Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kuinka vanhana voi aloittaa?

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

puu
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6
Lauteille: Lokakuu 2009

Kuinka vanhana voi aloittaa?

#1

Viesti puu »

Kuinka vanhana mielestänne voi aloittaa kamppailuharrastuksen ilman liikuntataustaa?

Toki varmaan omaksi ilokseen voi harrastella kuinka vanhana vaan, mutta milloin voi vielä odottaa edessä olevan muutakin kuin degeneroitumista?

t.Kalkkis
I.M.N.
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 186
Lauteille: Elokuu 2012
Paikkakunta: Kotka

Kuinka vanhana voi aloittaa?

#2

Viesti I.M.N. »

Kuinkas vanha olet? Meinaan että kaheksankymppisenä ei ehkä kannata aloittaa.

Mutta peruskurssilla edetään varoen lajista riippumatta. Eli anna mennä vaan.
puu
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6
Lauteille: Lokakuu 2009

Kuinka vanhana voi aloittaa?

#3

Viesti puu »

Oon 30. Aloittaako kukaan sen ikäisenä?
Kuvake
Rojola
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2758
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Mullet City

Kuinka vanhana voi aloittaa?

#4

Viesti Rojola »

Aloittaa. Mukaan vaan.
Janne Paavilainen

Master of illusion is a student of reality.

Harjoitteletteko te siellä Bujinkanissa oikein tuelta tätä asioiden ja sanomisten vääristelyä ja asiayhteyksien muuten vain sekoittelua?
Kuvake
SJR
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 941
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Kuinka vanhana voi aloittaa?

#5

Viesti SJR »

Tyypillinen kamppailulajien aloittaja on päälle 20 vuotias (useilla kyllä taustaa muista lajeista, mutta ei kaikilla), ei tuo ikä ole vielä mikään este. Paljon vanhempiakin näkyy peruskursseilla.

Edit: Niin, kilpailuissa kansallisella tasolla voi menestyä ihan kohtalaisesti vaikka aloittaisi aikusena, jos ei tavoitteena nyt ole mikään suomenmestaruus (joita kai niitäkin on eri lajeissa voittaneet suht myöhään aloittaneet).
I.M.N.
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 186
Lauteille: Elokuu 2012
Paikkakunta: Kotka

Kuinka vanhana voi aloittaa?

#6

Viesti I.M.N. »

Ite menin 38 vuotiaana Defendoon tossa syksyllä, taustaa oli kyllä muista lajeista, mutta niistä oli jo vierähtänyt muutama vuosi.
fatman
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 4041
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Karkkila

Kuinka vanhana voi aloittaa?

#7

Viesti fatman »

puu kirjoitti: Oon 30. Aloittaako kukaan sen ikäisenä?
Meikäläisen kanssa samalla krav magan alkeiskurssilla on mm. kaksi yli 50 v. äijää ja yksi samaa ikäluokkaa oleva nainen.
On tuolla seassa varmaan muutama kolmekymppinenkin aloittelija.
In my heart, in my mind, in my soul
lalalaalaa lalalaalaa lalalaa
puu
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6
Lauteille: Lokakuu 2009

Kuinka vanhana voi aloittaa?

#8

Viesti puu »

No mukava kuulla!

Oon nimittäin eräällä alkeiskurssilla ja kaikki muut tuntuu keskustelevan armeijaan/sivariin menosta jne...
Kuvake
SJR
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 941
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Kuinka vanhana voi aloittaa?

#9

Viesti SJR »

Toihan riippuu kanssa paljon lajista.. yleensä varsinkin kamppailu-urheilussa (vapaaottelu, kickboxing yms.) on suurin määrä nuorempia ja kovassa kunnossa olevia aloittajia.
Kuvake
Sisu
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 759
Lauteille: Huhtikuu 2009
Paikkakunta: Sydney
Etulaji: Nakamura Ryu Battodo
Takalajit: Kake

Kuinka vanhana voi aloittaa?

#10

Viesti Sisu »

puu kirjoitti: Oon 30. Aloittaako kukaan sen ikäisenä?
Olin 31 kun aloitin karaten - jalka nousi potkuihin ehkä polven korkeudelle, punnerrus oli todellista punnertamista ja peruskunto noin yleensä luokkaa tyydyttävä. Taustalla selkä- ja polvivamma. Aloitin silti ja kerroin suoraan senseille, että näillä mennään ja hän toivotti erittäin tervetulleeksi.

2.5 vuotta myöhemmin kiertopotku lähtee helposti pään korkeudelle, punnerruksia saattaa tulla tehtyä tavallisen treenitunnin aikana sata+ ja olen tänä vuonna aloittanut juoksemisen (siis minä joka en ikikuun päivänä aikonut juosta kuin pakon edessä jos sittenkään). Sensei on kannustanut harjoitteluaikana voittamaan omat pelot epäonnistumisesta yms. ja on aina arvostanut sisua ja taisteluhenkeä fyysisen voiman sijaan.

Ei minusta ikinä tule mitään maailman parasta ottelijaa tai yhtä vahvaa, nopeaa tai voimakasta kuin niistä dojon parikymppisistä shodaneista ym. mutta hitonko väliä sillä on - minusta tulee maailman paras Sisu joka vain paranee jokaisen harjoituskerran jälkeen! Keräsin niin monta vuotta rohkeutta aloittaa, että en ikinä palaa siihen "flatline"-elämään jota elin sohvan pohjalla.

Eli juu, aloittaa kyllä ja suosittelen lämmöllä. :smt003
puen valkeaan / käyn polvilleni / hengitän valoa / hengitän tulta
CMX: Marian ilmestys


Treenipäiväkirja
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

Kuinka vanhana voi aloittaa?

#11

Viesti Jussi Häkkinen »

Sisu kirjoitti: punnerruksia saattaa tulla tehtyä tavallisen treenitunnin aikana sata+
Treenaatko siis erityisesti punnertamista vai karatea? Jos jälkimmäistä, miksi punnerruksia treenataan noin hitosti?


Kolmekymppisenä voi ihan hyvin aloittaa miltei minkä tahansa lajin. Ja lopettaakin. :)
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
ollih
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1278
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Kuinka vanhana voi aloittaa?

#12

Viesti ollih »

Sisu kirjoitti: Olin 31 kun aloitin karaten - jalka nousi potkuihin ehkä polven korkeudelle, punnerrus oli todellista punnertamista ja peruskunto noin yleensä luokkaa tyydyttävä. Taustalla selkä- ja polvivamma. Aloitin silti ja kerroin suoraan senseille, että näillä mennään ja hän toivotti erittäin tervetulleeksi.

2.5 vuotta myöhemmin kiertopotku lähtee helposti pään korkeudelle, punnerruksia saattaa tulla tehtyä tavallisen treenitunnin aikana sata+ ja olen tänä vuonna aloittanut juoksemisen (siis minä joka en ikikuun päivänä aikonut juosta kuin pakon edessä jos sittenkään). Sensei on kannustanut harjoitteluaikana voittamaan omat pelot epäonnistumisesta yms. ja on aina arvostanut sisua ja taisteluhenkeä fyysisen voiman sijaan.

Ei minusta ikinä tule mitään maailman parasta ottelijaa tai yhtä vahvaa, nopeaa tai voimakasta kuin niistä dojon parikymppisistä shodaneista ym. mutta hitonko väliä sillä on - minusta tulee maailman paras Sisu joka vain paranee jokaisen harjoituskerran jälkeen! Keräsin niin monta vuotta rohkeutta aloittaa, että en ikinä palaa siihen "flatline"-elämään jota elin sohvan pohjalla.

Eli juu, aloittaa kyllä ja suosittelen lämmöllä. :smt003
Helvettiläinen, että oli mieltänostattava postaus!

Lähes samaa tasoa kuin William Wallacen puhe vapaudesta elokuvassa Braveheart. :)
Sanshou, vapaaottelu, Sin Moo Hapkido ja Wushukin taas mukana kuvioissa.

"Sanda is the ultimate evolution of kung fu."
Jere Rajaniemi
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 573
Lauteille: Maaliskuu 2009

Kuinka vanhana voi aloittaa?

#13

Viesti Jere Rajaniemi »

ollih kirjoitti:
Sisu kirjoitti: Olin 31 kun aloitin karaten - jalka nousi potkuihin ehkä polven korkeudelle, punnerrus oli todellista punnertamista ja peruskunto noin yleensä luokkaa tyydyttävä. Taustalla selkä- ja polvivamma. Aloitin silti ja kerroin suoraan senseille, että näillä mennään ja hän toivotti erittäin tervetulleeksi.

2.5 vuotta myöhemmin kiertopotku lähtee helposti pään korkeudelle, punnerruksia saattaa tulla tehtyä tavallisen treenitunnin aikana sata+ ja olen tänä vuonna aloittanut juoksemisen (siis minä joka en ikikuun päivänä aikonut juosta kuin pakon edessä jos sittenkään). Sensei on kannustanut harjoitteluaikana voittamaan omat pelot epäonnistumisesta yms. ja on aina arvostanut sisua ja taisteluhenkeä fyysisen voiman sijaan.

Ei minusta ikinä tule mitään maailman parasta ottelijaa tai yhtä vahvaa, nopeaa tai voimakasta kuin niistä dojon parikymppisistä shodaneista ym. mutta hitonko väliä sillä on - minusta tulee maailman paras Sisu joka vain paranee jokaisen harjoituskerran jälkeen! Keräsin niin monta vuotta rohkeutta aloittaa, että en ikinä palaa siihen "flatline"-elämään jota elin sohvan pohjalla.

Eli juu, aloittaa kyllä ja suosittelen lämmöllä. :smt003
Helvettiläinen, että oli mieltänostattava postaus!

Lähes samaa tasoa kuin William Wallacen puhe vapaudesta elokuvassa Braveheart. :)

Heti alkoi haluttaa treenata.. äkkiä pois koneelta ja punnertamaan! :D
Kuvake
MikkoH
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 149
Lauteille: Lokakuu 2009
Paikkakunta: Jäke

Kuinka vanhana voi aloittaa?

#14

Viesti MikkoH »

puu kirjoitti: Oon 30. Aloittaako kukaan sen ikäisenä?
Minä aloitin. Viimeksi aktiivisesti harrastanut liikkumista noin 10 vuotta sitten joten todella nollasta lähdetään liikkeelle.
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Kuinka vanhana voi aloittaa?

#15

Viesti Paappa »

Minä aloitin viimeisimmän treenikauteni yli nelikymppisenä wt:n ja escriman parissa. Nyt harjoittelen miekkailua ja siinä välissä on tullut treenattua Tang Langia ja Defendoa. 48 -vuotispäivä lähestyy enkä ajatellut lopettaa.

En siis ole missään hyvä, kunhan häröilen mitä mieleen juolahtaa :smt003
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 52 kurkkijaa