Arvasinkin ettet tietenkään tarkoittanut henkilökohtaisuuksia Kyllähän noita JOLLAIN tavalla pystyy selittämään, mutta ei mun mielestä sillä lailla että siinä olisi mitään järkeä. Harjoittelijat, jotka ymmärtävät asiat hahmottavat niitä hieman eri tavalla jolloin Lassenkin mainitsemaa (ainakin ymmärsin jotenkin näin?) "puhutaan samasta asiasta mutta ymmärretään kummatkin toinen väärin" tapahtuu paljon.akikorhonen kirjoitti:Nyt mennään jo hieman fenomenologian puolelle Tietysti kaikki koetut kokemukset ovat todellisia-ainakin sisäisinä kokemuksina. Husserlin mukaan esim. yksisarviset ovat todellisia. Mutta et varmaan tarkoita tätä?Lasse Candé kirjoitti:Vai että luultavasti ei ole Killuminatin kokemusta olemassakaan? Ei kai ole pakko uskoa, vaikka sanotaan.akikorhonen kirjoitti:Jos kokemusta ei voi mitenkään käsitteelistää tai puhua niin luultavasti sitä ei ole olemassa. Tai sitten on kysymys mielen luomasta ajatusrakennelmasta, joka tarkemmin tutkittaessa katoaa. Tälläisissä tapauksissa viittaisin edelleen siihen, että idea sinänsä on todellinen, kuultu tai luettu, mutta sitä ei ole käytännössä oivallettu, jolloin se vaikuttaa jotekin ajatuksia pakenevalta.Killuminati kirjoitti:Ei mun mielestä, ainakin itse olen sitä mieltä, että olen ainakin jotain periaatteita sisäistänyt tai osia niistä, mutta en pysty selittämään niitä alkuunkaan. Sitä paitsi moni kokeneempi on puhunut samaa joten pidän omaa kantaani varsin luotettavana.
Tyytyminen tälläiseen ajatusrakennelmaan mielestäni hidastaa merkittävästi oikeaa oppimista, siinä mielessä yksinkertaiset ohjeet ovat parempia, koska mielikuvitus pysyy paremmin poissa harjoittelusta.Olen pahoillani jos suorasukaisuuteni vaikuttaa loukkaavalta. Muutenkin keskustelu saa hieman ikäviä henkilökohtaisia sävyjä. Mutta yritetään vielä En kai ole sanonut etten ymmärtäisi Killuminatin ajatuksia - aha, se olikin sinun tulkintasi... Käsitykseni ovat muodostuneet oman harjoitteluni kautta ja nyt yritän peilata niitä muiden sisäisten lajien harrastajien kanssa, ja huomaammekin, että meillä on perustavanlaatuisesti eri käsitys joistain asioista. Näistä asioista on vaikea keskustella arvottamatta niitä mitenkään, koska asiat sinänsäkin sisältävät erilaisia arvotuksia. Eli oikeastaan sinä teet sen arvottamisen, minä analyysin, toki omasta perspektiivistäni.Lasse Candé kirjoitti: Kuinka voit muodostaa melko jyrkkiä mielipiteitä paremmuudesta ja oppimistehosta kun käytännössä samalla toteat ettet edes ymmärrä mistä Killuminati puhuu???
Edelleen, en epäile, etteikö esim. Killuminati, KFM, sinä ja muut käytännössä kokisi keskusteltuja asioita omassa tekemisessään. Vaan sitä, ettei niitä pystytä kuvaamaan tai selittämään mitenkään. Oikeasti se on minusta outoa. Jo vuosia aikaisemmin olen yrittänyt siihen keskusteluissa tarttua, en tosin näin suoraan, ja vielä huonommalla menestyksellä.
Yleisempi skenaario on kuitenkin se että sivustakatsojat tulevat huutelemaan, miten p erseestä toi sun laji on kun siinä on tollasia kummallisuuksia, ja sitten kun sanotaan että oikeestaan nää on varsin simppeleitä juttuja niin vasta argumentit on luokkaa "meillä ainakin lyödään täysii" ja sitten koko keskustelu kaatuu tähän ja maailmat muuttuvat kun tulee taas pilkun viilaamisesta Hurja Taistelu. Tämän takia on myös turhauttavaa koittaa purkaa näitä.
Voinhan esimerkiksi sanoa, että seisoessani oikealla tavalla "tuntuu kun olisi yhtä maan kanssa" ja lyödessä "tiputetaan pommi alavatsaan, jonka paineaalto leviää kehosta joka puolelle", mutta miltä tuo nyt kuulostaisi kun huuhaalta. Voisin myös yrittää kertoa, mitä tieteellisessä mielessä tapahtuu, mutta siihen tarvittaisiin niin paljon tarkkoja yksityiskohtiin menemisiä, että ei mun pää ensinnäkään varmasti ymmärrä niitä koulutuksen ja ihan vaan sen vuoksi, ettei ihminen oikeasti ole niin tietoinen itsestään loppupeleissä. Seisoskelussa nyt on se, että painopiste ja oikeanlainen lihasten aktivaatio pelaavat nappiin. Lyönnissä tuntuu sitten olevan potenssiin tuhat noita juttuja enkä edes osaa vielä lyödä oikein bajin kannalta .
Keho kuitenkin tajuaa kaiken tuon sanomatta ääneenkin, se osaa käsitellä asiaa kokonaisuutena ja niin, että se toimii, vaikka ei tietoisesti tajuaisi kaikkia yksityiskohtia tästä fysiologisesta ilmiöstä, ja sen voi myös demota toiselle joten kuten, jos on mahdollisuus saattaa toinen tuntemaan se omassa kehossaan.