Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Esittelyt

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
IIsakki
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1624
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: E-Pohojanmaa

Esittelyt

#706

Viesti IIsakki »

Tervetulua lautehille!
Potkuholisti
"The Art is in the Person, all we have to do is Bring it Out!"
"Kun harjoittelee ahkerasti, onni potkii useammin." -Mjölnir
"Mora. Kun sanat ei auta ja kädet ei riitä"
jappaj
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 11
Lauteille: Syyskuu 2010

Esittelyt

#707

Viesti jappaj »

Olisihan se kai kohteliasta esittäytyäkin kun täältä jo neuvoja kyselinkin ja töissä nyt sattuu olemaan vähän toimetonta... Nimi on Jari, ikää kohta 29 vuotta ja paikkakuntana Jyväskylä. Gradua vaille valmis IT-alalta, työelämään siirtyminen jo vuosia sitten on vähän verottanut kiinnostusta saada papereita ulos :-) Harrastuksina menee lautapelit, sulkapallo, luontoilu ja kavereiden kanssa hengaaminen...

Koitin veivata IP-lajien alkeiskursseja (Taekwondo, Karate, Kung-Fu...) jo nuorena opiskeluaikoina, mutta motivaatio ja motiivit olivat silloin vähän hakusessaan - enemmänkin tuli heiluttua siksi, koska elämässä ei oikein mitään muutakaan järkevää ollut... Mutta pitkäänpä en kerennytkään veivaamaan, kun polvi meni sen verta kivasti päreiksi (oma moka, liikaa intoa ja liian vähän kontrollia), että hommat loppuivat kuin seinään. Sitten tuli eteen kaikkea muutakin murhetta, mutta se on toinen asia se...

Mutta nyt, nyt ajattelin, että nyt se on aloitettava OIKEASTI, nyt, tai ei koskaan. Motivaatio on kunnossa, motiivit on kunnosa, elämä on mallillaan ja niin edespäin. Nyt on aloitettava, koska ikää alkaa jo olemaan ja suurin piirtein näillä vuosilla elimistö alkaa rapistumaan, jos jatkan entiseen tekemättömään malliin. Tavoitteeksi olen pistänyt vaatimattomasti, että olen jossain vaiheessa paremmassa kunnossa, kuin koskaan elämässäni aiemmin (en ole ollut nuorempana kovin liikunnallinen, joten tavoite ei ole edes mahdoton). Tavoitteena on, että voin vanhana ukkona katsoa itseäni peilistä ja hymyillä, että olenpahan sitä minäkin jotain saavuttanut elämässäni.

Niin oikeastaan aloitin jo, eli syksyllä Karaten veivaamisen. Täytyy sanoa, että olen rakastanut joka hetkeä, joka ainutta treeniä. Mahtavia treenikavereita ja mahtavaa veivaamista. Uskon, että alkuinnostuksenkaan laantumisen jälkeen tämä homma ei jää, jos vain polvi kestää. En tiedä pysyykö laji aina samana, mutta toistaiseksi olen pitänyt, tämä tyylisuunta on sisältänyt sen verran paljon erilaista touhuilua (perustekniikasta kypärät yms. päällä sparrailun kautta mattoon), että on vaikuttanut kyllin mielenkiintoiselta...

Ps. Joo ja kyllähän treenaamisella on sekin motivaatio, että haluan pystyä puolustamaan itseäni ja ystäviäni uhkia vastaan niin tehokkaasti, kuin vain mahdollista. Kun ei sitä kukaan muukaan yleensä tee, Aittomäkiä kun ei joka paikassa ole lähistöllä ;). Ei kukaan kimppuuni koskaan ole käynyt, puheella on selvitty, mutta joskus se ei välttämättä toimi... Luin just "Kun taidot eivät riitä..." viestin ja kyllä pisti veren kiehumaan, juuri tuollaisten tilanteiden varalta...
nanna
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 48
Lauteille: Lokakuu 2010
Paikkakunta: Tampere

Esittelyt

#708

Viesti nanna »

Jaahas, kaipa se sitten täytyy itsekin esittäytyä, kun tänne on tullut eksyttyä. Eli siis nanna tottelee myös nimeä Johanna, vuonna -87 syntynyt porilainen, joskin Tampereella asuva tyttönen. Työkseni koitan kovasti kiusata ihmisiä (se on kuulemma fysioterapeutin tärkein tehtävä).

Lajina on jo kymmenen vuotta ollut Sin Moo Hapkido. Musta vyö ollut kesästä 2009. Perfektionistina treeneissä tulee käytyä vähintään kaks kertaa viikossa. Tulee ahistus, jos ei pääse. Oma treenaaminen on lähinnä sellaista nujuamista nykyään, välillä motivaatio vähän hakusessa. Treenien vetoa on myös pitänyt opetella ja yllätyksekseni olen jopa tykännyt siitä. Leireilyinnostuksen iskettyä olen löytänyt lajistani uusia puolia ja saanut paljon uusia ystäviä. Haluaisin aloittaa rinnalle jonkun uuden lajin, mutta kiinnostusta olisi niin moneen ja aikaa liian vähän.

Pidän paljon karvaisista elukoista, nukkumisesta, hyvännäköisistä kamppailulajiharrastajista ja mattopainista :) Luonteeltani olen perfektionisti, hiljainen, kiltti ja jääräpää.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Esittelyt

#709

Viesti Lasse Candé »

Olitkos sä nanna se Nanna potkumiitissä?
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 21
Viestit: 24804
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Esittelyt

#710

Viesti Mjölnir »

Lasse Candé kirjoitti: Olitkos sä nanna se Nanna potkumiitissä?
Muistaakseni potku-miitin nannan laji oli Krav Maga?
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
nanna
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 48
Lauteille: Lokakuu 2010
Paikkakunta: Tampere

Esittelyt

#711

Viesti nanna »

Enpä ollut. Pahoitteluni sekaannuksista, jos täällä on joku toinenkin Nanna.
Punajuurenpoikanen
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2
Lauteille: Tammikuu 2011

Esittelyt

#712

Viesti Punajuurenpoikanen »

Mjahas. Kai minä esittäydyn.
Heipähei, olen Punajuurenpoikanen - tottelen monia nimiä mutta vaikenen vielä niistä joksikin aikaa. Opiskelen vielä, töitä ei ole ja elämä on jännä asia - sekä nikin mukaan omistan punaisen tukan.

Harrastin joskus aikaa sitten Shukokai karatea kaksi vuotta, mutta lopetin. Pari kertaa kävin kokeilemassa Tang Lang Kung Futa, mutta lopetin yllättävän liikastressin sun muun takia, long story. Nyt ei ole mitään erityisempää, ensin pitäisi hoitaa muut asiat kuntoon. Olisi kyllä kiinnostusta joskus Kung Futa jatkaa.

Olen ihan kiltti. Oikeasti. Harrastuksia on ollut laidasta laitaan, kerran jopa löysin itteni balettisalin lattialta. Se oli tosin vuosia sitten. Nykyään harrastus näkyy enemmän kynän ja paperin pahoinpitelystä. Helsingistä minut todennäköisimmin löytää jos haluaa.

Joten heipähei kaikki. Olen Punajuurenpoikanen.
Tyrsky
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 387
Lauteille: Toukokuu 2010
Paikkakunta: Helsinki

Esittelyt

#713

Viesti Tyrsky »

Punajuurenpoikanen, :tervetuloa:
"Että Disney tekeekin ötököiden syömisestä herkullisen näköistä...vai pitäisköhän mun vaan mennä tekemään ne nuudelit?"
Villi Sika
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 61
Lauteille: Marraskuu 2010

Esittelyt

#714

Viesti Villi Sika »

Terve vaan kaikille! Olen noussut lauteille jo marraskuussa, mutta nyt vasta huomasin tämän esittelyosion, johon on tietysti kohteliasta jotain laittaakin.

Olen kolmissakymmenissä oleva mies, toivon mukaan ei lapsia, nainen kuitenkin on . Työskentelen ja olen työskennellyt terveydenhuoltoalan eri yksiköissä jo vuosia, joista suurimman osan ajasta kuitenkin psykiatriassa ja se on tutuinta osa-aluetta minulle. Viimeksi mainitusta loppujen lopuksi nousi suurempi kiinnostus kamppailulajeja kohtaan, sillä olen parissakin työpaikassa saanut koulutusta (ulkopuolisilta järjestäjiltä) väkivaltatilanteisiin liittyen ja kokenut ne hyväksi. Mitään kamppailutaustaa ei ole, ellei sitten lapsuuden ja nuoruuden kähinöitä sellaisiksi lasketa. Työssä väkivaltaa kohtaa useasti, paikasta riippuen toki.

Meinasin alkuun mennä Hokuto-ryu ju-jutsuun, mutta mietittiäni pari kertaa, koin Defendon kuvauksen perusteella itselleni ja tavoitteilleni sopivammaksi. Ikävä kyllä kävi niin ikävästi, että onnistuin särkemään jalkani, ja joudun odottelemaan seuraavan kurssin alkua jonkin aikaa. Eli nyt harjoittelen vaan täällä Potkussa.. :(

Palsta vaikuttaa hyvältä ja keskustelua syntyy omalta osaltaan, mikä on mukavaa. Ilolla olen huomannut myös, että pelkän lajiharjoittelu-keskustelun lisäksi mukana kulkee myös hienoja ketjuja, joista voi oppia niistäkin vaikka mitä.

No, toivotaan että jalka tulee kuntoon ja pääsee tositoimiin 8-)
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 151
Viestit: 93843
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Esittelyt

#715

Viesti Mika »

Kirjoituksiasi olenkin jo ilolla lukenut, mutta silti :tervetuloa:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Make
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 164
Lauteille: Helmikuu 2011
Paikkakunta: Ulkomailla

Esittelyt

#716

Viesti Make »

No mutta päivää, ajattelin vihdoinkin rekisteröityä tänne, kun kurkkijan roolissa on tullut lautaa luettua jo vuoden päivät. Lyhyesti ja ytimekkäästi:

Eli mie olen Make tuolta Heinolan seudulta alunperin, Mutta nykyään työskentelen Skotlannissa päin. Ikää on siunaantunut "Jo" 21 talvea, joten paljoa ei ole ehtinyt elämässä kokemaan.

Luonnetta kuvaisin "Ylirauhalliseksi". Kamppailun puolelta on tullut harrastettua Aikidoa vuoden verran (Joka katkesi seuratoiminnan hiipumiseen), Jonka jälkeen sitten siirryin thainyrkkeilyyn, ja sitä on nyt ehditty huitoa parisen vuotta. Valitettavasti tässä ulkomaille muuton yhteydessä on katkennut kamppailuharrastus lähes kokonaan, nykyisessä kaupungissa mahdollisuudet on todella huonot/olemattomat..Joskus jatkuupi sitten taas.

Että sellainen ensimmäinen postaus. Hyvää päivänjatkoa :)
“If you can't explain it simply, you don't understand it well enough”
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Esittelyt

#717

Viesti DeusVult »

Teretulemast. Missäpäin Skotlantia asustat?
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
Make
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 164
Lauteille: Helmikuu 2011
Paikkakunta: Ulkomailla

Esittelyt

#718

Viesti Make »

DeusVult kirjoitti: Teretulemast. Missäpäin Skotlantia asustat?
Terves.

Glasgow:sta hieman länteen, siellä on sellainen pienenpi kaupunki nimeltä "Greenock". Kuinkas niin?
“If you can't explain it simply, you don't understand it well enough”
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Esittelyt

#719

Viesti DeusVult »

Tulipa vaa mieleen, kun itse justiinsa asuin Edinburghissa 3,5 vuotta.

Joo voi olla aika heikkoa toi kamppailulajitarjonta noissa pienemmissä paikoissa, kun se ei ole kovin kummoista isommissakaan. Glasgowistahan kyllä sitten epäilemättä löytyy jo jotain, mutta treenimatka on vähän turhan pitkä mikäli ei o omaa autoa. Toivottavasti kuitenkin löydät jotain mielekästä harrastamista siellä. :)
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
Ivan Drago
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 117
Lauteille: Maaliskuu 2011

Esittelyt

#720

Viesti Ivan Drago »

Tervehdys kaikille, tässä sivuja pitkään lueskellut varhaiskeski-ikäistyvä (34v) kuntoilija PK-seudulta liittyi Potku-joukkoihin!

Fyysis-kamppailullisen aktiivisuuteni rungon muodostaa tällä hetkellä pääasiassa lenkkeilyn ja kahvakuulan heilutuksen muodossa suoritettava yleiskuntoilu sekä ensi viikolla starttaava Scandinavian Defendon peruskurssi.

Aiempi kamppailulajitaustani rajoittuu teini-iässä käytyyn karaten peruskurssiin sekä muutamiin sekalaisiin peruskurssivisiitteihin :oops: Kiinnostus lajeja kohtaan on kuitenkin aina ollut jonkun verran päällä, joten tästä taas eteenpäin...
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 45 kurkkijaa