Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Esittelyt

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Make187
potkutyyny
potkutyyny
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1
Lauteille: Lokakuu 2013
Paikkakunta: Hyvinkää

Esittelyt

#856

Viesti Make187 »

Terve!

Olen 16wee kamppailija Hyvinkäältä. Omaa laji taustaa sen verta, että joskus tosi junnuna Karatella tuli alotettua (Koryu Uchinadi). Tämä loppui reilun kahden vuoden jälkeen, jatkoa Kreikkalais-Roomalaisesta painista, tätä 2 vuotta. Sitten taukoa ja Thainyrkkeily alkoi 13 vuotiaana. Thaikkua alta 2 vuotta ja nyt oltu vuosi Hoi Jeon Moo Soolissa ja Han Moo Dossa, viimeisenä mainitut lajit jatkuu toistaiseksi ja suunnitelmissa olisi parin vuoden päästä aloittaa MMA ja ruveta UFC ottelijaksi(märkäuni).

Nuo siis kamppailujen osalta, mukaan mahtuu myös jalkapalloa, jääkiekkoa, basson soittoa ja laskettelua. Tällä hetkellä siis käyn salilla ja soittelen bassoa kamppailujen lisäksi.

Opiskelen Riihimäellä itseäni ICT-asentajaksi amiksessa, sen jäkeen armeija ja mietitään, että AMK vai töihin..... Sen ajan murheita

Luonteesta senverran, että suht koht sosiaalinen, kavereiden mukaan hauska ja älykäs poika olen, kamppailuihin lisäystä: painin isukin kanssa joka toinen viikonloppu :) :swars:

Kielioppi ja tekstin ryhmittely perseellään, Äikkä todistuksessa 7 :D :D :D
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 151
Viestit: 93841
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Esittelyt

#857

Viesti Mika »

:tervetuloa:

Ja ota rohkeasti osaa mielenkiintoisiin keskusteluihin. Meitä wanhoja lyijyjä on täällä muutenkin ihan tarpeeksi. :D
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Prollution
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 5
Lauteille: Lokakuu 2007
Paikkakunta: Kylmä pohjola

Esittelyt

#858

Viesti Prollution »

Ave,

Kirjauduin aikoinani tänne 2007, jonka jälkeen on ehtinyt kulua useampi vuosi ilman suurempaa palstan selaamista, joten lienee aika esittäytyä itsekkin.

Kamppailulajit aloittanut potkunyrkkeilyllä 16v ikäisenä Oulussa, jonka seuraksena tietynlainen tunteenpalo on edelleen olemassa pystylajeja kohtaan.
Elämäntilanteiden, paikakunnan muutosten ja yms. syiden takia on tullut harrasteltua muitakin kamppailulajeja ja välissä pidettyä vähemmän aktiivisempiakin kausia, joskin parin viimeisimmän vuoden aikana, oma kuriositeetti on liikkunut vahvasti vapaaottelun aspekteissa.
Onko sitten suurimpana motivaationa itsensä haastaminen rehdin urheilun vuoksi, vai se fakta, että kun on harrastanut sekä matto- että pystylajeja niin osaa eri osa-alueita vähän jokaista. (Eikä taatusti mitään kunnolla...).

Treenit jatkuu ja toivottavasti kisaaminenkin.
Suurinpana motivaationa takaisintuloon tällekkin palstalle, taisi lopulta olla se, että näkee ja kuulee mitä muualla suomessa tapahtuu kamppailupiireissä.

Hyvää talven alkamista kaikille!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 151
Viestit: 93841
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Esittelyt

#859

Viesti Mika »

Tervetuloa takaisin :D
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Toni
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 14
Lauteille: Joulukuu 2013

Esittelyt

#860

Viesti Toni »

Morjens munkin puolesta.
Olen uusi naama tällä foorumilla. Tänä syksynä aloiteltiin Hapkidon parissa, joten aloittelijoita ollaan siinäkin mielessä. Kamppailu taustaa löytyy noin 15 vuoden takaa. Jujutsua pari vuotta tuli tahkottua silloin. Katsotaan mihin asti taidot ja motivaatio riittävät. Iän myötä joutunut paneutumaan venyttelyyn ihan uudella asenteella. Tuntuu tuloksia syntyneen sillä alueella ainakin.
Lajivalinnasta sen verran että tykkään kohtalaisen suoraviivaisesta toiminnasta ja aika paljon tuntuu olevan hapkidossa samoja aspekteja jujutsun kanssa. Erityisesti mattopaini on aina ollut suosikkini.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 151
Viestit: 93841
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Esittelyt

#861

Viesti Mika »

:tervetuloa:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Jörri
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 426
Lauteille: Joulukuu 2013
Etulaji: Taekwondo

Esittelyt

#862

Viesti Jörri »

Pitikö sitten tännekkin hankkiutua.

Eli nimeni on Jörn-Peter Sairio (ent. Wiberg) joskin Jörriksi kaikki minua kutsuvat, itsekin kutsun. Olen 46vuotias, kaljuuntuva ja ylipainoinen, kohtuullisen seurallinen kaveri.

Kamppailutaustani on tylsä. Olen oikeasti treenannut vain ja ainoastaan Kukki Taekwondoa ja sitäkin käytännössä yhdessä (no joo kahdessa) seurassa vuodesta 1984. Kummoisemmin en ole edistynyt, jota näillä vuosilla kai pitää pitää saavutuksena. Tietysti tässä on tullut kisattua, opetettua, tuomaroitua ja valmennettuakin, -tosin ilman mitään sen kummempaa menestystä missään osa-alueessa hankkimatta. Taukojakin on tullut pidettyä. On kai aika selvää että pidän taekwondosta ja seurastani.

Olen yrittäjä ja elän sillä. Opiskellut olen yliopistossa lakiakin, aika paljon.

Kerran yliopistossa kokeilin kendoa, tykkäsin, mutten kauaa jaksanut niihin aamutreeneihin ängetä. Joku ärsyttävä kiinnostus miekkoihin jäi.
Muista harrastuksista tärkein on ratsastus, nimenomaan esteratsastus, osaomistan hevosen joka kylläkin on jo eläkkeellä. Nyt odotellaan josko into hevoshommiin keväällä alkaisi kukkia.
Luen kaikenlaista ja keräilen viskejä. Joskus juon.

Paras ominaisuuteni on että olen mukava ja porukka sietää minua. Huonoin voi olla tuo sama toisinpäin.

Tulipas lakoninen kuva mutta toisaalta ehkä aika tosi.

T. Jörn-Peter (Jörri) Sairio
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 151
Viestit: 93841
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Esittelyt

#863

Viesti Mika »

Lakoninen? Hyvä ja kattava esittely tuo oli. :peukku:

Viskien ystäviä on täällä muitakin, kuten täältä ja täältä voit huomata. Et siis ole yksin. :D

:tervetuloa:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Veepee
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1298
Lauteille: Tammikuu 2014
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Taido, Tenshin shōden Katori shintō-ryū
Sivulajit: Tachimura-ha Shuri-Te, 白眉, Shaolin
Takalajit: Judo, moderni taijiquan

Esittelyt

#864

Viesti Veepee »

Morjensta vaan täältäkin!

Esittäytynen. Käyttiksen "Veepee" takaa löytyy kirjoitushetkellä 21-vuotias tamperelaistunu kempeleläinen Ville-Pekka (eli siis VP eli Veepee) Turpeinen. Ensikosketus kamppailulajien harjoitteluun alkoi 11 vuoden iässä judolla, jota jatkuikin sitten noin kuusi taikka seitsemän vuotta. Kiinnostus siihen loppui aikanaan, kun harjoittelu ei tuntunut etenevän mihinkään eikä seuran ilmapiiri enää tuntunut sopivan itselle. 2011 tammikuussa mukaan tuli taiji, ikään kuin judoa tukemaan. (vaikka eihän siitä oikeasti mitään hyötyä judon kannalta liene, silloin en vain sitä tajunnut)

Saman vuoden syksyllä matka jatkui taidon (躰道) pariin, jota on tullut tahkottua siitä asti. Taiji jäi Ouluun, ja matkan varrella on tullut kokeiltua lyhyehkösti myös capoeiraa, joka olisi kyllä muuten lähellä sydäntä mutta kun en voi olla dojolla ja rodassa samaan aikaan. Parempia aikoja odotellessa. Anekdoottina mainittaneen myös vain vajaan parin kuukauden visiitti kiinalaisessa vaihtoyliopistossa meihuaquanin pariin (teen tästä muuten langan).

Kamppailulajeissa yleisesti kiinnostus on enemmän tuolla perinteisellä puolella Aasiassa: aikido, vanha karate, shorinji kempo, kiinalaiset lajit... kaikki kiinnostaisi mutta tuskinpa niille kaikille koskaan tulee löytymään tarpeeksi aikaa. Pakkoko sinne joka suuntaan on yrittää pomppia? Moderneista ei-urheilullisista itsepuolustusjärjestelmistä sekä selkeästi urheiluun kallistuvasta kamppailu-urheilusta pyrin pysymään erossa. Ei minulla mitään niitä vastaan ole, kaikki ne ovat hyviä ja arvokkaita sinänsä, lähestymistapani kamppailulajeihin vain on eri.

Treenaamisen motiivina mulla on joku kummallinen intressi kehon mekaniikkaan, liikeeseen tilassa sekä vuorovaikutus muihin kappaleisiin, siksi lähinnä varmaan aasialaisten lajien katat, aseharjoittelu, bunkait/sovellutukset sekä capoeiran ja taidon laajat dynaamiset liikkeet kiinnostaa. Ja toki se kulttuurinen aspekti, oonhan kuitenkin kirjaviisas sosiaalitieteiden (tarkemmin politiikan) opiskelija, hehe.

Tuossa aika kattavasti olisi meikäläisen "kamppailuprofiili" paljastettu. Ja perhana, kun en ensimmäistäkään hymiötä mahduttanut niin pistetään tähän loppuun joku tosi dorka: :smt026

P.S. Olen pitkäänkin jo :lurk: tätä foorumia. Hyvä meininki!
Ville-Pekka Turpeinen

"If your unsoku is good, you can never be touched." -Kozo Kitamura, taido 8. dan hanshi, Suomen taidoliiton kesäleiri 2012

"Kun olet kiillottanut tekniikkasi ja saavuttanut liikkeiden vapauden, saat luonnostaan ihmeelliset voimat." -Musashi Miyamoto, Go Rin no Sho, Tulen rulla
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 151
Viestit: 93841
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Esittelyt

#865

Viesti Mika »

:tervetuloa:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
JariMarjamaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1516
Lauteille: Helmikuu 2014
Paikkakunta: Tupos
Etulaji: Kuntosali, Personal Training
Takalajit: Potkunyrkkeily, Hokutoryu jujutsu, Vapaaottelu, Shotokan Karate, JKD/KungFu/Escrima, Krav Maga, Shoot fighting, Aikido, Judo
Yhteystiedot:

Esittelyt

#866

Viesti JariMarjamaa »

Moiskis loiskis,

Olen 44v, ylipainoinen insinööri ja wannapee kamppailija Oulun talousalueelta :)

-80 luvulla tapailin Karatea, kunnes alkoi intti häämöttää ja oli eka treenitauko, noin 3 vuotta.
Intin jälkeen kokeilin Judoa, kunnes -91 menin Oulun toiselle Hokutoryu Jujutsun alkeiskursille ja Jutsu olikin ykköslajini syksyyn -2003, kunnes alkoi toinen eläkekausi treenihommista.

Jutsun ohella minulla oli aina kakkoslaji, ensin potkunyrkkeily jota tapailin -90 luvun alkupuolella noin nelisen vuotta, kunnes 4-5 verkkokalvon irtoamisen/silmäleikkauksen jälkeen totesin, että pääkontakti on minun ohelta kokeiltu, tosin hiukan myöhässä, kun vasensilmä oli siinä vaiheessa jo sokea.

No jatkoin Jutsun parissa edelleen ja sivulajeina seurasi Shootfighting, Krav Maga, Ecsrimaa/Kungfua/JKDtä, Aikidoakin treenailin, koska halusin tutustua Jo-tekniikoihin.

No treenailut loppuivat siis syksyllä 2003 ja eläkettä kesti 2007 vuoden loppuun asti. Syksyllä 2007 törmäsin Leif Steniukseen, KBT Oulun päävalmentajaan, jonka tunsin jo -90 luvulta ja Lepa houkutteli takas treenisalille. Ostin ensin varovasti 10-kerran lipun ja kävin kokeileen säkkitreeneissä ja siitä rohkaistuneena, otin 2008 tammikuussa vatsan käsiin ja kantoon ja täysin 0-kunnossa marssin Kbtn yleisiin potkistreeneihin.

Ja siitä asti olen KBT:llä jumppaillut omaksi iloksi, koska huomasin, että treenaaminenhan ja jumppailu onkin ihan kivaa, vaikkakin vain omaksi iloksi :) Olenkin nyt ajatellut omalta kohdalla, että potkis on mulle semmoista "miehistä aerobiciä" ;)

Ja pelkkää kuntoilua, kospa minun pitää varoa tuota pääkontaktia, ettei tuo näkevä oikeasilmäkin sokeudu, siinäkin on voimakas miinus, niin aikanaan reipeili jo itsekseen ja vaati laserointia, etteivät repeymät ja reiät leviä isommiksi.

Joten nyt taas jumppailaan ja hikoillaan salilla ja mukavaa on. Tarkoitus olisi, ettei treenaamisesta tulisi enää eläkekautta nro 3, ennen kuin aika kutsuu maan poveen :)

Jari
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 151
Viestit: 93841
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Esittelyt

#867

Viesti Mika »

:tervetuloa:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
varjoneito
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 32
Lauteille: Huhtikuu 2014

Esittelyt

#868

Viesti varjoneito »

Moi, täällä yksi 3-kymppinen supernoob turkulaisneito kamppailulajien kanssa. Aloitin viime syksynä kuntopotkunyrkkeilyn mihin olen jäänyt koukkuun. Siitä ihmeempiä tän alan kokemuksia ei sitten olekaan mutta soisin niitä toki tulevan jatkossa. En esitä asiantuntevaa kuten jotkut täällä palstalla näyttävät tekevän, olen aidosti pihalla ja myönnän sen mutta hemmetin hyvä oppimaan ja innostunut. Olen valmiina keskusteluun ja edistymiseen, tästä se lähtee. Haastakaa :)
"The secret of life, though, is to fall seven times and to get up eight times.”
― Paulo Coelho, Alchemist
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 151
Viestit: 93841
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Esittelyt

#869

Viesti Mika »

:tervetuloa:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
KMikko
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 151
Lauteille: Kesäkuu 2014
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Aikido

Esittelyt

#870

Viesti KMikko »

Esittäydytäänpä täälläki. Harjoituspäiväkirjan avasin jo ja sieltä löytyy lähes sama teksti hieman eri muodossa.

Nimi on Mikko Kurkela ja ikää on 26-vuotta. Urheilua olen harrastanu koko ikäni. Sukset saatu jalkaan kutakuinki samaan aikaan ku kävellen pystyssä pysin. Mitään kamppailulajia en ole koskaan harrastanut. Aikidon aloitin muutama vuosi sitten ja siinäkin on ollut jo yksi yli vuoden tauoko, mutta nyt tukevasti koukussa. Kun on tuohon lajiin päässy jotensakin sisälle, on alkanu myös muutkin lajit herättään mielenkiintoa. Tarvis jostain ostaa muutama lisätunti per päivä että ehtis.

Mie olen Rovaniemeltä lähtösin ja nyt asun Kaijjaanissa. Päivällä kirjoitan C++aa ja iltasin kuntoilen. Muita harrastuksia on syöminen ja nukkuminen.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 45 kurkkijaa