Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Mietteitä ja ajatuksia JKD:sta

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Kuhmu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 2558
Lauteille: Toukokuu 2005

Mietteitä ja ajatuksia JKD:sta

#196

Viesti Kuhmu »

Mika Luostarinen kirjoitti:
suppulam kirjoitti: Tämän ketjun aihe on JKD.
Juu, toki, mutta bloodycut aloitti aikoinaan tämän ketjun ja aika paljonhan koko ketju on liittynyt häneen.

En nyt ole erityisen pahoillani bloodycutin kohtelusta, ei häntä kauheasti ole mollattu. Kuitenkin olen vuosien myötä tullut entistä epäilevämmäksi kannattaako ihmisiä toppuutella heidän aikeissaan. Pidän kirjaprojektinkin mahdollisia vaaroja kovin vähäisinä. Tätä keskustelua ei tarvinne enää jatkaa, olemme kumpikin ilmoittaneet kantamme.
Jos ihminen ei ole tullut miettineeksi projektiaan tarpeeksi monelta kantilta ja on innostuksensa lumoissa, niin on aivan paikallaan, että se kritiikki tulee silloin muualta. Melko varmasti verisen haavan jkd-kirjalle käy kuten beatboxaus-kirjalle, se jää vaiheeseen, kun hän innostuu jostain muusta, josta voi hetkeksi rakentaa maailman ihan itse ja ilman kenenkään apua.
”You must enjoy this”.
bloodycut
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 30
Viestit: 196
Lauteille: Heinäkuu 2008

Mietteitä ja ajatuksia JKD:sta

#197

Viesti bloodycut »

treenaamiseni jatkuu...kirjasta en kerro mitään ja sekin etenee omalla painollaan, otin itteeni kritiikistä jota ei olis niin saanu ottaa vaan olis pitäny hymähdellä ja nyökkäillä että joo joo voihan se olla näin jep jep...tai no sanotaan että kirjani on hyvässä mallissa, olen koko ajan kirjottanu kun viimeks postasin tänne...eipä kummempia jeet kune doosta keskustelen mielelläni mutta en enää kirjasta se on oma asiani...täs viimeks olen treenannu tuuman lyöntiä, kertokaapa mielipiteenne onko se ihan huuhaata vai todellista, ite näen siinä kokonaisvaltaisuutta ja se tuntuu niinku löis koko kehollaan kohteeseen, mainio juttu, mut ei muuta tällä kertaa seuraan tätä ketjua ja vastailen mikäli keskustelua ilmenee, hyvää halloweenia :)
J. Suojanen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 1454
Lauteille: Kesäkuu 2006

Mietteitä ja ajatuksia JKD:sta

#198

Viesti J. Suojanen »

Jep jep... Kirja on niin pitkään sun asiasi, kun sitä kirjoittelet. Siinä vaiheessa, kun se pöllähtää kustantamoon tai jopa levitykseen, niin muista, että se ei ole enää sinun asiasi siinä vaiheessa vaan vapaata riistaa kritiikille.
Yleensä vain se on tapana enemmän tai vähemmän käyttää edes niitä paria ystäväänsä sensuurina ennen kuin tuotetta lähdetään esittelemään suuremmalle yleisölle, koska jotaikin virheitä (asia/kirjoitusvirheitä) voi mennä itseltä useammankin kerran läpi minkä kaveri sitten huomaakin.

Tuuman lyönti toimii just niin hyvin kuin lyönti tuuman etäisyydeltä voi kuvitella toimivan. Riippuu mitä siitä halutaan ottaa irti ja mitä sillä tässä asiayhteydessä käsitetään.
Kyllähän vaikka nyrkki olisi kohteessa kiinni niin sitä voi käyttää monenmoisena työkaluna lyönninkin tavoin.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Mietteitä ja ajatuksia JKD:sta

#199

Viesti Kari Aittomäki »

Tuumalyönnistä..
Mä tajuan sen mekaniikan ja olen jopa onnistunut pudottaan pafkat kalsareihin hänellä..
Mutta en vastaanpanevalta.

Brucen esitys asiasta on näytöskamaa ja sellasena otettava.
Mutta uskon totisesti ruuvilyönteihin.
Hieroviin, poraaviin, koppaaviin.
Kyllä ne pelittää, jo vain.
bloodycut
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 30
Viestit: 196
Lauteille: Heinäkuu 2008

Mietteitä ja ajatuksia JKD:sta

#200

Viesti bloodycut »

Parhaiten JKD toimii kun harjottelija ei kehitä itseään ainoastaan JKD tähden vaan kehittyäkseen oman näköisekseen. No tämähän Brucen ajatuksia mutta ulotettavissa muihinkin lajeihin. Miltä sinä potkulainen näytät kamppailijana? Näytätkö harrastustasi lajin silmin vai onko laji näkymä myös sinusta itsestäsi. Tätä olen viime aikoina pohtinut. Olen pohtinut miltä lyöntini näyttää. Imitoinko vain Brucen tapaa vai onko tosiaan lyönnissäni jotain sellaista jota vain minä osaan tuottaa eikä kuten Bruce teki? Voi olla että tässä menee itsensä kanssa umpisolmuun. Potkuni ovat rajalliset mutta visioin mielessäni niiden olevan tehokkaita. Mielikuvaharjoittelu on hyvä rentoutusmenetelmä. JKD on antanut metodi- ja filosofiapohjalta voimaa tapaturmani aikana. On aikaa pohtia ja tarkastella JKD:n perusperiaatteita ja jatkumoa sekä mitä JKD on ollut ennen ja tänään.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Mietteitä ja ajatuksia JKD:sta

#201

Viesti Lasse Candé »

En tiedä vastaako tämä kysymykseen, mutta minulle traditiomeiningit ja laajamittainen kehittyminen ovat saman kolikon kaksi puolta. Seuraamalla idean loppuun sen voi saada, eli pitää treenata riittävästi. Ja lajien idea avautuu jos niitä ajattelee funktionsa kautta.

Tällä tavalla nämä asiat vuorovaikuttavat.

Ja itse profiloidun näillä ajatuksilla enemmän sinne lajiuskolliseen porukkaan, mutta en ole tavannut kovin montaa yhtä avointa traditionalistia tai yhtä traditionaalista avointa tyyppiä. Ylipäätään mielestäni tätä asiaa kannattaa kelailla paljon, varsinkin jos on traditionaaliharrastaja. Ilman avointa mieltä menee nähdäkseni myös traditio-opetukset ohi, niin paradoksaalista kuin se onkin.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 48 kurkkijaa