Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Puskeminen

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Puskeminen

#1

Viesti Eelo »

Alko nyt kiinostamaan vähän päällä puskut enkä nyt löytänyt mitään ketjua tähän apuun. Uutta siis.

Elikkäs täälä nyt ois tarkotus keskustella puskemisesta siitä missä se toimii ja milloin ja mainostaa erilajeja missä sitä harjoitellaan ja miten. Oikeestaan kaikesta mikä liittyy puskemiseen.

Itehän en tiiä muuta puskemisesta paitsi, että sitä voi tehä pienessä tilassa ja se sattuu molempia osapuolia.
Eelis Mikkola
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Re: Puskeminen

#2

Viesti Paappa »

Eelo kirjoitti: Itehän en tiiä muuta puskemisesta paitsi, että sitä voi tehä pienessä tilassa ja se sattuu molempia osapuolia.
Otsan yläosalla nenänvarteen kun osuu niin takaan että sattuu enemmän siihen nenään kuin otsaan. Mielestäni erittäin käyttökelpoinen tekniikka itsepuolustuksessa, jos kädet ovat kiinni ja etäisyys lyhyt. Vahingossa kun olen tuollaisen kohteeksi joutunut voin taata että vie toimintakyvyn vähäksi aikaa.
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Sitav Abdullah
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2389
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#3

Viesti Sitav Abdullah »

Tässä sulle hyvä tutorial Toi hedarien antaminen on aika makeeta ja tehokasta. Puskea voi vitsin moneen paikkaan. Rintaan, päähän, yms. Vain mielikuvitus on rajana. Itte juurikin antaessani hedareita(leikillä), isken mitä oudoimpiin paikkoihin :D . Mutta tosiaan hedareita antaessa ei sua satu päähän, ja sitä toista sattuu tosi paljon. Ja voi helposti tyrmätäkkin päähän kohdistaessa. Hedarit toimii, monessa tilanteessa. Esim. mounissa kun olen molemmista käsistä kiinni, ja hedareita hullun lailla. Olen nähnyt tehtävän vanhassa vaparissakin. Mutta siinä oli käsistä kiinni mountissa ja hulluja hedareita rintakehään :D . Joo tosiaan hedaria voi käyttää myös pystyssä, kun olet clinchissä niin otsaa naamaan/pään sivulle, niin ei tule hyvää jälkeä. Mutta miksi ruvennut kiinostamaan. Onko kiukkarissa hedareita?
Baby voit vetää mut guardiin milloin vaan :D

Antaa kukkien kukkia, ei niitä kaikkia tarvitse talloa.

Sitav "the hopa-man" Abdullah
Mars
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1048
Lauteille: Helmikuu 2007

Re: Puskeminen

#4

Viesti Mars »

Paappa kirjoitti: Mielestäni erittäin käyttökelpoinen tekniikka itsepuolustuksessa, jos kädet ovat kiinni ja etäisyys lyhyt.
Vaikka olisi kädet vapaanakin...mutta treenata tätäkin pitää, maissipallo on hyvä kohde. Defendon ja Magan arsenaaliin kuuluu ainakin.
“Fatigue makes cowards of us all.”
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#5

Viesti Eelo »

Sitav kirjoitti: ...Mutta miksi ruvennut kiinostamaan. Onko kiukkarissa hedareita?
Ööö rupes vaan ku mietin, mite voisin parantaa mun clintsiä rbsd tilanteessa + lisätä ylläribonuskikkoja. Mut ashiharassa ei ainakaan vielä oo näkyny tota, eli siitä en tiiä. Kiukkarista tiiän vielä vähemmän.
Eelis Mikkola
Kuvake
Yin
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 274
Lauteille: Huhtikuu 2008
Paikkakunta: Espoo

#6

Viesti Yin »

Ja tässä futistähti Zidane näyttää kuinka homma sujuu käytännössä. Ja leshän tuo toinen äijä persiilleen, että toimivuuskin varmistettu. :D
Kuvake
KungFuMiäs
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 5372
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

#7

Viesti KungFuMiäs »

Itse miellän sen tavallaan "kolmanneksi nyrkiksi". Lähitilanteessa kun me pelataan aika paljon niin joskus voi tulla sellainen tilanne että saa kaverin hyvin kiinni paikalleen ja kädet alas painettua, kun molemmat kädet on kiinni kaverissa niin otsa lähtee aika luonnollisesti. Meillä puhutaan "etuportista", avataan etuportti, eli päästään vastustajan käsien väliin, siinä on reitti pääpuskulle kivasti avoimena. Pidän sitä itse enemmän välitekniikkana josta sitten pääsee tekemään sen oikeasti pahan asian vastapuolelle.
Kuvake
Kuntoutuja
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 61
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#8

Viesti Kuntoutuja »

Valvontakameran kuvaa kadulta: girl delivers headbutt.
Paulin laki: Lattialta ei voi pudota
Kuvake
kumikameli
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 299
Lauteille: Lokakuu 2006

#9

Viesti kumikameli »

Yin kirjoitti: Ja tässä futistähti Zidane näyttää kuinka homma sujuu käytännössä. Ja leshän tuo toinen äijä persiilleen, että toimivuuskin varmistettu. :D
zidanen pusku on kyl muistaakseni hieno, mutta hilppasen arveluttaa vastaavan teho kaveriin joka oikeasti odottaa aggressiota.

Toinen miekä mietitytti, mutta josta on paha sanoa noita aikuisten oikeasti treenaamatta on toi sitav:in kommentti
Mutta tosiaan hedareita antaessa ei sua satu päähän, ja sitä toista sattuu tosi paljon.
ei varmaan tosiaan satu josson rusto vs otsaluu mutta josko hedari ei mene just niinku leffoissa, voisin kuvitella tuskan olevan vähän enemmän kuin ei mitään.
"Kokemukseni mukaan myös alemman aseman ihmiset ovat keskimäärin kovaäänisempiä suuttuessaan ja taipuvaisempia väkivaltaiseen käyttäytymiseen."
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 16087
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#10

Viesti Kari Aittomäki »

Totanoin, se Zidanen aikaansaama reaktio on toki valtavasti enemmän futisehdollistumista kuin tälli-impaktia.
Eli selvemmästi, futisjätkät on tottuneita filmaamaan ja alleviivaamaan osumaa, koska siitä on suoranaista hyötyä. Aikalailla niinku kilpakaratessa.
Tottakai Zidanen pääpusku on kova, ei siinä mitään. Huippu-urheilija.
Mutta niin oli se toinenkin. Baarissa tilanne ois eskaloitunut ihan erilailla, luulisin.


Pääpusku tekniikkana on sensorttinen ettei sitä kai missään varsinaisesti oikeesti treenata, Paul Vunakin muistan nupanneen prätkäkypärää jossain skenaariojutussaan.. Ja selvästi näki ettei ollu uran kohokoha se filminkisessio.

Eli toki ne puskut sisältuu lajiin ku lajiin, myös kiukkariin.
Mutta miten niitä treenaat? Iskemällä päällä tiiliskiviä? Ei hyvä idea, tycker jag.
Parempi opetella oikeissa tilanteissa joissa aggret siivittää.

Mä olen tiettävästi ottanut tällin vastaan Hesarin eteisessä ja vastannut pääpuskulla mallia maailmanloppu. Jätkä nukku vartin jossain nurkassa.
En ite kyllä muista juurikaan muuta kuin "tohon"-välähdyksen.
Eli annoin kai ohimoon.
Tony H tätä kertoo yhä.
Sen mä musitan että nää uudet portsarit koetti hoitaa tilannetta ja jankkas mun kans jotain rauhoitu-nyt-juttua, ja Pena ja Kuuno nauro narikassa.
Mähän olin ihan rauhallinen, hyvä kun tajuissani.

Kummia hermoilijoita.


edit.
Sain just tekstiviestin, hesarilla pääpuskun vastaanottanut veikkonen pelaa kuulemma ammatikseen lätkää!
Voi jeetina, joskus elämä on kuin kilo kirsikoita.

edit2, lisäys.
Sitav Abdullah
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2389
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#11

Viesti Sitav Abdullah »

kumikameli kirjoitti: ei varmaan tosiaan satu josson rusto vs otsaluu mutta josko hedari ei mene just niinku leffoissa, voisin kuvitella tuskan olevan vähän enemmän kuin ei mitään.
Saattaa olla. Enpä ole leffoja paljon katsonut, jossa hedareita jaellaan. Mutta tosiaan ei niitä hedareita kannata jaella, jos ei ole treenannut eikö?. Jos paljon jotain tiettyä asiaa treenaat, kyllä sen varmaan taidat kadullakin. Eli ilman treeniä ei lyönnitkään kunnolla onnistu.
Eelo kirjoitti: Ööö rupes vaan ku mietin, mite voisin parantaa mun clintsiä rbsd tilanteessa + lisätä ylläribonuskikkoja. Mut ashiharassa ei ainakaan vielä oo näkyny tota, eli siitä en tiiä. Kiukkarista tiiän vielä vähemmän.
Aa ok ymmärän. Ai niin joo käyt ashiharahassa, sori virheestä :) .[/quote]
Baby voit vetää mut guardiin milloin vaan :D

Antaa kukkien kukkia, ei niitä kaikkia tarvitse talloa.

Sitav "the hopa-man" Abdullah
Kuvake
Kuhmu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2558
Lauteille: Toukokuu 2005

#12

Viesti Kuhmu »

Itse miellän sen tavallaan "kolmanneksi nyrkiksi".
Ei kai kyseessä ole pelätty "fistaajan kolmas nyrkki"? ;)
”You must enjoy this”.
Kuvake
suppulam
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 350
Lauteille: Maaliskuu 2006

#13

Viesti suppulam »

Otin tuossa pari kuukautta takaperin töissä hedarin leukaan ja voin kertoa, että tekee aika nannaa. Ei onneksi lyhdyt sammunut mutta widuduksen ja leukasäryn määrä oli aika mittaamaton.

Headbutt on kyllä liikkeenä aika äärimmäinen, jos en olisi hieman kerinnyt nojaamaan taakse niin nenä tai hampaat olisivat olleet tuhannen päreinä. Se on todella nopea ja arvaamaton liike. Parasta tässä tilanteessa oli se, että iskijä oli nainen. Siitä syystä olinkin aivan liian huolimaton, koska en todellakaan voisi kuvitella, että joku nuori pieni likka sekoaa ja pamauttaa arvaamatta portsaria otsalla naamaan. Oppia ikä kaikki...
___________
" onclick="window.open(this.href);return false;
___________
Kuvake
Hukka
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 490
Lauteille: Marraskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

#14

Viesti Hukka »

Kari Aittomäki kirjoitti: Pääpusku tekniikkana on sensorttinen ettei sitä kai missään varsinaisesti oikeesti treenata, Paul Vunakin muistan nupanneen prätkäkypärää jossain skenaariojutussaan.. Ja selvästi näki ettei ollu uran kohokoha se filminkisessio.
Mitä tarkoitat oikeesti treenaamisella? Kyllä meillä ja käsittääkseni muutamassa muussakin jonkun verran treenataan erilaisten pehmusteiden avulla. Tää toki on ehkä hiukan pehmeää vielä oikeaksi harjoitteluksi, mutta käsittääkseni jotkut kyllä treenaa päätä säkkiin.

Sinänsä pääpuskuhan on melko olennainen osa katusavatea ja on käsittääkseni kuulunut siihen aina. Tosin tää nyt tulee vahvalla mutu pohjalla ilman sen parempaa lähdetietoa tällä hetkellä. Koskapa käsittääkseni tiedät jonninverran danse de rue maailmasta, osannet itse itseasiassa valaista historiallista kytköstä Pariisin katumenoon minua paremmin. Niin juu ja onhan se Zidanekin Marseillesta kotoisin :).

Vielä viimeisenä tuli mieleen että olen käsittänyt puskemisen olevan melko olennainen osa Capoeiraa ja sen historiaa, en sitten tiedä miten nykyään treenaavat sitä ja treenaavatko.
Verneri

"From head to heel as tough as steel, as nimble as a cat,
With every trick of twist and kick, a master of savate."

-Julot The Apache, Robert W. Service
Mars
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1048
Lauteille: Helmikuu 2007

#15

Viesti Mars »

Joku mainitsi otsalla osumisesta, minulle on opetettu että yritetään osua "sarvella". Eli kuvitteellisella "pirunsarven" nysällä. Tätä perusteltiin pätevän oloisesti, mm. kallon paksuudella ko. kohdassa. No joka tapauksessa perus otsapuskua ei pidetty suositeltavana.
“Fatigue makes cowards of us all.”
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 61 kurkkijaa