että tarkoituksellisesti ajoitte seuramme toiminnan alas olemalla mainostamatta edes alkavia alkeiskurssejamme, jonka jälkeen sitten pääsitte sanomaan toiminnan olevan kannattamatonta ja se lopetetaan kun harjoittelijamäärät kamppailupuolella laskevat.

Vai onko kyse siitä(kin) kun Jouni Viitanen vikitteli salilla kaikin keinoin jatkuvasti tulevaa vaimoani, yrittäen mm. päästä Tatjan kotiin tätä ”hieromaan” kun oli ensin udellut Tatjalta ettemme asu samassa osoitteessa, ja pyydellen tätä poltteen sulkemisajan jälkeen kanssaan kaksin ”venyttelemään”? Jounin vaimon saatua asian selville, syytti hän tästä Tatjaa, jolloin minun oli kerrottava Jounin vaimolle kaikki Jounin touhuista todistaakseni, ettei Tatja ole ollut Jounin vilunkipelissä mukana, vaan päinvastoin, Tatja kertoi minulle jatkuvasti reaaliajassa pienimmätkin yksityiskohdat kaikista Jounin vikittelyyn liittyvistä pienistäkin yksityiskohdista. Näin Jouni sitten jäi kiinni touhuistaan kun paljastin vaimollensa kaiken, saadakseni Jounin vaimon vakuuttuneeksi Tatjan syyttömyydestä.


Tämän jälkeenhän Jouni sitten muuttuikin minua kohtaan tekopyhästi hymyilevästä varsin vaivaantuneen oloiseksi vaikka itse oli pelannut likaista peliä. Itse jätin asian siihen enkä ryhtynyt enempiin toimenpiteisiin ja kerroin tämän myös Jounille itselleen kasvotusten.

Toki tähän liittyy Jounin osalta hyvin paljon muutakin, joka ei liity ainoastaan minuun, vaan koko kamppailupuolen ohjaaja joukkoon. Se kuinka kaikki ohjaajat jo muutaman kuukauden kuluttua poltteella oltuamme (ennen vikittelytapausta) huomasivat Jounin suhtautumisen muuttuneen heitä kohtaan alun hyvän hengen luomisesta sellaiseksi, ettei Jouni edes puhunut meille enää mitään, saati ollut läsnä palavereissa ym. ym. Tämän toimintamallin olen tosin muiltakin tahoilta kuullut Jounilla olleen, ja Jounille on jouduttu antamaan potkutkin työstään hänen alkaessa esittää aivan mahdottomia vaatimuksia niiden perustumatta mihinkään.

Ei sekään kovin fiksua Jounilta ollut kun eräs Tamperelainen erittäin mukavana miehenä tunnettu pitkänlinjan kuntosaliyrittäjä oli kutsusta tullut poltteelle tutustumaan uuteen perustettuun saliin, ja välittömästä tämän ovesta sisään päästyä oli Jouni jo haukkunut hänet ja hänen salinsa pystyyn, ja siinä sivussa kaikki muutkin Tampereen kuntosalit. Kun polte on hänen mukaansa niin hyvä sali, että muut voi tosiaan haukkua aivan paskoiksi.

Eikä sinultakaan Martti ollut ehkä kaikista fiksuinta lähteä kusettamaan asioissa jotka liittyvät olennaisesti bullfarmiin ja heidän tekemisiinsä. Ja vielä kun suoranaisina vedätyksen kohteina olivat heidän kaverit, jolloin Farmin pojat pitävät sitä samana kuin heitä kusetettaisiin, Ihalaisen sanoja lainatakseni. Se ei Martti ole ihan paras paikka vedätyksille kun on bullfarmin ukoista kyse, et taida oikein tietää mistä puusta nämä äijät on veistetty kun heidän kanssaan lähdet tuolle tielle? Ota vaikka ja kysele vähän ihmisiltä minkälaisista kavereista on kyse jotta tiedät sitten.. Ja voit olla varma ettei sinusta ja Jounista kovin suopeasti tuossa porukassa puhuta, noin lievästi asian ilmaistakseni..

Ehdotankin sinulle nyt, että alkaisit viipymättä korjaamaan näitä aiheuttamianne (sinä ja Jouni jälleen) välittömiä vahinkoja mitä olette seurallemme toimillanne aiheuttaneet, kuten oikaista antamaasi valheellista informaatiota (uudet tilat, irtisanoutuminen, kamppailutoiminnan loppumisen ajankohta) ja voisit vaikka jollakin keinolla hankkia takaisin jo menettämämme jäsenet ettekä pura tilojamme ennen 1.9 jolloin lähdemme jne. Eikö tämä olisi vähintäänkin kohtuullista vai miten asian näet? En välttämättä lähtisi sinuna enää pahentamaan tilannetta ennen kuin se riistäytyy täysin käsistä. Monellakin tavalla.

Jos ehdotukseni ei mielestäsi ole kohtuullinen, on minun jatkossa suhtauduttava asiaan sillä tavalla, että sinulla (ja/tai Jounilla) on seuraamme (tai sitä edustavia henkilöitä) kohtaan tarkoitus aiheuttaa tarkoituksellista vahinkoa. Jos joudun tämän tulkinnan tekemään, on se hyvin valitettavaa ja hankaloittaa suuresti asioita. Monellakin tavalla.

Jo nyt asian johdosta on PALJON kiukkuisia ihmisiä, ja muutama sitäkin KIUKKUISEMPI, ja määrä vain lisääntyy koko ajan koska nyt lähtee lumipalloilmiö liikkeelle oikein toden teolla..

Tässä vaiheessa olen vakuuttunut siitä, että meidän ainoa virka poltteelle, eli sinulle Martti ja Jounille, oli se, että alussa kun teillä ei vielä crosstraining puolella ollut lainkaan asiakkaita, me olimme teille ikään kuin ”starttiraha”. Eli parisataa jäsentä tuli kuin ”tyhjästä”, kun Myllymäki ja Kaivonen myivät yhdistyksen teille. Mikä sen parempi järjestely voi olla aloittavalle kuntosaliyritykselle, pääsee hyvin vaikean alun yli. Sitten kun porukka crosstraining puolella lähti nousuun, ei meitä tarvittu enää mihinkään. Kamppailupuolen mainonta stoppiin ja näin jäsenmäärä alas, ja porukka ovesta ulos, kun voi sanoa ettei teitä enää ole kuin tappiollinen määrä. Näistä epämääräisistä järjestelyistä koko homman suhteen (voittoa tuottamaton yhdistys/voittoa tavoitteleva yritys) voisikin keskustella sitten vähän pidempään ja niistä voisi olla kiinnostunut yksi jos toinenkin viranomaistaho.. Tästähän seuran hallituksen jäsen Hannu Peltola onkin jo ottanut hiukan selvää..

Tästä toiminnastanne johtuen, olivat motiivinne toimia näin sitten mitkä hyvänsä, seurauksena tuhoutui yksi Tampereen pitkäikäisimmistä ja kamppailu-urheilun saralla menestyneimmistä seuroista. Hieno seura olikin, alun perin Tampere thaiboxing club ry. sittemmin vapaaottelun alettua Tampereen kamppailu-urheilijat, ja nyt viimeisimpänä Team polte ry. Itse olin mukana aivan alusta asti 22,5 vuotta, vuoden 1992 joulukuusta katkeamatta tähän päivään. Ja vieläkin näin 43 vuotiaana itsekin ukkojen kanssa treenailen. Mutta nyt se varmaan sitten loppui.


Omastani ja muiden kamppailupuolen ohjaajien puolesta voin vilpittömin mielin todeta meidän olleen oikeasti siinä uskossa johon Jouni Viitanen meidät hengen-nostatus puheillaan sai uskomaan, että homma tulee toimimaan. Me ohjaajat ja seuran hallitus olemme toimineet asiallisesti ja tehneet parhaamme toiminnan eteen, ILMAISEKSI!! Yhtäkään euroa en ole tästä saanut vaikka vaivaa on nähty aika paljon homman eteen, kaikki TURHAAN!! Milloin olen roudannut salille tavaraa (muutto) milloin kiinnittänyt tatamia, milloin koonnut Pertun (yhdistyksemme puheenjohtaja) kanssa viikonlopun putkeen (yöt läpi) häkin, milloin pystyttänyt kehän yms. yms. Kaikki seuran hyväksi, TURHAAN!


Tähän lopuksi on hyvä lainata Jouni Viitasta, olisiko reilun kahden vuoden takaa, paikkana sipulikirkon viereinen Thaimaalainen ravintola jonne Jouni ”pepsodent” Viitanen (vähemmän imarteleviakin nimiä on annettu) vei kaikki ohjaajat syömään. Moni varmaan muistaa:


” Hei, tästä tulee tosi hyvä juttu, mä oon ihan varma siitä, nyt tää lähtee meneen hienosti, nyt kun ei ole enää Myllymäkeä ja Kaivosta, oon ihan varma että tästä tulee TOSI HYVÄ juttu, ei ole erikseen kamppailupuolta ja crosstrainingia,, me ollaan kaikki yhtä ja samaa!!!!”
Ja sitten perään tuhat yläfemmaa kaikille ohjaajille ruokapöydässä Jounilta..

Ja itsekin uskoin nämä jutut, nyt en voi sanoa muuta kuin ihan suoraan:
pipari, tunnen itseni tyhmäksi!


Terv. Janne Peltola,
Poltteen kamppailupuolen toiminnanjohtaja sekä vapaaottelun päävalmentaja (1.9.2014 lähtien entinen sellainen)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Kamppailulajiseurojen ongelmat kaupallisilla saleilla

#19

Viesti Andy »

Tuossa edenmenneen Oulun Budokeskuksen tapauksessahan ei kai sinänsä ollut mitään kummallista. Liikuntakesukus Hukka (siihen aikaan eri nimellä) oli tosiaan vuokrannut salitilan seurojen hallinnoimalle yhdistykselle. Vuokrasopimus oli määräaikainen ja tuli päätökseensä, jolloin vuokraisäntä tarjosi uutta sopimusta selvästi korkeampaan hintaan. Sopimukseen ei päästy ja seurat joutuivat muuttamaan, mutta tämä oli kyllä tiedossa varsin hyvissä ajoin. Sopivaa korvaavaa tilaa ei vain Oulusta ollut siihen aikaan saatavilla mitenkään.

Hukkahan koki muutenkin tuossa vaiheessa melkoisen kasvojenkohotuksen ja siitä tehtiin kerralla neuvostoaikaisesta palloiluhallista moderni kuntokeskus. Jäsenmaksu siellä on tätä nykyä luokkaa 70€/kk enkä epäile, etteikö nykyinen toimintamalli tuottaisi paljon paremmin kuin vanha. Yrittäjähän ei tietenkään huvin vuoksi laita sinne mitään tiloja vaan sillä periaatteella että se tuottaa.

Hukkaan voi tutustua tuolla, niin saa vähän käsitystä paikan luonteesta: http://www.panoraamat.fi/asiakas/hukka/ ... notto.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Pirunnyrkki
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 510
Lauteille: Huhtikuu 2008
Paikkakunta: Tampere

Kamppailulajiseurojen ongelmat kaupallisilla saleilla

#20

Viesti Pirunnyrkki »

Mika kirjoitti: Rojola, :peukku:

Kirjoittajan luvalla julkaisen nyt tämän ketjun aloitusviestinkin ymmärtääkseni kirvoittaneen kirjoituksen eilisillalta. Poikkeuksellisesti en palkita sitä vaan lainaan sen tähän kokonaisuudessaan.
Tervehdys Martti Nappari

Olen todella pettynyt tapaanne hoitaa kamppailutoimintamme lopettaminen. Ikävä juttu kannaltanne, että lähditte tälle tielle. Monet ihmiset ovat kuitenkin asiassa mukana, ja sana leviää kulovalkean tavoin, eikä se ole liiketoimintanne kannalta kovin hyvä asia.

Lähetitte asiakkaillenne (myös kamppailupuolen) harhaanjohtavan ja suorastaan valheellisen sähköpostin jossa kerrotaan kuinka kontaktikamppailu muuttuu kuntokamppailuksi, ja kuinka kamppailulajit siirtyvät uusiin tiloihin. On yksiselitteinen asia että päätitte (sinä ja Jouni Viitanen) lopettaa kamppailulajit. Ei ole kyseessä ”muuttuminen” vaan lopettaminen. Ei ole mitään uusia tiloja, vaan toiminta loppuu.

Mikä teidän motiivinne on valehdella asioista tällä tavalla? Ette halua menettää kasvojanne tehdessänne tylyn lopun 22,5 vuotisesta kamppailu-seuratoiminnasta, vai mikä? Itse olin valmis hoitamaan tämän asiallisesti kaikesta muusta matkan varrella (poltteella olomme aikana) tapahtuneesta, ja lopputuloksesta huolimatta nielin pettymykseni ja kiukkuni tilanteessa kun ilmoitit lopettamispäätöksestä, vai voitko väittää, että olisin tuolloin käyttäytynyt millään tavoin epäasiallisesti vaikka sisälläni kävi infernaalinen myrsky?

Nyt kuitenkin minulle tuli mitta täyteen. Palaveri jossa ilmoitit teidän (sinä ja Jouni) päättäneen lopettaa kamppailutoimintanne päättyi klo 21:30. Kello 22:09, eli jo puolen tunnin päästä lähti asiakkaille tämä valheellinen sähköposti, nopeaa toimintaa. Annoitte meille käytännössä reilun parin viikon varoitusajan lopettamiseen. Täysin mahdoton tilanne kannaltamme. Tähtäsittekö näin toimiessanne seuramme täydelliseen ja varmaan tuhoon? Kerroit kyllä meillä olevan aikaa elokuun loppuun asti, jolloin joudumme pihalle, mutta salimme varusteiden purku alkaisi jo 23.6. Käytännössä tämä tarkoittaa kannaltamme sitä, ettei toimintaedellytyksiä enää 23.6 lähtien ole, koska olisimme remontin keskellä vielä entisestään pienentyvässä tilassa. Tehän jo aiemmin talvella puolititte treenialueemme koon.

Viimeisimpänä tietona olen saanut kuulla, että poltteen vastaanottotiskiltä informoidaan kamppailupuolen asiakkaita virheellisesti siten, että toimintamme loppuisi jo kesäkuun aikana, ja että jäsenyyden voi purkaa kesken vuotta kun tekee sen kesäkuun loppuun mennessä. Näin menetämme loputkin seuramme jäsenet ennen kuin meillä on mitään mahdollisuutta löytää uusia tiloja. Ja uusien tilojen löytymisestä ei ole enää mitään hyötyä kun olette hävittäneet loputkin jäsenistämme. Eli kuten aiemmin sanoin, aikaansaatte toimillanne seuramme täydellisen tuhoutumisen. Kyllä kamppailupuolen asiakkailla täytyy olla oikeus katkaista jäsenyytensä tuolloin elokuun viimeinen päivä, ilman seuraamuksia.

Tässä täytyy olla jo jotakin henkilökohtaisia motiiveja takana. Onko kyse siitä kun reilu vuosi sitten palaverissa sanoimme teille suoraan Rantasen Jannen toimesta ”meitä on kusetettu” kun yritit Martti (ja uskon Jouninkin olleen tietoinen tästä) pimittää seuraltamme kisalipputulot suunnitelluista vapaaottelukisoista kertomalla, että Bullfarm tekee yhteistyötä ilmaiseksi poltteen kanssa, (suunnitellut penkkikisat vapaaottelukisojen yhteyteen) eikä ”ota tästä mitään, tekevät ilmaiseksi” kuten itse minulle sanoit? Vai mistä on kyse? Jokuhan siihen on syynä, että tarkoituksellisesti ajoitte seuramme toiminnan alas olemalla mainostamatta edes alkavia alkeiskurssejamme, jonka jälkeen sitten pääsitte sanomaan toiminnan olevan kannattamatonta ja se lopetetaan kun harjoittelijamäärät kamppailupuolella laskevat.

Vai onko kyse siitä(kin) kun Jouni Viitanen vikitteli salilla kaikin keinoin jatkuvasti tulevaa vaimoani, yrittäen mm. päästä Tatjan kotiin tätä ”hieromaan” kun oli ensin udellut Tatjalta ettemme asu samassa osoitteessa, ja pyydellen tätä poltteen sulkemisajan jälkeen kanssaan kaksin ”venyttelemään”? Jounin vaimon saatua asian selville, syytti hän tästä Tatjaa, jolloin minun oli kerrottava Jounin vaimolle kaikki Jounin touhuista todistaakseni, ettei Tatja ole ollut Jounin vilunkipelissä mukana, vaan päinvastoin, Tatja kertoi minulle jatkuvasti reaaliajassa pienimmätkin yksityiskohdat kaikista Jounin vikittelyyn liittyvistä pienistäkin yksityiskohdista. Näin Jouni sitten jäi kiinni touhuistaan kun paljastin vaimollensa kaiken, saadakseni Jounin vaimon vakuuttuneeksi Tatjan syyttömyydestä.


Tämän jälkeenhän Jouni sitten muuttuikin minua kohtaan tekopyhästi hymyilevästä varsin vaivaantuneen oloiseksi vaikka itse oli pelannut likaista peliä. Itse jätin asian siihen enkä ryhtynyt enempiin toimenpiteisiin ja kerroin tämän myös Jounille itselleen kasvotusten.

Toki tähän liittyy Jounin osalta hyvin paljon muutakin, joka ei liity ainoastaan minuun, vaan koko kamppailupuolen ohjaaja joukkoon. Se kuinka kaikki ohjaajat jo muutaman kuukauden kuluttua poltteella oltuamme (ennen vikittelytapausta) huomasivat Jounin suhtautumisen muuttuneen heitä kohtaan alun hyvän hengen luomisesta sellaiseksi, ettei Jouni edes puhunut meille enää mitään, saati ollut läsnä palavereissa ym. ym. Tämän toimintamallin olen tosin muiltakin tahoilta kuullut Jounilla olleen, ja Jounille on jouduttu antamaan potkutkin työstään hänen alkaessa esittää aivan mahdottomia vaatimuksia niiden perustumatta mihinkään.

Ei sekään kovin fiksua Jounilta ollut kun eräs Tamperelainen erittäin mukavana miehenä tunnettu pitkänlinjan kuntosaliyrittäjä oli kutsusta tullut poltteelle tutustumaan uuteen perustettuun saliin, ja välittömästä tämän ovesta sisään päästyä oli Jouni jo haukkunut hänet ja hänen salinsa pystyyn, ja siinä sivussa kaikki muutkin Tampereen kuntosalit. Kun polte on hänen mukaansa niin hyvä sali, että muut voi tosiaan haukkua aivan paskoiksi.

Eikä sinultakaan Martti ollut ehkä kaikista fiksuinta lähteä kusettamaan asioissa jotka liittyvät olennaisesti bullfarmiin ja heidän tekemisiinsä. Ja vielä kun suoranaisina vedätyksen kohteina olivat heidän kaverit, jolloin Farmin pojat pitävät sitä samana kuin heitä kusetettaisiin, Ihalaisen sanoja lainatakseni. Se ei Martti ole ihan paras paikka vedätyksille kun on bullfarmin ukoista kyse, et taida oikein tietää mistä puusta nämä äijät on veistetty kun heidän kanssaan lähdet tuolle tielle? Ota vaikka ja kysele vähän ihmisiltä minkälaisista kavereista on kyse jotta tiedät sitten.. Ja voit olla varma ettei sinusta ja Jounista kovin suopeasti tuossa porukassa puhuta, noin lievästi asian ilmaistakseni..

Ehdotankin sinulle nyt, että alkaisit viipymättä korjaamaan näitä aiheuttamianne (sinä ja Jouni jälleen) välittömiä vahinkoja mitä olette seurallemme toimillanne aiheuttaneet, kuten oikaista antamaasi valheellista informaatiota (uudet tilat, irtisanoutuminen, kamppailutoiminnan loppumisen ajankohta) ja voisit vaikka jollakin keinolla hankkia takaisin jo menettämämme jäsenet ettekä pura tilojamme ennen 1.9 jolloin lähdemme jne. Eikö tämä olisi vähintäänkin kohtuullista vai miten asian näet? En välttämättä lähtisi sinuna enää pahentamaan tilannetta ennen kuin se riistäytyy täysin käsistä. Monellakin tavalla.

Jos ehdotukseni ei mielestäsi ole kohtuullinen, on minun jatkossa suhtauduttava asiaan sillä tavalla, että sinulla (ja/tai Jounilla) on seuraamme (tai sitä edustavia henkilöitä) kohtaan tarkoitus aiheuttaa tarkoituksellista vahinkoa. Jos joudun tämän tulkinnan tekemään, on se hyvin valitettavaa ja hankaloittaa suuresti asioita. Monellakin tavalla.

Jo nyt asian johdosta on PALJON kiukkuisia ihmisiä, ja muutama sitäkin KIUKKUISEMPI, ja määrä vain lisääntyy koko ajan koska nyt lähtee lumipalloilmiö liikkeelle oikein toden teolla..

Tässä vaiheessa olen vakuuttunut siitä, että meidän ainoa virka poltteelle, eli sinulle Martti ja Jounille, oli se, että alussa kun teillä ei vielä crosstraining puolella ollut lainkaan asiakkaita, me olimme teille ikään kuin ”starttiraha”. Eli parisataa jäsentä tuli kuin ”tyhjästä”, kun Myllymäki ja Kaivonen myivät yhdistyksen teille. Mikä sen parempi järjestely voi olla aloittavalle kuntosaliyritykselle, pääsee hyvin vaikean alun yli. Sitten kun porukka crosstraining puolella lähti nousuun, ei meitä tarvittu enää mihinkään. Kamppailupuolen mainonta stoppiin ja näin jäsenmäärä alas, ja porukka ovesta ulos, kun voi sanoa ettei teitä enää ole kuin tappiollinen määrä. Näistä epämääräisistä järjestelyistä koko homman suhteen (voittoa tuottamaton yhdistys/voittoa tavoitteleva yritys) voisikin keskustella sitten vähän pidempään ja niistä voisi olla kiinnostunut yksi jos toinenkin viranomaistaho.. Tästähän seuran hallituksen jäsen Hannu Peltola onkin jo ottanut hiukan selvää..

Tästä toiminnastanne johtuen, olivat motiivinne toimia näin sitten mitkä hyvänsä, seurauksena tuhoutui yksi Tampereen pitkäikäisimmistä ja kamppailu-urheilun saralla menestyneimmistä seuroista. Hieno seura olikin, alun perin Tampere thaiboxing club ry. sittemmin vapaaottelun alettua Tampereen kamppailu-urheilijat, ja nyt viimeisimpänä Team polte ry. Itse olin mukana aivan alusta asti 22,5 vuotta, vuoden 1992 joulukuusta katkeamatta tähän päivään. Ja vieläkin näin 43 vuotiaana itsekin ukkojen kanssa treenailen. Mutta nyt se varmaan sitten loppui.


Omastani ja muiden kamppailupuolen ohjaajien puolesta voin vilpittömin mielin todeta meidän olleen oikeasti siinä uskossa johon Jouni Viitanen meidät hengen-nostatus puheillaan sai uskomaan, että homma tulee toimimaan. Me ohjaajat ja seuran hallitus olemme toimineet asiallisesti ja tehneet parhaamme toiminnan eteen, ILMAISEKSI!! Yhtäkään euroa en ole tästä saanut vaikka vaivaa on nähty aika paljon homman eteen, kaikki TURHAAN!! Milloin olen roudannut salille tavaraa (muutto) milloin kiinnittänyt tatamia, milloin koonnut Pertun (yhdistyksemme puheenjohtaja) kanssa viikonlopun putkeen (yöt läpi) häkin, milloin pystyttänyt kehän yms. yms. Kaikki seuran hyväksi, TURHAAN!


Tähän lopuksi on hyvä lainata Jouni Viitasta, olisiko reilun kahden vuoden takaa, paikkana sipulikirkon viereinen Thaimaalainen ravintola jonne Jouni ”pepsodent” Viitanen (vähemmän imarteleviakin nimiä on annettu) vei kaikki ohjaajat syömään. Moni varmaan muistaa:


” Hei, tästä tulee tosi hyvä juttu, mä oon ihan varma siitä, nyt tää lähtee meneen hienosti, nyt kun ei ole enää Myllymäkeä ja Kaivosta, oon ihan varma että tästä tulee TOSI HYVÄ juttu, ei ole erikseen kamppailupuolta ja crosstrainingia,, me ollaan kaikki yhtä ja samaa!!!!”
Ja sitten perään tuhat yläfemmaa kaikille ohjaajille ruokapöydässä Jounilta..

Ja itsekin uskoin nämä jutut, nyt en voi sanoa muuta kuin ihan suoraan:
pipari, tunnen itseni tyhmäksi!


Terv. Janne Peltola,
Poltteen kamppailupuolen toiminnanjohtaja sekä vapaaottelun päävalmentaja (1.9.2014 lähtien entinen sellainen)
No voi ny saatana!
Tuomo

War does not determine who is right- only who is left.
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Kamppailulajiseurojen ongelmat kaupallisilla saleilla

#21

Viesti JanneM »

Onko Nappari reagoinut sähköpostiin tai nettiin mitenkään?
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 11231
Lauteille: Kesäkuu 2008

Kamppailulajiseurojen ongelmat kaupallisilla saleilla

#22

Viesti Jorge »

Mun mielestäni noi muijanvikittelyjutut, puhumattakaan sitten Bullfarmin äijien taustasta vihjailemisen olisi vallan hyvin voinut jättää julkisesta kirjeestä pois...
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Kamppailulajiseurojen ongelmat kaupallisilla saleilla

#23

Viesti Mika »

Jorge kirjoitti: Mun mielestäni noi muijanvikittelyjutut, puhumattakaan sitten Bullfarmin äijien taustasta vihjailemisen olisi vallan hyvin voinut jättää julkisesta kirjeestä pois...
Koska tuo ryhmä, jossa kyseinen kirjoitus on julkaistu, on käsittääkseni julkinen tai se ainakin muuttuu sellaiseksi, päätin julkaista tuon kokonaisuudessaan. Kokonaiskuvan kannalta on muutenkin hyväksi, jos kirjoitus on luettavissa alusta loppuun. Noin kirjoittajan puolesta en osaa kommentoida tuota osiota, mutta ilmeisesti kaikki kortit on lyöty pöytään tilanteessa, jonka toinen osapuoli kokee epäreiluksi ja osin laittomaksikin.

Itse joka tapauksessa toivon, että kyseinen kamppailuyhdistys jäsenineen löytää hyvät tilat kesän aikana.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Kevyt potku munille
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 30
Lauteille: Joulukuu 2008
Etulaji: Lukkopaini, BJJ
Takalajit: MMA, Karav Maga, Potukunykkeily, Thainyrkkeily

Kamppailulajiseurojen ongelmat kaupallisilla saleilla

#24

Viesti Kevyt potku munille »

Mika kirjoitti: Itse joka tapauksessa toivon, että kyseinen kamppailuyhdistys jäsenineen löytää hyvät tilat kesän aikana.
Vaikeaahan uuden tilan etsiminen kesän aikana on. Jos oikein ymmärsin, niin kaupungilta ei voi enää hakea syyskaudelle liikuntatiloja, hakuaika loppunut 2.5. Tästäkin syystä melko reilu ajankohta lopettaa sopimus.

Ilmeisesti Polte on yrittänyt saada kamppailijat pihalle kahden viikon kuluttua suullisesta sopimuksen purkamisesta. Onneksi lain mukaan irtisanomisaika on 3kk kirjallisen ilmoituksen jälkeen. Tosin toimintaa hieman häiritsee, jos Polte purkaa häkin, tatamin ja kehän parin viikon päästä...

Poltteen tiedotus asiasta ihmetyttää myös. Miksei asioita ole voitu tuoda reilusti esille kun niistä on päätetty? Nyt asiakkaille lähetettiin meiliä, jossa sanotaan että kontaktikamppailu muuttuu kuntokamppailuksi ja kontaktikamppailu siirtyy uusiin tiloihin. Oikeasti mitään uusia tiloja ei edes ole olemassa. Myöskään ajankohdasta ei ole ilmoitettu mitään tarkkaa, ainoastaan maininta syksystä. Kyseinen meili tuli niille, jotka sattuvat olemaan heidän postituslistallaan. Tuolla listalla ei ole kaikki jäsenet, ei edes kaikki valmentajat. Poltteen nettisivuilla eikä FB -sivuilla ole asiasta mainintaa. Itse kuulin asiasta treenikavereilta kun kävin treeneissä.

Täytynee lähettää meiliä salille ja kysellä kuinka irtisanoutuminen onnistuu. Minähän olen jo onnellisesti maksanut maksut ensi talveen saakka :)

Ylipotkija: Lainaus korjattu.
Kruunu päässä ei lämmitä
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Kamppailulajiseurojen ongelmat kaupallisilla saleilla

#25

Viesti L.K. »

Mitenkään tuntematta asian taustoja tms niin kyllä tuosta Poltteen tavasta hoitaa asia heijastuu vahvasti jonkinlaiset henkilösuhteiden törmäyskurssille joutumiset.

Jos kyse olisi vain halusta lopettaa/muuttaa kannattamaton kamppailutoiminta muunlaiseksi, voisi kuvitella, että asia olisi hoidettu eri tavalla.

Tuo naisen vikittely-juttu on varmaan tuotu esille sen takia, että sillä haluttu korostaa kyseisen henkilön luonnetta, koska tulihan kirjeessä monessa muussakin kohtaa esille ko. henkilön edesottamuksia?
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Kevyt potku munille
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 30
Lauteille: Joulukuu 2008
Etulaji: Lukkopaini, BJJ
Takalajit: MMA, Karav Maga, Potukunykkeily, Thainyrkkeily

Kamppailulajiseurojen ongelmat kaupallisilla saleilla

#26

Viesti Kevyt potku munille »

L.K. kirjoitti: Jos kyse olisi vain halusta lopettaa/muuttaa kannattamaton kamppailutoiminta muunlaiseksi, voisi kuvitella, että asia olisi hoidettu eri tavalla.
Kannattamaton kamppailutoiminta johtuu siitä, että harrastajamäärät ovat pienentyneet. Poltteen perustamisvaiheessa kamppailijoita tuli seuraan pari sataa, joiden avulla homma saatiin toimivaksi. Tuolloin kamppailupuolta mainostettiin mediassa ja harrastajia haettiin lisää. Kun tuo kuntoilupuoli alkoi vetää, lopetettiin kamppailupuolen mainostaminen kokonaan. Tämä siksi, että mainostaminen oli kallista ja turhaa Poltteen mielestä. Samalla kuitenkin seura mainosti lehtien lisäksi myös televisiossa kuntoilupuolta. Yllättäen jumppapulelle eksyi enemmän uusia kuin kamppailupuolelle.
Kruunu päässä ei lämmitä
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 11111
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Kamppailulajiseurojen ongelmat kaupallisilla saleilla

#27

Viesti flammee »

Käsittääkseni näissä sopimusasioissa myös suullisilla sopimuksella on jonkinlaista lainvoimaisuutta, että kai sitäkin puolta voi ainakin koittaa selvittää? Aika tyhjän päällehän tuossa kyllä jää, jos siis rahaliikenne on kulkenut poltteen kautta jolloin pihalle potkastessa ei seuralla ole mitään varallisuutta ja liekö edes seuraa rekisteröitynä yhdistyksenä?
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Kuvake
ToniM
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 466
Lauteille: Huhtikuu 2009
Paikkakunta: Vihti

Kamppailulajiseurojen ongelmat kaupallisilla saleilla

#28

Viesti ToniM »

flammee kirjoitti: Käsittääkseni näissä sopimusasioissa myös suullisilla sopimuksella on jonkinlaista lainvoimaisuutta, että kai sitäkin puolta voi ainakin koittaa selvittää? Aika tyhjän päällehän tuossa kyllä jää, jos siis rahaliikenne on kulkenut poltteen kautta jolloin pihalle potkastessa ei seuralla ole mitään varallisuutta ja liekö edes seuraa rekisteröitynä yhdistyksenä?
Suullisen sopimuksen olemassaolon osoittaminen on äärimmäisen vaikeaa, jos on sana sanaa vastaan. Nyrkkisääntö näin yhdistys ja yritymaailmassa pitäisi olla aina, että kaikki asiat kirjataan paperille ja kaikista palavereista ja kokouksista pidetään tarkkaa pöytäkirjaa. Se voi tuntua välillä raskaalta mutta ne kirjalliset dokumentit saattavat joskus nousta arvoon arvaamattomaan.
http://www.facebook.com/shinshikiaikidory" onclick="window.open(this.href);return false;
https://sites.google.com/site/shinshikiaikidory/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/user/shinshikiaikido" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Kamppailulajiseurojen ongelmat kaupallisilla saleilla

#29

Viesti Andy »

Suullinen sopimushan on aivan yhtä sitova kuin kirjallinenkin. Ongelma vain on se että sen todistaminen on aika vaikeaa.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Alapotku
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 227
Lauteille: Heinäkuu 2011
Paikkakunta: Rovaniemi
Etulaji: Defendo
Sivulajit: Libre Fighting, Baraw Sugbo, kuntonyrkkeily, Combat Hapkido
Takalajit: Thaiboxing

Kamppailulajiseurojen ongelmat kaupallisilla saleilla

#30

Viesti Alapotku »

Suullisen sopimuksen sisällön selvittäminen jälkikäteen on vaikeaa. Ihmiset ovat saattaneet jo sopimisvaiheessa käsittää eri tavoin sen, mitä sovitaan. Kun aikaa kuluu, ihmiset muistavat asiat eri tavoin, sekä tahallaan että tahattomasti. Siitä, mitä muistetaan, kerrotaan usein vain itselle edullinen osa. Todistamisen vaikeuden lisäksi asian selvittämistä vaikeuttavat erilaiset muistikuvat ja tulkinnat, ei vain mahdollinen valehtelu tai vääristely. Ihmisen muisti on epätäydellinen.

Suomen oikeudessa myös suullinen sopimus on sitova, mutta se mitä sovittiin, voi jäädä epäselväksi. Kannattaa aina tehdä kirjallinen sopimus, tai jos se ei ole mahdollista niin ainakin jonkinlainen muistio, ettei jokainen muista asioita eri tavoin. Joissakin oikeusjärjestelmissä suullisesti sovittu ei sido, esim. osassa USA:n osavaltioita on voimassa "four corners"-periaate, jonka mukaan vain sopimusasiakirjaan (neljän kulman sisään) kirjattu sitoo, mikään kirjaamatta jätetty ei sido.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 49 kurkkijaa