Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kehnoimmat selitykset miksi ei treenaa

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 18977
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Kehnoimmat selitykset miksi ei treenaa

#1

Viesti Andy »

Listataanpa kehnoimpia selityksiä treenaamattomuudelle. Mukaan mahtuvat syyt ja tekosyyt sekä yksittäisten treenien väliin jättämiselle kuin treenien lopettamiselle kokonaan, sille ettei edes aloita tai sille miksi treenaa vähän tai kevyesti.

- En voi treenata kovaa niin kuin kilpailijat, koska olen yrittäjä enkä voi olla koko ajan sairaslomalle hakattuna.
(Mitenköhän ne kilpailijat voisivat treenata ylipäänsä jos hakkaisivat jatkuvasti itsensä kuntoon joka vaatii sairaslomaa toimistotöistä.)

- Olin tulossa treeneihin, mutta sitten söin porkkanakakkua, enkä enää jaksanut.
(Menestyneen aktiivikilpailijan selitys.)

- Pitää käydä ensin pari vuotta punttisalilla kun muuten en kuitenkaan pärjää eka kerroilla kellekään.
(16-vuotias poika jolle ehdotettiin peruskurssia.)

- Olen niin huonossa kunnossa etten voi tulla.
(Kuultu tuhat kertaa.)

- En mä viitsi kun olen pitänyt taukoa ja muut on päässeet niin paljon edelle.
(Tämäkin on kuultu tuhat kertaa.)

- Minulla on sellainen lihasrakenne, että jos kuntoilen useammin kuin kerran viikossa, niin lihakseni kipeytyvät.
(Menestynyt ja erittäin älykäs professori.)
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Re: Kehnoimmat selitykset miksi ei treenaa

#2

Viesti Point »

Vaimo/mies ei anna kun se vie aikaa parisuhteelta
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 19113
Lauteille: Helmikuu 2005

Re: Kehnoimmat selitykset miksi ei treenaa

#3

Viesti Jussi Häkkinen »

Point kirjoitti: Vaimo/mies ei anna kun se vie aikaa parisuhteelta
No eikös silloin jää enemmän aikaa treenata? :smt003
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 2

Kehnoimmat selitykset miksi ei treenaa

#4

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

Nimenomaan! Miehellä on kaksi aikakautta elämässä kun hänellä on tärkeitä tehtäviä (eikä harrastuksia). Ensimmäinen on teini-ikäisenä (10-30v) ja toinen on kun perustaa perheen. Pilkkiminen on hyvä ääriesimerkki tehtävästä joka ilmentää häijyä kotiakkaa...

Niin ja itse aiheesta; wanhat vammat ja palautumisongelmat ovat mitä parhaimpia tekosyitä. Pitävät jopa välillä paikkansa. Pahinta on kun huomaa keski-ikäisenä ettei masina enää yksinkertaisesti kestä samaa rääkkiä kuin ennen ja kevyempi jumppa nyt vaan on aivan liian håmoa.

;)
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 20861
Lauteille: Joulukuu 2007

Re: Kehnoimmat selitykset miksi ei treenaa

#5

Viesti Lasse Candé »

Kirjoittaa niin paljon potkuun että se vie aikaa.

Erilaiset perfektionismijutut. "Kaikki tai ei mitään"
WTF... harvassa on ne jotka treenaavat niin paljon että muuttuu haitalliseksi, vaikka toki väärintreenaamalla onkin mahdollista "normitapauksissakin". Jos kiintiö ei ole tuossa mielessä täysi, jokaisella treenikerralla on isompi vaikutus jos määrät on vähäisempiä. Kolme treeniä kahden sijaan on isompi ero kuin neljä treeniä kolmen sijaan.
Jokainen treeni plussaa on yksi treeni plussaa.

Jussi Häkkinen kirjoitti:
Point kirjoitti: Vaimo/mies ei anna kun se vie aikaa parisuhteelta
No eikös silloin jää enemmän aikaa treenata? :smt003
:lol:

Voi vaikka veivata "liikesarjaa" itsekseen.
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Kehnoimmat selitykset miksi ei treenaa

#6

Viesti DeusVult »

Oma suosikkini sille että ei ehdi johonkin tiettyihin treeneihin on että kun "pitäs nähä yhtä frendii tossa..."

Hyvänä kakkosena "[harrastus] kyllä kiinnostais, mutta nyt ei vaan oo oikein aikaa." Buuuuuuulllsshit, nigga. Kaikilla meillä on tällä planeetalla yhtä paljon aikaa, kyse on pelkästään siitä miten sen aikansa haluaa käyttää. Kelasin tätä asiaa taannoin, ja tajusin että jokainen kyllä valitsee ne omat prioriteettinsa elämässään, mistä on tietenkin hankala ketään syyttää. Kaikenlaiset selittelyt siihen päälle ovat vain yrityksiä olla kysyjälle kohtelias, kun ei viitsitä suoraan sanoa että ei voisi vähempää kiinnostaa. Siinä on yleensä turha yrittää taivutella tai suostutella, parempi vain kuitata selitykset ookoolla ja siirtyä eteenpäin.
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
sinappi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3303
Lauteille: Tammikuu 2006
Etulaji: Taihojutsu
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, vapaaottelu, lukkopaini, Bujinkan budo taijutsu, Hontai Yoshin-ryu jujutsu, judo, taekwondo ja muay thai.

Kehnoimmat selitykset miksi ei treenaa

#7

Viesti sinappi »

- Harrastan jalkapalloa (myös joku muu epämiehekäs ei-kamppailulaji käy tähän). Kamppailuharrastus veisi liikaa aikaa lajiharjoittelulta.

- Olen neliraajahalvaantunut

- Olen töissä kansainvälisellä avaruusasemalla, öljynporauslautalla tms.

- En ole kiinnostunut kamppailulajeista.


Etenkin jälkimmäinen on kulunein ja paskin selitys ikinä.
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Kehnoimmat selitykset miksi ei treenaa

#8

Viesti DeusVult »

Öljynporauslautalla työskentelyhän ei oikeasti olisi mikään iso este - olen ymmärtänyt että niillä usein ollaan esim kaksi viikkoa töissä, ja kaksi viikkoa maissa vapaalla. Siinä kahden viikon vapaan aikana ehtisi käydä useissakin kamppistreeneissä hakemassa oppia, jota voisi sitten hioa iltavapaalla siellä lautalla jonkun duunikaverin kanssa. Tietysti jos mieluummin käyttää sen vapaa-ajan siellä lautalla pelaamalla pleikkaa tai bilistä, niin ymmärrän kyllä. Se on juuri sitä priorisointia. :)
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 20861
Lauteille: Joulukuu 2007

Kehnoimmat selitykset miksi ei treenaa

#9

Viesti Lasse Candé »

Mutta siellä öljynporauslautoilla ei saa katsoa niitä videokasetteja minkä voukraaminen on kielletty!!
halmehe
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 661
Lauteille: Elokuu 2009

Kehnoimmat selitykset miksi ei treenaa

#10

Viesti halmehe »

Ei taida hyviä ollakaan... paitsi luupään liippaa läheltä. Meinaan herkästi tuntuu hajoavan paikat.
...ei siinä auta hillo, jos on polttanut jo letut... (Raappana)
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 20861
Lauteille: Joulukuu 2007

Kehnoimmat selitykset miksi ei treenaa

#11

Viesti Lasse Candé »

Pitäisin sitä silti kehnona tekosyynä. Kun fysiikka sanoo ettei voi treenata kuten nuorena, niin ei se nyt kovin perusteltua ole sitten joko rikkoa itseään vähän väliä tai sitten sanoa että ei voi treenata kuten nuorena, joten ei sitten treenaa ollenkaan.

Ehkä perustellumpaa on sitten treenata sillä tavalla miten treenataan vanhana. Jotkut yli 60 v vetää melkoista settiä kyllä silläkin saralla.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 19113
Lauteille: Helmikuu 2005

Kehnoimmat selitykset miksi ei treenaa

#12

Viesti Jussi Häkkinen »

Lasse Candé kirjoitti: Pitäisin sitä silti kehnona tekosyynä. Kun fysiikka sanoo ettei voi treenata kuten nuorena, niin ei se nyt kovin perusteltua ole sitten joko rikkoa itseään vähän väliä tai sitten sanoa että ei voi treenata kuten nuorena, joten ei sitten treenaa ollenkaan.

Ehkä perustellumpaa on sitten treenata sillä tavalla miten treenataan vanhana. Jotkut yli 60 v vetää melkoista settiä kyllä silläkin saralla.
Tyytymisen vihaaminen on aika yleistä. Treenissä ja suhteissa.

Siksi ymmärrän.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
zzkettu
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 124
Lauteille: Helmikuu 2010

Kehnoimmat selitykset miksi ei treenaa

#13

Viesti zzkettu »

"Olen treenannut niin paljon, ettei enää tarvitse".
Jos et siedä kuumuutta, pysy pois keittiöstä.
Kuvake
Puni
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3865
Lauteille: Kesäkuu 2010
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Taekwondo Ilshin
Sivulajit: -
ITF Taekwon-Do
(Ch'ang Hon)
WT Taekwondo
(Kukkiwon, SimUu)
Takalajit: -
Urheilu
Kilpailu
Yhteystiedot:

Kehnoimmat selitykset miksi ei treenaa

#14

Viesti Puni »

"Hampaattomat treenaa" (viittaus suomen veteraanien kisamenestykseen ja liian löysään treeniin)
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Kehnoimmat selitykset miksi ei treenaa

#15

Viesti L.K. »

Tuo on muuten kyllä ikiaikainen ihmetyksen aihe ainakin mulle, että miksi ei voi treenata kun on ollut taukoa ja muut jo edellä niin paljon tai en enää osaa tms.

Jos et ole ajanut autoa pitkään aikaan ja haluat alkaa ajamaan, todennäköisesti alat harjoittelemaan sitä. Et jätä ajamatta sen takia että muut on ajaneet koko ajan jne.

Tai miksi sinne punttisalille kyllä voidaan mennä vuosien tauon jälkeen ja tehdään niitä samoja juttuja mitä aiemminkin?

Useimamt seurat tarjoavat eri tasoisia harjoitusryhmiä tai jatkuvast peruskursseja minkä kautta on helppo verestellä tekniikoita ja palata sitten omaan ryhmään. Lisäksi keskivertoharrastajathan eivät muutenkaan treenaa joka vko 4-5krt vkossa joten harvoin ovat oikeasti parissa kuussakaan vielä mitenkään dramaattisesti ohittaneet kehityksessä entistä kurssilaista/treenaria.

Kuntopuoli lienee se ongelmallisin jos on maannut sohvaperunana, mutta sitäkin on helppo nostaa muillakin keinoin kuin tulla suoraan treeneihin kuolemaan?

Tästä usein sitten tuleekin se seuraava mystinen dilemma että kun kerran on saavutettu joku tasoryhmä/vast missä saa treenata niin niitä alempien ryhmien treenejähän ei voi harkitakaan vaan sitten mieluummin jätetään kokonaan treenaamatta jos ei oman ryhmän treenit natsaa. Tämä(kin) on asia mikä ihmetyttää. Itse kun olen aina ollut koulukuntaa että parepmi se "huono" treeni kun ei treeniä ollenkaan? Lisäksi aika monelle harvemmin se perusteiden kertaus haittaakaan tekee..
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: shakkinyrkkeilija ja 96 kurkkijaa