Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kamppailulajiopettajan taustat

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 19110
Lauteille: Helmikuu 2005

Kamppailulajiopettajan taustat

#481

Viesti Jussi Häkkinen »

Stick kirjoitti: onkos noilla taustoilla nyt niin hirveesti väliä,jos kaveri on pätevä
Kuten huomaat, osalle on ja osalle ei.

Voin suoraan sanoa, etten treenaisi mitään lajia, jonka tausta on epäselvä tai jonka linja ei johtaisi suoraan emämaahan. En myöskään sellaisen opettajan alaisuudessa, jolla on liian pitkä "ketju" lajin päämajaan.

Henkilö saa olla kamppailutaidoiltaan vaikka puolijumala (tai vaikka jumala). Jos tausta ei ole kunnossa, haen oppini muualta.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 19110
Lauteille: Helmikuu 2005

Kamppailulajiopettajan taustat

#482

Viesti Jussi Häkkinen »

Kari Aittomäki kirjoitti: Pikku kyssäri.
Uskotteko te verenperintöön?
En niin hetkeäkään.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
TRU
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 293
Lauteille: Lokakuu 2008

Kamppailulajiopettajan taustat

#483

Viesti TRU »

...Briteissä asiaa pitää esillä se, että toisin kuin tällä foorumilla monet, sielläpäin moinen asia otetaan vakavasti...
Voi hyvä isä sentään. Oletko lukenut yhtään meidän muiden kirjoittamia viestejä? Miten vakavasti tämä pitäisi ottaa? Pitäisikö alkaa pakkomielteisesti jankkaamaan viestistä toiseen yhtä ja samaa asiaa? Tämäkö olisi ainoa "hyväksytty" suhtautumistapa Jimin p**kapuheisiin?
...Ehkäpä tämä selventää hieman, miksi tietyissä piirissä kyseisenlaisia ihmisiä, joihin Jimbo myös kuuluu, inhotaan niin syvästi...
Varmasti näin on. Sinä ja me emme kuitenkaan kuulu noihin piireihin eli mistä tämä jankkaaminen saa polttoaineensa? Siitä että Jimi hölmöydessään uhkasi sinua oikeusjutulla? Melkoiselle nettiristiretkelle olet moisen asian (ja henkilön) vuoksi lähtenyt. Arvaappa montako uhkausta virkamiehet, vartijat, portsarit jne. saavat pelkästään yhden työvuoron aikana? Eli minusta tämä on suhteetonta, vaikka itse asiassa olet tietysti oikeassa ja Jimi on valehdellut, eli väärässä.

Ihmettelen :o

TRU
Sardaukar
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 86
Viestit: 223
Lauteille: Syyskuu 2008

Kamppailulajiopettajan taustat

#484

Viesti Sardaukar »

Tuskinpa kyseessä on nyt sentään ristiretki, en tietääkseni kuulu edes kirkkoon... :smt003

Nettikirjoittelu miehestä tuskin on suhteetonta, jokaisella on sen verran aikaa, että pystyy oman mielipiteensä forumeilla ilmaisemaan silloin tällöin. ;)

Minusta tapaus on varsin mielenkiintoinen, röyhkeydessään varsin erikoinen tapaus ja kyseessä on Suomessa varsin tunnettu henkilö. Enkä yleisesti pidä siitä, että roistoilla menee hyvin. Jos sinä et ota asiaa vakavasti, jotkut muut saattavat...ei näitä tarvitse lukea, jos ei halua.

Meikäläisen kirjoittelut ja muut toimenpiteet nyt ovat pieni pisara siinä myrskyssä, minkä Jimbo itse on onnistunut synnyttämään. Annan mielelläni hieman sivustatukea ARRSEn porukalle, he eivät aio asiasta vaieta ja ovat tehneet sen Jimbolle hyvin selväksi. Ainakin itse tuntemani ja tapaamani ARRSEn asianosaiset ovat hieman eri kaliberia kuin Jimbo, positiivisessa mielessä. Se myöson vähän kuin kunnia-asia antaa toisille ex-ammattisotilaille hieman taustatukea ongelmatilanteissa. Lisäksi en myöskään satu pitämään miehestä, sen sijaan tulen hyvin toimeen monien ex-brittisolttujen kanssa ihan netin ulkopuolisessa elämässäkin.

Joten miksi en silloin tälläin asiasta kirjoittelisi? :p
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 43
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Kamppailulajiopettajan taustat

#485

Viesti bodyguard »

KSa kirjoitti:
Kari Aittomäki kirjoitti: Oletkos siis sitämieltä että tekniikka ja ulkoinen muoto on se, millä tappelu hoidetaan kotiin?
Oletko koskaan katsonut tappajaa silmiin?
- Minä, minä olen Kuolema.
Tätä ei uskoakseni pysty käsittämään ellei sitä ole kokenut. Siis sen vaikutusta uhriin, joka ensimmäisen kerran sen kokee.

Eli ei niin sanotusti mahdu maailmankuvaan.

Tulee mieleen taas se vertaus lammaskoirista, lampaista ja susista. Opettajankin pitäis olla mieluiten salonkikelponen. Salonkikelposuus on tärkeämpää kuin tiedot ja taidot, jos mitataan vaan rahatulon kannalta. Ymmärrän hyvin houkutuksen valehdella markkinoinnissa, kun ottaa huomioon kilpailun. Eihän se oikein ole, mutta jos hakee oppia todellisuutta varten sillä ei ole väliä. Jos kyseessä on harrastus, niin opettajan cv on tärkeämpi. Sillähän kehuskellaan kahvipöydässä. Harva niitä oppeja oikeasti tarvitsee.

Harmi että pätevä kaveri on pilannut maineensa. Tää meteli asiasta varmaan karkottaa maksavia asiakkaita ja taitaa olla sen tarkoituskin.
Ihan ku taa ois joku joko/tai kysymys. Maailmassa on todella paljon kovia tappelijoita joilla on sellanen cv etta ei oo tarvetta valehdella.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
villem
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 132
Lauteille: Syyskuu 2007
Paikkakunta: helsinki

Kamppailulajiopettajan taustat

#486

Viesti villem »

Tuota noin. Mitä kamppailulajia Jim Shortt opettaa?
Kysymys oli lähinnä sardaukarille.
Sardaukar
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 86
Viestit: 223
Lauteille: Syyskuu 2008

Kamppailulajiopettajan taustat

#487

Viesti Sardaukar »

villem kirjoitti: Tuota noin. Mitä kamppailulajia Jim Shortt opettaa?
Kysymys oli lähinnä sardaukarille.
On muuten helvetin hyvä kysymys!

Jimbo kutsuu sitä Ryoi Shinto Ruy Jujutsuksi.

Kamppailulajien saitilla http://www.e-budo.com" onclick="window.open(this.href);return false; asiasta on keskusteltu vuodesta 2004 alkaen...

http://www.e-budo.com/forum/showthread. ... yoi Shinto" onclick="window.open(this.href);return false;

(sivusto vaatii rekisteröitymisen, mutta saatatte havaita keskustelun mielenkiintoiseksi)
villem
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 132
Lauteille: Syyskuu 2007
Paikkakunta: helsinki

Kamppailulajiopettajan taustat

#488

Viesti villem »

okei. Ymmärrän sun ärtymyksen herra shorttin sassisotkusta. Mutta sehän on vaan hänen bisnes ei kamppailulaji.
Onko Jim valehdellut kamppailulaji danejaan?
Kuvake
Janne Oksanen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1576
Lauteille: Tammikuu 2009
Paikkakunta: Praha
Takalajit: paini, potkunyrkkeily, ju-jutsu, judo, bujinkan

Kamppailulajiopettajan taustat

#489

Viesti Janne Oksanen »

villem kirjoitti: okei. Ymmärrän sun ärtymyksen herra shorttin sassisotkusta. Mutta sehän on vaan hänen bisnes ei kamppailulaji.
Onko Jim valehdellut kamppailulaji danejaan?
Muistaisin lukeneeni, että tuo koulu mitä herra sanoo opettavansa on kohtuullisella varmuudella tiedetty sammuneeksi jo sata vuotta sitten. Eli että sen lajin/koulun nimi on siltä osin harhaanjohtava. Opetuksen sisältöä olen sen sijaan nähnyt kehuttavan.
Learning budo is like playing snakes and ladders without the ladders.
Sardaukar
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 86
Viestit: 223
Lauteille: Syyskuu 2008

Kamppailulajiopettajan taustat

#490

Viesti Sardaukar »

E-Budon forumilla oli Jimbon japaninkielisistä todistuksista mainittu seuraavaa:

Just a series of menjo, mainly from British, American and European budo associations, including the Juko-kai with Rod Sacharnowski's signature. (That surely raises a red-flag.) A lot of menjo from Roy Jerry Hobbs Dentokan organisation. Interesting to see one for Tenjin Shinyo-ryu with Vernon Bell's name there.

Lots of dodgy kanji used there too.
The only certification that comes from Japan there is the Bujinkan 3rd dan menjo with Hatsumi Masaaki's name on it (I'm sure some members of the Bujinkan can authenticate that by simply looking at it.)


Joten tässä on ongelmana se, että Jimbon omien sanojensa mukaan opettaman satoja vuosia vanhan perinteisen tyylisuunnan jutuista on vain miehen oma sana... Ja se on havaittu aika suuressa määrin todistuskelvottomaksi.

Itse kyllä sanon, että mies on varmasti pätevä jujutsuka. Mutta kyseessä on ehken taas ns. "bigging it", eli ansioiden liioittelu. Tämähän kalahti kaverin nilkkaan myös, kun mies väitti taannoin olevansa myös Brittiläisen savaten guru ja perustaja. Ja mies on myös pätevä "savateur", mutta kun aina pitää puhua p-aa, että ihailu kasvaisi.

Ehken moni havaitsee tietyn kaavan miehen touhuissa.
Viimeksi muokannut Sardaukar, kesä 26, 2009, 22.14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 16105
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Kamppailulajiopettajan taustat

#491

Viesti Kari Aittomäki »

Minä yskähtelin näille daneille jo silloin parikytvuotta sitten.
Etenkin kun eräässä haastattelussa mies kertoi "lukevansa Arneilin ystäväkseen".
Ei tullut mulle maininneeksi tuota silloin koskaan, vaikka kävi katsomassa meidän kiukkaritreenejäkin.
Steve Arneil on siis kiukkariguru, yksi 100-kumiten läpirähjänneistä. 9 dan.
Collinsin ja Donovanin opettaja eli siis tavallaan isoisäni.
On toki mahdollista että jätkät tuntee, Arneil kun on syntynyt E-Amerikassa ja kasvanut Rhodesiassa. joka sanoo paljon.
Mutta karatea Jimi ei lie treenannut kovinkaan tosissaan.
Savatea sensijaan on, olen nähnyt valokuvia ja tavannut trenikavereitaan.
Ja on aivan taatusti tutustunut jokaiseen löytämäänsä metodiin.
Mutta virallisten opettajalinjojen kautta edeten.. Ehkä, mutta ehkä kuitenkaan ei.

Vetämänsä jiujitsu on tosiaan hyvin perinteisen oloista sielä kirkonviereisessä dojossa, jutsutreenit Kaapelilla oli aika erimoisia.
Sisälsivät hyvin paljon näitä realilitybased-elementtejä.

Hän muuten osaa sen irkkujen oudon kivipää-tekniikan, se jotenkin kuolettaa tällin naamallaan.
Silloin kun mä vetelin niitä kolmea lyttynokkaa vastaan vihreällä saarella, alko oikeen itkettää kun jätkät ottaa mun tällejä eikä ole moksiskaan.
No, enhän mä täysosumia saanu annettua kolmea vastaan, senverran siinä oli tasapaino kiikeräällä.. piru kun ne oliki källejä.. mutta kyllä mä olin ikäänkuin tottunut että mun tällistä sällit ainaki päätään puistelee.
Kyllähän ne jokamies istahti vaan pomppasivat pystyyn ku jotku umpitylsät korkit veden alta.
Siinäoli kiva räkiä hampaita tihkusateiselle asfaltille ja kiroilla. Että eikö te perkeleet tajua pudota.

Jimi tosiaan otti kerran yhdeltä kookkalta sälliltä kaksi takakättä poskeensa. Ei hirmutällejä mutta ihan kunnon lyöntejä.
Jätkä katteli nyrkkiään, katteli Jimiä ja änkkäili..
Jimi hymähti.
- Finished? My turn, son.
Halivilivoo ja jätkä sai kyytiä.

Jimi itse kertoo isänsä olleen ensimmäinen jutsuopettajansa.
Hän on antanut myös japaniannimiä muttea ehän minä niitä muista, sanotaan nyt vaikka Soranaka Takakura.

edit, lisäyksiä niinku arneilin dan-arvo.
Sardaukar
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 86
Viestit: 223
Lauteille: Syyskuu 2008

Kamppailulajiopettajan taustat

#492

Viesti Sardaukar »

Ja vielä hieman lisää kommentteja:

Ryoi Shinto-ryu is a dead ryuha. It died out sometime after the Meiji-Jidai.

Mr.Shortt Originally trained with one of the U.K. Pioneers of Karatedo, Vernon Bell.

I was asked to look into Ryoi Shinto-ryu one of my regular training and research trips to Japan ( I go to Japan twice a year.) After three trips, numerous e-mails and telephone calls, I could find absolutely nothing to indicate that Ryoi Shinto-ryu is around any more. One of my budo sempai specializes in researching Kuroda-han bujutsu and their histories. With his assistance and added findings, the conclusion appeared rather obvious - The ryuha has expired.

The last remnants of the ryuha are preserved in a handful of techniques at a koryu kenjutsu dojo in Fukuoka. They practice a line of a rather famous koryu kenjutsu ryuha.

Other than that, you have the koryu jujutsu system, Ise Jitoku Tenshin-ryu (伊勢自得天真流 ) based in Hakata-shi, Fukuoka-Ken under Mifune Toichiro Soke. Ise Jitoku Tenshin-ryu is an amalgamation of Yoshin-ryu, Kasahara-ryu and Ryoi Shinto-ryu.

Hope this helps.

As for his credentials, some of the menjo have some rather dodgy kanji used on there. Also there is a menjo there that shows Mr. Shortt has some dan ranking in "Tenshin Shinyo-ryu" under Vernon Bell. The thing is, Tenjin Shinyo-ryu doesn't use gendai dan-i grades.


Ottakaa itse asioista selvää myös, en ole Daito Ruyn tai Hontai Yoshin ruyn ulkopuolelta oikein tietoinen näistä perinteisistä lajeista. Sacharnowski muuten paljastettiin jo vuosia sitten huijariksi melkein joka osa-alueella, kannattaa vaikka Googlettaa. :lol:
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 16105
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Kamppailulajiopettajan taustat

#493

Viesti Kari Aittomäki »

Juu, ei jaksa lukee, pointti on jo selvinnyt.
Sacharhaerhar vai mikä se nyt onkaan on juu huijari, jos lähestytään jujutsua kunniakirjojen ja opettajalinjojen kautta.

Vähä samoin ku tää kotimainen Jong Suk tai jotain sinnepäin, mies joka kehitti han moo don.
Suomalaisiin tarpeisiin eli eksotiikannälkään.

Han moo don skaboihin osallistuu jengiä satamäärin ja treeneissä sählää jengiä ihan mielipuolisesti.
Ja ne parhaat on hyviä! Mukavia myös.

Eli anteeksi nyt vaan, mutta mun mielestä kunniakirjojen kautta asioitten tarkastelu ei ole aina ihan pelkästään viksua.

edit Suk isolla
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Kamppailulajiopettajan taustat

#494

Viesti DeusVult »

Sardaukar kirjoitti: The only certification that comes from Japan there is the Bujinkan 3rd dan menjo with Hatsumi Masaaki's name on it (I'm sure some members of the Bujinkan can authenticate that by simply looking at it.)
Ai mitä tässä virkkeessä yritetään sanoa? Noi japanintermit ei oikein taivu... siis onko Shorttilla kuitenkin ihan oikea 3.dan Bujinkanissa?
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Sardaukar
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 86
Viestit: 223
Lauteille: Syyskuu 2008

Kamppailulajiopettajan taustat

#495

Viesti Sardaukar »

DeusVult kirjoitti:
Sardaukar kirjoitti: The only certification that comes from Japan there is the Bujinkan 3rd dan menjo with Hatsumi Masaaki's name on it (I'm sure some members of the Bujinkan can authenticate that by simply looking at it.)
Ai mitä tässä virkkeessä yritetään sanoa? Noi japanintermit ei oikein taivu... siis onko Shorttilla kuitenkin ihan oikea 3.dan Bujinkanissa?
Ainakin Masaaki Hatsumin myöntämä diplomi...mistä pääsemme taas tähän, Bruce Mitchell E-Budossa:

I am not trying to be contentious here, but it is no secret that Masaaki Hatsumi has not been able to have the lineage of his system recognized in Japan, despite several attempts. I don't want to sidetrack this thread into a discussion of Hatsumi or what he teaches, but I think that anyone trying to research the history of Ryoi Shinto Ryu would be best to avoid citing the records of a school that has not been independently authenticated. I see no problem with using the records from the Bujinkan as a starting point in an investigation, but they cannot stand as evidence in this case. This is important because I think that what we are all looking for here is evidence that meets a scholastic or academic standard.

As far as this thread goes, to date no one has been able to provide any information that meets an academic standard. In examining the claims made on the Ryoi Shinto Ryu website, they are clearly based on theories as oppossed to evidence. To quote the great, if fictional, detective Sherlock Holmes, "It is a capital mistake to theorize before one has data. Insensibly one begins to twist facts to suit theories, instead of theories to suit facts. "

While I am still open to seeing more evidence to support Shortt's claim, for now I think I have to rely once again on the wisdom of S. Holmes' when he said, "We must look for consistency. Where there is want of it we must suspect deception."
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 86 kurkkijaa