Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kaverilliset iltamapainit

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Kaverillinen humalassa tapahtuva kamppaileminen?

Huono idea
45
60%
Huono idea, paitsi jos...(mitä?)
10
13%
Hyvä idea, paitsi jos...(mitä?)
10
13%
Hyvä idea!
8
11%
En osaa sanoa
2
3%
 
Ääniä yhteensä: 75

Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 11111
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Kaverilliset iltamapainit

#16

Viesti flammee »

SirSamuel kirjoitti: Vastasin huono idea paitsi jos...painii sellaisen kans joka ei IKINÄ ole mitään kamppailujuttuja tehny tai katsonu edes nyrkkeilyä telkkarista.
Päinvastoin, silloin kaverilla on kova voitontahto koska ei ole matsailun tajua ja tekee sellasia arvaamattomia juttuja, repii hiuksista, kynsii, vääntää sormia yms., kun kokeneemmilla se voi olla positiopainia jossa vähän mallataan juttuja, eikä lähdetä slammaan kaveria portaikkoon, jossei päästä irti triangelista.
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
magamies
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 700
Lauteille: Joulukuu 2005

Kaverilliset iltamapainit

#17

Viesti magamies »

Hemmetin huono idea toi kännipaini. Muutama kokemus asiasta silloin joskus nuorena hurjana kun kuppia otettiin, olin muutaman vuoden jujutsua treenaillut silloin ja kännissä kuin apina ja eräs hyvä kaveri päätti kokeilla, miten pääset tästä irti.. Olimme molemmat noin 3 promillen humalassa ja kaveri otti niskalenkin ja alkoi vääntää, rupeai silmissä hämärtymään ja tunsin kuinka niskat rutisivat, oli pakko toimia kovilla otteilla eli hyökkäys kiveksiin ja irti , heitto keittiön tiskipöydälle, meinasi leikki riistäytyä käsistä, mutta opituilla tekniikoilla pääsin irti, ilman treenattuja alitajunnassa olevia likaisia tekniikoita olisi kännipainissa voinut käydä huonosti. Tästä siis aikaa 30 vuotta.
Ei kannata kännissä leikkiä painia.
Magamies
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 11111
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Kaverilliset iltamapainit

#18

Viesti flammee »

Tään ketjun viestien myötä vaihdoin ääneni kohtaan huono idea paitsi jos... Oppii sitä näköjään vanhanakin vielä vähän. Lisäänpä vielä reunaehtolistaani seuraavan - painijat ei ole liian kännissä.
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Kaverilliset iltamapainit

#19

Viesti Lasse Candé »

Mänzyn kanssa samoilla linjoilla. Niin tosin niidenkin jotka eivät pidä jutusta, joten äänestin "Huono idea, paitsi jos..." Yhtä hyvin olisin voinut äänestää "Hyvä idea, paitsi jos..."

Se on kertakaikkisen hyvä idea koska siitä tulee ihan uutta elämää illanviettoon, mikäli jutun henki on oikea. Se saa ihmiset avautumaan. Kännikamppailua teen kai vain fiksujen kamppailulajiharrastajien kanssa, koska muut eivät tajua siitä mitään. Mieluiten melko tuttujen kanssa. Kun molemmat tietää mitä on vastassa ei tule kiusausta alkaa kilpailemaan ja egoilemaan.

Huonoimmillaan taas tulee noita loukkaantumisia kun ihmiset alkavat kännipainimaan. Mutta loukkaantumisia nyt tulee kaikesta kivasta. Itse en ole mielissäni siitä henkisestä taistosta mitä siinä salaa käydään. Suurin syy miksi en pidä harrastuksesta on tuo. Samasta syystä en pidä kädenväännöstäkään. En ole niitä henkilöitä jotka lähtevät kummassakaan jutussa ottamaan mittaa. No, kädenväännössä taas kai ei voi muuten mitään pointtia ollakaan. Varmaan suurin osa heistä jotka eivät ole kännipaineista mielissään yhdistävät sen tuohon salakilpailuun. Siihen epäterveeseen äijäilyyn mikä on monesti täynnä valheellisuutta.


Ilmiötä taas en sinänsä vastusta. Ihmiset tarvitsevat sen. Melko helposti olen itse onnistunut kieltäytymään.
Villi Sika
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 61
Lauteille: Marraskuu 2010

Kaverilliset iltamapainit

#20

Viesti Villi Sika »

Lasse Candé kirjoitti: Se on kertakaikkisen hyvä idea koska siitä tulee ihan uutta elämää illanviettoon, mikäli jutun henki on oikea. Se saa ihmiset avautumaan. Kännikamppailua teen kai vain fiksujen kamppailulajiharrastajien kanssa, koska muut eivät tajua siitä mitään. Mieluiten melko tuttujen kanssa. Kun molemmat tietää mitä on vastassa ei tule kiusausta alkaa kilpailemaan ja egoilemaan.
kieltäytymään.
Koska olen vähän kännissä, tartun tähän. Ihmettelen vähän tuota "kontrolloitua kännikampailua" kaikkine reunaehtoineen, koska aikanaan ne eivät omissa kaveriporukoissani koskaan toteutuneet. Ainoa sääntö oli, että "ei tosissaan", ei siellä mitään tarkempia ohjeita annettu. Kuka tuli vastaan, ihan sama. Tekniikat, ihan sama. Asenne, ihan sama. Vain kaverin voittamisella oli merkitystä, pääosin tietysti hyvässä hengessä kuitenkin, egot ei ainakaan näkyvästi paisuneet, vaikka varmaan paisuivatkin. Sitten sähellettiin kännissä ja meininki oli mitä oli. Ja niinhän sinä kävi, että vammoja tuli, pahojakin.

Eli totaalisen lapsellista ja typerää, yksinkertaisesti. Vaikkakin hauskaa, ainakin alkuun.
ka1
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2188
Lauteille: Maaliskuu 2005

Kaverilliset iltamapainit

#21

Viesti ka1 »

Omituista, täytyy sanoa, että ihan vieras ilmiö itelleni, en muista moisen harrastajiin edes törmänneeni. Kuulostaa huonolta ja oudolta idealta. En lähtisi itse mukaan. Tekniikoiden mallailua, keskustelua yms. tiedonvaihtoa tulee harrastettua joskus, mutta joku voittotavoitteinen painiottelu... ei istu meikäläisen kulttuuriin.
Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6229
Lauteille: Joulukuu 2010

Kaverilliset iltamapainit

#22

Viesti Aihki »

Kuinka sitten kamppailulajin harrastaja, joka mieltää lajinsa myös IP:ksi harjoittelee sitä pienessä kännissä ottelemista? En kyllä kannata muuten kännipainia, mutta mutta.... KA:lla varmaan olisi neuvo tähänkin, veikkaan, että on kokeillut ja opetellut.

Aihki
Pirunnyrkki
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 510
Lauteille: Huhtikuu 2008
Paikkakunta: Tampere

Kaverilliset iltamapainit

#23

Viesti Pirunnyrkki »

Huono idea. Silti olen kaverin painostuksesta alkanut kännipainimaan ja silloinkin ajattelin että huono idea. Johonkin RNC:n tapaiseen se lopulta päättyi, jossa kaveri kyynärvarrella kuristi aataminomenan tienoilta. Ei siinä mitään kummempaa käynyt. Ja varmaankin heti seuraavalla kerralla uudelleen tulee taas painittua... Aggressionhallinta ja suhteellisuudentaju tuppaa häviämään kun on känni päällä. Sitten sattuu ja tapahtuu enemmän kuin oli tarkoitus.
Tuomo

War does not determine who is right- only who is left.
Kuvake
MikaR
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 980
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Pohjanmaa

Kaverilliset iltamapainit

#24

Viesti MikaR »

Parhaat jutut alkaa yleensä lauseella pidä hetki mun kaljaa.

Elämän pitää olla spontaania ja kaikessa on riskinsä. Kännissä riskit on joka jutussa suuremmat, mutta en minä silti (aina) yksin istu kotona ryypiskelemässä, ettei mitään vain satu. Kännissä on kivaa vain jos tekee jotain kivaa, spontaanit jutut ovat parhaita. Tietenkään elämäntavaksi päissään painimista ei syytä ole ottaa, vaan pysyköön muiden tyhmien (mutta ah! niin ihanien) päähänpistojen joukossa. Sanomattakin on selvää, että älynväläyksiin on suotavaa saada mukaan vain samalla aaltopituudella oleva känniääliö itsensä lisäksi.

Oletan siis kyseessä olevan leikkimielinen kilpailu, eikä tappelunomainen vääntö tuntemattoman kanssa.
Vasara riivisi
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Kaverilliset iltamapainit

#25

Viesti Lasse Candé »

Villi Sika kirjoitti:
Lasse Candé kirjoitti: Se on kertakaikkisen hyvä idea koska siitä tulee ihan uutta elämää illanviettoon, mikäli jutun henki on oikea. Se saa ihmiset avautumaan. Kännikamppailua teen kai vain fiksujen kamppailulajiharrastajien kanssa, koska muut eivät tajua siitä mitään. Mieluiten melko tuttujen kanssa. Kun molemmat tietää mitä on vastassa ei tule kiusausta alkaa kilpailemaan ja egoilemaan.
kieltäytymään.
Koska olen vähän kännissä, tartun tähän. Ihmettelen vähän tuota "kontrolloitua kännikampailua" kaikkine reunaehtoineen, koska aikanaan ne eivät omissa kaveriporukoissani koskaan toteutuneet. Ainoa sääntö oli, että "ei tosissaan", ei siellä mitään tarkempia ohjeita annettu. Kuka tuli vastaan, ihan sama. Tekniikat, ihan sama. Asenne, ihan sama. Vain kaverin voittamisella oli merkitystä, pääosin tietysti hyvässä hengessä kuitenkin, egot ei ainakaan näkyvästi paisuneet, vaikka varmaan paisuivatkin. Sitten sähellettiin kännissä ja meininki oli mitä oli. Ja niinhän sinä kävi, että vammoja tuli, pahojakin.

Eli totaalisen lapsellista ja typerää, yksinkertaisesti. Vaikkakin hauskaa, ainakin alkuun.
Tässä puhutaan selvästi kahdesta eri asiasta.
Janney
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1008
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: ESPOO

Kaverilliset iltamapainit

#26

Viesti Janney »

Huono idea. Itse harrastin kännipainia kovastikkin aikoinaan bjj alottelemisten aikaan. Yhdellä kaverilla on nytten säätä ennustava olkapää kimuralla väännettynä. Toisella meni nilkka suoraksi ja kolmannella lähti taju giljotiinilla. Nämä kaverit eivät siis olleet ikinä treenanneet muuta kuin kännipainia. Noiden jälkeen en ole kertaakaan enään kännipaininut. Enkä paini. Itselläni ainakin katoaa kontrolli sen verran ja unohdan että eivät kaikki edes osaa taputtaa... Tietenkin enhän minä ole kohta edes vuoteen kännejä juonukkaan että tämä on turha pointti kohdallani.
------------------------------------------------------
BJJ / Satunnaisesti joskus harvoin nykyään jotain muuta.
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

Kaverilliset iltamapainit

#27

Viesti AriJ »

Lohikäärmepallo kirjoitti: Jos kontrolli ja turvallisuus ovat päämääriä, niin miten se känni asiaan liittyy?
Oletan, että viittaat minun viestiini...

Kännissä asioiden kontrolli heikkenee (omaa kokemusta), ja tehdyt asiat eivät välttämättä enää takaa turvallista toimintaa (omaa kokemusta). Ja kun kyse on kaverillisesta toiminasta, niin miksi haluaisi luoda tilanteen jossa voi hyvinkin kontrolli pettää ja tekijöiden turvallisuus jäädä mitenkään takaamattomaksi.

Tulee mieleen näissä aina se uutisointi kotibileistä joissa joku oli toine painissa heittänyt päin jotain huonekalua, seurauksena aivotärähdys ja hengenlähtö seuraavaan aamuun mennessä :(

Mä kun nyt olen tämmöinen nynnerönyhverö niin en katso aiheelliseksi lähteä testaamaan asioita siellä todellisuuden rajalla liikaa liikuttaessa (ympäristöstä löytyy ne plus yksi, krokotiilit, miinakenttä ja lasinsirut, vai miten se Potku Möte asian ilmaisi :) ).
______________________
Kuvake
MikaR
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 980
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Pohjanmaa

Kaverilliset iltamapainit

#28

Viesti MikaR »

Janney kirjoitti: ...Itselläni ainakin katoaa kontrolli sen verran...
...Tietenkin enhän minä ole kohta edes vuoteen kännejä juonukkaan...
Syy ja seuraus? :?
Vasara riivisi
Janney
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1008
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: ESPOO

Kaverilliset iltamapainit

#29

Viesti Janney »

MikaR kirjoitti:
Janney kirjoitti: ...Itselläni ainakin katoaa kontrolli sen verran...
...Tietenkin enhän minä ole kohta edes vuoteen kännejä juonukkaan...
Syy ja seuraus? :?
Ei kyllä noi tapahtu jo.... Lähemmäs 10 vuotta sitten varmaankin. Vähän muut syyt nytten juomattomuuteen :D
------------------------------------------------------
BJJ / Satunnaisesti joskus harvoin nykyään jotain muuta.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kaverilliset iltamapainit

#30

Viesti Mjölnir »

Ôari kirjoitti: (ympäristöstä löytyy ne plus yksi, krokotiilit, miinakenttä ja lasinsirut ).
...huumeneulat, sula laava ja Simo Häyhä.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 49 kurkkijaa