Voit luoda tilin myös sosiaalisen median tunnuksillasi. Klikkaa alta. :)

Kuva

Kamppailulajien markkinointi

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Ylipotkijat: TimoS, Totte, JanneM, Mjölnir, Tyttö

Vastaa
Kuvake
JariMarjamaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1516
Lauteille: Helmikuu 2014
Paikkakunta: Tupos
Etulaji: Kuntosali, Personal Training
Takalajit: Potkunyrkkeily, Hokutoryu jujutsu, Vapaaottelu, Shotokan Karate, JKD/KungFu/Escrima, Krav Maga, Shoot fighting, Aikido, Judo
Tykännyt: 7 kertaa
Tykätty: 22 kertaa
Viesti:

Kamppailulajien markkinointi

#106

Viesti JariMarjamaa » huhti 6, 2019, 12.54

Paikallinen thaiseura on näköjään alkanut yhteistyöhön kuntosaliketjun kanssa.


Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 15633
Lauteille: Joulukuu 2007
Tykännyt: 472 kertaa
Tykätty: 203 kertaa

Kamppailulajien markkinointi

#107

Viesti Lasse Candé » huhti 6, 2019, 13.49

Ja?

Ainakin minulta menee hieman ohi mitä aiheeseen liittyvää tahdot jaollasi sanoa.

Koetko esim että tuollainen yhteistyömuoto on jotenkin harvinainen tai mielenkiintoinen? Tässä tapauksessa voisi olla paikallaan avata jokin uusi aihe erimuotoisista seuroista. Ei välttämättä edes pöntömpi idea, jos joku kokee että jokin tällaiseen liittyvä on jollakin tapaa mielenkiintoista pohdittavaa.
You may say that I'm a dreamer
But I'm not

- John Lennon

Lassen treenituumailuja fiiliksen mukaan

Kuvake
JariMarjamaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1516
Lauteille: Helmikuu 2014
Paikkakunta: Tupos
Etulaji: Kuntosali, Personal Training
Takalajit: Potkunyrkkeily, Hokutoryu jujutsu, Vapaaottelu, Shotokan Karate, JKD/KungFu/Escrima, Krav Maga, Shoot fighting, Aikido, Judo
Tykännyt: 7 kertaa
Tykätty: 22 kertaa
Viesti:

Kamppailulajien markkinointi

#108

Viesti JariMarjamaa » huhti 6, 2019, 14.52

Eikös tuo kuitenkin liity markkinointiin??
Seura saa näkyvyyttä??

Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 15633
Lauteille: Joulukuu 2007
Tykännyt: 472 kertaa
Tykätty: 203 kertaa

Kamppailulajien markkinointi

#109

Viesti Lasse Candé » huhti 6, 2019, 15.24

Liittyy. Ymmärrämme silti ilmeisesti tämän ketjun tarkoituksen hieman erinevin tavoin. Minä ajattelin että tässä olisi tarkoitus keskustella esim siitä kuinka kamppailulajeja markkinoidaan tai kuinka niitä voi markkinoida jne. Sinä ilmeisesti ajattelet että tässä on tarkoitus markkinoida kamppailuseuraa?

Pitää toivoa, ettei kovin moni muu päädy ajattelemaan samalla tavalla ja esim täytä ketjua ilmoituksilla, jotka kuuluvat Ilmoitustaululle.
You may say that I'm a dreamer
But I'm not

- John Lennon

Lassen treenituumailuja fiiliksen mukaan

Kuvake
JariMarjamaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1516
Lauteille: Helmikuu 2014
Paikkakunta: Tupos
Etulaji: Kuntosali, Personal Training
Takalajit: Potkunyrkkeily, Hokutoryu jujutsu, Vapaaottelu, Shotokan Karate, JKD/KungFu/Escrima, Krav Maga, Shoot fighting, Aikido, Judo
Tykännyt: 7 kertaa
Tykätty: 22 kertaa
Viesti:

Kamppailulajien markkinointi

#110

Viesti JariMarjamaa » huhti 6, 2019, 16.06

Tarkoitukseni oli vain osoittaa yhteistyöstä markkinoinnin suhteen.
Ehkä olisi siis pitänyt vain laittaa teksti muodossa.
Anteeksi virheeni.

Tai siten olet vain kateellinen, koska sinun lajisi ei käy mistään sporttilaijsta,
jonka kanssa kukaan enää tänä päivänä tekisi yhteistyötä.
Potkulaiset jotka tykkäävät kirjoittajan JariMarjamaa viestistä:
injunjack

Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 15633
Lauteille: Joulukuu 2007
Tykännyt: 472 kertaa
Tykätty: 203 kertaa

Kamppailulajien markkinointi

#111

Viesti Lasse Candé » huhti 6, 2019, 16.15

Mielenkiintoinen analyysi tilanteesta. :peukku:
You may say that I'm a dreamer
But I'm not

- John Lennon

Lassen treenituumailuja fiiliksen mukaan

mokuso
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 194
Lauteille: Lokakuu 2011
Tykännyt: 0
Tykätty: 9 kertaa

Kamppailulajien markkinointi

#112

Viesti mokuso » huhti 6, 2019, 21.16

En ymmärrä Lassen näkemystä. Tottakai tuo on markkinointia. Kaikki mikä näkyy ulospäin on markkinointia/markkinointiviestintää. Tuohan on jopa loistavaa ja oivaltavaa markkinointia.

Tuskin seura on odottanut saavansa tuon kautta massiivista määrää uusia harrastajia suoraan, tahi odottanut että tuo toiminta itsessään kasvaa mahdottoman isoksi.

Markkinoinnillinnen aspekti on taatusti isompi.

Eli jos Lassen sanoin tämän ketjun tarkoituksena on keskustella miten markkinoidaan kamppailulajeja/seuroja, niin tämä osuu suoraan ytimeen. Näin niitä nimenomaan markkinoidaan.
Potkulaiset jotka tykkäävät kirjoittajan mokuso viestistä:
Ôari

Kuvake
Mjölnir
ylipotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 22897
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Tykännyt: 35 kertaa
Tykätty: 215 kertaa
Viesti:

Kamppailulajien markkinointi

#113

Viesti Mjölnir » huhti 6, 2019, 21.25

Kaikki tuntemani fuusiot kuntosalien ja kamppailulajien välillä ovat johtaneet kamppailulajien loppumiseen em konseptissa
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi

mokuso
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 194
Lauteille: Lokakuu 2011
Tykännyt: 0
Tykätty: 9 kertaa

Kamppailulajien markkinointi

#114

Viesti mokuso » huhti 6, 2019, 21.34

Eihän tässä nyt ole edes kyse siitä. En minäkään usko että tuo toiminta tulee kukoistamaan kuntosalilla. Eihän se edes ole tämän ketjun aihe!

Mutta ihan varmasti tuo saa seuran nime esille kun myös kuntosaliketju sitä markkinoi.

Ja se on markkinontia. Ja se on ketjun aihe.

PetriP
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1765
Lauteille: Toukokuu 2006
Paikkakunta: Espoo
Etulaji: Judo
Tykännyt: 25 kertaa
Tykätty: 46 kertaa

Kamppailulajien markkinointi

#115

Viesti PetriP » huhti 7, 2019, 10.16

Se on markkinointia joka pahimmillaan johtaa seuran tuhoon kun se näivettyy tuossa yhteistyössä. Nimi on hetken esillä mutta....

Kuvake
Ôari
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 12361
Lauteille: Tammikuu 2005
Tykännyt: 131 kertaa
Tykätty: 5 kertaa

Kamppailulajien markkinointi

#116

Viesti Ôari » huhti 7, 2019, 11.23

Mjölnir kirjoitti:
huhti 6, 2019, 21.25
Kaikki tuntemani fuusiot kuntosalien ja kamppailulajien välillä ovat johtaneet kamppailulajien loppumiseen em konseptissa
Sorry OffTopicin jatkaminen, mutta @Mjölnir onko kertoa tarkemmin mitä tuommoisissa on tapahtunut?
______________________

Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 9712
Lauteille: Kesäkuu 2008
Tykännyt: 13 kertaa
Tykätty: 25 kertaa

Kamppailulajien markkinointi

#117

Viesti Jorge » huhti 7, 2019, 14.55

Lasse Candé kirjoitti:
huhti 6, 2019, 15.24
Liittyy. Ymmärrämme silti ilmeisesti tämän ketjun tarkoituksen hieman erinevin tavoin. Minä ajattelin että tässä olisi tarkoitus keskustella esim siitä kuinka kamppailulajeja markkinoidaan tai kuinka niitä voi markkinoida jne. Sinä ilmeisesti ajattelet että tässä on tarkoitus markkinoida kamppailuseuraa?

Pitää toivoa, ettei kovin moni muu päädy ajattelemaan samalla tavalla ja esim täytä ketjua ilmoituksilla, jotka kuuluvat Ilmoitustaululle.
Niin, kyllähän tuo kuntosaliyhteistyön alkaminen nähdäkseni on juurikin markkinointikeino thainyrkkelyseuralle. Toki olisi toivonut aloitukseen ehkaä hieman enemmän kommenttia, mitä mieltä asiasta, mikä johtaa tuohon päätökseen jne.
Ihan kertauksen vuoksi lyhyt tiivistys, mitä markkinoinnilla tarkoitetaan.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Markkinointimix
Markkinoinnin 4P:tä
Markkinointimixin kehittäjänä on toiminut markkinoinnin professori ja markkinointikirjailija E. Jerome McCarthy. McCarthy esitteli markkinoinnin 4P:tä 1960-luvulla ja se on määritelty joukoksi työkaluja, joiden avulla yritys pyrkii kohti markkinointitavoitteitaan [2]. Kyseistä mallia opetetaan edelleenkin kauppakorkeakouluissa ympäri maailman, vaikkakin malli on saanut myös kritiikkiä siitä, että kuluttaja nähdään vain ja ainoastaan rationaalisena toimijana. Kritiikistä huolimatta malli antaa hyvän peruskäsityksen markkinoinnin lähtökohdista. Mallissa esitettyjen osa-alueiden tueksi on noussut myöhemmin koottuja malleja, joissa kuluttaja nähdään monimuotoisempana toimijana.

Markkinointimix koostuu neljästä eri alueesta:

tuotteesta (product)
hinnasta (price)
jakelusta (place)
viestinnästä (promotion)
Markkinointimix soveltuu parhaiten juuri kulutustuotteiden markkinointiin. Malli edustaa myyjän näkökulmaa ja niitä työkaluja, joilla myyjä voi vaikuttaa ostajiin. Juuri tämän vuoksi malli onkin saanut kritiikkiä. 2000-luvulla kuluttajan rooli on entistä korostuneempi, eikä siksi ajatus kuluttajasta ainoastaan vastaanottavana osapuolena enää toimi [3].

Palveluille on esitetty erikseen laajennettu versio 4P:n mallista. Tätä mallia kutsutaan niin ikään laajennetuksi markkinointimixiksi, markkinoinnin 7P:ksi. Tässä neljän P:n mallia on jatkettu vielä kolmella lisäelementillä, jotta malli soveltuisi paremmin palveluihin ja niiden markkinointiin. Nämä kolme lisäelementtiä ovat prosessi (process), ihmiset (people) ja fyysinen todiste (physical evidence).
Tuossa yhteistyössä haettaneen lisää lihaksia ainakin viestintään ja jakeluun.

Tarkemmin määritellen kyse on piggyback- markkinoinnista
piggyback marketing
Definition

Low cost market entry strategy in which two or more firms represent one another's complementary (but non-competing) products in their respective markets
Read more: http://www.businessdictionary.com/definition/piggyback-marketing.html

Eli siis kaksi firmaa (tai tässä tapauksessa firma ja seura) tarjoavat toistensa toisiaan täydentäviä palveluja, jotka kuitenkaan eivät kilpaile keskenään. Mjölnir ja PetriP kovasti epäilevät tuollaisen synergian toteutumista kuntosalin ja kamppailuseuran välillä.

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 88792
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Pilates, HIIT
Sivulajit: Girya, Yin-jooga
Takalajit: Tanglang
Tykännyt: 555 kertaa
Tykätty: 212 kertaa
Viesti:

Kamppailulajien markkinointi

#118

Viesti Mika » huhti 7, 2019, 15.22

Kuntosalin kanssa tehtävä yhteistyö noin äkkiseltään kuulostaa siltä, että asiakaskunta voisi laajentua. Mikähän siinä on sitten ollut, jos tällainen yhteistyö on johtanut kamppailulajiseuran kannalta kohtalokkaisiin seurauksiin?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Potki etuja!

tapsaattori
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 664
Lauteille: Heinäkuu 2016
Etulaji: keppijumppa
Takalajit: bjj, vapaapaini, lukkopaini
Tykännyt: 20 kertaa
Tykätty: 34 kertaa

Kamppailulajien markkinointi

#119

Viesti tapsaattori » huhti 7, 2019, 15.23

Liikuntakeskuksien yhteydessä olevat ryhmäliikuntatilat ei useinkaan sovellu tavoitteellisen kamppailun harjoitteluun. Varsinkaan jos tarvitaan tatamia, nyrkkeilysäkkiä tai muuta tilaa vievää vain kamppailussa hyödynnettävää varustetta. Bodypumpit ja zumbat niihin sopii paremmin jo myös olemassa olevan tyypillisen asiakaskunnan vuoksi.

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 88792
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Pilates, HIIT
Sivulajit: Girya, Yin-jooga
Takalajit: Tanglang
Tykännyt: 555 kertaa
Tykätty: 212 kertaa
Viesti:

Kamppailulajien markkinointi

#120

Viesti Mika » huhti 7, 2019, 16.08

Tatami on toki edellytys, josta ei voi oikein tinkiä, jos lajia sellaisella treenataan. Monissa lajeissa silti pärjätään paremmin ilman tatamia tai nyrkkeilysäkkiä.

Jos mietin noita kahta viritystä Tampereella, jossa kuntosali ja kamppailulajiseura löivät hynttyyt yhteen, niin reisillehän ne lopulta menivät. Syitä en ihan varmaksi tiedä, mutta näkisin että kuntosalien ja kamppailulajiseurojen välinen hedelmällinen yhteistyö on mahdollista. Onkohan tästä kokemuksia Suomessa?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Potki etuja!


Vastaa

Lauteilla

Potkulaisia lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 kurkkijaa