Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Ritilä/plexi/visiirikypärä

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 60
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Ritilä/plexi/visiiri kypärä

#76

Viesti Mjölnir »

Kypärät ovat tulleet. Eteisessä on nyt 40 kappaletta pleksikypäriä. Ennakkoon tilanneet, ottakaa välittömästi yhteyttä yksityisviestillä ja kertokaa toimitusosoite. Laitan tilinumeron ja summan, jonka ensin siirrätte minulle. Jos kahden viikon kuluessa en ole saanut kaikkia kaupaksi, ilmoittelen, montako on jäänyt jäljelle ja niitä saa ennakkoon tilaamattomatkin kysellä.

Nimimerkki:
Tili tyhjänä ja ruokaakin pitäisi saada...
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Illu
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 119
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Espoo

Ritilä/plexi/visiiri kypärä

#77

Viesti Illu »

Kertokaapa kokemuksia näiden Playwellin Kudo -kypärien kestävyydestä?

Itse sain kypäräni syyskuussa, ja se on ollut melko vähällä käytöllä. Viikko sitten onnistuin rikkomaan kypärän pleksin kaverin päähän takasuoralla. Muovi lähti lohkeamaan yläosasta ja lohkesi noin puoleenväliin.
Kuvake
KungFuMiäs
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 5373
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

Ritilä/plexi/visiiri kypärä

#78

Viesti KungFuMiäs »

Me ollaan hakattu niitä välillä aika huolella. Plexi on pysynyt kasassa mutta muut osat on alkanut hajoilemaan. Kypärän ideahan on että shokki pitäisi jakautua mahdollisimman monen kiinnikkeen kautta ympäri kypärää. Nämä kiinnikekohdat ovat alkaneet hajoamaan meillä. Voima/massa lyönteihin tuo ei ole muutenkaan hyvä treeniväline kun pää/aivot ottaa sen shokin joka tapauksessa.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 60
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Ritilä/plexi/visiiri kypärä

#79

Viesti Mjölnir »

Meillä on ollut jo muutaman vuoden pisimpään olleet käytössä, ja läpivientien suojana olevia messinkirenkaita on irronnut, sekä pleksiä kiinnittävää nauhaa on katkennut. Eli näitä on jouduttu paikkomaan.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Rojola
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 2759
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Mullet City

Ritilä/plexi/visiiri kypärä

#80

Viesti Rojola »

Samoja kokemuksia kuin Mjölnirillä. Olen itse ottanut ja antanut osumaa plexiin, mutta ei ole vielä lähtenyt hajoamaan, mutta näillä naruilla saakin syytteen lähinnä ruoskinnasta. Kypärä ollut käytössä parisen vuotta muistaakseni...
Janne Paavilainen

Master of illusion is a student of reality.

Harjoitteletteko te siellä Bujinkanissa oikein tuelta tätä asioiden ja sanomisten vääristelyä ja asiayhteyksien muuten vain sekoittelua?
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Ritilä/plexi/visiiri kypärä

#81

Viesti L.K. »

Samanlaisia ongelmia meilläkin väellä, ekana tuppaa irtoamaan sen pääalen suojan kiinnikkeet.Ja meillä siis pari vuotta taitaa vanhimmat olleet käytössä about.

Se mikä kyllä tuntuu olevan yleisin virhe on se, että kuvitellaan että tohon voi juntata niin kovaa kun haluaa. Oikeasti ei ole kovin mukavaa olla tuo päässä jos toinen takoo oikeasti kovaa.

Itse olen kuitenkin pitänyt siitä ja se on antanut moneen harjoitteeseen ja treeninvetoon uusia ulottuvuukisa, hyvä apuväline muiden joukossa,ei mitään autuaaksitekevää tietenkään.

Hinta/laatusuhde on ihan ok miusta kuitekin.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6416
Lauteille: Lokakuu 2009

Ritilä/plexi/visiiri kypärä

#82

Viesti Ile »

Joo, mun mielestä omiaan juuri sellaisessa vähän teknisemmässä harjoittelussa, esim. joissakin asejutuissa (ks. Mjölnirin video aikaisemmin tässä ketjussa). Voi huolettomammin heittää niitä yksittäisiä pusuja kaverin naamariin.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 60
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Ritilä/plexi/visiiri kypärä

#83

Viesti Mjölnir »

L.K. kirjoitti: Hinta/laatusuhde on ihan ok miusta kuitekin.
Samaa mieltä. Jos kestää vaikka kaksi-kolme vuotta, niin tuollainen alle 70€ ei ole kovin kallista.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 60
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Ritilä/plexi/visiiri kypärä

#84

Viesti Mjölnir »

Mulla on muuten pari kappaletta vielä varastossa näitä, jos jotakuta kiinnostaa.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
KungFuMiäs
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 5373
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

Ritilä/plexi/visiiri kypärä

#85

Viesti KungFuMiäs »

Mjölnir kirjoitti: Mulla on muuten pari kappaletta vielä varastossa näitä, jos jotakuta kiinnostaa.
Meiltä vois ehkä joku olla kiinnostunu. Mä kyselen ja palaan.
Kuvake
Poika
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 2446
Lauteille: Kesäkuu 2007

Ritilä/plexi/visiiri kypärä

#86

Viesti Poika »

Hyviä härveleitä. Perheessämme ollut käytössä säännöllisen epäsäännöllisesti noin pari vuotta. Välillä on vedetty myös kovaa, eikä ole hajalle saatu...hyvät päänsäryt kylläkin, mutta ne onkin siellä kypärän sisällä. Potat päässä pystyy harjoitelemaan monia harjoituksia "oikein", kun ei tarvitse liiaksi varoa.

Huonoina puolina mainittakoon pleksin huurtuminen, pehmusteiden narujen irtoilu ja pleksin naarmuuntuminen jos ei säilytä jossain pehmoisessa pussukassa. Ensimmäisen kypärän pleksi naarmuuntui aikalailla treenikassissa ennenkuin älysimme suojata... :x
Nice asses - make the world a better place.
Kuvake
Tyttö
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 7295
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Kirkkonummi
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: Judo
Takalajit: Defendo, Karate (shorinji-ryu)

Ritilä/plexi/visiiri kypärä

#87

Viesti Tyttö »

Poika kirjoitti: Huonoina puolina mainittakoon pleksin huurtuminen, pehmusteiden narujen irtoilu ja pleksin naarmuuntuminen jos ei säilytä jossain pehmoisessa pussukassa. Ensimmäisen kypärän pleksi naarmuuntui aikalailla treenikassissa ennenkuin älysimme suojata... :x
Ja kypärän istuvuus, jos on "liian pieni pää". Mulla korva-aukot ovat jo melkein takaraivon puolella, joten aika paljon tulee saatua ns. korville ja on vaikeaa saada kypärää riittävän kireälle, ettei kypärä pyöri päässä. Mutta onhan tuo parempi kun, että naamaan ottais. Eli ehdottoman tarpeellinen härveli joka tapauksessa. :smt003
Krav Maga 1998 > ja Judo 2006 >
KMG Instructor: Self Defence, Kids & Teens, Combat & Fighting, VIP, Women
Ammattivalmentaja
Method Putkisto ja MP Pilates -ohjaaja
Kahvakuulaohjaaja
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Ritilä/plexi/visiiri kypärä

#88

Viesti L.K. »

Pleksin huurtumiseen auttaa aika hyvin perinteinen huurteenestoaine.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Poika
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 2446
Lauteille: Kesäkuu 2007

Ritilä/plexi/visiiri kypärä

#89

Viesti Poika »

L.K. kirjoitti: Pleksin huurtumiseen auttaa aika hyvin perinteinen huurteenestoaine.
Tuota itseasiassa mietinkin juuri kun tuosta huurusta kirjoitin...heh. Mitenköhän noi ajatukset sais käytäntöön, ettei tarvis aina uudestaan ja uudestaan rimpuilla samojen ongelmien kanssa... :lol:
Nice asses - make the world a better place.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 60
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Ritilä/plexi/visiiri kypärä

#90

Viesti Mjölnir »

Taitaa olla, että nopeimmat söivät hitaat.. Parissa tunnissa myytiin loputkin varastot :) Otan yhteyttä niihin lähipäivinä, jotka ehtivät tilata.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 105 kurkkijaa