Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Potkulaisten tositilanteet

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 97
Viestit: 20815
Lauteille: Joulukuu 2007

Tositilanteet

#2866

Viesti Lasse Candé »

Saattaisi johtua lapsista. On hyvä harkita kahdesti antaako pienelle lapselle kotiavaimen. Itse kadottelin niitä kai pari ihan pienenä. Olivat mallia abloyn halpis eikä olisi ollut kovin kallista vaikka pahimmassa tapauksessa laittaa kuuden asunnon lukot uusiksi.
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 6418
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Tositilanteet

#2867

Viesti AlexMachine »

Jokin vanha jäänne varmasti. En yllättäen löytänyt rakennusmääräyksistä mitään joka velvoittaisi pitämään ovet avoinna päivisin (ihan jokaiseen muuhun asiaan kyllä on säännös ja tuhatmäärin kieltoja rajoittamassa. Näitä on ikävystymiseen asti edellisessä duunissa tutustuttu...)
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 18892
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Tositilanteet

#2868

Viesti Andy »

Tuossa entisessä asuintalossani oli Abloyn Sentot. Ja tämä siis viime syksynä.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 6229
Lauteille: Joulukuu 2010

Tositilanteet

#2869

Viesti Aihki »

T-T kirjoitti: Sitten istuttiin loppumatka ihan rauhaksiin.
Onko tämä episodi tulkittava niin, että täysin eksessiivisen väkivallan kuvitteellinenkin uhka lopetti vittuilun alkuunsa? Tai kävihän tässä juuri joulun alla Tallinnan juoppolaivalla vähän samoin, hoippu lähestyy kuudetta kertaa varttitunnissa ja mä olen ihan kyllästynyt. Ojensin käden suoraksi (sellainen portsarin avokämmen) otin ei-ilme ilmeen ja totesin aika hiljaa "ei", hoippu pysähtyi kuin naulattuna sopersi jotain, kääntyi ja hävisi loppumatkan ajaksi. Mä olin vähän hämmästynyt, että se tehosi. :peukku:
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Tositilanteet

#2870

Viesti Point »

Lasse Candé kirjoitti: Saattaisi johtua lapsista. On hyvä harkita kahdesti antaako pienelle lapselle kotiavaimen. Itse kadottelin niitä kai pari ihan pienenä. Olivat mallia abloyn halpis eikä olisi ollut kovin kallista vaikka pahimmassa tapauksessa laittaa kuuden asunnon lukot uusiksi.
Juu..

Edellisessä asunnossa muuton yhteydessä uudelleen sarjoitus, kun vanha patentti oli hävinyt. (kaksi viikkoa muuton jälkeen niitä avaimia olisi saanut suutarista, jolloin ei olisi tarvinnut sarjoittaa)

Nyt uudessa kämpässä on taas kadonnut avain. Kaipa siellä joudutaan asumaan kunnen nuorin hönö täyttää 18 ja hän voi maksaa sarjoituksen omasta palkastaan... Ei ole halpaa lystiä ei.
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Tositilanteet

#2871

Viesti Point »

T-T kirjoitti: Otan kuulokkeet pois korvilta, ja kysyn rauhallisen hiljaisella äänellä herralta hituisen hymyillen että haluaako hän, että pyrin lyömään häntä niin pitkään päähän että en jaksa enään liikuttaa käsiäni.
Herra painautui taaksepäin. "ai sä olet tollanen..."

Mullakin on harvinaisen matala ärsytyskynnys näitä "hassuja juoppoja" kohtaan. Enkä ole edes joutunut työskentelmään niiden pahinten kanssa. (Vaikka juoppo tårta på tårta on juoppo tårta på tårta.. Oli se sitten Teatterin Vipissä vai Sörkan metroasemalla). Ärsyttävintä oli ehkä kun opiskeluaikoina olin osa-aikatöissä Alkossa. Juopot alkoivat pitämään minua kaverina ja morjestelivat kadulla vastaan tullessaan "vanhaa tuttua".
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
Daddy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3354
Lauteille: Elokuu 2011
Paikkakunta: Mansesta päin

Tositilanteet

#2872

Viesti Daddy »

Tämä taloyhtiö, jossa itse asun, on joku ihme herrankukkaro. Pahimmat rappukäytävärötöstelyt on olleet luokkaa ilmoitustaululta varastetut nastat. Kerran joku nuorisoporukka oli jotain älämölöä pitänyt jossain rapussa, siinäkin varmaan olivat erehtyneet rapusta kun yrittivät kaverinsa kämpille. Hallitukselle (jossa siis itse olen jäsenenä) tuli tästä tapahtumasta eräältä asukkaalta ehdotus alaovien lukossa pitämiseksi päivisin.

Hallitus totesi yksimielisesti, että ei ainakaan vielä. Kun pitää sitten huolehtia että sekä posti että ilmaisjakelu pääsee sinne mihin on tarve. Muistaakseni oli puhetta myös siitä, että lapsille ja vanhuksille lukolliset alaovet on vain turhaa lisäharmia.

Ai niin olihan yksi ihan oikea ilkivalta-tapauskin. Joku oman elämänsä sankari oli kääntänyt rappukäytävän patteriventtiilin kiinni ja avannut ulko-oven talvipakkasella. Oli jäätynyt se patteri. Homma fiksattiin vaihtamalla patteriventtiili sellaiseksi, mitä pystyy roplaamaan vain työkalulla. Että näin hurjaa! Niiden ilmoitustauluilta häviävien nastojen lisäksi.
"Täydellinen on hyvän pahin vihollinen"
-Tuntematon
taikaviitta
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 610
Lauteille: Maaliskuu 2011
Paikkakunta: Nokia
Etulaji: Hokutoryu Ju-jutsu
Sivulajit: Kobukai Kobudo / Sutekki ryu Bojutsu
Takalajit: EKJT

Tositilanteet

#2873

Viesti taikaviitta »

Täällä ei ole ollu ilkivaltaa rappukäytävissä eikä edes nastoja ilmoitustaululta hävinnyt. Eikä nyt niin mielestäni koko taloyhtiössä edes asu sellaista väkeä miksi noita hampuuseja täällä ravais. Mutta jotenkin nuo perkeleet vaan on juurikin tämän rapun löytäneet. Useimmiten kylläkin nukkuvat hiukan piilossa rappujen alla, mutta aina välillä ihan rappusissa tai tasanteilla.

Jostain kotipalvelun (jota ei enää viereisessä rapussa edes käy kun asukas vaihto hiippakuntaa) ja postin jne. pääsemisestä rappuun / asuntoon isännöitsijä aina inttää että niiden pitää päästä ja avaimen hankkiminen niille on niin hankalaa ja sitä tätä ja tota tårta på tårta. En ymmärrä mikä vaikeus on parille taholle nyt hankkia avainta kun suurin osa nykypäivän kerrostaloista pitää ovensa aina lukossa, niin miksei tämä sitten pystyis. Saamaton laiska tapaus meidän isännöitsijä on. No kuuleepa tänään taas kunniansa.
Kuvake
Daddy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3354
Lauteille: Elokuu 2011
Paikkakunta: Mansesta päin

Tositilanteet

#2874

Viesti Daddy »

Taitaa olla niin, että koska ovien lukossa pitämisestä aiheutuu kustannuksia (avainten toimittaminen eri tahoille jne), niin ei isännöitsijä yksin voi tehdä päätöstä, vaan asiassa täytyy olla vähintään hallituksen päätös. Toki isännöitsijä voi esittää hallitukselle, että tämmöinen asia pitäisi ottaa seuraavassa kokouksessa puheeksi.

Kustannukset on varmaan kuitenkin niin pieniä, että asiaa ei välttämättä tarvitse viedä yhtiökokouksen päätettäväksi. Toki jokin hallitus voi niinkin päättää tehdä tyyliin "antaa asukkaiden päättää tämäkin". Sitten siellä yhtiökokouksessa jengi nuukailee (niinkuin yleensä tekeekin) ja kaikennäköinen rahanmeno on ehdoton nou-nou. Voi olla niinkin, että hallituksessa istuu tuommoisia roopeankkoja, jolle jokainen euro on se tärkein euro - ja homma torppaantuu jo ennenkuin se ehtii edes hallituksen kokouksen esityslistalle.

Isännöitsijähän on siis taloyhtiöissä vain se työrukkanen ja kokousten sihteeri.
"Täydellinen on hyvän pahin vihollinen"
-Tuntematon
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 36
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Tositilanteet

#2875

Viesti tohtorismies »

Aihki kirjoitti:
T-T kirjoitti: Sitten istuttiin loppumatka ihan rauhaksiin.
Onko tämä episodi tulkittava niin, että täysin eksessiivisen väkivallan kuvitteellinenkin uhka lopetti pipari alkuunsa? Tai kävihän tässä juuri joulun alla Tallinnan juoppolaivalla vähän samoin, hoippu lähestyy kuudetta kertaa varttitunnissa ja mä olen ihan kyllästynyt. Ojensin käden suoraksi (sellainen portsarin avokämmen) otin ei-ilme ilmeen ja totesin aika hiljaa "ei", hoippu pysähtyi kuin naulattuna sopersi jotain, kääntyi ja hävisi loppumatkan ajaksi. Mä olin vähän hämmästynyt, että se tehosi. :peukku:

Tapahan se tuokin on verbaalisesti de-eskaloida.

Englannin maalla käsittääkseni ne on opettaneet aika paljonkin tätä haluutko pipari turpaas taktiikkaa. Mutta jos sen tekee niin pitää olla valmis vastaamaankin jos se ei tepsikkään.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 97
Viestit: 20815
Lauteille: Joulukuu 2007

Tositilanteet

#2876

Viesti Lasse Candé »

Mä olen asunut pelkästään rauhallisissa rapuissa ja harvemmin muiltakaan mitään kuulee. Toki sitten joiltain yksittäisiltä useammin, koska ilmeisesti rapuissaan on vähän "reippaampaa". Olisiko Suomen raput noin ylipäätään melko turvallisia?

Ei siinä. Muistan kolmosella kun kävin kaverilla ja mm hypittiin takapihan kiveltä superhyppyjä Luigi-tyyliin jalat pyörien, niin sitten sisemmällähän myöhemmin joku Kotkan Karhuvuoren spurgu huuteli oven takana asuntoon jossa olimme "Mä tapan teijät kaikki!"
Yhdeksänvuotias minä ei tiennyt mitä ajatella, mutta talon aikuiset naureskelivat, jolloin opin että spurgu on vain spurgu.
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Tositilanteet

#2877

Viesti DeusVult »

Jakomäessä kun asustelin kerrostalossa, niin ei ikinä mitään ongelmia rapussa tai missään muuallakaan, huolimatta paikan maineesta ja siitä että alaovi oli auki päivisin. Briteissä sen sijaan kerran oli poliisit oven takana kun olivat erehtyneet kämpästä ja henkilöstä, ja toisella kerralla kun lähdin ulos oli koko rappu täynnä konstaapeleja ja joku helvetinmoinen iskuryhmä yläkerran ukon oven takana... :D

En tiedä miten tämä liittyy aiheeseen, kunhan lämpimikseni jauhan tässä.
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 97
Viestit: 20815
Lauteille: Joulukuu 2007

Tositilanteet

#2878

Viesti Lasse Candé »

Niin, jatkaen aiheeseen löyhästi liittyvällä setillä, olen tainnut jo tämän mainitakin mutta oli "hauskaa" kun olin yhdessä yhden naisen kanssa ja Vallilassa silloisessa kämpässäni kerran havahduttiin keskellä yötä siihen kun kämppis hakataan ikkunan alla. Ja sitten melko lähellä sitä kertaa kun joku tyyppi työntää pistoolin ikkunasta ja laukaisee ja mun soitosta poliisit vähän ajan päästä tekemässä hurjaa operaatiota suojavarusteissa. (Oli starttipistooli) Siellä oli joku toinenkin valppaana hämmästelemässä että mitä tapahtui...

Pointti kuutenkin se että paikka oli hyvin rauhallinen mutta saattoi antaa vähän toisenlaista kuvaa. Onneksi kuitenkin kyseinen nainen oli itse asunut hyvin lähellä aiemmin niin osasi laittaa kontekstiin.
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 47
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Tositilanteet

#2879

Viesti T-T »

ajattelin että kerron ihan kunnon tarinan, kun nyt aikaakin on kulunut riittävästi.

Kaveri pyysi mua "sellaiseen tapahtumaan" järkkäriksi...
tyhmänä en kysellyt enempää kun raha oli ihan kohdillaan.
Saavuin paikalle, niin yllättävän nopeasti tajusin yhden asian. Mä olen (asiakkaat ja työntekijät mukaanluettuna ) ainut valkoihoinen.

Enempää sitä murehtimatta alettiin ottaa porukkaa sisään. Järjestäjän rooli oli olla ovella ja käydä lähes jokaisen kanssa kinakeskustelu että miksi pitää maksaa. Narikasta koitettiin sluipata pienemmällä rahalla jne.
Hitusen raskasta.
No sittehän se ralli alkoi. Radiot oli jossain joten katsekontaktilla mentiin tai jos jostain kuului vähän enemmän huutoa.
Ovella näkyikin jo melskettä. Mulla ei ollut toivookaan että olisin sen ihmismassan läpi päässyt, joten sovellusratkaisu hyppy narikkatiskille ja siitä hyppy parin naisen yli oli sillä hetkellä paras ja toimivin ratkaisu. Äijä hallintaan, kauemmas ja joku haki sen sitten pois muistaakseni...No tän jälkeen oli joku päättänyt käydä dj:n päälle. Tällä kertaa mentiin äijä edellä ihmismassan läpi :)
Sitten alkoikin oleen tunnelma jo aika tiivis...ja näen kun yks työkaveri vetää yhtä herraa kauemmaksi massasta. Pääsen pelipaikan lähettyville niin sellainen ihmismassa liikuttaa mua ihan ittestään kohti seinää. Hankala selittää mutta mä siis liikuin massan mukana kohti mun työkaveria. Sain jotenkin ihmeellisesti autettua työkaverin vessaan riehujan kanssa ja sitten törmään seinään :) Sen fiiliksen taidan muistaa aina kun ajattelin että nyt alkaa tappelu ihan omasta hengestä. Työntelen massaa kauemmaksi mitä pystyn ja mesoan. Samalla odottelen sitä ekaa iskua josta homma lähtis kunnolla käyntiin. Tavoitteena oli että saan napattua sitten jonkun suojaksi...jollaintavoin...tai jotain, mutta pakoon en lähde. En tosin olis päässytkään :)
Sitä ekaa iskua ei ikinä tullut ja jotenkin homms kuivu kasaan, mutta oli kuulemma jälkeenpäin kuultuna aika veikeän näköistä kun valkoinen kaveri heiluu mustassa massassa. Tän jälkeen sitten tuli muun muassa yksi todella nopea raudoitus kun porukks oli taas tulossa syliin, mutta saatiin narikkatiskiä ja kapeata väliä vähän suojaksi.
Ilta päättyi kuitenkin suht rauhallisesti. Välissä tosin käytiin ulkona 2 vs 15-20 tilanteessa mutta sekin kuivu kasaan.

Oon monesti miettinyt että joskus perkele mä pakotan jonkun oman elämänsä superantirassistin tontyyliiseen tapahtumaan. Lyön lätkän rintaan ja sanon että hoida homma...

Tää oli yks mun henkilökohtaisista musta haukka alas kokemuksista :)
Kuvake
Puni
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3844
Lauteille: Kesäkuu 2010
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Taekwondo Ilshin
Sivulajit: -
ITF Taekwon-Do
(Ch'ang Hon)
WT Taekwondo
(Kukkiwon, SimUu)
Takalajit: -
Urheilu
Kilpailu
Yhteystiedot:

Tositilanteet

#2880

Viesti Puni »

^alustuksen perusteella olisin voinut luulla, että kyseessä oli vähän paremmin ruskettuneiden henkilöiden versio Blue Oyster barista.

Ehkä he etsivätkin vain lämpöä ja rakkautta?
Kamppailutaiteiden maaritelmä: Energian tuottaminen ja ohjaaminen kohti päämäärää, jossa vallitsee täydellinen harmonia ja väkivallattomuus.
Risto Hentunen

(Puni) Olet kamppailu-urheiliijan irvikuva ja kamppailuyhteisön häpeäpilkku mielipiteittesi kanssa.
-JM
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 6 kurkkijaa