Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Koolla on väliä

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 11231
Lauteille: Kesäkuu 2008

Koolla on väliä

#31

Viesti Jorge »

Andy kirjoitti: . Toki taitoerokin on huomattava, mutta näkeehän sen että koolla on väliä isoillakin miehillä.
Tai tämä klassikko, jossa se taitoetu oli "pienellä" Ernesto Hoostilla

[video][/video]
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Koolla on väliä

#32

Viesti L.K. »

Toi oli kyl käsittämätön matsi, että otti pannuun kun Ernesto hävis. Tuossa tais olla se aivan jäätävä maksakoukku millä se pudotti Sappin ekas eräs? Ihme että se viel nousi sieltä sekä samaten uskomattoman paljon Sappin kintut kesti noita alapotkuja.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
grappling
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 66
Lauteille: Elokuu 2012

Koolla on väliä

#33

Viesti grappling »

Meidan salin isanta on iso kaveri ja liikkuu paremmin kuin moni pienempi ukko:

" onclick="window.open(this.href);return false;

ja tassa viela toinen Bobin kanssa:

" onclick="window.open(this.href);return false;

Mutta kylla koolla on valia, niin kadulla kuin kehassa.
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Koolla on väliä

#34

Viesti L.K. »

Sähäkkä kaveri kyllä ja muutenkin tekijämies vimpan päälle.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
VVV
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 61
Lauteille: Elokuu 2010

Koolla on väliä

#35

Viesti VVV »

Andy kirjoitti: Isojen kamppailijoiden helmasynti on huolimattomuus. Kun omilla voimilla kykenee horjuttamaan kaikkia treenikavereita, nämä eivät pysty kuittaamaan jälkitilanteisiin ja palautukset, tilanteen jälkeinen suojaus yms. unohtuu helposti. Tähän ei oikein ole muuta lääkettä kuin isot treenikaverit.
Allekirjoitan tän ihan täysin. Olen seuramme toisiksi isoin ukko (joskin nyt peruskurssilta on tulossa joku 3 meikäläisen kokoista, kunhan eivät nyt lopettaisi :smt003 ) ja sorrun oikeastaan kaikkiin yllämainittuihin virheisiin. Etukättä en ole varmaankaan viimeiseen pariin vuoteen pitänyt enää suojaamassa naamaa - pystyn pitämään pääni aivan hyvin turvassa etäisyydenhallinnalla ja väistöillä. Palautan jabit huonosti jos ollenkaan. Mieluummin haen välittömästi toista etukäden lyöntiä, kuin suojaan naamani, mihin meillä pyritään opettamaan. Tämä siis johtuen edellämainitusta.

Samaten kun täällä ketjussa lätistiin, kuinka pienemmät saattavat pelätä isompaa, niin tämänkin väitteen allekirjoitan. Osa sparrikavereista ei edes uskalla hakeutua lähi tai edes puolietäisyydelle minusta, vaikka sparrin aikana käskenkin heitä tekemään näin - mikäs sen hauskempaa sparria minulle kuin hutkia toista ilman pelkoa vastalyönneistä.. Ehkä mä olen sitten se iso paha susi seurassamme :lol:

Viimeinenkin väite on mielestäni totta. Silloin harvoin kun omankokoisten tai jopa isompien kanssa sparrailee on se homma vaan jotenkin niin erilaista. Joutuu itse hakemaan lähelle, parempi pitää se suojaus kunnossa jnejne.

Omat setit siis 190cm ja 105kg eli en edes jättiläinen ole.
Melkoinen miäs.
Kuvake
Fubarbarian
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1332
Lauteille: Lokakuu 2007

Koolla on väliä

#36

Viesti Fubarbarian »

Jotkut tekniikat ovat myös melkein mahdottomia kokoeron ollessa liian suuri. Nimimerkillä yritä nyt pysyä mountissa, kun polvet eivät edes osu maahan.
A suspicious mind is a healthy mind
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 4

Koolla on väliä

#37

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

Fubarbarian kirjoitti: Jotkut tekniikat ovat myös melkein mahdottomia kokoeron ollessa liian suuri. Nimimerkillä yritä nyt pysyä mountissa, kun polvet eivät edes osu maahan.
Siksi Jumala keksi ääreettömässä viisaudessaan stompit ja polven rinnalla pitämisen...

:D
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Koolla on väliä

#38

Viesti MikaM »

Jumala ei auta, jos tekniikkatreenissä on joku heitto vuorossa, ja oma käsi ei ylety edes kaveri selän keskelle. Eli joutuu harjoittelemaan tekniikkaa sellaisen kaverin kanssa, johon sitä ei koskaan käyttäisi.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
sihteerilintu
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 126
Lauteille: Lokakuu 2008

Koolla on väliä

#39

Viesti sihteerilintu »

Itse olen huomannut, että koolla (183/108) on väliä - sekä hyötyä että haittaa - ip-harjoittelussa.

Hyötyä on kait se, että vähälihasempien ja pienempien on vaikea tehdä mulle ylipäätänsä mitään esim. pystypainissa, elleivät ole teknisesti taitavampia. Tekniikkaharjoitelussakin joudun pienemmän ihmisen kohdalla "auttamaan" ehkä liiaksikin, että pari saa tekniikkansa tehtyä. Vartalolyönnitkään eivät aiheuta kovasti harmia (ellei ole lyöntimies). Erilaisia, lihaksiin tai kohdistuvia kiputekniikoita on turha edes yrittää, noin yleisesti ottaen.
Haittana voi olla se, että pienempien parien kanssa harjoittelu voi joskus olla turhauttavaa: tekniikka ei millään onnistu, ellen "tee" sitä toisen puolesta tai pienempi/heikompi yrittää ottaa liian kovaa ja molempien loukkaantumisriski kasvaa. Haittana voi olla myös se, että osa porukasta saattaa hieman vältellä parina oloa. Olen huomannut, että jos elopaino ylittää sata kiloa, niin puuskuttaminen alkaa kyllä lisääntymään eli kunto pettää helpommin.

Ps. Mielestäni paras treenipari ehdokas on teknisesti taitavampi, riittävän kookas ja tilannetajuinen henkilö. Olen joskus saanut harjoitella itseäni reilusti isomman kaverin kanssa ja kokoeron huomasi kyllä aika selvästi. Jos iso kaveri saa vielä kehitettyä tekniikkansa ja kuntonsa riittävälle tasolle, niin tulee olemaan vaikea pala purtavaksi.
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Koolla on väliä

#40

Viesti Andy »

[video][/video]
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Koolla on väliä

#41

Viesti Andy »

Hyvä artikkeli isoista aloittelijoista: https://www.jiujitsutimes.com/5-burdens ... uy-in-bjj/" onclick="window.open(this.href);return false;
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Koolla on väliä

#42

Viesti Lasse Candé »

Nuo asennevammat joissa nähdään sopivien tasoitusten jälkeen tilanteet pienemmän voittona suurempaa vastaan ja tällä jotenkin revitellään (edes päänsisäisesti) ovat ihan valideja varoituksia.

Samassa tasoituksia nyt kannattaa tarvittaessa käyttää niin että saa edes jotain järkeä siihen sparriin. Kyllä minä olisin valmis näkemään sille paikkansa että isompi ei aina väännä ihan täysiä ja että pienempi vääntää ainakin melkein.

Tuon tekstin parasta antia on sosiaalinen puoli. Se saattaa avata silmät joillekin asenteille joita omaa. Jotenkin kolahti itsellenikin. Kaikille vetäjille teksti on about pakollinen. :)
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Koolla on väliä

#43

Viesti Andy »

Ajatuksia siitä miten kokoa kannattaa hyödyntää.

[video][/video]
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Koolla on väliä

#44

Viesti Andy »

Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 60 kurkkijaa