Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Legendaariset lyöjät ja niitten treenit

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
marcus
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 1117
Lauteille: Elokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Legendaariset lyöjät ja niitten treenit

#196

Viesti marcus »

Pasuuna kirjoitti: Sitä minä en usko että voi keuhkot räjäyttää sillä lailla että yhdellä lyönnillä jotenkin valmistaa sen ja toinen sitten räjäyttää. samaa luokkaa kuin viidenpisteen kuunvaihehermotärskyt.
Eiköhän toi "räjäyttää" kuvaa lähinnä sitä fiilistä mikä tulee, kun ottaa sellaisen kevyen tällin vastaan.
"Through violence, you may 'solve' one problem, but you sow the seeds for another."
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 11231
Lauteille: Kesäkuu 2008

Legendaariset lyöjät ja niitten treenit

#197

Viesti Jorge »

marcus kirjoitti:
Pasuuna kirjoitti: Sitä minä en usko että voi keuhkot räjäyttää sillä lailla että yhdellä lyönnillä jotenkin valmistaa sen ja toinen sitten räjäyttää. samaa luokkaa kuin viidenpisteen kuunvaihehermotärskyt.
Eiköhän toi "räjäyttää" kuvaa lähinnä sitä fiilistä mikä tulee, kun ottaa sellaisen kevyen tällin vastaan.
No ei sitä ainakaan minään vertauskuvallisena juttuna tuntemuksista mainostettu, vaan aiemmin ketjussa kirjoitettiin:
Yksi tapa saada pahaa jälkeä lyönnistä on kehon oma reaktio, että tavallaan se vastaanottaja vahingoittaa itseään. Tämä tapahtuu keuhkoissa, hengityslihakset reagoi impaktiin jollain tavalla rajusti krampaten joka repii keuhkoja.
marcus
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 1117
Lauteille: Elokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Legendaariset lyöjät ja niitten treenit

#198

Viesti marcus »

Jorge kirjoitti:
marcus kirjoitti:
Pasuuna kirjoitti: Sitä minä en usko että voi keuhkot räjäyttää sillä lailla että yhdellä lyönnillä jotenkin valmistaa sen ja toinen sitten räjäyttää. samaa luokkaa kuin viidenpisteen kuunvaihehermotärskyt.
Eiköhän toi "räjäyttää" kuvaa lähinnä sitä fiilistä mikä tulee, kun ottaa sellaisen kevyen tällin vastaan.
No ei sitä ainakaan minään vertauskuvallisena juttuna tuntemuksista mainostettu, vaan aiemmin ketjussa kirjoitettiin:
Yksi tapa saada pahaa jälkeä lyönnistä on kehon oma reaktio, että tavallaan se vastaanottaja vahingoittaa itseään. Tämä tapahtuu keuhkoissa, hengityslihakset reagoi impaktiin jollain tavalla rajusti krampaten joka repii keuhkoja.
Tossa sanotaan "repii keuhkoja". Äkkiseltään googlettamalla ja vähän lukemalla vaikuttais, että keuhkojen repeämiä tapahtuu, jopa ilman hirveän kummallisia olosuhteita. Yhdeksi syntysyyksi mainittiin "trauma or impact".

Räjähtäminen oli kuvaus tunteestä, repeämä kuvaus vauriosta. Keuhkojen räjähtäminen ei mullekaan kuulosta ihan suoralta kädeltä vaurion kuvauksena uskottavalta, repeämä kuulostaa mahdolliselta.

Lyönnit mitä joissain kiinalaisissa lajeissa käytetään on järkyttävän teräviä, kun on joku todella osaava lyömässä.
Kuvake
Hakkyouken
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 275
Lauteille: Syyskuu 2007

Legendaariset lyöjät ja niitten treenit

#199

Viesti Hakkyouken »

Pasuuna kirjoitti: Sitä minä en usko että voi keuhkot räjäyttää sillä lailla että yhdellä lyönnillä jotenkin valmistaa sen ja toinen sitten räjäyttää. samaa luokkaa kuin viidenpisteen kuunvaihehermotärskyt.
Toi oli vähän eri juttu. Kun ensin kosketat (samalla nyrkillä) niin se jäykkyys lähtee ja vastustaja vetää henkeä, jolloin ihan normi lyöntikin rintaan sattuu keuhkoihin. Yks tyypi sai futismatsissa kyynerpäästä rintaan, ja kun ei ollut miteenkään valmistautunut siihen, niin sitten se otti keuhkoihin ja oli kipeä pitkän aikaa. Toi räjähtävä voima on sitten käsittääkseni sitä että pystyy tekemään niin räjähtävän nopeasti sen lyönnin (tai siis se impakti hetki on niin nopea), että ei tollasia kikkoja tarvita. Tämä siis oma käsitykseni asiasta.
Kuvake
KungFuMiäs
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 5372
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

Legendaariset lyöjät ja niitten treenit

#200

Viesti KungFuMiäs »

Niin sehän on aina mielenkiintoinen ilmiö kuinka "skeptikot" keksivät termejä ja selityksiä joita vastaan sitten väittelevä, eli vetävät monoloogia niikuin tuossa aikasemmin puhuin. Sitten kun ei tule yleisöä tähän monoloogiin niin aletaan puhua venäläisistä ja suolista, se tuo kuuntelijoita :) . Eihän kukaan tosiaan ole missään vaiheessa puhunut keuhkojen räjäyttämisestä.
Kuvake
Vanhakankea
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 3401
Lauteille: Helmikuu 2010

Legendaariset lyöjät ja niitten treenit

#201

Viesti Vanhakankea »

Ei se elämä ole helppoa skeptikollakaan. Sille kun joku sanoo, että "rakastan sinua", niin hän alkaa vaatia siihen tieteellisiä todisteita. ;-)
* Entinen idealisti - nykyinen nihilisti
** Suoraan huipulle pääsee vain oikotietä
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 11231
Lauteille: Kesäkuu 2008

Legendaariset lyöjät ja niitten treenit

#202

Viesti Jorge »

Vanhakankea kirjoitti: Ei se elämä ole helppoa skeptikollakaan. Sille kun joku sanoo, että "rakastan sinua", niin hän alkaa vaatia siihen tieteellisiä todisteita. ;-)
On syytäkin. Tuo väite kannattaa tutkia ja testata todellla tarkkaan; moni on menettänyt kaiken uskoessaan tuon ilman todisteita.
diesel 64
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 1396
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

Legendaariset lyöjät ja niitten treenit

#203

Viesti diesel 64 »

Watermelon Dim Mak with Steven Seagal
Student 3: [Advances and bows.] Sifu, I was very impressed with the way you broke the watermelon. Can you teach me? Can you give me a lesson?

Steven Seagal: [Nods head and scowls, annoyed. Throws Student 3 backwards into a wall.] Now, collect your chi, and come at me.
[youtube][/youtube]

http://www.martialdevelopment.com/blog/ ... en-seagal/" onclick="window.open(this.href);return false;

:)
Pasuuna
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 69
Lauteille: Kesäkuu 2010

Legendaariset lyöjät ja niitten treenit

#204

Viesti Pasuuna »

KungfuMiäs. sinä et vastaa kun sinulta kysytään. Siksi tulee monolgoi. Miten voi joku olla niin hyvä että voittaa kaikki yhdellä lyönnillä? muussa lajissa kuin kungfussa kukaan ei ole edes voittamaton vaan aina voi hävitä. Siihen että voittaa kaikki yhdellä lyönnillä pitää olla vielä paljon paljon parempi kuin siihen että on vain voittamaton ja voittaa muut juuri ja juuri. Kerro minulle miten se on mahdollista? Kuka tämmöinen ihminen nykyään on?

Minä vastaan kun minulta kysytään Venäläisestä Suolistuksesta. Sen mitä osaan. Siksi siitä on keskustelua. Onko se väärin jos siitä on enemmän keskustelua kuin keuhkorepimislyönnistä? Enkö minä saa vastata vai missä on vika? minä en sentään sano että Vladimir suolistaa kaikki jos haluaa. enkä minä hauku ketään josepäilee suolistusta.

80 luvulla uskottiin että kungfumestarit voi repiä sydämmen rinnasta mutta se oli silloin. kyllä ufcssä 1-10 on jo huomattu miten paljn tekee oudoilla erikoistekniikoilla. ne ei vain toimi kun lyödään oikeasti ja toinen lyö kanssa. kannattaa opetella ensin tavalliset lyönnit kun siihenkin menee vuosia eikä useimmat opi niitäkään koskaan kunnolla.
Kuvake
KungFuMiäs
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 5372
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

Legendaariset lyöjät ja niitten treenit

#205

Viesti KungFuMiäs »

Pasuuna kirjoitti: KungfuMiäs. sinä et vastaa kun sinulta kysytään. Siksi tulee monolgoi. Miten voi joku olla niin hyvä että voittaa kaikki yhdellä lyönnillä? muussa lajissa kuin kungfussa kukaan ei ole edes voittamaton vaan aina voi hävitä. Siihen että voittaa kaikki yhdellä lyönnillä pitää olla vielä paljon paljon parempi kuin siihen että on vain voittamaton ja voittaa muut juuri ja juuri. Kerro minulle miten se on mahdollista? Kuka tämmöinen ihminen nykyään on?
En vastannut koska jos ottaisin tuon kysymyksen vakavasti niin joutuisin palaamaan jonkinlaiseen teinitasoon ja potkulta odotan hieman laadukkampaa keskustelua. Oikeastaan Vastasin jo noihin kysymyksiin siivuten, voit kalastella tuolta vastaukset koska minä en ihan oikeasti jaksa vääntää itsestäänselvyyksiä rautalangasta.
KungFumiäs kirjoitti: Njoo. Olihan tuo aika yleistys, tuolla yritin vain sanoa sitä että on laitettu kumoon koviakin vastustajia. Eiväthän he tietenkään sitä KAIKILLE tehneet syystä tai toisesta. Voittamattomia he kuitenkin olivat, tietyssä elämän vaiheessa, eli juuri silloin kun nämä tarinat heistä muotoutuivat. Sehän on itsestäänselvyys että tie sinne on ollut kivinen ja elämässä on paljon muuttujia, mutta se että heillä on ollut se potentiaali ja ovat sitä usein käyttäneet, siitä nämä legendat tulevat...............

Yleensä puhutaan että voitetaan vastustaja yhdellä tekniikalla. Nyt täytyy ymmärtää että tekniikka voi sisältää useita momentteja, se ei meinaa sitä että tehdään robottimaisesti joku suora lyönti joka maagisesti uppoaa. Vaan tähän sisältyy myös etäisyyden kurottaminen, paikan avaaminen ja sitten sen tappotekniikan sisälle laittaminen. Se että he pystyivät käyttämään suunnilleen samaa tekniikkaa joka kerralla johtuu sitten gong fun tasosta, eli sitä tekniikkaa ei vain pysty estämään koska tuntuu kuin jyrä tulee päälle. Tämä on klassista kung futa, tullaan niin saatanan lujaa päälle vahvalla keholla ja yritetään laittaa vastustaja pois pelistä heti.
pasuuna kirjoitti: Minä vastaan kun minulta kysytään Venäläisestä Suolistuksesta. Sen mitä osaan. Siksi siitä on keskustelua. Onko se väärin jos siitä on enemmän keskustelua kuin keuhkorepimislyönnistä? Enkö minä saa vastata vai missä on vika? minä en sentään sano että Vladimir suolistaa kaikki jos haluaa. enkä minä hauku ketään josepäilee suolistusta.
Rallatirallatilaa
pasuuna kirjoitti: 80 luvulla uskottiin että kungfumestarit voi repiä sydämmen rinnasta mutta se oli silloin. kyllä ufcssä 1-10 on jo huomattu miten paljn tekee oudoilla erikoistekniikoilla. ne ei vain toimi kun lyödään oikeasti ja toinen lyö kanssa. kannattaa opetella ensin tavalliset lyönnit kun siihenkin menee vuosia eikä useimmat opi niitäkään koskaan kunnolla.
Mistä tämä sydämmen rinnasta repiminen tulee? Mitä ihmeen erikoistekniikoita, kuka on puhunut erikoistekniikoista mitään (mikä on erikoistekniikka)? Ja mikä on tavallinen lyönti, olkapään jännityksellä höystetty yläkehon heilautus? Siinä vaiheessa kun aletaan puhumaan UFC 1-> perinteisten lajien edustajana niin voidaan lopettaa keskustelu siihen, en aio käyttää tämän enempää aikaani selittää perinteisien kiinalaislajien nykytilaa henkilölle joka ei osaa keskustella kunnioittavasti. Read more.
Kuvake
Mänzy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 4951
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Bujinkan Budo Taijutsu, HEMA
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, historiallinen miekkailu (italialainen tyyli)

Legendaariset lyöjät ja niitten treenit

#206

Viesti Mänzy »

Pasuuna kirjoitti: Miten voi joku olla niin hyvä että voittaa kaikki yhdellä lyönnillä? muussa lajissa kuin kungfussa kukaan ei ole edes voittamaton vaan aina voi hävitä. Siihen että voittaa kaikki yhdellä lyönnillä pitää olla vielä paljon paljon parempi kuin siihen että on vain voittamaton ja voittaa muut juuri ja juuri. Kerro minulle miten se on mahdollista? Kuka tämmöinen ihminen nykyään on?
Lainaan itseäni ketjun toiselta sivulta, hitusen pätkittynä.
Mänzy kirjoitti:
Pasuuna kirjoitti: ai että tappavat kungfulyönnit, joilla tipuu vastustaja kun vastustaja. Eikö nuo kuulu jonnekkin 1980 luvulle ennen kuin oli UFC? Jos jossain kungfussa on niin hyviä lyöjiä niin miksi kukaan niistä ei ole nyrkkeilyn maailmanmestari ja miljänääri? Mä haluaisin kyllä nähdä sen kun joku kungfumestari tulee ja tyrmää Floyd Mayn tai Manny Pacin yhdellä lyönnillä.
Kungfu- ja kamppailu-urheilutreeni keskittyvät ihan eri asioihin, eikä niiden vertaaminen "kehäsuorituksilla" ole mielekästä. Molemmissa opetetaan lyömään, joo. Siihen ne yhtäläisyydet kamppailu-urheilun ja muun kamppailutoiminnan välillä mielestäni jäävätkin.

Jos olen yhtään KFM:n teksteistä ja kertomisista miiteissä mitään ymmärtänyt, tuo baji on tullut käyttöön (eli siis tilanne, jossa sitä on tarvittu) kuninkaan tai muun tärkeän ihmisen suojaamisessa. On voitu keskittyä esim. siihen, että tarvittaessa kunkun läheltä lähtee parilta äijältä semmoinen lyönti, että päin tuleva vihulainen pyshtyy riittävästi, jotta kunkku saadaan toisaalle ja toisaalta perusmokut pystyvät nappaamaan pökertyneen/kuolleen vihulaisen talteen.

Hieman eri asia kuin kehätappelu 1 vs. 1, eikö vain.
Pasuuna, tunnut ajattelevan vieläkin KFM:n kertomuksen "voittamisena", eli jonain kumpi-on-parempi-tilanteena. Lue vielä tuo ylläoleva vastaukseni, ehkä asia vihdoin selkenee.
Mikko Mänttäri

In the game of thrones you win, fanat ad patolg, or you die.
Kuvake
Vanhakankea
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 3401
Lauteille: Helmikuu 2010

Legendaariset lyöjät ja niitten treenit

#207

Viesti Vanhakankea »

Yritän nyt pikkusen palata aiheeseen "treenaaminen". ;-)

Päärynäpallo (ylhäältä kiinni levyssä) on sellainen lyöntiharjoitusväline jonka merkitys ei ole minulle koskaan avautunut. Olen kyllä päässyt läheltä seuraamaan melkoisia taituruuden osoituksia ko. välineellä mutta itsellä se ei koskaan sujunut opastuksesta huolimatta. Joten siis on mennyt ohitse ko. välineen merkitys lyömisen kehittämisessä. Säkki ja pistarit ovat tuntuneet aina enemmän omilta harjoitusvälineiltä.
* Entinen idealisti - nykyinen nihilisti
** Suoraan huipulle pääsee vain oikotietä
toni-f
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 269
Lauteille: Tammikuu 2009

Legendaariset lyöjät ja niitten treenit

#208

Viesti toni-f »

Vanhakankea kirjoitti: Yritän nyt pikkusen palata aiheeseen "treenaaminen". ;-)

Päärynäpallo (ylhäältä kiinni levyssä) on sellainen lyöntiharjoitusväline jonka merkitys ei ole minulle koskaan avautunut. Olen kyllä päässyt läheltä seuraamaan melkoisia taituruuden osoituksia ko. välineellä mutta itsellä se ei koskaan sujunut opastuksesta huolimatta. Joten siis on mennyt ohitse ko. välineen merkitys lyömisen kehittämisessä. Säkki ja pistarit ovat tuntuneet aina enemmän omilta harjoitusvälineiltä.
Päärynää käytetään nopeuden ja ennen kaikkea rytmin treenaamiseen.
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Legendaariset lyöjät ja niitten treenit

#209

Viesti tohtorismies »

Muhammad Ali ja "ankkurilyönti"?

Jokin aika sitten telkkarista tuli dokkari Ali:sta ja käyttivät termiä "anchor punch".

Mikä se on?
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 6

Legendaariset lyöjät ja niitten treenit

#210

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

tohtorismies kirjoitti: Muhammad Ali ja "ankkurilyönti"?

Jokin aika sitten telkkarista tuli dokkari Ali:sta ja käyttivät termiä "anchor punch".

Mikä se on?
Se on tällä videolla esiintyvä tyrmäyslyönti:
[youtube][/youtube]
Netti on täynnä huuhaalässytystä ja mitä sattuu renkkaamista tuosta tekniikasta, tuosta matsista ja Alin puheista.

Ihan keskittyen tuohon ite lyöntiin. Klassinen korkkiruuvi ja Alin uskomaton kropankäyttö, eli jengattu, etujalasta lähtevä takakäsi kierrolla, bäm, köps ja good night. Melkein vois sanoa että karatea. Oiva mahollisuus analysoida, testailla ja ehkä oppia jotain uutta, ainakin tämä on mulle se missä nyrkkeilyn hienous on, tästä oli hiljattain puhekin CK treenien jälkimainingeissa, että miten legendaariset lyöjät löytääkään bokrauksesta niitä tyylejä. Se on kaunista ja mahtavaa.

Ei muutaku miettimään ja lyömään ihmisiä. Ali ftw.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 55 kurkkijaa