Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kehä vs. katu

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 36
Viestit: 93920
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#46

Viesti Mika »

fatman kirjoitti: Ihmiset jotka kännissä muuttuvat kuten hra Jekyll Hydeksi, ovat jännittäjiä! He eivät uskalla selvinpäin olla omia itsejään (eivät siis välttämättä täysiä krpiä) vaan joutuvat esittämään jotain muuta. Tuo jännittäminen sitten kännissä purkautuu joillain muuten edesvastuuttomana käytöksenä, joillain agressiivisuutena. Asiat ovat hieman vinksallaan jos rentoutuakseen on saatava viinaa tai jotain muuta päänsekoitinta.
Jannittamisen kasite sisaistetty :bow:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 20207
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#47

Viesti JanneM »

Mika kirjoitti: Jannittamisen kasite sisaistetty :bow:
Anteeksi Offtopicciyteni, mutta missä hemmetissä sä Mika oot, kun ei skandit toimi?
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Tero
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 760
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#48

Viesti Tero »

fatman kirjoitti: Tuo jännittäminen sitten kännissä purkautuu joillain muuten edesvastuuttomana käytöksenä, joillain agressiivisuutena. Asiat ovat hieman vinksallaan jos rentoutuakseen on saatava viinaa tai jotain muuta päänsekoitinta.
Elkää syyllistäkö niitä jännittäjiä liikaa. Kaikki rajatapauksetki alkaa jännittään ja miettimään että kun kännissä kerran ärisin niin olenko jännittäjä ja sittenhän sitä mennään...krooninen jännittäjä.
Kyllähän sitä kännissä voi sekoilla ilman että on jännittäjä. Siinähän harkintakyky laskee ja jos on ihan tosi lärvät niin eihän siinä ole kun liskoaivot mukana hommassa. Ei siinä mikään persoonallisuushäiriö välttämättä purkaudu. Jos aina sitten tapahtuu sama niin voihan sitä sillon mennä itteensä että mikä mättää. Siitä olen samaa mieltä että jos tosiaan tarvii päänsekotusta rentoutuakseen niin sitten on hommat viallaan.
Kuvake
keskilinja
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2609
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#49

Viesti keskilinja »

Bisse on hyvää...
Hernberg Jussi

Tu tö deth!!!
Ronin
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 41
Viestit: 4457
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Mushroomland

#50

Viesti Ronin »

sterbok kirjoitti: Kyllähän sitä kännissä voi sekoilla ilman että on jännittäjä.
Seikoilu on eri asia kuin väkivaltaisuus. Varmasti olet itsekin tavannut ihmisiä jotka ovat selvin päin ihan fiksuja ja kohteliaita, mutta kännissä todellisia k*sipäitä. Itse olen ollut etenkin nassikkana erittäin vahvassa humalatilassa useamman kerran ilman, että kertaakaan olen mennyt haastamaan riitaa. Itseään voi kontrolloida jos vain haluaa.
When facing difficult situations it is best to dash forward bravely and with joy...

Liity Etupotkijaksi!

Luettavaa (ja tykättävää) potkulaisille!
Kuvake
Tero
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 760
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#51

Viesti Tero »

Ronin kirjoitti: Seikoilu on eri asia kuin väkivaltaisuus. Varmasti olet itsekin tavannut ihmisiä jotka ovat selvin päin ihan fiksuja ja kohteliaita, mutta kännissä todellisia k*sipäitä.
Joo näinhän se menee että jos usein tulee rähistyä kännissä niin jotain on vialla.
Ronin kirjoitti: Itse olen ollut etenkin nassikkana erittäin vahvassa humalatilassa useamman kerran ilman, että kertaakaan olen mennyt haastamaan riitaa. Itseään voi kontrolloida jos vain haluaa.
Niin mutta poitti kai on että jos ei ole mitään kontrollia niin minkalainen tyyppi olet?
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 18953
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

#52

Viesti Andy »

fatman kirjoitti:
Andy kirjoitti:Tai sitten jotkut osaavat peittää todellisen luontonsa myös humalassa... :? ;)
Tai heillä ei ole mitään peiteltävää :?:
Et tunne minua... :badgrin:
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
fatman
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 4041
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Karkkila

#53

Viesti fatman »

Olen ollut ihan lärvät jne. voimakkaasti humaltunut. En ole kuitenkaan etsimisestä huolimatta löytänyt itsestäni mitään pimeää puolta edes kännissä. Olen oma hölmö itseni. Puhun ehkä vielä normaalia enemmän joka tietysti toisista saattaa olla paheksuttavaa kun eivät itse saa suunvuoroa. :D
In my heart, in my mind, in my soul
lalalaalaa lalalaalaa lalalaa
Tapani
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1996
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Turku

#54

Viesti Tapani »

fatman kirjoitti: Olen ollut ihan lärvät jne. voimakkaasti humaltunut. En ole kuitenkaan etsimisestä huolimatta löytänyt itsestäni mitään pimeää puolta edes kännissä. Olen oma hölmö itseni. Puhun ehkä vielä normaalia enemmän joka tietysti toisista saattaa olla paheksuttavaa kun eivät itse saa suunvuoroa. :D
Tai sitten jännität omaa pimeää puoltasi niin paljon, ettei se pääse edes humalassa esiin?



Tapani
fatman
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 4041
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Karkkila

#55

Viesti fatman »

Tapani kirjoitti:
fatman kirjoitti:Olen ollut ihan lärvät jne. voimakkaasti humaltunut. En ole kuitenkaan etsimisestä huolimatta löytänyt itsestäni mitään pimeää puolta edes kännissä. Olen oma hölmö itseni. Puhun ehkä vielä normaalia enemmän joka tietysti toisista saattaa olla paheksuttavaa kun eivät itse saa suunvuoroa. :D
Tai sitten jännität omaa pimeää puoltasi niin paljon, ettei se pääse edes humalassa esiin?

Tapani
Mä olen niin yksinkertainen, tylsä ja tasaisen harmaa, että epäilenpä.
In my heart, in my mind, in my soul
lalalaalaa lalalaalaa lalalaa
Ronin
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 41
Viestit: 4457
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Mushroomland

#56

Viesti Ronin »

fatman kirjoitti:
Tapani kirjoitti:
Tai sitten jännität omaa pimeää puoltasi niin paljon, ettei se pääse edes humalassa esiin?

Tapani
Mä olen niin yksinkertainen, tylsä ja tasaisen harmaa, että epäilenpä.
Väittäisin, että kaikissa on ns. pimeä puoli, mutta se voi olla hyvin erilainen ihmisestä ihmiseen. Toisella saattaa ilmentyä väkivaltaisuutena, toisella perversioina, toisella jonain obsessiona jne. Mutta niin, miksi pimeä puoli pitäisi päästää esiin? Jos se olisi hyvä asia niin eivätkö kaikki kulkisi ympäriinsä hakkaamassa, raiskaamassa ja ryöstämässä? Mielestäni "jännittämisestä" eroonpääseminen ei tarkoita sitä, että hylätään itsekontrolli täysin. Esimerkkinä se, että kumpi jännittää enemmän: se joka nukkuu 12:00 asti, katsoo päivät pitkät telkkaria ja syö, vai se joka herää 8:00, meditoi, käy harrastamassa, hoitaa kotityöt ja muistaa hymyillä bussikuskille? Mielestäni ensimmäinen jännittää enemmän, koska ei uskalla lähteä toteuttamaan potentiaalista minäänsä. Täten myös pimeän puolen hallinnassa pitäminen on mielestäni juuri anti-jännittämistä. Puhumattakaan siitä, että jotkut "ulkoiluttavat" pimeää puoltaan tietoisesti, esim. treenatessaan ihan selvin päin. Tällöin sen ei edes tarvitse päästä ulos kännissä, koska se on jo saanut tarpeensa tyydytettyä selvin päin.

Huh, OT.
When facing difficult situations it is best to dash forward bravely and with joy...

Liity Etupotkijaksi!

Luettavaa (ja tykättävää) potkulaisille!
Kikudo
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 291
Lauteille: Joulukuu 2004

#57

Viesti Kikudo »

Ronin kirjoitti: Puhumattakaan siitä, että jotkut "ulkoiluttavat" pimeää puoltaan tietoisesti, esim. treenatessaan ihan selvin päin. Tällöin sen ei edes tarvitse päästä ulos kännissä, koska se on jo saanut tarpeensa tyydytettyä selvin päin.

Huh, OT.
Näin on. ja tolleen myös oppii jotakin ja siks pärjää kadullakin paremmin jos on pakko. katutappelijat on yleensä vaan uhkarohkeita harvemmin ne mitään oikeesti osaa. poikkeuksia varmaan on.
fatman
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 4041
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Karkkila

#58

Viesti fatman »

Niin ehkä se "pimeä puoleni" saa raitista ilmaa tarpeeksi treenatessani, niin se jaksaa kännissä sitten huilailla ja katsella sivusta.
In my heart, in my mind, in my soul
lalalaalaa lalalaalaa lalalaa
Jopo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2241
Lauteille: Lokakuu 2005
Paikkakunta: Pori

#59

Viesti Jopo »

Itse näen kehään menemisen ihan v*tusti pelottavampana kuin katumatsaamisen. Kehään mennessä kerkiää miettiä, että mitä jos... Ja toisekseenkin tietää, että toinen on hyvä ja näin ollen pakostakin vaarallinen.

Kadulla tilanteita ei kerkiä miettiä, niissä ei ole niin paljoa pelissä (En osaa pelätä kuolevani kadulla.). Ovella tilanteita on ollut enemmän ja vähemmän, yleensä enemmän, mutta en ole kertaakaan pelännyt ennen tilannetta tai sen aikana.
olen siis kelannut noita kuolemanpelkojuttuja ihan tarpeeksi tilanteiden jälkeen ja silloin on monesti tullut mieleen, että nyt on jo oikeasti ollut vaaratilanne käsillä.
pelkään loukkaantumista kehässä myös huomattavasti enemmän kuin kadulla.
” Liiasta nestetankkauksesta seuraa ainoastaan se, että paska lentää keihästä kauemmaksi.”
Rädyn ohje kaikille urheilijoille
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

#60

Viesti L.K. »

Sehän on selvä,että kehässä,tatamilla jne. sitä ottelun lopputulosta,kaverin taitoa/paremmuutta ehtii funtsimaan eri tavalla ennen matsia.Sitä on voinut nähdä vastustajan otteluita,kuullut huhuja kuinka kova kaveri on jne. Tällöin myös se pelko hiipii helpommin selkärankaan.

Kadulla taas tilanteet tulee niin nopeasti,ettei siinä ehdi useinkaan miettiä,että nyt voi käydä näin huonosti tai onpas tuo kaveri kova luu tms.
Tosin pelko voi kadullakin tulla,jos siihen saa aikaa.Esim. kaveri uhkailee puukolla usean metrin päästä jne. Tosin silti nämä uhkailutilanteetkin tulee niin äkisti,että adrenaliini estää tavallaan sen jännittämisen.
Sitä jopa helposti tulee sellainen vihastunut olo:prkl,sehä uhkaa mua puukolla!
Em. ei toki välttämättä ole silti aina paras mahdollinen skenaario puukkouhkatilanteessa :D

Tietyllä tavalla olisi ehkä kuitenkin hyvä,jos siellä kadullakin ehtisi välillä miettimään,että tässähän voi käydä huonosti jne. Toki tälläsiäkin tilanteita tulee,mutta valitettavan usein tilanne iskee kasvoille äkillisesti,jolloin aikaa harkinnalle ei jää, vain reagoinnille.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 76 kurkkijaa