Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Potkulaisten tositilanteet

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 31
Viestit: 6411
Lauteille: Lokakuu 2009

Tositilanteet

#1261

Viesti Ile »

Varmaan aika scary tuollainen purema... kun ei edes voi heti tietää, onko tarttunut jotain.
Laredo
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 315
Lauteille: Heinäkuu 2006

Tositilanteet

#1262

Viesti Laredo »

Ile71 kirjoitti: Varmaan aika scary tuollainen purema... kun ei edes voi heti tietää, onko tarttunut jotain.
Purija oli mielenterveyspotilas.
Tarttuva skitsofrenia on vakava uhka yhteiskunnalle ja turvallisuudelle.
Working is the biggest problem of the drinking class
Kuvake
Paha Kani
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 748
Lauteille: Maaliskuu 2008
Paikkakunta: Lieto

Tositilanteet

#1263

Viesti Paha Kani »

No niitä on mielenterveyspotilaita ja mielenterveyspotilaita. Eihän se riski erityisen iso ole, mutta se voi tuntua siltä esim. aamukolmelta.
MBC Kiitos 2006-2013[/linkki]
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 37
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Tositilanteet

#1264

Viesti L.K. »

Laredo kirjoitti:
Ile71 kirjoitti: Varmaan aika scary tuollainen purema... kun ei edes voi heti tietää, onko tarttunut jotain.
Purija oli mielenterveyspotilas.
Tarttuva skitsofrenia on vakava uhka yhteiskunnalle ja turvallisuudelle.
:lol: :lol: :lol: Aivan. Tuossa tapauksessa ei kyse kuitenkaan ollut tarttuvan taudin pelosta. Lähinnä vain siitä että joku mielipuoli jäystää nilkkaa. :D
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 43
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

Tositilanteet

#1265

Viesti PDC »

Juuri 5min sitten tuli sanallinen tositilanne ja adrenaliini jyllää, kädet tärisee hiukan, jalkakin huutaessa tärisi

Olen töissä (museolla, taidenäyttely) ja huomasin kun joku jätti kun silmäni vältti auton portin eteen. No, talonmies oli siinä ja kysyin, että mitä tehdä? Sano, että jätä lappu. Joten jätin lapun mutta kun sitä olin jättämässä toiseen autoon joka oli parkkeerannut meidän työpaikan ulko-oven eteen, tulivat portti auton omistajat. Ja sanoin

Moi! Voitteko siirtää auton koska portin eteen ei saa pysäköidä. Pahimassa tapauksessa olisin voinut soittaa poliisit, mutta en sitä kyllä tee koska se olisi rumaa

SNAP! Nainen veti käämit

Seurasi minutteja huutoa (molemmin puolin, naishenkilö miehensä kanssa, mies rauhallinen) jossa yritin esittää

1.) Portin eteen ei saa pysäköidä jos on esim. huoltoajoja tai ambulansseja. Tähän vastattiin, että jotenkin tyyliin; ainut täällä napsahtaa on verisuoni sun päässä, johon sanoin ottamalla askeleen eteenpäin, että uhkailetko mua!? En muista sana tarkkaan muuta

2.) Sanoin, että oisin pahimassa tapauksessa voinut soittaa poliisit mutta se olisi rumaa johon nainen alkoi KOVAA väittämään ja vaatimaan, että soittaisin poliisit ja ei lähde ennen kuin soitan. Sanoin, että ei siinä ole mitään järkeä koska asia ratkeaa tässä. Minuutti myöhemmin, kun näytin tiukan mutta asiallisen lapun jonka jätin ikkunaan (jossa kerroin poliisien soittamisen MAHDOLLISUUDESTA) nainen alkoi KOVAA väittämään, että olin sanonu, että soitan poliisit. Sanoin, että ei, vaan puhuin sen mahdollisuudesta. Nainen sanoi, että ei. Sanoin, että kun soitin aikaisemmin (eri asiasta, sama tilanne suunnilleen) kaupungin pysäköintivalvontaan, he sanoivat, että voitte soittaa vaikka poliisit jos jatkuu. No, tähän nainen alkoi sanomaan sitä miten on toimittaja ja voisi tehdä minusta jutun, että miten kohdellaan ihmisiä ja sanoin, että tee vain.

Tähän mies sitten sanoi, että ei tää nyt johda mihinkään mennää pois

Pahoittelin tapahtunutta, toivotin hyvää joulua

Teinkö jotain väärin?
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 43
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

Tositilanteet

#1266

Viesti PDC »

Muistan pahoitelleeni sitä, että yliregoin, kuten tein. Ja kuten teki nainenkin. Adrenaliini nousi molemmin puolin.

Mies sanoi, että ei tässä ole kieltoa johon sanoin, että toisessa portissa on, mutta talo on kyllä kauempana (en tieäd mitä hain loogisesti takaa sinänsä?) johon mies sanoi (kokoajan hyvin rauhallisesti), että olisi hyvä olla se kyltti. Sanoin kyllä.

Kun soitin työkaverille (joka oli itse asiassa puhelimessa kun huuto alkoi, pidin sitä auki) sanoi, että portin eteen ei saa pysäköidä milloinkaan. En sitä näköjään heille osannut kunnolla selittää...

Minusta he tekivät väärin kun pysäköivät siihen, itse olisi pitänyt pitää hermo vaikka alettiin huutaan itselleni.

Perkele :(
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 43
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

Tositilanteet

#1267

Viesti PDC »

Vieläkin adrenaliini jyllää...
Sape
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 374
Lauteille: Elokuu 2007

Tositilanteet

#1268

Viesti Sape »

PDC kirjoitti: Kun soitin työkaverille (joka oli itse asiassa puhelimessa kun huuto alkoi, pidin sitä auki) sanoi, että portin eteen ei saa pysäköidä milloinkaan. En sitä näköjään heille osannut kunnolla selittää...
Käsittääkseni liittymien kohdalle on ihan lain mukaan jo pysäköinti kielletty (mutta lasketaanko tuo sitten sellaiseksi), eli kyltti on tosiaan vain hyvä lisä.

Jotkut toimittajat (onneksi kohdalleni sattuneista hyvin hyvin harvat) osaavat olla varsin ikäviä, esim. auton saa jättää minne lystää kun on kiire ottamaan kuvia/tekemään juttua/tms..
Mika Luostarinen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1131
Lauteille: Maaliskuu 2009

Tositilanteet

#1269

Viesti Mika Luostarinen »

PDC kirjoitti: Muistan pahoitelleeni sitä, että yliregoin, kuten tein. Ja kuten teki nainenkin. Adrenaliini nousi molemmin puolin.
Portit ovat kulkua varten, kulkuväylän tukkija on tollo jolla ei pitäisi olla ajokorttia eikä autoa. Mielestäni mainitsit turhaan poliisista. Jos he eivät suostuneet siirtämään autoa, poliisille pitäisi soittaa heti. Et ylireagoinut mutta lähdit tarpeettomaan sananvaihtoon jossa he pärjäsivät yhtä hyvin tai huonosti kuin sinä. Nyt heille jäi sellainen kuva ettei portin eteen pysäköinnissä ole mitään väärää, siitä kuulee vain tyhjiä uhkauksia.
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 43
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

Tositilanteet

#1270

Viesti PDC »

Portista pääsee ulos autolla pihasta jota mahdollisuutta esimerkiksi talonmiehet käyttävät jos tulevat tarkistamaan jotain kattiloita ym. Jos tie on tukittu, pitää autolla peruuttaa, tai se kääntää, ja ajaa samaa tietä takaisin kuin tuli, josta tietenkin huonolla säkällä voi tulla auto vastaan. Ja sitten pitää väistää ym ym.
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 43
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

Tositilanteet

#1271

Viesti PDC »

Mika Luostarinen kirjoitti:
PDC kirjoitti: Muistan pahoitelleeni sitä, että yliregoin, kuten tein. Ja kuten teki nainenkin. Adrenaliini nousi molemmin puolin.
Portit ovat kulkua varten, kulkuväylän tukkija on tollo jolla ei pitäisi olla ajokorttia eikä autoa. Mielestäni mainitsit turhaan poliisista. Jos he eivät suostuneet siirtämään autoa, poliisille pitäisi soittaa heti. Et ylireagoinut mutta lähdit tarpeettomaan sananvaihtoon jossa he pärjäsivät yhtä hyvin tai huonosti kuin sinä. Nyt heille jäi sellainen kuva ettei portin eteen pysäköinnissä ole mitään väärää, siitä kuulee vain tyhjiä uhkauksia.
Kyllä, näen tämän asian kuten sinäkin Mika. Turhaan heitin heti poliisi "kortin" ilmoille koska jos sen sanoo, se kai pitäisi olla se niin sanottu viimeinen niitti sitten. Yritin kai vain kuvata sitä, että voisin ihan oikeasti soittaa ne poliisit = eli laki on sellainen, että ei saa pysäköidä.

Sananvaihto todellakin oli turhaa. Harmittaa helvetisti...
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 43
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

Tositilanteet

#1272

Viesti PDC »

Mietin asiaa siltä kannalta tässä, että minkälainen oma toimintakykyni olisi ollut jos jostain syystä tilanne, tai mikä vain muu tilanne, olisi mennyt fyysiseksi. Siihen ei ollut kyllä yhtään mitään viittausta, mutta mieli arpoo ja tutkii kuten tapana on. Seuraava on vahvaa spekulointia, ei mitään muuta. (en kirjoittanut tuota teille potkulaiset, vaan muille, jos tajuatte?)

3 osallistujaa tilanteessa. Nainen agressiivinen, miehellä vauvokorissa. Jos nainen käy päälle niin yritän hallita käsiä ja ottaa jonkinlaiseen rutistukseen. Mies laskee vauvan, ehkä, kai se laskisi. Tulee päälle kentien toppuutellen minua tai naista. Tärisisin todella paljon, miten suu toimii? En tiedä. Pystyin jälkitilanteessa ajattelemaan hyvin selvästi, ja siinä paikallakin 85% ajasta, joten en sokaistunut. Huomioin vain mitä kehossa tapahtuu, hyväksyin sen ja tiedän syyn. Joten suu varmaan olisi toimiva. Vauva on tärkein, ei kukaan halua, että sellainen tilanne menee fyysiseksi. Ei ei ei. Voisi tapahtua vahinko.

Oikea käsi ja oikea jalka tärisivät. Miksi oikea? Vai enkä huomannut muuta tärinää jos oikealla puolella se oli kovempaa? Olisinko pystynyt esim. lyömään? Jos nyrkkeilyn kannalta (huom! huimat 2 kertaa!) katsoo, niin oikea jalka on takajalka joten en usko, että takakäden suora olisi oikein toiminut. Jabilla vain, jos aivot pelaavat. Jos pitäisi lyödä. Eka toiminta tapa: Kiinni vaatteisiin, voimalla maahan heitto. Yritän koko kehon tärinää hallita, kädet vispaa, joten painan varmaan polvella vartalon päälle? Ei tarvi tehdä mitään kuin olla paikallaan ja yrittää käsiä vatvoa. Hyökkääkö molemmat? Heti ylös ja peräännyn, suu pelaa, en halua tapella! Rauhoittukaa! Jos tulee päälle, potkasen mahaan ja sanon, älä tule! pipari varmaan tärisisin. Pystynkö potkimaan? En tiedä.

En saanut kuitenkaan jalan tärinää loppumaan heti ja se nolotti. Kesti jotain 30sekkaa... Joten en tiedä miten paaaaaaaljon pitemmälle mentäessä. Viimekerrasta on AIKAA.

Päällimmäiset ajatukset tässä.

Fyysistä tilannetta olisin välttänyt hyvin pitkään.

Jälkiajatuksina mietin jonkinlaista kostoa, tullaan näyttämään kaapin paikka minulle. Nauroin ääneen (tietoisesti, itselleni selväksi tekien) ajatuksen johdosta ja sanoin kovaa ääneen bring it on! Vähätellen tilannetta ja antaen itselleni pontta, jotta en OIKEASTI ajattelin niin. Kai se jotain auttaa :D
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 43
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

Tositilanteet

#1273

Viesti PDC »

Hhahah, ei helvetti. sekunti sitten joku soitti tähän. Vastasin puhelimeen, ei mitään =eka ajatus on, että ne soittaa mulle! Haloo? Onko siellä ketään? Ja oli siellä, väärä numero :D

Ei perkele...
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 244
Viestit: 16104
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Tositilanteet

#1274

Viesti Kari Aittomäki »

Nonnii, otas kuppi viherteetä jos saatavilla on.
Tervetuloa palveluammattien ihanaiseen maailmaan.
Tarkkaile rauhassa niitä fyysisiä reaktioitas, ota tuntumaa siihen kun ilma on paksua.
Sitä se on.
Ihmiset on niin ihaneja.

Jep, ei ikinä, ikinä pidä alentua pään paukuttamiseen.
Idiootteja on maailma täynnä, lisää ei tarvita.
Ainoa keino tuossa on "ystävällinen jankuttaminen". Se on vaan seisottava siinä ja selitettävä, kerran toisensa jälkeen jotta miksi rouvan ei nyt ole soveliasta tukkia autollansa noita ajoväyliä. Jotta nyt ois siirrettävä se kärry.
Outlast them bastards.
Se on myös muuten aika hassu tarve ajaa sen auton kanssa suunnilleen sisään kohteeseen. Niinku että muahan ei nää säännöt niinku koske.

Mä muistan kerran kun mulla oli kuorma päällä, peräkärryssä siis ja menin tankille. Täällä Kokkolassa, oisko kolme vuotta sitten.
Niin eikö siihen mun eteen vedä parkkiin joku palikka papan osamaksu-huyndailla. Tai jollain. Siis siten että oisin joutunu peruuttaan vek.
Yleinen tapa juuri sillä(kin) huoltamolla, oven viereen parkkeeraaminen.
Mä katoin jotta no jopas, huusin poijalle:
- Hei kaveri, sun auto ois tiellä! Mä en pääsis vek tästä peruuttamatta ja mulla on peräkärry!

Ei niinku mitään vaikutusta. Jätkä pälätti puhelimeen ja harppoi sisään.
Nuori kaveri, 21-22, pieni.
Mä katoin että onpas koppava pikku mulqero.
Katoin taakke, ei kunnolla tilaa peruutella kun oon aika huono peräkärriperuuttaja.
Aattelin että käyn hakeen sen nilkin korvasta takas, mutta... siitä on ehkä 500m poliisilaitokselle.
Mutta hipskukkuu, sälli oli jättäny oven auki ja kiitorataa riitti.
Joten vedin vapaalle (ilman kytkintä) ja yksinkertasesti työnsin sen koslan veks edestä.
Se marakatti juoksenteli ikkunan takana pientä kahdeksikkoa, mutta ei sillä sen tähdellisempää sanomista sitte ollu.

Mä hymyilin sille, nousin romuseeni ja ajoin kuormineni pois.
Nuorempana olisin hoitanu asian toisin. Huonommin.
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

Tositilanteet

#1275

Viesti sivarinlötkö »

Mikä siinä poliisille soitossa niin iso juttu olisi ollut?
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 66 kurkkijaa