Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Mitkä ovat harjoittelusi esteet?

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Mitkä ovat harjoittelusi esteet?

Loukkaantumiset
39
11%
Harrastamista haittaava (krooninen) vamma
24
7%
Korkeat kurssimaksut
14
4%
Kalliit varusteet
8
2%
Mahdollisuudet edetä haluamassani lajissa ovat kapeat
5
1%
Mahdollisuudet kilpailla haluamassani lajissa ovat heikot
5
1%
Haluamaani lajia ei opeteta lähimaastossa
28
8%
Haluamaani lajia ei opeteta Suomessa
4
1%
Haluamani lajin seura ei ota uusia jäseniä
2
1%
Haluamani lajin seuran maine on kyseenalainen
1
0%
Haluamani lajin seuran opetus ei ole riittävän hyvää
4
1%
Haluamani lajin seuran keskinäiset henkilökemiat
3
1%
Aiemmat huonot kokemukset jostakin lajista
0
Ei ääniä
Huono kunto
11
3%
Häpeän kehoani
4
1%
Liian nuori
4
1%
Liian vanha
9
3%
Hankala kulkea
16
5%
Kaverit eivät lähde mukaan
4
1%
Ajanpuute (todellinen, ei tekosyy!)
50
15%
Laiskuus
36
10%
Ujous
6
2%
Pelkään mitä perhe tai kaverit sanoisivat
0
Ei ääniä
Vanhemmat tai puoliso eivät hyväksy
2
1%
Elämäntilanne (esim. lapsia)
27
8%
Työsyyt (esim. ei voi mennä töihin mustelmilla)
7
2%
Pelkään väkivaltaa
0
Ei ääniä
Koen lajien arvot ristiriitaiseksi omien arvojeni kanssa
1
0%
En muuten tiedä mistä kiikastaa...
0
Ei ääniä
Muu syy, mikä?
8
2%
Esteitä ei ole!
21
6%
 
Ääniä yhteensä: 343

Kuvake
Samppa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2239
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Mitkä ovat harjoittelusi esteet?

#31

Viesti Samppa »

Eelo kirjoitti:
Samppa kirjoitti: Mulla on niin huono mawa etten uskalla mennä salille ku saisin vaa turpaan jätkiltä jotka on paremmassa kunnosa kuin mä.
Sitä mä vähän mietinki ku sparrasin sun kanssa :D

Mun esteet on koulu, ajokoulu, työ. Ehkä vähän kaveritkin on este. Vammat ja sairastelu on myös aika yleisiä esteitä mulla.

Pliis älä sit samppa potkase mun päätä irti seuraavassa miitissä...
Jahas. Treenimotivaatio kasvokin heti uusiin ulottuvuuksiin :smt003
Jarppa
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 5549
Lauteille: Heinäkuu 2005

Mitkä ovat harjoittelusi esteet?

#32

Viesti Jarppa »

Elämäntilanteen aikaansaama laiskuus ja loukkaantumiset. Joka toinen viikko pitää viedä lapset aamulla hoitoon (ei ehdi kokonaisiin aamutreeneihin), ja joka toinen viikko olla illat kotona (ei voi treenata iltaisin). Kai tuota ahkera jätkä kykenis silti enemmän treenaamaan. 4 kuukauden tauko polvivamman ja keuhkokuumen on tosin ihan valideja esteitä.
Kuvake
Yodhi
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 995
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Mitkä ovat harjoittelusi esteet?

#33

Viesti Yodhi »

Löysin itselleni jopa neljä syytä. Loukkaantumisia sattuu nykyään vähän turhan usein ja ne kyllä jarruttelevat menoa ikävästi. Lasken polvivammani nykyään krooniseksi vammaksi, sekin joskus rajoittaa treenin määrää. Sitten on nykyään tietysti ajanpuute, tuntuu, ettei vuorokaudessa riitä tunnit siihen opiskeluunkaan, ja sitten pitäisi vielä saada joka päivä edes vähän liikkumista alle... Hohhoijaa. Enkä tietenkään voinut olla raksimatta sitä kuuluisaa laiskuutta, olisi valehtelua väittää, että vähäiset treenimäärät viime aikoina johtuisivat pelkästä ajanpuutteesta. Kyllä sitä olisi oikeasti aikaa mennä edes polkemaan kuntopyörää puoleksi tunniksi tai jotain, mutta aina ei vaan jaksa nostaa lihavaa persettään.
やさしい幻
Nahkaparoni
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 41
Lauteille: Elokuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

Mitkä ovat harjoittelusi esteet?

#34

Viesti Nahkaparoni »

Itse valitsin vain yhden vaihtoehdon; "huono kunto".

Ei se todellinen este ole, mutta hidaste ennemminkin. :) Ja treenaillessahan tuo kohoaa. Lihaskestävyys on aika nollissa tällä hetkellä johtuen pitkähköstä treenitauosta. Hauikset ja ojentajat tuntuu kuin olisi vasaralla hakattu. :D
"Näin se käy!"
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6436
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Mitkä ovat harjoittelusi esteet?

#35

Viesti AlexMachine »

Työ ja loukkaantumiset. Viimeiset vuodet trendi on ollut että kun saa treenit vauhtiin niin tapahtuu loukkaantuminen joka tekee 2-3kk tauon treeneihin. Tai sitten työ joka on esimiestyötä eikä niin kelloon sidottua, eli kun tapahtuu niin töitä tehdään, kelloon katsomatta, hiljaisena aikana sitten otetaan vapaata.
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
JanneKoo
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 257
Lauteille: Helmikuu 2009

Mitkä ovat harjoittelusi esteet?

#36

Viesti JanneKoo »

Tilanne omalla alalla se et pakko painaa hommia........ sitte ku kerkees nii ei jaksa..... pienimuotoinen oravanpyörä.......
"A person who never made a mistake, never tried anything new"
"A question that sometimes drive me hazy: am i or the others crazy"
-Albert Einstein-
Kuvake
Jobo
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 385
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Mitkä ovat harjoittelusi esteet?

#37

Viesti Jobo »

1. krooniset vammat
2. akuutit vammat
3. ajanpuute
4. työsyyt (mustelmat kasvoissa pelottaa mummeleita)

Joo. Krooniset vammat rajoittaa tekemistä eniten määritellen pitkälti sen mitä voi tehdä ja mitä ei. Kovimmissa lajeissa sattuvat akuutit vammat (tai niiden korkea riski) tekevät samoin. Konetta voisi näpytellä vaikka yhdellä sormella mutta minun töitäni ei katkennein sormin/käsin/jaloin tehdä. Eli vaurio pistäisi paitsi harrastamisen myös tulonlähteen katkolle. Ajanpuute on todellista, treeneihin pääsee kouluhommien, tenttien ja duuniaikojen puitteissa, eikä ajat mene aina yksiin. Jos töihin menisin pandan näköisenä, ei välttämättä tarvitsisi uudestaan mennä ehjänäkään.

Käytännössä siis 1-3 kertaa viikossa treeneihin, muulla ajalla omatoimista lajitreeniä ja punttia yms.
Onneksi Ollilla oli tarpeeksi tikkuviinaa
antaakseen flunssan vaivaamalle
Greta-vaimolleen aimo huikan
---------------------------------------------
Potkiminen ja lyöminen vuodesta 1998
Nico Koskeva
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1439
Lauteille: Huhtikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Mitkä ovat harjoittelusi esteet?

#38

Viesti Nico Koskeva »

Sanotaanko että ainoo ongelma on raha, mutten äänestä tota korkeat kurssimaksut koska sillonkun en pääse treenaamaan niin ei ole kiinni siitä kuinka korkea kurssimaksu on vaan siitä että ei ole _yhtään_ rahaa :D

Köyhä opiskelijapoika. Luojan lykky et tulee toi opiskelijatuki nykysin :smt003
Kwan Nyom Hapkido, 7. Kup
Treenipäiväkirja
Deathwing
potkutyyny
potkutyyny
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1
Lauteille: Elokuu 2009
Paikkakunta: Halikko

Mitkä ovat harjoittelusi esteet?

#39

Viesti Deathwing »

Ongelmani on maksut. Ei ole yhtään tuloja ittellläni. Äiti on liian köyhä maksamaan mun puolesta.
Eikä Salossa ole kauheasti valinnanvaraa.
Kuvake
Räikkönen
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 159
Lauteille: Kesäkuu 2009

Mitkä ovat harjoittelusi esteet?

#40

Viesti Räikkönen »

Deathwing kirjoitti: Ongelmani on maksut. Ei ole yhtään tuloja ittellläni. Äiti on liian köyhä maksamaan mun puolesta.
Been there done that. Toi on p*ska homma, etenkin kun halu olis kova. Itse menin sitten 16v töihin koulun ohessa kun lukio alkoi ja pääsi vähän treenaamaan. En tiedä miten salossa on, mutta Turussa nyrkkeilyseurat eivät ota sellaisia summia kuten noi yksityiset lajit kuten vapaaottelu tai thainyrkkeily. Meillä maksoi jokusen kympin vuodessa ja valmennus oli hyvää. Painiseurat toimii samalla periaatteella eli hyvin pitkälti mennään sellaisilla tuloilla että se mikä tulee niin menee sekä vuokriin että kisamatkoihin tms.
So, a man walks into a bar with a monkey. I forgot the rest of the joke but your mom is a whore.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 93920
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Mitkä ovat harjoittelusi esteet?

#41

Viesti Mika »

Räikkönen kirjoitti: En tiedä miten salossa on, mutta Turussa nyrkkeilyseurat eivät ota sellaisia summia kuten noi yksityiset lajit kuten vapaaottelu tai thainyrkkeily. Meillä maksoi jokusen kympin vuodessa ja valmennus oli hyvää. Painiseurat toimii samalla periaatteella eli hyvin pitkälti mennään sellaisilla tuloilla että se mikä tulee niin menee sekä vuokriin että kisamatkoihin tms.
Nämä perinteisten lajien seurat saavat usein myös avustuksia julkiselta sektorilta, kun taas uudempien lajien seurat eivät niin usein tässä jaossa ole mukana.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

Mitkä ovat harjoittelusi esteet?

#42

Viesti Benu »

Räikkönen kirjoitti:
Deathwing kirjoitti: Ongelmani on maksut. Ei ole yhtään tuloja ittellläni. Äiti on liian köyhä maksamaan mun puolesta.
Been there done that. Toi on p*ska homma, etenkin kun halu olis kova. Itse menin sitten 16v töihin koulun ohessa kun lukio alkoi ja pääsi vähän treenaamaan. En tiedä miten salossa on, mutta Turussa nyrkkeilyseurat eivät ota sellaisia summia kuten noi yksityiset lajit kuten vapaaottelu tai thainyrkkeily. Meillä maksoi jokusen kympin vuodessa ja valmennus oli hyvää. Painiseurat toimii samalla periaatteella eli hyvin pitkälti mennään sellaisilla tuloilla että se mikä tulee niin menee sekä vuokriin että kisamatkoihin tms.
Kyllähän meillä on se 100e/6kk maksu, mutta ei meillä kyllä mitään ylimäärästä ole tilillä :( Salivuokrat ja varusteet kun maksavat mammonaa.
Lazy jiu-jitsu
Kuvake
Räikkönen
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 159
Lauteille: Kesäkuu 2009

Mitkä ovat harjoittelusi esteet?

#43

Viesti Räikkönen »

Benu kirjoitti: Kyllähän meillä on se 100e/6kk maksu, mutta ei meillä kyllä mitään ylimäärästä ole tilillä :(
100e/6kk ei ole paha, siinä tulee hinnaksi kuukautta kohden suhteellisen pieni summa. Harva se sali Suomessa tienaa, kun kustannukset saleilla on yleensä huiman korkeat esim. vuokra, vesi, sähkö, siivous jne.

OT
Thaimaassa muuten kuukausi thainyrkkeilyä 2krt päivässä maksaa aina 165e:sta 250euroon. On ainakin katteet kohdallaan :paalu:
/OT
So, a man walks into a bar with a monkey. I forgot the rest of the joke but your mom is a whore.
Nico Koskeva
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1439
Lauteille: Huhtikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Mitkä ovat harjoittelusi esteet?

#44

Viesti Nico Koskeva »

Turistirysiä brushteeth
Kwan Nyom Hapkido, 7. Kup
Treenipäiväkirja
Maria
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 4
Lauteille: Lokakuu 2008

Mitkä ovat harjoittelusi esteet?

#45

Viesti Maria »

Karatea olen harrastellut vajaan vuoden. Sille ei toistaiseksi pahemmin esteitä ole ollut, sillä varsin innokkaasti olen järjestänyt ohjelmani niin, että treeneihin pääsen.

Haaveilen tässä hieman toisen lajin, ehkäpä Krav magan tai defendon, aloittamisesta, mutta siihen iskee kyllä raha- ja aikapula pahasti vastaan. Kaikkea ei kai vaan voi harrastaa, kun ei vuorokaudessa ole tarpeeksi tunteja ja rahakaan ei aivan itsekseen tilille tipahtele.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 37 kurkkijaa