Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Potkun kovin mawa?

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Vanhakankea
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 3401
Lauteille: Helmikuu 2010

Potkun kovin mawa?

#61

Viesti Vanhakankea »

No juu, minä tein emämunauksen kun yleensä sekaannuin tähän ketjuun. :D

Kovin mawahan voi olla vain sellaisella joka on harrastanut tai harrastaa lajia jossa on sen niminen potku. Kiertopotkuhan on ihan eri juttu. :D
* Entinen idealisti - nykyinen nihilisti
** Suoraan huipulle pääsee vain oikotietä
Kuvake
Samppa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2239
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Potkun kovin mawa?

#62

Viesti Samppa »

airakti kirjoitti: Voin sanoa myös sen että kun hessu vetää mawansa, niin ihan sama torjutko sitä vai et, kädet katkee jos laitat eteen.
Blokkaa jalalla.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
Kuhmu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 2558
Lauteille: Toukokuu 2005

Potkun kovin mawa?

#63

Viesti Kuhmu »

Jaawa kirjoitti:
Pasuuna kirjoitti: muta ymärä nyt että sen jälkeen sinun pitää palauttaa se jalka kun ei se läpi mene. jos siis potkaiset kroppaan. päästä se voi menä läpi kun pää josutaa alta. silläon käy kipeää. jos et palauta kunnolla niin se toinen lyö takaisin kun sinula on jalka ilmasa ja se on huono juttu. palautus pitää ola nopea ja suojaus aina.
Joo, mutta homma riippuu täysin missä tappeluskontekstissa tässä puhutaan. Jos matsimuodosta puuttuu päähänlyönnit, maahanviennit, tarttuminen, ja muutenkin idea on enempi ottaa vastaan ku torjua, niin paljo kiinnosta joku potkun palautus yhtä paljoa ku esim. vaparikehässä. Eli puhun knockdownista, tai vaikka sitten pelkkien kovien mawojen vetämisestä patjaan joka ei lyö takas. Ketjun aihe on vaan kovat mawashi gerit, ja ketkä niitä täälä vetelee oikein kunnolla. Ei tässä mitää otteluhifistelyjä haeta, vaikka sinänsä puhutkin Pasuuna ihan asiaa.
huonoimmillaan knockdown on sitä,että nojataan suunnilleen otsat vastakkain ja lyödään kilpaa runkoon ja välillä potkaistaan. katotaan kumpi kestää enemmän tai tekee sen kohtalokkaan virheen. Pelkkä knock vown ei tee autuaaksi vaikka kiva treeni/ottelutapa onkin. mutta tää oli offtopiccia tietty.
”You must enjoy this”.
Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 6

Potkun kovin mawa?

#64

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

Kuhmu kirjoitti: huonoimmillaan knockdown on sitä,että nojataan suunnilleen otsat vastakkain ja lyödään kilpaa runkoon ja välillä potkaistaan. katotaan kumpi kestää enemmän tai tekee sen kohtalokkaan virheen. Pelkkä knock vown ei tee autuaaksi vaikka kiva treeni/ottelutapa onkin. mutta tää oli offtopiccia tietty.
Jatkan vielä offtopikkia vastauksen verran; siis mitä? Tuohan on knockdownia parhaimmillaan eikä huonoimmillaan :D Oot ymmärtäny hommaa väärin brushteeth
Pasuuna
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 69
Lauteille: Kesäkuu 2010

Potkun kovin mawa?

#65

Viesti Pasuuna »

Mika kirjoitti:
Pasuuna kirjoitti: palautus pitää ola nopea ja suojaus aina.
Urheiluottelussa, kyllä.

Voisitko muuten käyttää isoja alkukirjaimia virkkeissäsi?
Minä koitan. Mutta se on vaikeaa.

Kerroppa sinä miksi vankilasäänöillä jalkan voi palauttaa hitaasti ja ilman suojausta???
Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 6

Potkun kovin mawa?

#66

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

Pasuuna kirjoitti: Kerroppa sinä miksi vankilasäänöillä jalkan voi palauttaa hitaasti ja ilman suojausta???
Olkiukko suoraan oppikirjasta :D
diesel 64
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1396
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

Potkun kovin mawa?

#67

Viesti diesel 64 »

OTOSHI MAWASHI GERI

Tuohon saa poweria kivasti,kun ylemms halutaan tyrmäys tehoa!

[youtube][/youtube]


[youtube][/youtube]
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Potkun kovin mawa?

#68

Viesti Mika »

Jaawa kirjoitti:
Pasuuna kirjoitti: Kerroppa sinä miksi vankilasäänöillä jalkan voi palauttaa hitaasti ja ilman suojausta???
Olkiukko suoraan oppikirjasta :D
Joo, putosin kanssa :D
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Kuhmu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 2558
Lauteille: Toukokuu 2005

Potkun kovin mawa?

#69

Viesti Kuhmu »

Jaawa kirjoitti:
Kuhmu kirjoitti: huonoimmillaan knockdown on sitä,että nojataan suunnilleen otsat vastakkain ja lyödään kilpaa runkoon ja välillä potkaistaan. katotaan kumpi kestää enemmän tai tekee sen kohtalokkaan virheen. Pelkkä knock vown ei tee autuaaksi vaikka kiva treeni/ottelutapa onkin. mutta tää oli offtopiccia tietty.
Jatkan vielä offtopikkia vastauksen verran; siis mitä? Tuohan on knockdownia parhaimmillaan eikä huonoimmillaan :D Oot ymmärtäny hommaa väärin brushteeth
Minkäs teet :D Taisin muuten opettaa Knock downia jo ennen Aittomäkeä.
”You must enjoy this”.
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Potkun kovin mawa?

#70

Viesti tohtorismies »

Kuhmu kirjoitti:
Jaawa kirjoitti:
Kuhmu kirjoitti: huonoimmillaan knockdown on sitä,että nojataan suunnilleen otsat vastakkain ja lyödään kilpaa runkoon ja välillä potkaistaan. katotaan kumpi kestää enemmän tai tekee sen kohtalokkaan virheen. Pelkkä knock vown ei tee autuaaksi vaikka kiva treeni/ottelutapa onkin. mutta tää oli offtopiccia tietty.
Jatkan vielä offtopikkia vastauksen verran; siis mitä? Tuohan on knockdownia parhaimmillaan eikä huonoimmillaan :D Oot ymmärtäny hommaa väärin brushteeth
Minkäs teet :D Taisin muuten opettaa Knock downia jo ennen Aittomäkeä.

Ot, mutta.. Oletkos sinäkin kiukkari tai ashihara miehiä? Vai missä yhteydessä? Ka ku kiinnostaa...
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
Kuhmu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 2558
Lauteille: Toukokuu 2005

Potkun kovin mawa?

#71

Viesti Kuhmu »

tohtorismies kirjoitti:
Kuhmu kirjoitti:
Jaawa kirjoitti:
Kuhmu kirjoitti: huonoimmillaan knockdown on sitä,että nojataan suunnilleen otsat vastakkain ja lyödään kilpaa runkoon ja välillä potkaistaan. katotaan kumpi kestää enemmän tai tekee sen kohtalokkaan virheen. Pelkkä knock vown ei tee autuaaksi vaikka kiva treeni/ottelutapa onkin. mutta tää oli offtopiccia tietty.
Jatkan vielä offtopikkia vastauksen verran; siis mitä? Tuohan on knockdownia parhaimmillaan eikä huonoimmillaan :D Oot ymmärtäny hommaa väärin brushteeth
Minkäs teet :D Taisin muuten opettaa Knock downia jo ennen Aittomäkeä.

Ot, mutta.. Oletkos sinäkin kiukkari tai ashihara miehiä? Vai missä yhteydessä? Ka ku kiinnostaa...
En,mutta toin Gensei ryu karate don suomeen ja aloin opettaa sitä -86. Knock down kuului oleellisena osana tyylisuunnan ottelu touhuihin. Luulisin,että olin ensimmäisten joukossa opettamassa maassamme knock down ottelua. Knock down on kivaa :D
”You must enjoy this”.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Potkun kovin mawa?

#72

Viesti Kari Aittomäki »

Me itseasiassa kuultiin tosta genseistä noihinaikoihin, treenasin tuolloin mm. Genbukaissa ja meillä oli alapotkut mukana.
Mua vain otti päästä sonnustautua joihinki rintapanssareihin, kun sielä harvalla jätkällä oli edes säällinen lyönti.
Ei mitään mitä en ois kestäny.
Mä kuitenkin sain verrokkia karaten maajoukkuekundeista, joitten treeneissä niinikään kävin.

Musitanko väärin mutta miellän gensein myös käyttävän panssareita?
Lahdessahan tuo oli?
Kuvake
Kuhmu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 2558
Lauteille: Toukokuu 2005

Potkun kovin mawa?

#73

Viesti Kuhmu »

Kari Aittomäki kirjoitti: Me itseasiassa kuultiin tosta genseistä noihinaikoihin, treenasin tuolloin mm. Genbukaissa ja meillä oli alapotkut mukana.
Mua vain otti päästä sonnustautua joihinki rintapanssareihin, kun sielä harvalla jätkällä oli edes säällinen lyönti.
Ei mitään mitä en ois kestäny.
Mä kuitenkin sain verrokkia karaten maajoukkuekundeista, joitten treeneissä niinikään kävin.

Musitanko väärin mutta miellän gensein myös käyttävän panssareita?
Lahdessahan tuo oli?
Ei me silloin käytetty kun opetin. Alkoivat sitten myöhemmin hommailla noita Bogu zuki juttuja. serkkuni taisi tuoda alapotkua Lahden tuliaisena Genbukaille,tai ainakin sanoi,etteivät tuolloin oisko ollu 85 vielä sitä siellä viljelleet ja olisi aiheuttanut treenikavereissa ihmetystä,kun teki kipeää uudella tavalla. Joo, ihan sitä itseään treenattiin ilman panssareita tuolloin. Treenattiin kovalla kontaktilla ja perin armottomasti :D ,joten iskunkestävyydet olivat kohdillaan. panssari ei tuntunut luontevalta jutulta.
Yksi sen aikaisista oppilaistani Hermanni Salonen hakeutui Kiukkari treeneihisi,kun muutti Helsinkiin ja tykkäsi hommasta kovasti, kun treenattiin tosissaan ja kovalla kontaktilla.
”You must enjoy this”.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Potkun kovin mawa?

#74

Viesti Kari Aittomäki »

Juu, mä alotin Genbukaissa 1986 ja niinpä se taisikin mennä.. kyllä ne veteli jo alapotkuja, jotka oli mullejo tuttua kamaa.
No nytpä selvis sekin lähde.

Meillähän oli Genbussa sellanen nyrkkisankarien kerho.. tää on siis Pasi Pölösen jälkeistä aikaa.. jotka haahuiltiin knockdownin ja thaibokrailun suuntaan. Ongelmana oli vain se, että mä taisin olla sen porukan pienin.
Eli kolistelut makso treenikertoja.
Yuji jeesas kovasti mutta juttu hyyty silkkaan paranteluun.
Tässä yhteydessä kuultiin Lahden rokuista, kun haaveiltiin jonkilaista matsikuviota.

Se voi olla joskus pienestä kiinni.
Mä tuolloin jo funtsailin paitsi kiukkaria, myös thaita.

Onkos muuten kwondokundien mielestä se panssari kuinka tarpeellinen, niinku oikeesti?
Ku musta se vaikuttaa lähinnä imagolta.
Jolla en tarkota etteikö kwondokat jakelis varsin kiukkusia vetoja.
Mä inhoon koko vehjestä, samoin ku kypärää.

Kypärää etenkin senjälkeen, kun eräs varsin pirullinen Suomenmestari-nyrkkeilijä koukki sparrissa sen mun liian ison hatun korvaosan aina silmille ja lato turpaan.
Vítutti aika lahjakkaasti, kun emmä saanu sitä superpalloo jyvälle kertaakaan ja lähiottelussa tuli aina tööteriin.
No, onneksi sain lohdutusta suihkussa kun olin paljo lihaksikkaampi ja isokullisempi.
Ärkeleen kahdentuumantimo, toivottavasti dementica pugilistica on kuivannut järkensä päähänsä käsin.
Eli vieläki ottaa päästä.
Kuvake
Vanhakankea
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 3401
Lauteille: Helmikuu 2010

Potkun kovin mawa?

#75

Viesti Vanhakankea »

Kari Aittomäki kirjoitti: Kypärää etenkin senjälkeen, kun eräs varsin pirullinen Suomenmestari-nyrkkeilijä koukki sparrissa sen mun liian ison hatun korvaosan aina silmille ja lato turpaan.
Vítutti aika lahjakkaasti, kun emmä saanu sitä superpalloo jyvälle kertaakaan ja lähiottelussa tuli aina tööteriin.
No, onneksi sain lohdutusta suihkussa kun olin paljo lihaksikkaampi ja isokullisempi.
Ärkeleen kahdentuumantimo, toivottavasti dementica pugilistica on kuivannut järkensä päähänsä käsin.
Eli vieläki ottaa päästä.
Ei prkl, jos noita Aittomäen juttuja ei saada kirjaksi ennen kuin sillä tulee kiertorata täyteen, menetetään ihan perskuleesti Suomalaista kamppailuhistoriaa. Joku Lönnroth voisi kulkea muutaman tovin Aittomäen perässä nauhurin kanssa niin saataisin tarinat talteen. Nimeksi ehdotan "Kamppailuhullun päiväkirjat" Juha Vuorisen tuotantoa mukaillen. ;-)
* Entinen idealisti - nykyinen nihilisti
** Suoraan huipulle pääsee vain oikotietä
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 48 kurkkijaa