Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kamppailulajiopettajan taustat

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 43
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Jim Shortt

#286

Viesti bodyguard »

L.K. kirjoitti: Eiköhän jokaiselle virheitä satu, taidoista riippumatta?
Meinaatko? Mielestäni vaan tietynlaiset virheet on sellaisia joita ei satu jos on harjoitellut oikein. Esim. en usko että ampuisin vahingossa vetäessäni asetta kotelosta kun en koskaan työnnä sitä sormea liipasimelle.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
tulimies
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 17
Lauteille: Joulukuu 2008

Jim Shortt

#287

Viesti tulimies »

bodyguard kirjoitti:
L.K. kirjoitti: Eiköhän jokaiselle virheitä satu, taidoista riippumatta?
Meinaatko? Mielestäni vaan tietynlaiset virheet on sellaisia joita ei satu jos on harjoitellut oikein. Esim. en usko että ampuisin vahingossa vetäessäni asetta kotelosta kun en koskaan työnnä sitä sormea liipasimelle.
Näitä on kuultu ennenkin; "...kun pää tietää mitä käsi tekee niin mitään ei voi sattua..."
Tämänkin kuolemattoman lauseen lausujan luoteja kaivettiin pariin otteeseen aivan väärästä paikasta..
Totta on kyllä se että oikeanlaisen harjoittelun pitäisi tällaiset tapaukset minimoida.
Afrikasta roudattu luku-, kirjoitus- ja ammattitaidoton vuohipaimen on yhtä suuri rikkaus Suomelle kuin suomalaisten rahojen kaataminen Välimereen on vastuun kantamista...

Octavius1
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 43
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Jim Shortt

#288

Viesti bodyguard »

tulimies kirjoitti:
bodyguard kirjoitti:
L.K. kirjoitti: Eiköhän jokaiselle virheitä satu, taidoista riippumatta?
Meinaatko? Mielestäni vaan tietynlaiset virheet on sellaisia joita ei satu jos on harjoitellut oikein. Esim. en usko että ampuisin vahingossa vetäessäni asetta kotelosta kun en koskaan työnnä sitä sormea liipasimelle.
Näitä on kuultu ennenkin; "...kun pää tietää mitä käsi tekee niin mitään ei voi sattua..."
Tämänkin kuolemattoman lauseen lausujan luoteja kaivettiin pariin otteeseen aivan väärästä paikasta..
Totta on kyllä se että oikeanlaisen harjoittelun pitäisi tällaiset tapaukset minimoida.
Nyt ymmärrät väärin. Pidän varsin mahdollisena kaikenlaisia virheitä ja itse olen ihan alottelija ampumishommissa. Mutta tuollaista vahinkoa ei oikein voi sattua. Jos ei aja autolla niin ei voi vahongossa ajaa ylinopeutta.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Jim Shortt

#289

Viesti Kari Aittomäki »

Mä treenasin aikanaan pistoolia joka päivä, toin yheltä reissulta oikeen sitä varten kiinalaisia ysimillipateja sellasen hyvän ruumisarkullisen verran matkamuistona.
Ku halvalla sai.
Klokki oli siitä kiva että kesti pateja mitä hyvänsä, nää kavereitten Sigit tuppas vähä yskiin sellasia karkeampia latinkeja.

Kehityin mielestäni aika hyväksi aseenkäsittelijäksi, treenaaminen kun tuppaa kehittään.
Ainakaan uu-äs-mariinien jätkät ei ollu mitenkään mainittavasti parempia, eikä itänaapurin omonit.
Molempien kans pääsin pössöillä treenaan.
Ja silti on multakin päässyt kuti karkuun muutamankin kerran, larunkämpän seinään jätin sen reiän olemaan, oli minusta aika mukavannäkönen.

Olen kertonutkin siitäkerrasta kun meinasin ammua itteeni kikkelinjuureen, rupesin vetään kahvaa autossa esiin ja tajusin vasta sitte ku löysät oli jo takana että sormi on kaarensisällä, piippu osottaa mua munasille ja kuti on piipussa... Eikä edes treenipati vaan hydro.
Gulp.

Eno-Toivo kerto jostain sällistä joka oli sotahommissa onnistunu ampuun itteään polveen suojaan hypätessään. Oli saanu senverran hyvin ittensä telottua että pääsi jalastansa kokonaan.
Eli sattuu niitä.
S_L
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 659
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Tampere

Jim Shortt

#290

Viesti S_L »

DeusVult kirjoitti: Kyseessä on lähinnä törkeä petos, jonka uhreja on lukuisia, ihan viranomaistahoja myöden. Asian kuittaaminen hekottelulla tyyliin "no onhan näitä sen juttuja aina näissä piireissä vähän naureskeltu...", on mielestäni merkki hieman erikoisesta arvopriorisoinnista.
Tuossa voi olla takana vähän muutakin kuin arvopriorisointia. Olen ollut huomaavinani, että joidenkin mielestä heidän imagoonsa ei yksinkertaisesti sovi mikään hijatuksi tuleminen. Varsinkaan tällaisessä asiassa. Ja ihmismielen kykeneväisyys itsepetokseen on tunnetusti valtava. Tästä esimerkkinä vaikka tämä surullisenkuuluisa tapaus:
Tämän päivän Aamulehti kirjoitti: Wincapitalaiset olivat ihmeissään. Ajatus siitä, että Kailajärvi on huijari, oli täysin mahdoton. Sen sijaan WinCapitan sisäpiiri alkoi syyttää pankkeja ja vakuutuslaitoksia Wincapitan toiminnan pysäyttämisestä.

Sisäpiiriläiset olivat niin varmoja Kailajärven syyttömyydestä, että he olivat jopa valmiita kustantamaan tälle huippuluokan lakimiehen.

Sisäpiiriläiset syyttivät mediaa ja keskusrikospoliisia epäoikeudenmukaisesta toiminnasta Kailajärveä kohtaan. Kailajärvestä oli tullut heidän silmissään yhteiskunnan häikäilemättömän vallankäytön uhri.
Suistamo kirjoitti:
tonik kirjoitti: Miksköhän lähtenyt heittää noita sas juttuja, niistä kun kuitenkin jää kiinni.
Ois varmaan samat fyrkat tienannu vähemmällä jutun heitolla
Hän on näitä hommia tehnyt jo kauan ennen kuin internetistä on kuultukaan. Ei varmasti tuolloin monikaan osannut ajatella tiedon saatavuutta ja leviämistä nykypäivänä.
Minä muistelen Shorttia hehkutetun aikanaan nimen omaan SUper-SAS-sotilaana tai vastaavana., joten tuskin olisi saanut samanlaista vastaanottoa, jos CV olisikin ollut vaatimattomampi.

Huijaamiseen helposti turvautuvan mielenlaatu tuntuu olevan lisäksi siitä outo, että kiinnijääminen ei tunnu heille juolahtavan edes mieleen. Esimerkkejähän tästä on varmasti paljon, esim vasta taannoin eräs puolijulkkis väitti jenkkiläläisessä tositv-ohjelmassa olevansa mustavöinen BJJ:ssä. Ja huhu kertoo (Huom huhu), että hänen kaverinsa/opettajansa, joka on ihan oikeasti ruskeavöinen Hickson Gracien tallissa, olisi saanut kenkää Hicksonilta, koska oli saapastellu salille itse myönnetty musta vyö lanteillaan...
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Jim Shortt

#291

Viesti Kari Aittomäki »

Tota, minen koe tulleeni huijatuksi.
Mä olen vetänyt Jimbon opeilla sellasia 4-kaheksan tonnin (mk) päiväliksoja joten mun puolesta mies saa väittää olevansa vaikka Maunu Ladonlukon jälkeläinen.
Tään asumani töllin katton lunastetuksi Jimin opeilla.

Hassu maailma tämä.
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Jim Shortt

#292

Viesti L.K. »

bodyguard kirjoitti:
L.K. kirjoitti: Eiköhän jokaiselle virheitä satu, taidoista riippumatta?
Meinaatko? Mielestäni vaan tietynlaiset virheet on sellaisia joita ei satu jos on harjoitellut oikein. Esim. en usko että ampuisin vahingossa vetäessäni asetta kotelosta kun en koskaan työnnä sitä sormea liipasimelle.
Osittain kyllä. Totta kai oikea harjoittelu ja toimintamallit edesauttavat virheiden minimoinnissa kuten joku muukin ehti jo todeta.

Silti, kaikenlaisia virheitä sattuu todella kokeneillekin kavereille.Ihan asioissa laidasta laitaan.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jim Shortt

#293

Viesti Mjölnir »

Itsekin olen saanut enemmän Jamesin kursseista kuin olen niille menettänyt. Eli EVVK
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
steelduck
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 923
Lauteille: Helmikuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Jim Shortt

#294

Viesti steelduck »

Ei kai tässä olla kuitenkaan herran opetuksia ihmeemmin kritisöity, vaan tuota "markkinointia".
Esa Tyynismaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1730
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Ylihärmä

Jim Shortt

#295

Viesti Esa Tyynismaa »

Liian moni kun pitää "markkinointia" "tuotetta" tärkeämpänä.
Kuvake
sanppa75
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 1913
Lauteille: Elokuu 2005
Paikkakunta: Kuopio

Jim Shortt

#296

Viesti sanppa75 »

Esa Tyynismaa kirjoitti: Oikea sotilas tekee mitä käsketään,eikä pohdi mitään moraalisia kysymyksiä.
:lol:

Toi oli hyvä.


Esa Tyynismaa kirjoitti: Moraalin pohtiminen on päättäjien hommaa.

Mutta tää vielä parempi... :smt003
Sami Hyvärinen

"Saru mo ki kara oshiru"
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jim Shortt

#297

Viesti Mjölnir »

sanppa75 kirjoitti:
Esa Tyynismaa kirjoitti: Oikea sotilas tekee mitä käsketään,eikä pohdi mitään moraalisia kysymyksiä.
:lol:

Toi oli hyvä.


Esa Tyynismaa kirjoitti: Moraalin pohtiminen on päättäjien hommaa.

Mutta tää vielä parempi... :smt003
Ensimmäisestä erimieltä.

Sotilas pohtii moraaliset kysymykset valmiiksi, ja sen jälkeen harkitsee, onko kykenevä siihen työhön, johon häntä tarvitaan. Maailmalla on paljon sellaisia juttuja, joihin omat moraalikäsitykseni eivät taivu. Lisäksi nykypäivänä sellaiset, kuin voimankäytön säädökset ohjaavat pitkälle niitäkin, joilla ei välttämättä ole omaa moraalia, eli näin ollen tuo jälkimmäinen pitää osin paikkansa, eli ylempi taso tekee päätökset siitä, mikä on hyväksyttävää. On tietysti henkilöitä, jotka eivät edellenkään koe tuota toimintaa mahdolliseksi, ja he etsivät paikkansa jostain muualta.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Esa Tyynismaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1730
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Ylihärmä

Jim Shortt

#298

Viesti Esa Tyynismaa »

Juurikin siinä on pointtini.
Jos tuohon ei kykene,ei pidä ammattiin ryhtyä.Kentällä toimitaan käskyjen mukaan,eikä haaskata aikaa moraalipohdintoihin.Yksikkö on tehoton,mikäli se edes osittainkin pysähtyy miettimään moralisia/eettisiä kysymyksiä toiminnan aikana.
Ja se ajanhaaskaus saattaa tapattaa omia.
S_L
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 659
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Tampere

Jim Shortt

#299

Viesti S_L »

Kari Aittomäki kirjoitti: Tota, minen koe tulleeni huijatuksi.
Juu. Just silleen mä vähän funtsasinkin.
steelduck kirjoitti: Ei kai tässä olla kuitenkaan herran opetuksia ihmeemmin kritisöity, vaan tuota "markkinointia".
No olen kuullut vähän kriittisempiäkin kannanottoja Shorttin opetuksiin, mutta paha sanoa kun en ole ollut paikan päällä toteamassa. Pääosin kuitenkin hänen opetuksiaan on tietääkseni pidetty ihan ok tasoisena. Mikä tavallaan on sinänsä pienoinen ihme, ottaen huomioon, että kaveri on ymmärtääkseni tekaissut koko CV:nsä omasta päästään.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Jim Shortt

#300

Viesti Kari Aittomäki »

Mäkin olen kuullut "kriiittisiä" mielenilmaisuja Shorttin opetuksista.
Yksikin oli 50kg blondi kungfukinkku joka oli tosissaan sitä mieltä jotta pärjää Skipille mano a mano.
Haasto, ja vielä tosissaan oli!

Ihan miten vaan, jokaisella on prioriteettinsä.
Ehkä se portofolio on sitte se olemisen ydin.
Mulle on riittäny sellanen karkeampi kattelutapa, toimii/ei toimi.
Jimbon jutut on toiminu.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 61 kurkkijaa