Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Harjoittelu ulkoilmassa

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Harjoittelu ulkoilmassa

#91

Viesti tohtorismies »

Minä voisin harjoitella vaikka aina ulkona. Kasvattaa luonnetta.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
Leij0na
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 178
Lauteille: Huhtikuu 2009

Harjoittelu ulkoilmassa

#92

Viesti Leij0na »

tohtorismies kirjoitti: Minä voisin harjoitella vaikka aina ulkona. Kasvattaa luonnetta.
Samaa mieltä, se myös tuntuukin jotenkin paljon siistimmältä :D :smt026
Life's battles don't always go to the stronger or faster man. But sooner or later the man who wins, is the man who thinks he can. -Vince Lombardi
Ronin
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 4457
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Mushroomland

Harjoittelu ulkoilmassa

#93

Viesti Ronin »

DeusVult kirjoitti: Joo ei se nyt oikein voi mennä tolla lailla. Ettäkö jos ei oo tietyllä alustalla treenannut, niin sitten vaan ei voi kerta kaikkiaan mitään. Voit treenata uima-altaassa, suossa, rappukäytävässä, hiekkarannalla, pururadalla, ja jalkakäytävällä, mutta sitten tilanne tuleekin smurffin lain mukaan juuri kun nautit olutta jossain skattan mattolaiturilla. Ai perhana, mitäs sitten tehdään?
Et ole selvästikään ymmärtänyt mitä tässä on nyt haettu tai sitten ymmärrät tarkoituksella väärin, koska yllä kirjoittamasi on ajatuksenakin absurdi. Tuskin kukaan on sanonut, että salilla huipputason taistelija ei kykene "katutilanteessa" pistämään tikkua ristiin vaikkei muilla alustoilla olisi treenannutkaan. Pointti lienee lähinnä siinä (Mika, Tyttö, muut ulkoilun "puoltajat" korjatkaa jos pistän sanoja suihinne), että saa enemmän varmuutta toimintaan epäystävällisillä alustoilla jos sitä on tehnyt ennenkin, mahdollisesti jopa uusia perspektiivejä, joita ei ole tullut salilla huomioitua.

Muistaakseni ihan ensimmäisissä Senshido-treeneissä kun lähdin perääntymään harjoituksessa, ohjasi parini minua tietämättäni siten, että kompastuin paininukkeen (mikä se nyt on mitä painijat molskilla nakkelee) ja lensin p*rseelleni. Sen jälkeen olen pitänyt paremmin silmällä ympäristöäni vaikka ajattelisin, että ihmisuhkia onkin vain se, mitä edessäni on. Olenpa jopa Maga-treeneissä tehnyt saman tempun treenikaverille (joskin kompuroi johonkin muuhun treenivermeeseen, en muista mihin).

Ehkä hieman kömpelö esimerkki, mutta käytetään nyt kuitenkin, että idea menisi vihdoin perille aiotunlaisena: vrt. nyrkkeilijää, joka ei ikinä treenaa lyömistä ilman siteitä ja 16oz hanskoja. Sitten kun kaveri lyö ensimmäistä kertaa kadulla kanssaihmistä kasvoihin, voi olla, että käy hassusti. Hassummin kuin jos olisi todennäköisesti käynyt jos olisi treenannut myös paljaalla, heho. Eli ei se lyöntitaito mihinkään häviä vaikkei ole ennen ilman suojia lyönytkään, mutta pitäähän sitä eri juttuja huomioida kun lyö paljaalla nyrkillä vs. siteet ja hanskat, jeh?

Eli ideana lienee IP-taitojen maksimointi, ei välttämättömyys. Vähän kuin lisäravinteet: ei niitä urheilijatkaan välttämättä tarvisi elääkseen, mutta korkeammalla tasolla suurin osa kuitenkin taitaa niitä jossain määrin käyttää kuntonsa optimoimiseksi. Tai tuo mainittu hyvä kunto: ei se välttämättömyys ole sekään, mutta auttaahan sekin kokonaisvaltaisen IP-taidon kehittämisessä.
When facing difficult situations it is best to dash forward bravely and with joy...

Liity Etupotkijaksi!

Luettavaa (ja tykättävää) potkulaisille!
Kuvake
Tyttö
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 7295
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Kirkkonummi
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: Judo
Takalajit: Defendo, Karate (shorinji-ryu)

Harjoittelu ulkoilmassa

#94

Viesti Tyttö »

Onneksi Ronin jaksat kirjoittaa auki niitä asioita, joita yritän laiskana tiivistää muutamaan lauseeseen. :D

:samaamielta:
Krav Maga 1998 > ja Judo 2006 >
KMG Instructor: Self Defence, Kids & Teens, Combat & Fighting, VIP, Women
Ammattivalmentaja
Method Putkisto ja MP Pilates -ohjaaja
Kahvakuulaohjaaja
Lehe
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 1196
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Saaristo

Harjoittelu ulkoilmassa

#95

Viesti Lehe »

Juu.

Ulkoreenaamiseen palatakseni. Ja lainailen tässä surutta ja lupia kyselemättä myös Aittomäen ikiwanhaa ulkoreenaamisesta kirjoittamaa artikkelia. Pohdittuani miksi ulkotreenaamisesta on etua..

Alustat ovat sellaisia, joihin totuttelu on pop. Lumi, jää, hiekka, liukas sateinen ja mutainen nurmikko. Jos ajattelen vaikka ihan perus salimatsia, niin jos se liikkuminen ja voimantuotto onnistuu ulkona, kertoimet on sisätiloihin positiivisia.

Olosuhteet. Tuuli, sade, helle, vilu ja v1tutus on muuttujia, jotka pitää sulkea pois ja niihin pitää suhtautua. Tyttö kirjoitteli lämmön vaikutuksesta treenaamiseen. Olen samaa mieltä. Itseasiassa talvinen ulkotreeni merenrannalla (jos mahdollista) aamutuulineen on kyllä sellaista herättelyä, jotta pois alta. Kun heti ensimmäiseksi tulee mieleen, mitähän tolkkua tässä on. Treenin jälkeen se selvinnee.

Jos ajattelen asiaa ip-tilanteiden kannalta, niin on totta, ettei kaikkeen voi varautua. Takana voi olla vaikka pyöräteline, joten sen pään pyörittely tunnelinäössä olis suotavaa. Mutta näen ulkotreenin ennen kaikkea sellaisena hengen kiilloituksena. Kesällä tai talvella. Mietin pitäiskö laittaa kuvakin linkiksi. Silloin Aiton kiukkariaikaan me kun käytiin vähän salaa talvisella Westendin rannalla reenailemassa aamukuudelta Laakson Hessun kanssa. Ja oli makeeta, vaikla lähteminen otti päähän enemmän kuin aamulenkille meno. Toki aikainen aika mahdollisti myös sen, ettei ollut liikaa ohikulkijoita soittamssa suutaan. :lol:

Nykyisten "IiPee"-lajien treenimetodit puolustavat kyllä paikkaansa. Oli kyseessä sitten ulkotreeni tai BarFight. Eri olosuhteisiin totuttautuminen on kamppailupeliä parhaimmillaan, ainakin näin perusharrastajan silmin.

Syy miksi hyökkäsin aiheen tiimoilta Häkkisen päälle on se, että asiaa on tehty niin karaten kuin muidenkin lajien osalta aikaisemminkin. Ihan en ole jyvällä siitä perinteisimmästä karatesta. Kato ku kyökyshin. :D . Mutta en myöskään ymmärrä sitä, että välillä vaalitaan perinteitä ja sitten kun itselle sopii tehdäänkin toisin. Minulle se on yksinkertaisena ihmisenä, karatekana ja idioottina vähän sellainen "ei"-juttu.
Se mikä ei tapa, sattuu s-tanasti..
Lehe
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 1196
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Saaristo

Harjoittelu ulkoilmassa

#96

Viesti Lehe »

Ja laitetaan vielä Ronskulle. (Kato keksin ihan ite). Kyllä nuo sanat voi mun suuhun laittaa. Fyysisellä kondiksella ja jo hyvän kondiksen tuomilla lieveilmiöillä (itseluottamus) on aika paljon virkaa itsepuolustuksessa.

Ja ei liene yllätys, että olen itsekin sillä no pain, no gain kannalla. brushteeth
Se mikä ei tapa, sattuu s-tanasti..
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 20209
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Harjoittelu ulkoilmassa

#97

Viesti JanneM »

Benu kirjoitti:
JanneM kirjoitti: Me ollaan puhuttu pitkään, että pitäis viedä vanha molski joskus biitsille ja pitää rantapainit ihan spontaanisti. Hemmetin hasukahan se on ulkona hyvässä kelissä nujuta. Tai miks ei ihan vaikka nurtsillakin, mut sit saa olla kyllä haravan kanssa vielä tarkempana
Hilti Raaseporin pojat ja tytöt on vaan vetäny pressun puistoon/rantaan (Stallörs parken Tammisaaressa) ja hauskaa on kuulemma ollu. Tätä ajattelin että kokeiltais tossa elokuussa kun palaan Vaasaan :)
Ja olen ollut todistamassa Riossa rantapainia ihan hiekallakin, että kyllä sitä treenata voi mitä moninaisemmilla alustoilla. :D
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Harjoittelu ulkoilmassa

#98

Viesti DeusVult »

Ronin kirjoitti:
DeusVult kirjoitti: Joo ei se nyt oikein voi mennä tolla lailla. Ettäkö jos ei oo tietyllä alustalla treenannut, niin sitten vaan ei voi kerta kaikkiaan mitään. Voit treenata uima-altaassa, suossa, rappukäytävässä, hiekkarannalla, pururadalla, ja jalkakäytävällä, mutta sitten tilanne tuleekin smurffin lain mukaan juuri kun nautit olutta jossain skattan mattolaiturilla. Ai perhana, mitäs sitten tehdään?
Et ole selvästikään ymmärtänyt mitä tässä on nyt haettu tai sitten ymmärrät tarkoituksella väärin, koska yllä kirjoittamasi on ajatuksenakin absurdi. Tuskin kukaan on sanonut, että salilla huipputason taistelija ei kykene "katutilanteessa" pistämään tikkua ristiin vaikkei muilla alustoilla olisi treenannutkaan. Pointti lienee lähinnä siinä (Mika, Tyttö, muut ulkoilun "puoltajat" korjatkaa jos pistän sanoja suihinne), että saa enemmän varmuutta toimintaan epäystävällisillä alustoilla jos sitä on tehnyt ennenkin, mahdollisesti jopa uusia perspektiivejä, joita ei ole tullut salilla huomioitua.
Njoo viestinihän oli vastaus sinapin viestiin, joka puolestaan kuului että:
Niin varmasti pitäisi, mutta käytännössä eri olosuhteet ja alustat pitää kokea ja harjoitella, ei niillä muuten osaa toimia.
Boldaus omani. Kyllä tuosta voisi saada helposti sen käsityksen että ne pitää kokea ja harjoitella tai muuten niillä ei osaa toimia.
Juu jos vaan treenaa salilla, eikä tule ikinä edes ajatelleeksi että saattaa joutua vääntämään jossain muualla kuin tatamilla, niin saattaahan se tulla sitten yllärinä että THE Str33tillä on esim kiviä ja betoniporsaita edessä. Vai saattaako? En mä ainakaan kompastele niihin betoporsaisiin muutenkaan kun tuolla kadulla kävelen. Tai juoksen. Tai hyppelen. Jossain esim. hautaismaillakin yleensä pärjään ihan hyvin, vaikka siellä on kaikenlaisia esteitä viritelty ihmisten riesaksi.

Mutta juu, on olemassa varmasti ihmisiä, jotka eivät paljon tapaa esteitä väistellä normaalissa elämässään, koskapa mersulla pääsee ovelta ovelle ja sinne minne ei ole vedetty asfaltoitua kävelytietä, sinne ei tarvitse mennä ollenkaan. Tällaisille ihmisille se voikin olla tosi hyödyllistä käydä treenaamassa vähän jossain tällaisissa erikoispaikoissa... mutta minusta se maaston mahdollinen epätasaisuus on vaan niin itsestäänselvä asia, että sen tiedostaminen pitäisi olla jo lähtökohtana kaikilla jotka haluaa ip-mielessä jotain kamppailua veivata.

Mutta, ei minulla ole mitään ulkonatreenaamista vastaan. Hauskahan se on välillä hojoilla muuallakin kuin siellä tunkkaisessa salissa. Mutta se että "jos et ole treenannut alusta X:llä, et osaa toimia alusta X:llä" on "ajatuksenakin absurdi."
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Lehe
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 1196
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Saaristo

Harjoittelu ulkoilmassa

#99

Viesti Lehe »

OT: Olisko mitenkään mahdollista lopettaa noi tEh ja kolmostenkäyttojutut. Eivät istu krapulaani. :lol:
Se mikä ei tapa, sattuu s-tanasti..
PaavoH
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1251
Lauteille: Heinäkuu 2005
Etulaji: Baji, bagua
Sivulajit: Xinyi liuhe

Harjoittelu ulkoilmassa

#100

Viesti PaavoH »

Ikkyu kirjoitti: Selvä, treenataan sitten jäällä niin opitaan miten pysyy pystyssä juuri jäällä kamppaillessa. Mitäs sitten kun tuleekin jokin erikoistilanne jota ei ole sattunut treenaamaan (kuten DeusVult aiemmin havainnollisti)? Se on aina mahdollista vaikka olisi treenannut kuinka monipuolisesti ja eri ympäristöissä ja niin edelleen. Eikö olisi helpompaa jos kamppailutyyli olisi sellainen ettei sitä tarvitsisi radikaalisti muuttaa olosuhteiden mukaan alkujaankaan? Tämä lienee vaikeampaa jos koko tyyli pohjautuu kokoelmalle tekniikoita eli juuri niille erikoistilanteille.

Edellistä kohtaa vastaavasti, mitä jos tulee jokin erikoistilanne, vaikkapa on juuri juossut raskaan juoksulenkin kun joku tulee päälle tai yksinkertaisesti tulee niskaan se kuuluisa +1 liikaa kadulla. Tällaiseen tilanteeseen valmistautuminen kehittämällä fysiikkaansa aina vain paremmaksi ja paremmaksi ei oikein vaikuta pitemmän päälle toimivalta vaihtoehdolta. Eikö olisi helpompaa jos kamppailutyyli olisi sellainen että sitä pystyisi mahdollisimman toimivasti toteuttamaan vaikka olisikin aivan piipussa? Tällöin ei tarvitsisi murehtia jaksamisesta.

Idea siis lienee siinä, että erikoistilanteisiin valmistautumisen (vaikkapa eri olosuhteissa treenaamalla ja kuntoaan nostamalla) sijaan tavoitellaan sellaista kamppailutyyliä, että erikoistilanteiden sijaan on vain tilanteita.

Pahoittelen mahdollisesti puutteellisia ajatuksia, kellonaika lienee lieventävä asianhaara.
Niimpä. Siksi musta onkin hyödyllisempää treenata yleispäteviä harjoituksia. Mutta niinkuin sanoin ei se pahaakaan tee kokeilla aina välillä soveltaa sitä yleispätevää juttuaankin eri tilanteisiin, kun ei se soveltaminenkaan ole niin yksinkertaista aina. Ja siis sitä tossa lähinnä hain että kyllä se pitää älytä että "nyt pitää soveltaa" kun tulee tollanen tilanne vastaan eikä vaan kelata että "mä oon niin kova jätkä että ei tollanen pikku juttu mua kaada".
Ronin
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 4457
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Mushroomland

Harjoittelu ulkoilmassa

#101

Viesti Ronin »

DeusVult kirjoitti: Juu jos vaan treenaa salilla, eikä tule ikinä edes ajatelleeksi että saattaa joutua vääntämään jossain muualla kuin tatamilla, niin saattaahan se tulla sitten yllärinä että THE Str33tillä on esim kiviä ja betoniporsaita edessä. Vai saattaako? En mä ainakaan kompastele niihin betoporsaisiin muutenkaan kun tuolla kadulla kävelen. Tai juoksen. Tai hyppelen. Jossain esim. hautaismaillakin yleensä pärjään ihan hyvin, vaikka siellä on kaikenlaisia esteitä viritelty ihmisten riesaksi.

Mutta juu, on olemassa varmasti ihmisiä, jotka eivät paljon tapaa esteitä väistellä normaalissa elämässään, koskapa mersulla pääsee ovelta ovelle ja sinne minne ei ole vedetty asfaltoitua kävelytietä, sinne ei tarvitse mennä ollenkaan. Tällaisille ihmisille se voikin olla tosi hyödyllistä käydä treenaamassa vähän jossain tällaisissa erikoispaikoissa... mutta minusta se maaston mahdollinen epätasaisuus on vaan niin itsestäänselvä asia, että sen tiedostaminen pitäisi olla jo lähtökohtana kaikilla jotka haluaa ip-mielessä jotain kamppailua veivata.
Kyllä sen tiedostaa jo ihan arkiliikkumisessakin. En mä normaalistikaan työmatkalla kaatuile vaikken autoa omistakaan. :smt003 Olen vaan huomannut, että ainakin mulla iskee päälle putkinäköä ja muutenkin keskittyminen ympäristöön voi välillä vähän herpaantua kun on oikeasti uhkaava tilanne käsillä ja pitäis katsoa, että lähteekö lyömään vai yrittääkö puhua ja meinaako tuo nyt lyödä vai luenko sen kehon kieltä ja äänenpainoja oikein jne. Tietysti jotkut voivat olla niin hyviä, etteivät tuollaiset uhkatilanteet aiheuta lainkaan keskittymisen tai tarkkaavaisuuden tason laskemista, mutta minulla aiheuttaa, tästä syystä koen saavani suoranaista hyötyä ajoittaisesta treenistä "epäystävällisillä" alustoilla.
When facing difficult situations it is best to dash forward bravely and with joy...

Liity Etupotkijaksi!

Luettavaa (ja tykättävää) potkulaisille!
Kuvake
Ikkyu
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 819
Lauteille: Huhtikuu 2008
Paikkakunta: Turku
Etulaji: Suiō-ryū iai kenpō
Sivulajit: Kendo
Takalajit: ZNKR iaido

Harjoittelu ulkoilmassa

#102

Viesti Ikkyu »

Killuminati kirjoitti: Niimpä. Siksi musta onkin hyödyllisempää treenata yleispäteviä harjoituksia. Mutta niinkuin sanoin ei se pahaakaan tee kokeilla aina välillä soveltaa sitä yleispätevää juttuaankin eri tilanteisiin, kun ei se soveltaminenkaan ole niin yksinkertaista aina. Ja siis sitä tossa lähinnä hain että kyllä se pitää älytä että "nyt pitää soveltaa" kun tulee tollanen tilanne vastaan eikä vaan kelata että "mä oon niin kova jätkä että ei tollanen pikku juttu mua kaada".
Toki. Halutessaan voi kokeilla miten opittu toimii eri olosuhteissa, ja jos ei toimi niin miettiä missä vika. Itse ainakin voisin hyvinkin kuvitella tekeväni näin, jos ei muuten niin ihan huvin vuoksi. Kokeilu on kuitenkin eri asia kun nimenomaan tietyissä olosuhteissa treenaaminen sen takia että sen oppisi. Jos kamppailutyyli on sellainen kun edellisessä viestissäni pohdin, on esim. ulkona treenaaminen vain mielenkiintoista lisää treeniin eikä niinkään ehdottoman tarpeellista.

Tuosta soveltamisen tarpeen älyämisestä, ei siinäkään kait ihan hirveästi voi ruveta analysoimaan alustaa, säätilaa ja niin edelleen, ja sen mukaan miettiä että miten tällä kertaa soveltaisi, mutta tätä tuskin tarkoititkaan.
PaavoH
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1251
Lauteille: Heinäkuu 2005
Etulaji: Baji, bagua
Sivulajit: Xinyi liuhe

Harjoittelu ulkoilmassa

#103

Viesti PaavoH »

Ikkyu kirjoitti:
Killuminati kirjoitti: Niimpä. Siksi musta onkin hyödyllisempää treenata yleispäteviä harjoituksia. Mutta niinkuin sanoin ei se pahaakaan tee kokeilla aina välillä soveltaa sitä yleispätevää juttuaankin eri tilanteisiin, kun ei se soveltaminenkaan ole niin yksinkertaista aina. Ja siis sitä tossa lähinnä hain että kyllä se pitää älytä että "nyt pitää soveltaa" kun tulee tollanen tilanne vastaan eikä vaan kelata että "mä oon niin kova jätkä että ei tollanen pikku juttu mua kaada".
Toki. Halutessaan voi kokeilla miten opittu toimii eri olosuhteissa, ja jos ei toimi niin miettiä missä vika. Itse ainakin voisin hyvinkin kuvitella tekeväni näin, jos ei muuten niin ihan huvin vuoksi. Kokeilu on kuitenkin eri asia kun nimenomaan tietyissä olosuhteissa treenaaminen sen takia että sen oppisi. Jos kamppailutyyli on sellainen kun edellisessä viestissäni pohdin, on esim. ulkona treenaaminen vain mielenkiintoista lisää treeniin eikä niinkään ehdottoman tarpeellista.
Nii, eihän siltä ajatukselta voi lähteä että kaikki olosuhteet on pakko käydä läpi, muuten joutuisi treenaamaan hississä ja ruokalassa ja kauppajonossa jne. :D

Omasta mielestä se ulkona treenaamisen etu on juuri se että se on kivaa joka on aika tärkeä juttu musta. En nyt tiedä tuleeko siitä hirveästi vaarallisemmaksi mutta kauemmin sitä jaksaa treenata ympäristössä jossa tykkää.
Tuosta soveltamisen tarpeen älyämisestä, ei siinäkään kait ihan hirveästi voi ruveta analysoimaan alustaa, säätilaa ja niin edelleen, ja sen mukaan miettiä että miten tällä kertaa soveltaisi, mutta tätä tuskin tarkoititkaan.
Nii en, lähinnä sitä vaan ettei sitä myöskään voi vaan sivuuttaa että "no mitä välii", luulempa että kun vaikka vain havaitsee että "nyt on alla jotain liukasta" niin sitä vaistomaisesti jo osaa vähän varoa ja sitä kautta soveltaa ilman suurempia kelailuja.
Kuvake
Ikkyu
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 819
Lauteille: Huhtikuu 2008
Paikkakunta: Turku
Etulaji: Suiō-ryū iai kenpō
Sivulajit: Kendo
Takalajit: ZNKR iaido

Harjoittelu ulkoilmassa

#104

Viesti Ikkyu »

Killuminati kirjoitti: Omasta mielestä se ulkona treenaamisen etu on juuri se että se on kivaa joka on aika tärkeä juttu musta. En nyt tiedä tuleeko siitä hirveästi vaarallisemmaksi mutta kauemmin sitä jaksaa treenata ympäristössä jossa tykkää.
Noni, tuo taas on minusta aivan loistava syy treenata ulkona :D

EDIT: Kukin tyylillään, toki. Eikös koko ketju lähtenytkin siitä, että kaikki eivät tunne samoin. Lienee kuitenkin makuasia, toisin kun myöhemmin noussut keskustelu ulkona harjoittelun tarpeellisuudesta.
jukka mäkynen
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 17
Lauteille: Elokuu 2008

Harjoittelu ulkoilmassa

#105

Viesti jukka mäkynen »

Jussi Häkkinen!
Kaikella kunnioituksella...oletko koskaan ollut "oikeassa" tilanteessa(siis dojon ulkopuolella)
Kirjoituksesi vaan antaa minulle sen ymmärryksen etten jaksa uskoa,että treenaat karatea
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 47 kurkkijaa