Voit luoda tilin myös sosiaalisen median tunnuksillasi. Klikkaa alta. :)

Kuva

Kamppailulajiopettajan taustat

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Ylipotkijat: TimoS, Totte, JanneM, Mjölnir, Tyttö

Vastaa
Kuvake
ed von virtanen
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Lauteille: Maaliskuu 2007
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Jim Shortt

Viesti ed von virtanen » kesä 18, 2009, 00.35

kuinkas luotettavasta lähteestä nämä shorttin narauttaneet tiedot ovat peräisin?
itse en anna juurikaan arvoa netistä löytyvälle matskulle.
kysyin tuolla aiemmin että jos jotain ei löydy googlesta ni eikö sitä silloin ole olemassa.
tähän olisi hienoa saada näkemystä foorumilaisilta.
mielipiteitä?

Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Lauteille: Kesäkuu 2007
Tykännyt: 39 kertaa
Tykätty: 56 kertaa

Jim Shortt

Viesti DeusVult » kesä 18, 2009, 00.47

ed von virtanen kirjoitti: kuinkas luotettavasta lähteestä nämä shorttin narauttaneet tiedot ovat peräisin?
itse en anna juurikaan arvoa netistä löytyvälle matskulle.
kysyin tuolla aiemmin että jos jotain ei löydy googlesta ni eikö sitä silloin ole olemassa.
tähän olisi hienoa saada näkemystä foorumilaisilta.
mielipiteitä?
Mitä mä nyt noita juttuja oon lukeny, niin kyllä siellä on sadat oikeasti brittiarmeijassa palvelleet selvitelleet tämän kaverin palvelushistoriaa muutenkin kuin googlaamalla. Ja siihen tulokseen on tultu että maakuntajoukoissa mies palveli 6kk, jonka jälkeen hänet kotiutettiin "tarpeettomana". Ja viimekädessä Englannin hovilla on tieto kaikista maan aatelisista, eikä sieltäkään taida mitään James Shorttia löytyä.

Kyllä kiistatilanteessa todistustaakka on Shorttilla itsellään.
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?

S_L
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Lauteille: Helmikuu 2006

Jim Shortt

Viesti S_L » kesä 18, 2009, 01.06

Sellainen kysymys tuli mieleen, että jos nämä tiedot Jim Shorttista pitävät paikkansa eli, että hänellä ei ole oikeastaan minkäänlaista armeijataustaa niin mistä hänen osaamisensa sitten on peräisin? Ok. Hän on harjoitellut kamppailulajeja pidemmän aikaa, ainakin Ryoi Shinto ryu on ainakin josssain mainittu. Laji ei sano minulle mitään, mutta nopealla vilkaisulla joutuubista näytti olevan aika kaukana antiterrorismista ja muusta sellaisesta. Judo ja aikido on myös mainittu, mutta tuskin niistäkään hirveästi on tähän oppia tullut. Henkilösuojauksen osalta, mitä hän käsittääkseni Suomessa on lähinnä opettanut, yhteyden näistä lajeista jotenkin näen. Mutta ei kai näitä muita juttuja oikein voi itseoppia? Vai voiko?
Geezer kirjoitti: Omassa elämässä olen oppinut ottamaan ihmiset sellaisina kuin ovat. CV.ssä voi lukea vaikka Bandustanian varapresidentti tai älytieteiden kalifi.Näytöt puhuu puolestaan.
Jos tuulettimeen rupeaa lentämään pazkaa, joutaa diplomit yleensä roskiin.
Tässähän tämä ongelma meikäläisen mielestä onkin. Eli miten otat Jim Shorttin sellaisena kun hän on? Minä olin ymmärtänyt ton CV:n sellaisena paperina johon rustataan, että ”aikaisemmin tullut tehtyä sitä ja tätä ja josset usko kysy vaikka tolta”. Eli eikösse ole jonkinsorttista näyttöä? Ainakin luulisin, että henkivartioimishommassakin olisi kouluttajaa valitessa kiva, jos pystyisi etukäteen sanomaan jotakin kouluttajan kyvyistä, kun vaihtoehtona on käydä kaikkien kurssilla ja päättää vasta sitten.

No toihan kaikki menee tietysti vessasta ala, jos kaikki väittää tehneensä mitä sattuu. Tää onkin yksi syy siihen, miksi minun mielestäni rehellisyys on ihan kiva ominaisuus ihmisessä. Mieti vaikka esimerkin vuoksi tota Aittomäen just postaamaa tarinaa: Shortt oli kovassa tilanteesa ja selvisi siitä kunnialla. Vähintäänkin hatunnoston arvoinen suoritus. Ymmärtääkseni Kari ei kuitenkaan ollut siellä paikalla (vai olitko?) ja eikä tainnut olla kukaan muukaan tänne kirjoittelevista (vai oliko?). Toki olen altis uskomaan Mjölnirin todistuksen perusteella, että Jim osaa tapella, joten ihan mahdollinen juttuhan toi on. Silti vaan jos kaveri kerta ei kerran ole kauhean tarkka totuudesta niin aina siitä epäilyksen häivä jää. (Jos jollain on tarkempaa tietoa tosta ym. tapahtumasta niin voi viitsiessään meikäläisen epäilykset siitä toki häivyttää)

Kuvake
ed von virtanen
reiteenpotkija

Jim Shortt

Viesti ed von virtanen » kesä 18, 2009, 01.11

DeusVult kirjoitti: Mitä mä nyt noita juttuja oon lukeny, niin kyllä siellä on sadat oikeasti brittiarmeijassa palvelleet selvitelleet tämän kaverin palvelushistoriaa muutenkin kuin googlaamalla. Ja siihen tulokseen on tultu että maakuntajoukoissa mies palveli 6kk, jonka jälkeen hänet kotiutettiin "tarpeettomana". Ja viimekädessä Englannin hovilla on tieto kaikista maan aatelisista, eikä sieltäkään taida mitään James Shorttia löytyä.

niinno jos sadat oikeesti kainuun prikaatissa palvelleet alkavat selvitteleen minun palvelushistoriaa muutenkin kuin googlaamalla tulee laihanlaisesti tulos 6kk palvelleesta tarpeettomasta jääkäristä.
edes mjölnir ei taida löytää arkistoista tietoja em. jantterin muusta toiminnasta kuten auk,reilu 8kk palvelusaika,ym...
toi aatelisjuttu ei kuulu mielestäni yhtään mihinkään tässä aiheessa. mitä lie haihattelua.
terveisin. sir eddie wolfgang von virtanen :D

Kuvake
ed von virtanen
reiteenpotkija

Jim Shortt

Viesti ed von virtanen » kesä 18, 2009, 01.27

owned kirjoitti: Jos Kallella on kerrottavaa niin antaa sanan kuulua eikä vain epämääräisiä
vihjauksia niinkuin yleensä on tapana.
jos kallelta on kysyttävää ni ei muutaku kysymään. tänne hän ei todennäköisesti kirjoita. niinkuin ei millekkään muullekkaan foorumille. on asioita jotka ei kuulu nettiin.

Kuvake
DeusVult
päähänpotkija

Jim Shortt

Viesti DeusVult » kesä 18, 2009, 01.28

ed von virtanen kirjoitti:
DeusVult kirjoitti: Mitä mä nyt noita juttuja oon lukeny, niin kyllä siellä on sadat oikeasti brittiarmeijassa palvelleet selvitelleet tämän kaverin palvelushistoriaa muutenkin kuin googlaamalla. Ja siihen tulokseen on tultu että maakuntajoukoissa mies palveli 6kk, jonka jälkeen hänet kotiutettiin "tarpeettomana". Ja viimekädessä Englannin hovilla on tieto kaikista maan aatelisista, eikä sieltäkään taida mitään James Shorttia löytyä.

niinno jos sadat oikeesti kainuun prikaatissa palvelleet alkavat selvitteleen minun palvelushistoriaa muutenkin kuin googlaamalla tulee laihanlaisesti tulos 6kk palvelleesta tarpeettomasta jääkäristä.
edes mjölnir ei taida löytää arkistoista tietoja em. jantterin muusta toiminnasta kuten auk,reilu 8kk palvelusaika,ym...
toi aatelisjuttu ei kuulu mielestäni yhtään mihinkään tässä aiheessa. mitä lie haihattelua.
terveisin. sir eddie wolfgang von virtanen :D
Kyllä ne tiedot siellä palveluspaikoissa todnäk jossain on, juuri tällaisia tapauksia varten. Muutenhan kuka vaan voisi väittää olevansa minkä arvoinen tahansa. Ei minkään maan armeija voi niin toimia. Jopa sinun AUK-seikkailusi varmasti löytyy vielä jostain kirjoista ja kansista.

T: Edinburghin herttua ja tst-sukeltaja vara-amiraali Peter H. Karis. eiku... :oops:
Peter Karis

Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?

Kuvake
ed von virtanen
reiteenpotkija

Jim Shortt

Viesti ed von virtanen » kesä 18, 2009, 01.37

DeusVult kirjoitti: Kyllä ne tiedot siellä palveluspaikoissa todnäk jossain on, juuri tällaisia tapauksia varten. Muutenhan kuka vaan voisi väittää olevansa minkä arvoinen tahansa. Ei minkään maan armeija voi niin toimia. Jopa sinun AUK-seikkailusi varmasti löytyy vielä jostain kirjoista ja kansista.

T: Edinburghin herttua ja tst-sukeltaja vara-amiraali Peter H. Karis. eiku... :oops:
löytyy tiedot juu. sitä meinasin ettei asiasta kuka tahansa saa tietoja. mahtaa olla hankala edes kantisten ruveta kyseleen kenestäkään tietoja.

Kuvake
sanppa75
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Lauteille: Elokuu 2005

Jim Shortt

Viesti sanppa75 » kesä 18, 2009, 01.42

Mjölnir kirjoitti: Vastaisitko edin kysymykseen?
Anteeksi, yritin tossa katsoa että mihin kysymykseen kanssapotkijoilta vastausta pyysit, mutta en hokannut...autatko? :)
Mjölnir kirjoitti: Mitä olet menettänyt Shorttin takia?
Onko joku väittänyt menettäneensä jotakin Shorttin takia? En löytänyt mitään tuollaistakaan...siis unta palloon. Zzz-zzz-zzz...
Sami Hyvärinen

"Saru mo ki kara oshiru"

Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Lauteille: Helmikuu 2006
Tykännyt: 59 kertaa
Tykätty: 259 kertaa
Kuukauden kynäilijä

Jim Shortt

Viesti Kari Aittomäki » kesä 18, 2009, 02.34

DeusVult.. tai mieluummin kutsuisin Sinua oikealla nimelläsi..
Mehän ollaan kohtuullisen samanhenkisiä poikia, vai mitä?
Molemmat suomalaisia, molemmat treenattu suoraviivaisuusmentaliteetilla suht samoja juttuja, molemmat piereksitty brittiensaarilla ja niinedpäin.

Nyt olen kyllä vähä yllättynyt tästä innokkuudestasi.
DeusVult kirjoitti: Aittomäki, ymmärrän kyllä että olet Shorttin kaveri tai vähintään joku puolituttu, mutta tuollaiset vihjailut siitä että ne, jotka tarttuvat tähän Shorttin noloon tårta på tårta narahtamiseen, ovat vaan liian kokemattomia tai muuten vaan "pehmeitä" ymmärtämään, ovat kyllä täyttä P@skaa... Pistää vähän jopa vihaksi tollanen ihmisten aliarviointi. Jos Shortt on niin sairaan kova jätkä kun antaa ymmärtää olevansa, niin miksi hän on buustannut egoaan ties millä tekaistuilla arvoilla ja muilla? Ja jos sillä on joku pääkallo kaulassa ja se osaa jonku lorun, niin hurraa. Eiköhän googlesta löydy kaikki kuviteltavissa olevat runot ja pääkallotkit saa näppärästi tilattua ebaystä. Niinhän se vissiin on ne mitalinsakin hankkinut.
Tää on vähä rumaa. Mikä sulla on brittien sääty-yhteisön tunnusmerkeissä niin tärkeää?
Oletko aatelissukujuurta kenties?
En ikinä ota oikeudekseni aliarvioida tai halveksia niinku ketään, m'oon ottanu senverran pusuja jotta oon huomannu että toiveajattelu on huono asenne ja taktiikka.
Jokainen vastaantulija tietää ja osaa jotain mitä minä en.
Thats my pow.

Eli en yritä kertoa että Jimin kritisoijat ois jotain-mitä-hyvänsä.
Vaan että ilman underbelly-kokemusta on vaikea tajuta sen jätkän olemisen sävyä.

Mäyritän tässä jutella netissä, jossa on omat sääntönsä.
Se ei ole ihan helppoa, mun juttuja on heitelty vek kun yritin näistä Jimboonkin liittyvistä jutuuista jotain kertoa..
Se sälli ei nyt ihan liiku sielä missä paraatiliput liehuu.
Eli tajuan ihan miltei täysin miksi sihen suuntaan kurottelua löytyy.

DV, Jimi on aikalailla muuta kuin mitä nää virkamies-soltut ymmärtää antaa.
Ei tuola oikeessa maailmassa kaikkien operaattorien otassa liehu joku kiva lippu.

edit, unohin..
olen tutustunut Jimiin 1988, toisella IBA-kurssilla.
Tuon tercio-tunnuksen näin sattumalta muistaakseni 1992?
Ja aloin jutun koskettamalla heebeliä ja alottamalla runon.. jonka Jimi lausu loppuun.
Ei silloin ollu googlea.
get a grip.

Kuvake
DeusVult
päähänpotkija

Jim Shortt

Viesti DeusVult » kesä 18, 2009, 03.03

Jos sinäkin sen runon osasit, ja tiesit tunnuksen, miten olet niin yllättynyt siitä että Jimbokin sen tiesi? Patologisilla valehtelulla voi päästä elämässä yllättävän pitkälle, siitä on monta hyvää esimerkkiä.

Itse en ole tietääkseni aatelissukua, enkä ammattisotilas. Mutta eipä ole mitä ilmeisimmin Jimikään. Toinen meistä vain väittää olevansa. Kunnia sille kenelle kunnia kuuluu... jos Shortt on ollut jossain epävirallisissa palkkasotilashommissa jossain random-viidakossa, niin sanoisi sitten niin eikä väittäisi olevansa jotain mitä ei todellakaan ole. Tuskin se herran arvostus siitä yhtään laskisi.

Jos ei miehellä ole rehellisyyttä, niin mitä miehellä enää on?
Mors ante infamiam.
Peter Karis

Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 43
Lauteille: Syyskuu 2005

Viesti bodyguard » kesä 18, 2009, 09.08

Minua lahinna alkoi tama homma kiinnostamaan sen vuoksi kun Shortt itse eraassa kirjoituksessa sanoi miten halveksuu niita jotka vaittavat palvelleensa/olleensa jossain sellaisissa yksikoissa/paikoissa joissa oikeasti eivat ole olleet. (lainaus vapaasti ulkomuistista, loytyy kirjasta Bouncers & Bodyguards). Kun tama juttu tuli ilmi niin ajattelin etta onpas miehella pokkaa. Jos kyseessa olisi ollut joku random karatekouluttaja Briteista niin juurikaan tuskin olisi kiinnostanut silla noita tårta på tårta loytyy ihan omiksi tarpeiksi lahempaakin.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi

Kuvake
ed von virtanen
reiteenpotkija

Viesti ed von virtanen » kesä 18, 2009, 10.59

bodyguard kirjoitti: Minua lahinna alkoi tama homma kiinnostamaan sen vuoksi kun Shortt itse eraassa kirjoituksessa sanoi miten halveksuu niita jotka vaittavat palvelleensa/olleensa jossain sellaisissa yksikoissa/paikoissa joissa oikeasti eivat ole olleet. (lainaus vapaasti ulkomuistista, loytyy kirjasta Bouncers & Bodyguards). Kun tama juttu tuli ilmi niin ajattelin etta onpas miehella pokkaa. Jos kyseessa olisi ollut joku random karatekouluttaja Briteista niin juurikaan tuskin olisi kiinnostanut silla noita tårta på tårta loytyy ihan omiksi tarpeiksi lahempaakin.
alkaa taas kuulostaa rikkinäiseltä lp:ltä mutta: edelleen kysyn mielipiteitä tietojen luotettavuudesta!
tai siis minkä perusteella tätä dissausristiretkeä niin vankasti kannatetaan?
enkä siis väitä etteikö shortt olisi voinut vääristellä taustojaan mutta en vaan yksinkertaisesti anna arvoa googletetun tiedon hankinnalle. mielipiteitä?
itse uskon esim. aiton sanaan enemmän ku sataan googleen.
realdeal on enemmän mun juttu. kuka vaan voi kirjoitella nettiin jos ja jonkinlaista "kovaa faktaa" muttaku pazkan haju ei ruudun läpi välity.sillon välittyy kun siinä ihan livenä tarpoo..
vai olenko ihan out vanhanaikaisen ajatteluni kanssa?

Kuvake
Mjölnir
ylipotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Lauteille: Joulukuu 2005
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Tykännyt: 35 kertaa
Tykätty: 215 kertaa
Viesti:

Viesti Mjölnir » kesä 18, 2009, 11.06

Tämä keskustelu on sikäli turhaa, että asianomainen ei pysty (vaikka haluaisikin) puolustautumaan.

Tosin, jos netissä esitettyihin näyttöihin on luottamista, niin tuskinpa haluaakaan mitään enää sanoa...
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi

Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Lauteille: Kesäkuu 2008
Tykännyt: 13 kertaa
Tykätty: 25 kertaa

Viesti Jorge » kesä 18, 2009, 11.16

Mjölnir kirjoitti: Tämä keskustelu on sikäli turhaa, että asianomainen ei pysty (vaikka haluaisikin) puolustautumaan.

Tosin, jos netissä esitettyihin näyttöihin on luottamista, niin tuskinpa haluaakaan mitään enää sanoa...
Turhaa se saattaa kyllä olla, mutta tässähän ruoditaan tavallaan julkisuuden henkilön toimintaa julkisuudessa. Ei sellaisessa keskustelussa tarvitse olettaa, että kohde itse osallistuisi debattiin.

Aivan eri asia olisi, (ja siis olisi oikeasti ravanheittoa) jos alettaisiin levitellä juttuja yksityiselämästä ym.

Kuvake
Mjölnir
ylipotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Lauteille: Joulukuu 2005
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Tykännyt: 35 kertaa
Tykätty: 215 kertaa
Viesti:

Viesti Mjölnir » kesä 18, 2009, 11.22

Ylipotkija: nyt tilanne on sellainen, että jos jollakulla on jotain muuta tuotavaa tähän keskusteluun, kuin se, mitä on jo esitetty useampaankin kertaan, niin olkaa hyvä. Muussa tapauksessa alkaa lukotus ja punakynä heilumaan

Vastaa

Lauteilla

Potkulaisia lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 kurkkijaa