Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Esittelyt

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Esittelyt

#826

Viesti L.K. »

Eiköhän siellä defendon kuten monen muunkin lajin peruskurssilla aika nollasta lähdetä ja nousujohteisesti. Siellähän se kunto kasvaa joten ei sen takia kannata (mihinkään) lajiin menoa arastella.

Tervetuloa lauteille!!
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 151
Viestit: 93972
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Esittelyt

#827

Viesti Mika »

@atticora ja @teros, :tervetuloa:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Laicus
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 59
Lauteille: Heinäkuu 2013
Paikkakunta: Helsinki

Esittelyt

#828

Viesti Laicus »

Tervehdys kaikille! Olen noin kolmikymppinen mieshenkilö, joka jonkin aikaa forumia seurattuaan päätti vihdoin rekisteröityä. Ensimmäinen kosketus kamppailulajeihin tuli noin kymmenvuotiaana, jolloin aloitin treenaamaan Wado-ryu karatea. Viitisen vuotta myöhemmin lanteilta löytyi vihreä vyö, mutta kiinnostus alkoi harhailla enemmänkin musiikkihommien ja vastakkaisen sukupuolen suuntaan. Karate sai siis väistyä mm. kitaran vinguttamisen ynnä muiden harrastaiden tieltä. Seuraavan viidentoista vuoden aikana liikuntaa noin yleisesti tuli harrastettua kausiluontoisesti, vuorotyön, bänditouhujen ja parisuhteen sallimissa rajoissa. Kun duunikuviot muuttuivat lopulta työajan puolesta "normaaleiksi", tuli mahdollisuus aikatauluttaa myös muita harrasteita takaisin kuvioihin. Päälajina on Krav Maga, jota tulee treenailtua usemman kerran viikossa. Lisukkeeksi mm. lihaskuntotreeniä sekä aerobista.
"No groin, no Krav Maga!" - The Simpsons

"Niin Magaa kuin petaa!" - Duunikaverin suuri viisaus
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 151
Viestit: 93972
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Esittelyt

#829

Viesti Mika »

:tervetuloa:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
TatuH
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 11
Lauteille: Heinäkuu 2013
Paikkakunta: Lieto

Esittelyt

#830

Viesti TatuH »

Moi vaan kaikille. Olen nyt seuraillut potkua suhteellisen säännöllisesti vuoden alusta lähtien, ja nyt uskalsin vihdoinkin liittyä mukaan! Jos nyt yrittäisi jonkinnäköistä esittelyä vääntää, koska mukavaa porukkaa täällä näyttää olevan ja uskoisin myös viihtyväni täällä tulevaisuudessakin.

Eli nimeni on Tatu, vuoden alussa tuli mittariin 17 vuotta. Liedossa asustelen, mutta Turussa käyn lukiota, nyt kesän jälkeen kakkosvuosi olisi alkamassa. Kamppailu- ja ip-lajeista olen ollut aina kiinnostunut, ja joskus ala-asteikäisenä olisin halunnu aloittaa Karaten, jonka peruskurssilla isoveljeni kävi samoihin aikoihin. En kuitenkaan saanut vanhemmilta lupaa, sillä se oli kuulemma ''liian väkivaltaista''. Tiedä sitten mitä he ajattelivat... En päässyt sitten mitään sellaista harrastamaan, mutta 4-5 vuotta meni sitten koripallon parissa, sekä yli 10 vuotta viulua soittaessa. Kokeilin myös jalkapalloa ja pesäpalloa. Myös partiossa oleskelin jonkin aikaa.

Viime syksynä lukion alussa kaverustuin erään thainyrkkeilyä harrastavan pojan kanssa, jolloin muistin lapsena haaveilemastani kamppailu/ip-harrastuksesta. Sopivasti lopetin viulun soiton talvella, joten olin uutta harrastusta vailla. Aloin tutkimaan ip-lajeja netissä, koska itsepuolustusta halusin aina osata. Silmääni osui Hokutoryu-jujutsu, joka tuntui mielenkiintoiselta. Yllätykseksi sain vanhemmilta luvan harrastaa sitä. Kuitenkin miettisin, että haluaisin harrastaa lajia, jossa olisi enemmän kontaktia ja sparria. Kaverini näytti minulle yhden videon hänen matsistaan, jonka jälkeen aloin kiinnostumaan thainyrkkeilystä. Vanhempani olivat sitä vastaan, koska kontakti siinä lajissa on liian kova. Olen kuitenkin jankuttanut koko kevään ja kesän thainyrkkeilyä, ja vihdoin he ovat antaneet hieman periksi ja saan käydä paikallisen seuran starttikurssin.

Joten, ilmottauduin nyt TTBC:n starttikurssille, joka alkaa elokuussa. Kurssi kestää 6 viikkoa, ja kaverini uskoo, että jaksan roikkua mukana enintään 3 viikkoa, kuulemma treenien raskaus ja mahdolliset kivut saavat minut lannistumaan, haha. Uskon, että kurssista tulee raskas, mutta erittäin antoisa ja mukaansa tempaava. Toivon vaan, että vanhempieni suhtautuminen muuttuu kurssin aikana, jotta pääsisin starttikurssin jälkeen harrastamaan lajia kunnolla. En yhtään jaksaisi odottaa kurssin alkamista!

Mutta, jos thainyrkkeily ei olekaan starttikurssin jälkeen lajini, suuntaan heti seuraavaan Hokuton peruskurssille.

Jahas, tulipa pitkä selostus. No, jollakin viestillä piti viestittelytilini avata. Toivottavasti riittää uskallus muihinkin ketjuihin alkaa kirjoittelemaan.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 21
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Esittelyt

#831

Viesti Mjölnir »

:tervetuloa:
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Vanhakankea
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 3401
Lauteille: Helmikuu 2010

Re: Esittelyt

#832

Viesti Vanhakankea »

Pidät vaan suojauksen ylhäällä etkä blokkaa päällä. Tervetuloa.
* Entinen idealisti - nykyinen nihilisti
** Suoraan huipulle pääsee vain oikotietä
TatuH
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 11
Lauteille: Heinäkuu 2013
Paikkakunta: Lieto

Re: Esittelyt

#833

Viesti TatuH »

Kiitos. Pidän mielessä.

Niin, se syy miksi vanhempani ovat kamppailulajeja vastaan, on juuri tämä päähän kohdistuva kontakti sparreissa yms. Päähän kohdistuvat iskut vaikuttavat tietenkin negatiivisella tavalla aivoihin, ja olenkin yrittänyt selittää, millä kaikilla mahdollisilla keinoilla näitä iskuja pyritään välttämään ja minimoimaan haittoja. Heidän huolensa on että jos harrastan tälläista lajia, tuhoan aivoni turhaan ja tuomitsen itseni dementiaa/alzheimeria/yms... sairastavaksi vanhukseksi tulevaisuudessa.

Mutta okei, ymmärrän heidän huolensa, mutta onko siinä mitään mieltä olla harrastamatta/tekemättä jotain, mistä pitää ja jota on aina haaveillut vain sen takia, että tulevaisuudessa minulla on mahdollisesti kohonnut riski saada päähän mahdollisesti kohdistuneiden iskujen takia joku edellä mainittu sairaus?

Ups hieman OT:ksi meni...
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 151
Viestit: 93972
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Esittelyt

#834

Viesti Mika »

TatuH, jos kiinnostaa lueskella keskustelua tuosta aiheesta, tässä olisi ketju.

:tervetuloa:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Pyrkele
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1999
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Rovaniemi
Etulaji: Tai shin mun
Sivulajit: Pena
Takalajit: Mave

Re: Esittelyt

#835

Viesti Pyrkele »

TatuH kirjoitti: Kiitos. Pidän mielessä.

Niin, se syy miksi vanhempani ovat kamppailulajeja vastaan, on juuri tämä päähän kohdistuva kontakti sparreissa yms. Päähän kohdistuvat iskut vaikuttavat tietenkin negatiivisella tavalla aivoihin, ja olenkin yrittänyt selittää, millä kaikilla mahdollisilla keinoilla näitä iskuja pyritään välttämään ja minimoimaan haittoja. Heidän huolensa on että jos harrastan tälläista lajia, tuhoan aivoni turhaan ja tuomitsen itseni dementiaa/alzheimeria/yms... sairastavaksi vanhukseksi tulevaisuudessa.

Mutta okei, ymmärrän heidän huolensa, mutta onko siinä mitään mieltä olla harrastamatta/tekemättä jotain, mistä pitää ja jota on aina haaveillut vain sen takia, että tulevaisuudessa minulla on mahdollisesti kohonnut riski saada päähän mahdollisesti kohdistuneiden iskujen takia joku edellä mainittu sairaus?

Ups hieman OT:ksi meni...
Hmm... Sano vaikka että huonot elämäntavat ja liikunnan harrastamattomuus luovat suuremman riskin noihin sairauksiin kuin kamppailulajit. Perustele myös että hyvä kamppailija (tms.) napsii päähän vähemmän impaktia kuin jalkapalloilija.
No okei, ei mulla ole tutkimuksia aiheesta heittää, mutta ei me kauheasti tahalteen päällä nyrkkiä pusketa :smt003 brushteeth

Jote tere tulemast
"Homoläppä on parasta. Ja tissit"
-Pyry Parviainen; Kulttuurivaikuttaja ja älykkö.

Meidät löytää myös instasta https://www.instagram.com/taishinmun/
TatuH
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 11
Lauteille: Heinäkuu 2013
Paikkakunta: Lieto

Esittelyt

#836

Viesti TatuH »

Joo Mika silmäilinkin tuota ketjua hieman joskus, mutta kiitos linkistä, pääsen lukemaan sen nyt kokonaan läpi.

Sitä olenkin yrittänyt selittää että ei se päähän tuuppiminen nyt ole se itseisarvo, minkä takia haluan thainyrkkeilyä harrastaa. Mutta onhan tuossa vielä pari kuukautta aikaa TAKOA heidän AIVOIHIN järkeä. :lol: ;)
make1212
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 207
Lauteille: Kesäkuu 2010

Esittelyt

#837

Viesti make1212 »

Lyhyt esittely vaikka olen jo kirjoitellut tänne. Aloitin Karatella, taisi olla -77 ( tai 76 ), ensimmäinen seura oli Meidokan, sitten siirryin Wazakaniin jossa Jaakko Tanskanen oli opettajana. Treenasin liikaa ja paloin loppuun. Pieni tauko ja tämän jälkeen aloitin taekwondo urani. Taekwondossa olin maajoukkueessa noin 10 vuotta. -90 luvulla aloin opiskella muita lajeja ja saavutin myös Hapkidossa 3. danin. Ammattiopettajana olen ollut vuodesta 1988 alkaen. Muutin USA:an 1995 ja asuin siellä viitisen vuotta. Viimeiset 13 vuotta olen asunut perheeni Ruotsissa. Avaamme taekwondo ( ehkä multilaji ) koulut Suomessa 26/8 2013

Mielilajini Taekwondon jälkeen on Kickboxing, MMA ja Escrima. En ole kuitenkaan hirveän tiukkapipoinen lajien suhteen,
Vaikka poomsetreeniä taekwondossa pidän aivan turhana..heh..heh :)

Puheessani on Ruotsin aksentti vaikka olen Jakomäen kulmilla kasvanut.

Nettisivuni ovat: http://www.markkuparviainen.com" onclick="window.open(this.href);return false; ja http://www.k30xtaekwondo.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tulkaa facebook ystäväksi: http://www.facebook.com/Markkujp" onclick="window.open(this.href);return false;
Twitteri on http://twitter.com/mparviainen" onclick="window.open(this.href);return false; ja http://twitter.com/CoachMarkkuP" onclick="window.open(this.href);return false;

Pidetään yhteyttä :)

Terveisin, Markku Parviainen
Terveisin,
Markku Parviainen
http://www.k30xtaekwondo.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
Dojon Jäykin
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2694
Lauteille: Syyskuu 2010
Paikkakunta: Helsinki

Esittelyt

#838

Viesti Dojon Jäykin »

^Jotenskin tutunnäköinen mies. Ethän ole tuossa Itäväylän varrella, ehkä Hertsikan suunnalla asuskellut tai muuten vaikuttanut/vieraillut joitakin vuosia sitten.
Kuvake
sherlock
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 44
Lauteille: Elokuu 2013

Esittelyt

#839

Viesti sherlock »

Moi vaan. Olen seurannut foorumia jo pidemmän aikaa ja rekisteröidyin eilen tuossa vihdoin ja viimein. Ikää on 33 v ja kamppailu kiinnostanut lähes aina. Vieläkin etsikselen omaa lajia, ja HJJ olisi tarkoituksena aloittaa kun seuraava peku alkaa (eli varmaankin kuukauden sisällä). Asun Pietarsaaressa eikä täällä ole kovin kirjavaa tuo tarjonta tällä hetkellä, joten toivotaan että HJJ tuntuu omalta.

Kamppailun lisäksi kiinnostaa kuntoilu; lenkkeily, kahvakuulan heiluttelu yms.

Lyhyestä virsi kaunis.
"When the going gets weird, the weird turn pro"- Hunter S. Thompson
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 151
Viestit: 93972
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Esittelyt

#840

Viesti Mika »

:tervetuloa:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 79 kurkkijaa