Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Puskeminen

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
suppulam
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 350
Lauteille: Maaliskuu 2006

#16

Viesti suppulam »

Kyllä ainakin meillä on tuota harjoiteltu osana komboja. Kynnys käyttää on kuitenkin astetta korkeampi.
___________
" onclick="window.open(this.href);return false;
___________
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#17

Viesti Kari Aittomäki »

No otan taasen länkiä kaulaani, eli voihan tuota treenata, niinku.
Ilmaan, säkkiin, jopa varovasti kaverin kans.

Voi miten moni-ilmeistä voi ollakaan pohojalainen ilmeettömyys, tämä ilmeni erittäinkin silloin kun muutettuani tänne ilmestyin Kokkolan Urheilutalon punttisalille ja otin lämmöt säkkiä muksimalla.
Johon kuulu sitte myös ne pääpuskut, toki myös muut tällit hyvin epäortodoksittain.
Siinä oli punttiväestön kivinaamat aika kivoilla värinöillä kyllä.

Mutta pääpusku on sellanen pusu jota on hankala sparriin ja semmosiin kunnolla mukaantuoda. Se kun ottaa niin kipiää.

Danse de rue taasen on tavattoman kähy maailma, hauskaa että pääpuskun yhteydessä sejuttu nousee esiin..
Koska silloin -15vee sitten.. pääpusku oli irkkupusu, sikäläistä termiä en enää muista. Eli brittijuttu jota kyllä käytettiin mutta jolla oli leima..
Ranskalainen itsetunto on jotain omaansa.
Niillä oli joku juoksupusku erikseen kyllä, salilla näin.
Pikkujätkät juoksi keskipää edellä säkkiin ja mitsiinkin.
Sole
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 783
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Jyväskylä

#18

Viesti Sole »

En mikään asian tuntija ole, mutta on niitä tullut jaettua aika paljon, ja vähän otettuakin... Mutta poiketen Sitavin kommentista, olen kyllä sitä mieltä että ei ne hedarit muualle kun päähän paljoa paina. Naamaan tai päähän kannattaa antaa, ja tosiaan. Sattuu kumpaakin, ottajaan useimmiten enemmän, onneksi. Itse olen käyttänyt otsaa hyökkäyksen aseena, lähinnä koska sillä on helpoin osua ja tosiaan siinä ihan lähitilanteessa jossa ei ole tilaa käsiä käyttää(esim. ympärillä paljon ihmisiä). Ja itse pusku tapahtuu sellaisena "syöksynävä" eikä heilahtavana liikkeenä.
"Our fathers came here with panzerwagens, we came with guitars!"
Klaus Meine, 1989 Moscow.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#19

Viesti Kari Aittomäki »

Word, sano neekerismies amerikasta.

Mua niin vetutti silloin eräässä vaiheessa tää espoonpoikain shootfightingversio, kun jätkät tako hedareita pyttyyn sieltä guardin sisältä. Rivon näköstä ja joutavaa passivointia.
Mutta ne veikot hahmottaakin sääntövenyttelyn kautta.

Eli todentotta, irkkupusun perusidea on lyödä päät yhteen.
Maalina on pään alueen namiskuukkelit.
Jep.
Kuvake
mronkain
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 8623
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Roihuvuori

Re:

#20

Viesti mronkain »

Yin kirjoitti: Ja tässä futistähti Zidane näyttää kuinka homma sujuu käytännössä. Ja leshän tuo toinen äijä persiilleen, että toimivuuskin varmistettu. :D
Sama tuli tietty heti mieleen! Ihan loistava veto, vaikka noin jalkapallomielessä aika nolo tapaus.

- Marko
Kuvake
Kuhmu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2558
Lauteille: Toukokuu 2005

Re: Puskeminen

#21

Viesti Kuhmu »

Hedarit toimii, monessa tilanteessa. Esim. mounissa kun olen molemmista käsistä kiinni, ja hedareita hullun lailla. Olen nähnyt tehtävän vanhassa vaparissakin.
Olikohan 2003 tai 2004, kun Finnfightissä vielä sai antaa hedareita, niin Nivan harrin hedarit ja nyrkin anto sopivasti vuorotellen kypsyttivät Jonny Borrowin. Tekee erilaista vaparista, kun niitä saa käyttää. Tavallaan Shooto-organisaatio tappoi vanhan anything goes Finnfightin, kun siirryttiin Shooto sääntöihin. Silloisissa karkeloissa oli selkeästi eri fiilinki, kuin nykyään. Se näkyi kulissien takana olevana, jos nyt ei aivan kyräilynä, niin selkeänä vähäsanaisuutena, vaikka noihin aikoihin MMA-porukat olivat enempi yhtä suurta perhettä. Kun taas lukkopainikisoissa oli huomattavasti letkeämpi tunnelma.
”You must enjoy this”.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Re: Puskeminen

#22

Viesti Kari Aittomäki »

Word again.
Harri olikin muuten sitä pirullinen sälli että veteli sieltä guardin sisältä tällejä varsin tehokkaasti ja ohitettuaan vielä tehokkaammin. Se oli hauska kun Liedes yritti Porissa imitoida Nivaa, hakkas Porinprun kans päitään yhteen kunnes molemmille riitti. Heh.

Shooto tosiaan tappoi finnfight-spiritin, tosin aikakin oli jo kypsä.
Ja vaikka siellä backstagella oltiinkin totista poikaa, siitä puuttui kaikki kovanaamailu.
Jätkät vaan oli nousemassa valetudo-kehään.
Niinku kerran kun eräs veikko loukkas olkapäänsä lämmittelyssä, Salon poikia tais olla.
Syynäsin lapansa ja selvä tapaus, hauiksen pitkänpään jänne hypänny käytävästä.
Ilkeä ja kivulias muttei paha.. mutta kehään sälliä ei voinu päästää. Ilman toista kättä.
KAIKKI alueella lämmittelevät ruttunaamat kävi tuuppaamassa sälliä tyyliin otarennosti, se meni nyt näin. Immu jopa tais halata tai jotain muuta semmosta.

Eli kyllä siellä oli niin hemmetin hieno henki päällä, JussiJn kanssa vertailtiin niitäfiiliksiä knockdownkarkeloihin, jotta aika samanmoista lämpöä ja aika erimoista kuin eräässä toisessa lajissa.
Kuvake
Kuhmu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2558
Lauteille: Toukokuu 2005

Re: Puskeminen

#23

Viesti Kuhmu »

Ja vaikka siellä backstagella oltiinkin totista poikaa, siitä puuttui kaikki kovanaamailu.
Jätkät vaan oli nousemassa valetudo-kehään.
Totta, ei ollut aikaa eikä tarvetta kovanaamailuun ja psyykkaaminenkin tapahtui sillä latauksella, että oltiin treenattu ja valmistauduttu valetudoon ja se näkyi sellaisena olen valmis kohtaamaan kenet tahansa itsevarmuutena. vastustaja ja kanssakisaajat saivat ansaitsemansa kunnioituksen sillä, että olivat siellä ja tekivät samaa haastavaa työtä päästäkseen päämääräänsä. Tiedettiin mitä vaati olla siellä.
”You must enjoy this”.
Kuvake
Nauses
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1270
Lauteille: Syyskuu 2007

Re: Puskeminen

#24

Viesti Nauses »

Yllätyin aika paljon kun katsoin äskettäin UFC:t 1-16, eikä ne alkupäässä sallitut hedarit tehnytkään niin pahaa jälkeä kuin olin odottanut. Oikeasti ehkä parissa matsissa näytti siltä että päällä oleva sai niillä tehtyä damaa, tosin on kyllä vähän vaikea sanoa tekeekö joku pusku gutaa, kun molemmat hakkaa päätä vastakkain todella lyhyellä etäisyydellä. Tosin ne alkupään matsit oli muutenkin aika kohellusta eikä suurin osa osallistujista tuntunut käyttävän läheskään kaikkia sallittuja keinoja, ehkä puskuista tulisi vaarallisempia jos niitä treenattaisiin tosissaan iskuna muiden joukossa.
Erillisyyden harhan pauloissa
Kuvake
SWJL
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 130
Lauteille: Lokakuu 2006
Paikkakunta: Kuopio
Yhteystiedot:

Re: Puskeminen

#25

Viesti SWJL »

Eelo kirjoitti: Elikkäs täälä nyt ois tarkotus keskustella puskemisesta siitä missä se toimii ja milloin ja mainostaa erilajeja missä sitä harjoitellaan ja miten. Oikeestaan kaikesta mikä liittyy puskemiseen.
Pään käytöstä :D skenaario harjoitteissa, no ainakin Koto ryusta tulee mieleen Shoden Gata Ho Soku: " onclick="window.open(this.href);return false; (kohdassa 00:34).
SWJL

---------------
Sami Liljavirta
Jinenkan Sei Wa Dojo
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Re: Puskeminen

#26

Viesti Mjölnir »

[youtube][/youtube]
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Juhani K
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 465
Lauteille: Heinäkuu 2008
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Puskeminen

#27

Viesti Juhani K »

heh, tästä olikin opettajan kanssa puhetta torstaina. Baaritilanteissa kuulemma siitä ilkeä, että tietyllä tavalla tehtynä iskua on vaikea nähdä ja pistää puskijan piikkiin...varsinkin jos itse vastaa nyrkillä takaisin (oli myös puhetta olkapään käytöstä samankaltaisissa tilanteissa, mut se onkin asia ja tekniikka erikseen).
90% of everything is crap

"If your going to use deadly force on someone... use a fucking gun"

en ole pakkiksella, sama nikki on yhteensattuma
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Re: Puskeminen

#28

Viesti Mjölnir »

Juhani K kirjoitti: (oli myös puhetta olkapään käytöstä samankaltaisissa tilanteissa, mut se onkin asia ja tekniikka erikseen).
Tällaistako tarkoitat?
olkapaalyonti.wmv
Me treenailtiin tätä rintaan, mutta vastustajan asennosta riippuen voidaan tehdä myös vaikka kasvoihin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja. Ole hyvä ja rekisteröidy tai kirjaudu sisään.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
f-e
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 391
Lauteille: Kesäkuu 2005

Re: Puskeminen

#29

Viesti f-e »

Tämä ei varmaankaan ole kovin yleistä, mutta pääpuskussa voi sattua aika hassusti jos puskee maalista ohi.

Treeneissä pystypainitilanteessa lähdin ohittamaan treenikaveria, hän yritti jotain samaan aikaan ja seurauksena siitä niin otsani osui hänen nenäänsä melko kovaa. Osuma tuli hieman kulmasta joten se ei osunut suoraan rustoon vaan pikkasen sivulle, nenäluuhun. Itse en tuntenut muuta kuin painetta otsassa, mutta aika nopeasti sen jälkeen alkoi verta valumaan silmiin melko lailla. Treenikaverin nenäluu oli siis lävistänyt otsani luuhun asti. Treenikaverin nenä murtui ja sattui varmaan aika pirusti, muttei treenikaveri missään vaiheessa mennyt täysin toimintakyvyttömäksi, häkeltyi kyllä hetkeksi. Tän jälkeen tietty nopsaa hoidettiin vammat kuntoon ja jatkettiin treenejä, mutta mietin että jos tilanne olisi ollut ns. oikea niin jatkoa miettien olisi ollut hyvin ikävä kun verta virtaa silmiin koko ajan.
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Puskeminen

#30

Viesti Andy »

Videolla on käsitelty puskemista taktiikkana lähinnä burmalaisessa nyrkkeilyssä ja vähän muissakin lajeissa.

Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 62 kurkkijaa