Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Esittelyt

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 151
Viestit: 93960
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Esittelyt

#811

Viesti Mika »

:tervetuloa:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Dille
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3
Lauteille: Maaliskuu 2013

Esittelyt

#812

Viesti Dille »

Tervees.

Olen BJJ:tä harrastava 20 vuotias nuori mies. Kuristettavana olen nyt käynyt muutaman kuukauden ajan ja ainut asia mikä on jäänyt harmittamaan on se, että en ole älynnyt kömpiä tatamille aikaisemmin. Aikaisempaa urheilutaustaa löytyy lähinnä punttien parista, mutta nyttemmin on levytankotanssi jäänyt lähes kokonaan pois. Into kamppailulajeihin on kova ja tarkoitus olisi aloittaa myös vapaaottelun harrastaminen jossain vaiheessa - tietysti BJJ:tä unohtamatta.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 151
Viestit: 93960
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Esittelyt

#813

Viesti Mika »

:tervetuloa:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Minkkinen
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 10
Lauteille: Kesäkuu 2013
Paikkakunta: Helsinki

Esittelyt

#814

Viesti Minkkinen »

Moi kaikki,

ikää on rapiat 30vuotta, ja lähes puolet elämästä tullut erinäisten kamppailulajien kanssa puuhasteltua, enemmän ja vähemmän, elämäntilanteista riippuen.
Jossain vaiheessa taisi olla joku parin-kolmen vuoden tauko, koska tytöt ja viinakset houkutteli enemmän siihen aikaan..

Harrastettua on tullut taekwondoa, potkunyrkkeilyä, shootfightingia, krav magaa, combat hapkidoa, kyosho jitsu tuitea..
Vuosia olen "omaa lajia" etsinyt, mutta nyt kun jokunen aika sitten päädyin takaisin krav magan pariin, niin tuntu heti siltä
että tänne olisi alkujaankin pitänyt jäädä.

Mutta toisaalta saanut paljon treenata eri seuroissa hyvien opettajien johdolla, joten ei nyt voi ihan hukkaan heitetyksi ajaksi lajihyppelehtyäni sanoa.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 151
Viestit: 93960
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Esittelyt

#815

Viesti Mika »

:tervetuloa:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Samikido
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 9
Lauteille: Toukokuu 2012
Paikkakunta: Uusimaa

Esittelyt

#816

Viesti Samikido »

Yo!

Kai sitä täytyy itsekin uskaltaa tänne tämä esittäytyspokkaus suorittaa. Taitaa tulla aikamoinen historiikki...

Mittariin pyörähtää juuri neljäkymmentä, eli takuu on ajat sitten rauennut. Kamppailulajeja tuli nuorempana (parisen vuosikymmentä sitten) harrasteltua innokkaasti. Sitten yrittäjyys (työnarkomania?) ja elämän ruuhkavuodet aiheuttivat piiiiitkän tauon kaikkeen ruumiinkulttuuriin liittyvään. Itse huomasin asian vain lähinnä siitä, että parin kolmen vuoden välein piti käydä räätälillä, kun edellinen pukuvarasto ei enää mahtunut päälle. Kasvoin ihmisenä niin, että aikanaan alle 67 kiloisissa potkinut nassukka lähenteli neuvolarajaa punnituksissa.

Kohta tulee viitisen vuotta siitä, kun nitskautin selkäni pahasti. Ihan liukkaalla parkkiksella luistellessani. Pariin viikkoon ei päässyt liikkumaan mihinkään ja sen jälkeenkin etenkin automatkailu oli yhtä tuskaa. Tuo herätti ajattelemaan. Ja konsultoimaan lääketieteellisiä resursseja (tuomio oli tyly: tee jotain itsellesi tai kärsi). Aivotyö ei kuitenkaan auttanut fysiikkaan, joten oli pakko ryhtyä toimenpiteisiin (pitkin hampain).

Aloitin urakan pikkuveljen rääkättävänä kuntosalilla ja ruokavaliota tarkistamalla. Jatkoin sitten Trainers' Housen Fight Clubissa. Nimestään huolimatta tuo ei liity mitenkään kamppailuun, sellaista aerobic-crossfit-kotkotusta, mutta tehokas konsepti. Kuitenkin joka-aamuinen inttihenkinen piiskaus ei pitkän päälle toimi (vaikka lyhyellä aikajänteellä tuottaakin tuloksia). Ja kun kamppailulajit ovat ainoa liikunnan (uskaltaisinkohan laajentaa jopa 'urheiluun') muoto, joka minua on koskaan innostanut (ja kokeiltu on kaikki mahdollinen golfista sukelluksen kautta joogaan), niin nuoruuden intohimoonhan sitä piti yrittää paluuta.

Astelin siis työpaikkaani vastapäätä sijaitsevan Combat Academyn ovista sisään alkuvuodesta 2011. Magaa olin joskus 10+ vuotta aiemmin reenannut Prime Fightersissä ja muistaakseni P4-tasolle punnertanut. En aluksi edes tajunnut, että liitto oli eri (vähän katselivat pahalla mun IKMF-reenipaitojani kyllä). Hauskaa oli!

Innostuin siitä sitten käymään potkunyrkkeilyssäkin välillä ja uskaltauduinpa myös BJJ:n peruskurssille. Ja silloin vasta innostuin! Halailu on aina ollut lähellä sydäntäni ja ko. liikuntamuodon tehokkuus hurmasi. Reenien jälkeen piti maata joku 10 minuuttia penkillä (tai käytävällä), että uskalsi edes suihkuun yrittää. TOIMII! Perheellisenä yritin löytää reenimahdollisuuksia myös kotiseudultani (Nummela). Ki-aikidoa ja judoa pääsi vääntämään. Ja löysin omaehtoisen kuntosalireeniinkin (yritän pitää toiminnallisena ja reenata voiman lisäksi räjähtävyyttä) motivaation (visioin minulla edellisessä reenissä tatamia pyyhkineen körmyn lärvin naaman eteen ja johan 'käsipainoiskuihin' tulee puhtia).

No, ensin Combat sulki Kampin toimipisteen ja seuraavaksi vaihdoin firmaa, jolloin työni painopiste siirtyi Espoo - Länsi-Uusimaa -suuntaan. Sörnäinen ei enää ollut logistisesti toimiva. Ikävä jäi upeaa seuraa.

Onneksi rakkaus kamppailuun ei jäänyt! Nykyään on tuo kotiseura vähän hakusessa. Tavoite on kuitenkin vähintään kolmet reenit viikossa ehtiä vetää. Nummelan judossa käyn mattoreeneissä (etenkin suursensei Kapun 'poikkitieteelliset' no-gi -reenit ovat UPEITA) ja nykyään meillä on Nummelassa hyvä thaiboxinseurakin. Takadon aamureenit ovat myös jees (etenkin jos on konttoripäivää tai asiakaskäyntejä)! Ja Elukkatehtaan (RBSD Helsinki) reeneihin ajan stadiinkin asti mielelläni.

Lähimpänä sydäntäni on Senshido, joskin siinä reenimahdollisuudet ovat rajatut (verrattuna näihin "valtalajeihin"). Kuntoilun ja hauskanpidon merkeissä judo/bjj/lukkopaini on ihan ylittämätön. Ehtimisen mukaan olen maga- ja defendo-tapahtumiin ja -leireille osallistunut. Parhaimmillaan (esim. Barfight) niissä päästään aika lähelle oikeaa reality based -harjoittelua.

Ainiin. Onko kamppailuharrastuksista ollut hyötyä terveydelle? Paino on pudonnut parikymmentä kiloa. Työterveyslekuri yritti tehdä minusta esimerkkitapauksen. Ja "Suomimies seikkailee" -terveysraportti on siirtynyt kautta linjan punaiselta vihreälle. ON SIIS! Lääkärituttuni arvion mukaan 'kilahdus väkivaltaurheiluun' on nostanut elinikäodotustani jonkun 20+ vuotta. Okei, parit sormet, rintalasta ja joku kylkiluu on tässä parin viime vuoden aikana murtunut kyllä... Mutta hauskaa on ollut!

Haaveena olisi saada Nummelaan reeniporukka kokoon ja vaikka kerran viikossa vetää hyvät zetit tuota IP-genreä sivuten. Ehkä täältä löytyy reenikavereita?
Kuvake
Vanhakankea
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 3401
Lauteille: Helmikuu 2010

Re: Esittelyt

#817

Viesti Vanhakankea »

Karkkilaisista saattaisi löytyä ainakin muutama innokas. Ennen hommat hoidettiin vaan avoimessa painoluokassa Tanhuhovin pihalla lauantaisin. :-D

Nyt Karkkilasta saattaisi saada treenikavereita, kun nuoremmat on silleen kosmopoliitteja. ;-)

Tervetuloa lauteille.
* Entinen idealisti - nykyinen nihilisti
** Suoraan huipulle pääsee vain oikotietä
Kalo
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 4
Lauteille: Kesäkuu 2013
Paikkakunta: Vantaa

Esittelyt

#818

Viesti Kalo »

Terve!

Täällä kirjoittelee Kalon Lauri Vantaalta. Ikää löytyy 15 vuotta ja yläkoulun viimeistä vuotta aloitellaan syksyllä, jonka jälkeen suunnitteilla on mennä opiskelemaan nuorisotyöntekijäksi.

Aloitin potkunyrkkeilyn harrastamisen tuossa reilu 10 kuukautta sitten ja keltaisella vyöllä ollaan. Viimeaikoina on herännyt kiinnostus myös vähän muutakin kuin potkuja ja lyöntejä sisältävään lajiin. Ensiksi mietin Defendoa tai Krav Magaa mutta lajeissa tuntuu olevan ikärajat kolmisen vuotta liian korkealla. Kolmantena vaihtoehtona on Hokutory Jujutsu jota näillä näkemin taidetaan aloittaa harrastamaan potkunyrkkeilyn vierellä tai tilalla.

Vapaa aikaani käytän kavereiden kanssa, potkunyrkkeilemässä, salilla, interettinä tutkiskelemassa tai musiikkia kuunnellen.

Luonteeltani olen kohtalaisen sosiaalinen, mutta en viihdy vieraitten ihmisten kanssa. Olen 173 pitkä ja painan 72 kiloa.

Potkua tutkiskeleena jo pidemmän aikaa päätin rekisteröityä ja aloittaa esittelemällä itseni
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 20860
Lauteille: Joulukuu 2007

Esittelyt

#819

Viesti Lasse Candé »

Melko hyvää kirjoitusta ikäiseksesi!
Mene Hokutoon! Uskoisin vastaavan tarpeisiisi about täysin.
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 18973
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Esittelyt

#820

Viesti Andy »

Miten olisi omalla salillanne treenattavat BJJ tai vapaaottelu? Sali ja treenikulttuuri olisivat varmaan tutumpia kuin hokutoryussa. Toki jos tarkoitus on löytää nimenomaan itsepuolustuspainotteinen laji niin nämä eivät ole oikea vaihtoehto.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kalo
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 4
Lauteille: Kesäkuu 2013
Paikkakunta: Vantaa

Esittelyt

#821

Viesti Kalo »

Andy kirjoitti: Miten olisi omalla salillanne treenattavat BJJ tai vapaaottelu? Sali ja treenikulttuuri olisivat varmaan tutumpia kuin hokutoryussa. Toki jos tarkoitus on löytää nimenomaan itsepuolustuspainotteinen laji niin nämä eivät ole oikea vaihtoehto.
Toki Kamppailukeskuksella on mukava henki ja samalla salilla olisi kiva pysyä, mutta tuo itsepuolustuspainotteisuus Hokutoryssa vetää hieman puoleensa. Kivahan se olisi huonon paikan tullessa muutakin osata tehdä kuin lyödä tai potkia.
maikkichan
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 7
Lauteille: Heinäkuu 2013
Paikkakunta: Suomi

Esittelyt

#822

Viesti maikkichan »

Aloha potkuilijat!
Täälä Maikki, joka vaikuttaa tällä hetkellä pääosin kendossa ja harjottelee 6.kyuta, eli ensimmäistä vyökoetta varten ah-ke-ras-ti.
Tammikuussa aloitin Seinäjoella, mutta nyt syksyllä muutankin koulujen perässä Kokkolaan. Olen harrastanut myös aikidoa. Se on kuitenkin jäänyt tauolle, sillä lukio ja muut kokeiluharrastukset veivät hyvin aikaani silloin. Aikidossa omistan 5. kyun vyöarvon.
Öhm. Tässä nyt oikein tiedä mitä pitäisi kertoa. :D Olen hulluttelija. Ehkä juuri siksi valitsin kendon turhan energian purkamiseen.

Nakatkaa viestillä tai bokutolla otsaan!
"Älä juokse, vaan pysähdy hetkeksi. Maistele ja pureksi kunnolla, älä ahmi tai hotki. Laita vaikka kädet puuhkaan ja kysy "Miksi?"
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 151
Viestit: 93960
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Esittelyt

#823

Viesti Mika »

:tervetuloa:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Atticora
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1518
Lauteille: Heinäkuu 2013

Esittelyt

#824

Viesti Atticora »

Hei! Mieshenkilö täällä, mittariin rapsahti viimeksi hiljaiseksi vetävä lukema 41 ja vajaa pari vuotta taidoa harjoitellut - varsin haastava yhdistelmä, kun ottaa huomioon että ensimmäiset 39 vuotta elämästä sujahti melkein ilman minkäälaista säännöllistä liikuntaa. Treenikavereiden ja ohjaajien kannustava asenne onkin osaltaan motivoinut käymään treeneissä, kun pari kertaa on meinannut usko omaan itseen loppua. Tuskinpa tässä enää miksikään mestariksi kerkeää, mutta niin kauan kuin homma on mukavaa ja tuntee kehitttyvänsä edes jollain tavalla, niin mikäs tässä huitoessa.

Syksyksi olen kaavaillut defendon tai vastaavan, kuitenkin tyystin toisenlaisen (ip-)lajin peruskurssia. Asia on vielä harkinnassa, en tiedä riittääkö kunto ja aika molempiin.

Olen seurannut Potkun keskusteluja jonkin aikaa ja täältähän on saanut hyviä vinkkejä mm. itselleni ajankohtaisiin vanhuuden vaivoihin. :) Keskustelu on yleensä myös aika korkeatasoista verrattuna melkein mihin tahansa foorumiin, johon on tullut törmättyä.
TeroS
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 5
Lauteille: Elokuu 2012
Paikkakunta: Turku
Etulaji: Practical Wing Chun
Takalajit: Scandinavian Defendo, Shotokan Karate

Esittelyt

#825

Viesti TeroS »

Vuodenpäivät olen täällä pyörinyt ja ajattelin vihdoinkin esittäytyä.

Eli Porilainen 36v mies. Työskentelen vartijana/jljv:nä ja oikeastaan siitä kiinnostus kamppailulajeihin alunperin syttyikin. Olisi ihan kiva osata muutakin kuin niitä mittariliikkeitä ja hanhenkauloja. ;)

Viime vuoden syksyllä kaverini houkutteli minut Shotokanin peruskurssille ja se olikin oikeastaan ensimmäinen kosketus kamppailulajeihin. Heikon sydämen (synnynnäinen sydänvika) vuoksi en ole oikeastaan mitään kovin urheilulista harrastanut mutta tuo karate kolahti ja kovaa. Sitä tuli harrastettua puolisen vuotta ja keltainen vyökin tuli suoritettua. Mutta sitten muutama asia alkoi tökkiä lajissa ja lopetin sen. Karatesta toki tykkään todella paljon mutta ehkä tuo tyylisuunta vain oli väärä minulle.

Nyt yritän kovasti miettiä sitä minulle oikeaa lajia. Niistä mitä täällä Porissa on tarjolla, Practical Wing Chun vaikuttaa sellaiselta "minun" lajiltani. Defendo kiinnostaa kyllä myös mutta pelottaa vähän että mulla ei kunto riitä. Ainakin mitä kaverin juttuja olen kuunnellut niin treenit vaikuttavat hieman liian kovilta. Ja kuitenkin nämä perinteisemmät, itämaiset lajit kiinnostavat enemmän.

Siinä pikaisesti minusta jotain. Kuten joku tuolla aikaisemmin kirjoittikin, Potkun forumin keskustelut on pääosin korkeatasoista ja paljon löytyy asiaa meille aloittelijoillekin.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 78 kurkkijaa