Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kamppailulajiopettajan taustat

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Mika Luostarinen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 1131
Lauteille: Maaliskuu 2009

Jim Shortt

#241

Viesti Mika Luostarinen »

Kari Aittomäki kirjoitti: Luostarisen Mika, en nyt ihan hahmota mitä kysyt?
Mä kävin IBA-jutut 1988 ja niin kova säkä kävi että pääsin testaan oppeja justkaatuneessa neuvostoliitossa. Ihan hyvin pelittivät.
IBA on käsittääkseni aina ollut koulutusorganisaziooni, duunien hakeminen on niinku eri juttu.

Jimin tietotaidosta..
Mä olin 1988 27-vuotias ja jo verrattainkin kokenut mukilointipoika.
Hänen oppinsa eivät tuottaneet sulatteluongelmia juurikaan, puhuimme aikalailla samaa kieltä.


Nyt näyttäisi hiukan siltä että Shorttin toimintakentistä ei ole ihan täyttä käsitystä kenelläkään.
Sanotaan taas että mulle nää paronijutut on ollu lievä pettymys, paino sanalla lievä.
Vähä sama niinku että saman futisjoukkueen luottopakki tykkää pitää stringsejä sortsien alla.
SAS-juttuja epäiltiin jo tuolloin. Tärkeintä oli oppi ja kontaktit.

Muodostan mielipiteeni sitten kun tuo räkätys ottaa laantuaksensa.
Koska mä olen nähnyt kyseisen ukon tilanteissa.
Ne jotka pystyy samaan, räävätkööt.
Ja se on tytöt tiheä seula.
Lähinnä halusin tietää minkälaista oppia on jaossa, onko kaikilla samaa kamaa vai ovatko opettajat erikoistuneita. Oliko Shorttilla jokin erikoisalue mitä et muilta ole samalla lailla oppinut? Kysymys tiedon hyvyydestä oli jo vähän yleisempi, tuleeko esim. harjoituksissa vai vasta tilanteissa ahaa-elämyksiä siitä miten hyvää oppia on saanut?
Jopo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2241
Lauteille: Lokakuu 2005
Paikkakunta: Pori

Jim Shortt

#242

Viesti Jopo »

Kari Aittomäki kirjoitti: Luostarisen Mika, en nyt ihan hahmota mitä kysyt?
Muodostan mielipiteeni sitten kun tuo räkätys ottaa laantuaksensa.
Koska mä olen nähnyt kyseisen ukon tilanteissa.
Ne jotka pystyy samaan, räävätkööt.
Ja se on tytöt tiheä seula.
On viimeisen päälle miehekästä valehdella oma tausta, melkein yhtä miehekästä on puolustella taustan valehtelua tytöttelemällä niitä jotka nämä valheet ilkeävät kyseenalaistaa. Puhumattakaan tienaustarkoituksessa tehdyn valehtelun pitämistä ei-toivottavana tai suorastaan paheksuttavana.
” Liiasta nestetankkauksesta seuraa ainoastaan se, että paska lentää keihästä kauemmaksi.”
Rädyn ohje kaikille urheilijoille
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Jim Shortt

#243

Viesti L.K. »

En itse ota kantaa muuhun kuin siihen, että mitä itse olen nähnyt yhden herran opetus-DVD:n ja kuullut kaverilta, joka on IBA-hommissa mukana niin lajimielessä minusta vaikuttaa ihan ok kaverilta.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Kuhmu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 2558
Lauteille: Toukokuu 2005

Jim Shortt

#244

Viesti Kuhmu »

Voihan joku tykätä vaikka Joseph Fritzlistä kun se on niin kova jätkä paneen, ei vaan kannata ihmetellä jos muut ei jaa samoja näkemyksiä.
No, purkaushan se on tietysti tuokin. Liekö ontuvien vertausten kirjasta?
”You must enjoy this”.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 43
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Jim Shortt

#245

Viesti bodyguard »

Kuhmu kirjoitti:
Voihan joku tykätä vaikka Joseph Fritzlistä kun se on niin kova jätkä paneen, ei vaan kannata ihmetellä jos muut ei jaa samoja näkemyksiä.
No, purkaushan se on tietysti tuokin. Liekö ontuvien vertausten kirjasta?
Nähdäkseni samaa luokkaa kun sen luottopakin stringit.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Mika Luostarinen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 1131
Lauteille: Maaliskuu 2009

Jim Shortt

#246

Viesti Mika Luostarinen »

Johan tuo on tullut selväksi, mitä pahaa Shorttin kerrotaan tehneen. Muut tekemiset ovat kiinnostavampia, mitä ansioita hänellä on kun kerran kehutaankin.

En tiedä mitä kaikkea voisi turva-alalta oppia, siksi esitin kysymyksiä.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 16107
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Jim Shortt

#247

Viesti Kari Aittomäki »

Ahh, juu.
Shortti on ennenkaikkea mestaruussarjan tappelija.
Monen sotilaan kohdalla se kovuus perustuu asenteeseen, häikäilemättömyyteen ja kovaan kuntoon. Sekä luonnollisesti taustatukeen eli moottoroituihin huoltojoukkoihin.
Tarkottaa siis luotiaseita.

Tappelijoina ne jätkät on usein jopa yllättävän vaisuja.
Jos kekä on nähnyt brittisolttuja vapaalla.. no, ihan sattumalta McNab ei nimenny yhtä SAS-kessuaan Muggeriksi.
Ne on aika räyhäkkeitä.
Ja silti Geoff Thompson kuvaa kirjassansa WmB kuinka antaa nyrkkirautaa 5-kuudelle paratrooperille. Jotka on oikeesti kovia solttuja.

Shortt on todella ja oikeasti erittäin pätevä kamppailuveikko.
Nimenomaan katujuttuihin. Se bash&dash-taktiikka oli vaan erittäin päheää.
Tosin mulla ei ole varsinaista kontaktia nykymeininkiin, realitybased-juttuihin. En ole nähnyt näitä kehuttuja Wolfeja ja muita joten en voi tehdä vertailuja.

Jos nyt pitäs verrata, niin Jimin kanssa samalla tasolla on ollut ainoastaan tää Omon-majuri jonka nimeäkään en enään muista.
Se oli sellanen samanlainen ilonen turpaanrunttaaja ja tappelun ilosanoman lähettiläs.

BG ja Jopo, ottakaa nyt rennosti.
Koko juttu on oikeestaan aika huvittava, hyvä kusetus.
Jopo, sorinyt jos "tyttö" loukkasi. Se on mun kielenkäytössä sellanen kevennyspyrkimys. Luulisin että tulee noilta mun reissuilta..
Oli aika yleistä etenkin noissa lontoota puhuvissa suorituskykysten osastossa käyttää tytöttelyä.
- Oi! Listen up, ladies.
Tulee luonnollisesti siitä että sana on kovin lähellä lads-sanaa.

Enkä minä Jim Shorttin valehteluja puolustele.
En vaan tykkää vihamielisyydestä, minusta se on joutavaa.
Mulla on ihan oikeita vihamiehiä, mun ei tartte hakea kohteita sille asialle.
Se negaatiohakuisuus nimittäin kaventaa katsetta:
Mun eka varsinainen seuraopettaja väitti olevansa taekwondon dani, tiikerintappajan oppilas. Jäi kiinni siitä perättömydestä ja sai kenkää seurasta. Ja ikuiset vihat kusettamiltaan.
Jotka ei ensinkään tajunneet, että saivat kys veikkoa kiittää paitsi monipuolisesta potkuosaamisestaan jota äimisteltiin ihan stadia myöten, myös ruumiinhallinnastaan. Me opittiin joka ukko voimisteleen huomattavan hyvin.

Mua ei ole ikinä puristanu se, että kyseinen veikkonen valehteli vyöarvonsa ja rahasti asialla.
Sen opettamat jutut pelitti.
Ja hän on osoittautunut kyvyiltään isommaksi kuin yksikään räävääjänsä.
Kari Holström on nimi ja pelikenttänä turvallisuus.
Pelimies.
Sardaukar
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 86
Viestit: 223
Lauteille: Syyskuu 2008

Jim Shortt

#248

Viesti Sardaukar »

Jimbo olisi selvinnyt koko jutusta vain sanomalla, että "sori, puhuin tårta på tårta ja olen asiasta pahoillani, en valehtele enää". Tietysti patologiselle valehtelijalle asian toteutaminen voi olla vaikeata.

"Saamieni tietojen mukaan" Jimbon katutappelutaitoja lamauttaa miehen taipumus olla kännissä, 1-2 mustaa silmää kurssin vetäjällä seuraavana aamuna ei välttämättä ole luottamusta herättävää...

Jopa meikäläinen todennäköiseti pystyisi oikein hyvänä päivänä pieksämään osan 22 SAS-porukasta, jos ne on paljain käsin, siis 1-on-1. Kun porukan koulutus tähtää aivan toiseen toimintaan kuin katutappeluun. Toivottavasti Karin tiedot ko. yksiköstä eivät perustu Jimbon kertomuksiin, tyyliin "derring-do"...

Turpaan todennäköisesti tulisi esim. brittien SRR-yksikön porukalta aika hyvällä prosentilla, samoin muutamien Israelin poliisi -ja militaariyksiköiden porukalta. Niissä, joissa panostetaan aseiden kantamiseen piilossa ja turpaanvetoon siviilivaatteissa.

Jokainen tyylillään, Jimbo varmasti on hyvä katutappelija jo ihan harrastustensa pohjalta. Mutta eikös mies ole pokeksi hieman Shortt-ARRSE? :D
tulimies
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 17
Lauteille: Joulukuu 2008

Jim Shortt

#249

Viesti tulimies »

Sardaukar kirjoitti: Turpaan todennäköisesti tulisi esim. brittien SRR-yksikön porukalta aika hyvällä prosentilla, samoin muutamien Israelin poliisi -ja militaariyksiköiden porukalta. Niissä, joissa panostetaan aseiden kantamiseen piilossa ja turpaanvetoon siviilivaatteissa.
..Ja varmaan vaatimattomuutesi lisäksi myös erittäin hyvän näköinen... ;)
Afrikasta roudattu luku-, kirjoitus- ja ammattitaidoton vuohipaimen on yhtä suuri rikkaus Suomelle kuin suomalaisten rahojen kaataminen Välimereen on vastuun kantamista...

Octavius1
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 16107
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Jim Shortt

#250

Viesti Kari Aittomäki »

Een muista Shorttin maininneen tehneensä portsarinhommia, ainakaan mainittavasti. Hänen kokonsa on kyllä ihan riittävä.
Eikä se myöskään kertoillut SAS-juttuja, wheniwasit koski työasioita.
En muista sen edes maininneen SASseja.
Tää arse-Jim on hemmo jota en tunne, ne painotukset on krikettipuolella.

Juu, mies dokaa hartaasti joka vaikuttaa toki.
Tarkoitukseni ei ollut luonnollisestikaan väittää että pro-soltut ois noin ylöjään pahoja katujätkiäki, ikäänkuin kaupan päälle.
Kokemani perusteella kuitenkin ihan suntautunutta sakkia, ikäänkuin asenteen kautta.
Kovia huutaan myös.

Minä en menis esittään olettamuksia omista pärjäämisistäni.
Senverran olen pannu merkille että pystyn räpiköimään vastaan kyllä.
Mitä mustaan silmään yms tulee, en kokenut että uskottavuuteni eräällä Bart Vale-leirillä kärsi vaikka mulla oli tuore vasaran koppasujälki otassa (valu treenissä) ja hammas poikki edellisillan mähinöistä.
Joista tapahtumista lähin taas kerran istuun syytettyjen penkille.
Voitin tottakai.

Lisäksi olen aika komee ja sitäpaitti pelannu poliisin kans pitroo.
Sardaukar
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 86
Viestit: 223
Lauteille: Syyskuu 2008

Jim Shortt

#251

Viesti Sardaukar »

tulimies kirjoitti:
Sardaukar kirjoitti: Turpaan todennäköisesti tulisi esim. brittien SRR-yksikön porukalta aika hyvällä prosentilla, samoin muutamien Israelin poliisi -ja militaariyksiköiden porukalta. Niissä, joissa panostetaan aseiden kantamiseen piilossa ja turpaanvetoon siviilivaatteissa.
..Ja varmaan vaatimattomuutesi lisäksi myös erittäin hyvän näköinen... ;)
Vaatimattomuus johtuu tietyistä realiteeteista ja tapaamisista ihan oikeiden SAS-rykmentin miesten kanssa.

Erikoisjoukoissa panostetaan kestävyyteen (etenkin SAS valintakoe), mikä ison lihasmassan omaavalle kaverille on todella paljon kovempaa kuin kestävyyteen liittyvän harjoittelun kavereille. Aika suuri osa erikoisjoukojen porukasta muistuttaa enemmän 800m juoksijaa kuin 100m juoksijaa, noin verratakseni. Poikkeuksia on toki paljon, mutta tietääkseni enemmistö ei ole erityisen isoja kavereita tai muuten "hartioiltaan leveitä".

Tämä ei välttämättä pidä paikkansa esim. eri maiden taistelusukeltajissa, valintakokeen erilaisuuden ja harjoittelun erilaisuuden vuoksi.
Sardaukar
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 86
Viestit: 223
Lauteille: Syyskuu 2008

Jim Shortt

#252

Viesti Sardaukar »

Kari Aittomäki kirjoitti: Een muista Shorttin maininneen tehneensä portsarinhommia, ainakaan mainittavasti. Hänen kokonsa on kyllä ihan riittävä.
Eikä se myöskään kertoillut SAS-juttuja, wheniwasit koski työasioita.
En muista sen edes maininneen SASseja.
Tää arse-Jim on hemmo jota en tunne, ne painotukset on krikettipuolella.

Juu, mies dokaa hartaasti joka vaikuttaa toki.
Tarkoitukseni ei ollut luonnollisestikaan väittää että pro-soltut ois noin ylöjään pahoja katujätkiäki, ikäänkuin kaupan päälle.
Kokemani perusteella kuitenkin ihan suntautunutta sakkia, ikäänkuin asenteen kautta.
Kovia huutaan myös.

Minä en menis esittään olettamuksia omista pärjäämisistäni.
Senverran olen pannu merkille että pystyn räpiköimään vastaan kyllä.
Mitä mustaan silmään yms tulee, en kokenut että uskottavuuteni eräällä Bart Vale-leirillä kärsi vaikka mulla oli tuore vasaran koppasujälki otassa (valu treenissä) ja hammas poikki edellisillan mähinöistä.
Joista tapahtumista lähin taas kerran istuun syytettyjen penkille.
Voitin tottakai.

Lisäksi olen aika komee ja sitäpaitti pelannu poliisin kans pitroo.
Musta silmä on OK, jos ei tule paikalle myöhässä ja haise viinalta...

Itte oon paitti komee, mutta vielä karismaattinen! :p Tosin meikää ei ole (vielä) lyöty vasaralla...paistinpannulla kyllä. Onneks ei ollu kuuma, mutta sattu aivan hatusti. Olis edes ollu nainen joka löi.

Kun brittisoltulle opetetaan agressivisuutta oikeen ämpärillä kasarmilla..ja sitten päästetään irti yöelämään...alkaa sattuun ja tapahtuun.
A.L
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 88
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Tampere

Jim Shortt

#253

Viesti A.L »

Shortin solvaaminen alkaa rönsyillä jo aika lailla.
IBA:n koulutukset ovat käsittääkseni aina olleet hyviä ja ammattimaisesti hoidettuja.
Kouluttajan ryypiskelyt ja yksityselämä muutenkin on yksityiselämää, ei pitäisi vaikuttaa tähän asiaan mitenkään.

Sardaukar tunnut tietävän niin paljon Jimistä, niin voisitko lyhyesti listata ne asiat ja väitteet, jotka ovat todistettavasti tårta på tårta.

Sitten voidaan listata meriittejä jotka ovat todistettavasti totta.

Vertaillaan sen jälkeen mille puolelle Jimin pätevyys kallistuu.
Onnistuuko tälläinen.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 43
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Jim Shortt

#254

Viesti bodyguard »

A.L kirjoitti: Sardaukar tunnut tietävän niin paljon Jimistä, niin voisitko lyhyesti listata ne asiat ja väitteet, jotka ovat todistettavasti tårta på tårta.
Herra on hyvä ja lukee tuolta:

http://www.arrse.co.uk/wiki/The_Baron_of_Castleshort" onclick="window.open(this.href);return false;

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuusikko
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 834
Lauteille: Lokakuu 2007

Jim Shortt

#255

Viesti Kuusikko »

bodyguard kirjoitti:
A.L kirjoitti: Sardaukar tunnut tietävän niin paljon Jimistä, niin voisitko lyhyesti listata ne asiat ja väitteet, jotka ovat todistettavasti tårta på tårta.
Herra on hyvä ja lukee tuolta:

http://www.arrse.co.uk/wiki/The_Baron_of_Castleshort" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja sitten tuli, hiljaisuus? :lol:
Feo, Fuerte y Formal
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Elbe55 ja 87 kurkkijaa