Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Esittelyt

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
I.J.T.K.
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 25
Lauteille: Toukokuu 2005

nou tats?

#31

Viesti I.J.T.K. »

Enpä ole moisesta no-touch-tyrmäyksestä kuullut. Kontulassa ainakin puuttuu tuo no-etuliite. 8)
Oulussa treenattavasta CH:sta tai sen vetäjistä en sano juuta enkä jaata, kun en hemmoja tunne. Andy, jos piipahdat helsingissä joskus ja CH sinua edelleen kiinnostaa, niin olet toki tervetullut harjoituksiin/seuraamaan harjoituksia salillemme. Näkisit luultavasti aika erilaista meininkiä, kuin mitä kirjoitat oulussa nähneesi.

I.Koivu
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

Re: nou tats?

#32

Viesti AriJ »

I.J.T.K. kirjoitti: Näkisit luultavasti aika erilaista meininkiä, kuin mitä kirjoitat oulussa nähneesi.
Hmm... Hassuja jo sama laji on erilainen paikkakunnasta riippuen :shock: ja :D

Liekö vaan joku väärinymmärrys tässä....
______________________
J.V
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 7
Lauteille: Huhtikuu 2005

#33

Viesti J.V »

Andy kirjoitti: Tänään näin ensimmäistä kertaa hapkidoinin, jolla oli hiki. Hapkidoporukalla oli ilmeisestikin leiri, jota piti vieraileva vetäjä. Tämä teki lihaskuntoliikekitä siihen malliin, että niitä oli nähtävästi tehty ennenkin.

Toinen huomionarvoinen seikka oli, että treenien päätyttyä pari hapkidoinia treenasi vielä "no-touch tyrmäystä". Minun oli sangen vaikeaa peittää hilpeyttäni, mutta avoimen naurunremakan sain sentään hillittyä. Kuuluuko tämä "kamppailun" muoto ehkä kovinkin tiiviisti Combat Hapkidoon?
Oulussa taitaa olla kummaa porukkaa.
Mitä harrastajat tekevät harjoituksen jälkeen ei välttämättä kuulu itse lajiin.
Tampereellakin näin kaksi homoa potkunyrkkeilyn alkeiskurssilla, mutta en ole kiinnostunut millaisia harjoituksia pitävät ohajttujen treenien jälkeen.
Sinun kannattaisi Andy tulla Tampereelle katsomaan mitä he tekevät.
Treeneissä hikoilu kiinnostaa sinua aika paljon.
Oletko kova hikoilemaan itse? Aloittelijoilla ei aina hiki lennä harjoituksissa, koska eivät osaa tekniikkaa vielä kunnolla ja tempo on siksi hitaampaa.
Harjoiteltuani combat hapkidoa vähän aikaa hikoilin kyllä ihan kiitettävästi, mutta en aina. Kaikki treenit eivät olleet hikitreenejä.

Combat hapkidoon eivät kuulu mainitsemasi jutut.
Tykkäät siis naureskella muille? Aloittelijoiden harjoittelua on helppo naureskella, mutta se on melko mautonta. Kukaan ei ole seppä syntyessään.
On vain hienoa kun jaksavat kehitellä toimintaa siellä Oulussa.
Täytyy silti todeta, että en tunne Oulun harrastajia ja vetäjiä.
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 18952
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

#34

Viesti Andy »

J.V kirjoitti: Tampereellakin näin kaksi homoa potkunyrkkeilyn alkeiskurssilla, mutta en ole kiinnostunut millaisia harjoituksia pitävät ohajttujen treenien jälkeen.
Mielestäni on loukkaavaa homoja kohtaan rinnastaa heitä ki-tyrmääjiin. ;)
J.V kirjoitti: Sinun kannattaisi Andy tulla Tampereelle katsomaan mitä he tekevät.
Treeneissä hikoilu kiinnostaa sinua aika paljon.
Oletko kova hikoilemaan itse? .
Miksi minun kannattaisi matkustaa Tampereelle? Etenkin kun en ole kiinnostunut Combat Hapkidon harjoittelusta.

Mielestäni treeneissä hikoilu indikoi varsin hyvin sitä, kuinka hyödyllinen treeni on ollut. Tietysti henkilökohtaiset erot hikoilussa on syytä ottaa huomioon.

Satun olemaan melko kova hikoilemaan jo luonnostaan ja kohtuulllisen hyvä kuntoni tietysti lisää tätä taipumusta. Miksi kysyt?
J.V kirjoitti: Aloittelijoilla ei aina hiki lennä harjoituksissa, koska eivät osaa tekniikkaa vielä kunnolla ja tempo on siksi hitaampaa.
Harjoiteltuani combat hapkidoa vähän aikaa hikoilin kyllä ihan kiitettävästi, mutta en aina. Kaikki treenit eivät olleet hikitreenejä..
On olemassa keinoja, joilla sykkeen saa pysymään korkealla turvallisesti tekniikkaharjoittelun aikana. Erityisen tarpeellisia nämä ovat aloittelijoille. Kovin huolestuttavaa on, jos aloittelijoiden kuntoa ei pyritä kehittämään. Silloin heillä on teknisesti edistyneempinäkin edelleen huono kunto.

J.V kirjoitti: Combat hapkidoon eivät kuulu mainitsemasi jutut.
Mikäli tarkoitat koskettamatta tyrmäämistä, niin onneksi olkoon. :)
J.V kirjoitti: Tykkäät siis naureskella muille? Aloittelijoiden harjoittelua on helppo naureskella, mutta se on melko mautonta. Kukaan ei ole seppä syntyessään.
Vöitä tällä porukalla on ainakin neljää eri väriä, joten olettaisin, etteivät kyseessä ole täysin aloittelijat, ellei niitä vöitä nyt ihan arpanopalla heitetä. En musitaakseni ole juuri kommentoinut heidän taitojaan, vaikka minulla on niistäkin mielipide.

Se mikä minua tässä nimenomaisessa tilaisuudessa nauratti oli tämä koskettamatta tyrmäys ja sen tason jutuille nauran kyllä nyt ja tulevaisuudessa. Jos se harmittaa jotain hermohuuhailijaa, niin sen parempi. :D
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
J.V
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 7
Lauteille: Huhtikuu 2005

#35

Viesti J.V »

Andy kirjoitti: Mielestäni treeneissä hikoilu indikoi varsin hyvin sitä, kuinka hyödyllinen treeni on ollut. :D
Ihan totta? Laita seuraaviin treeneihin puuvillakerrasto alle, niin saat vielä tehokkaamman treenin. Jos sen jälkeen menet vielä saunaan, niin johan kunto nousee. Saunassa hikoilu vasta indikoi sitä kuinka kova olet heittämään löylyä.

Koskematta tyrmäyksestä olen kanssasi samaa mieltä.
Jos aivan vieressä huutaisi korvaan tunnin verran, ehkä kuuntelijalta lähtisi taju. Huutaminen tosin vaatisi niin kovaa kuntoa ettei siihen ehkä pystyisi kuin Andy.

No, leikki sikseen. Kamppailu-urheilu ja itsepuolustus ovat hieman eri asioita, eikä harjoitusmenetelmät niissä ole samanlaisia. CH treeneissä silti lentää hiki ainakin meillä.

Saisiko tähän keskusteluun Oulun combat ohjaajaa mukaan.
Voitaisiin Andyn kanssa selvitellä mistä on kysymys ja miksi hiki ei lennä.
Kuvake
mronkain
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 8623
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Roihuvuori

#36

Viesti mronkain »

Andy kirjoitti: Satun olemaan melko kova hikoilemaan jo luonnostaan ja kohtuulllisen hyvä kuntoni tietysti lisää tätä taipumusta.
OT, mutta miten hyvään kuntoon liittyy hikoilu? Itse ainakin hikoilen lähinnä kun on kuuma tai ottaa kunnon päälle, jos olisi parempi kunto niin ei tulisi niin hiki...

- Marko
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 151
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#37

Viesti Mika »

Pyydän siirtämään hikoilua koskevat keskustelut tänne, kiitos :)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Jido
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 89
Lauteille: Toukokuu 2005

#38

Viesti Jido »

Täytyy vain todeta, että uusi laji ja uuden lajin ongelmat.
Pellegriini on miettinyt juttujaan pitkään ja osaa hommansa, mutta uudet seurat joutuvat maksamaan oppirahansa. Lajissa on ideaa ja uskon sen kehittyvän myös Suomessa.
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#39

Viesti AriJ »

Jido kirjoitti: Täytyy vain todeta, että uusi laji ja uuden lajin ongelmat.
Hmm, miten määritellään "uusi laji"? Joo, on taas OT....
______________________
I.J.T.K.
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 25
Lauteille: Toukokuu 2005

nou-tats.

#40

Viesti I.J.T.K. »

Ainakin mitä tulee hermopistekamppailuun, niin GM Pellegrini suhtautuu moiseen jossain määrin skeptisesti. Hänen mukaan hermopisteiden tietäminen ja soveltaminen on tietyissä tilanteissa ihan ok, mutta ei suosittele ketään rakentamaan puolustustaan niiden varaan. Pitää siis touhua riskaabelina.

Pellegrini ei myöskään lanseeraa mitään no-touch-juttuja. Meininki on käytännönläheistä, ei siis mitään savupommi-no touch-äänityrmäys-hörhöilyä.

Mitä tulee lajin tuoreuteen, niin CH ei tosiaan voi iällään rehvastella, vaikka lajeilla, joista CH on kehitetty, ikää onkin.

Kaikissa seuroissa on samat perusvaatimukset, mitä tulee tekniikkarepertuaariin. Tämän lisäksi, kuten aiemmin kirjoitin, ohjaajilla on mahdollisuus tuoda mukaan omaa erityisosaamistaan, jos haluavat. Mielestäni on kuitenkin fiksua tehdä sitä e-osaamista jakaessa selväksi, että ko homma ei ole osa virallista CH-tekniikkarepertuaaria, vaan open omaa kivaa.

En edelleenkään tunne Oulun CH-porukkaa, enkä tiedä onko siellä opetettu ikinä mitään no-touch-hömppää vai onko kyseessä ollut muutaman oppilaan heiluminen jossain vitsailumielessä. Toivon kuitenkin sydämestäni, että kaikki CH:a opettavat muistavat vastuuunsa lajin maineen suhteen. Totuushan on, että ison porukan maineen saa helposti yksikin pilattua -varsinkin Suomessa.


I.Koivu
SubZan
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Oulu

#41

Viesti SubZan »

Kyllä meidänkin treeneisssä hikivirtaa, joskus vähemmän ja joskus enemmän riippuen treenien aiheesta. Torstaisin keskitymme yleensä vyökoetekniikoihin ja minun tapani opettaa niitä on ehkä jonkun mielestä pehmeä, mutta se on minun tapani. En näe mitään järkeä siihen että vääntelisimme 1,5h hirmu tahdilla lukkoja pelkästään sen takia että hikoilisimme samanlailla kuin esim. matsitreeneissä. Hikitreenit on sitten eri päivänä...

Tätä knockkausta en pysty kommentoimaan kun en ko. asioita osaa/opeta, mutta mukavastihan tuosta mies tipahti... Vähän ihmettelen Andy sinun tapaa lähestyä asiaa. Lauantaina olisi ollut mies paikalla jolta olisit voinut kysyä asiasta nokatusten ja varmasti olisit asiaan vastauksen saanutkin...


Jukka Määttä
Itsepuolustusseura Trox Oulu ry.
Viimeksi muokannut SubZan, touko 19, 2005, 09.32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 151
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#42

Viesti Mika »

Pyydän käymään syvemmät no touch -keskustelut täällä, jotta tämä ketju pysyy pyhitettynä Combat Hapkidolle, jossa ilmeisesti siis ei ole näitä tekniikoita.

Kiitos :)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 18952
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

#43

Viesti Andy »

Noiden no touch-tekniikoiden "vaikutusta" ja suoritustapaa kommentoin tarkemmin tuolla toisaalla.

Mitä tulee lähestymistapaani, niin siihen, etten kysynyt asiasta paikallaolijoilta oli syynsä. Ensinnäkin minulla kesti jonkin aikaa, että toinnuin siitä naurukohtauksesta niin paljon, että kykenein puhumaan yhtään kenellekään ja sillä aikaa nämä henkilöt ehtivät poistua. En lähtenyt seuraamaan heitä, koska minulla oli juuri alkamassa omat treenit, jotka olivat jo myöhässä. - Itseasiassa tätä noitatemppuakin harjoiteltiin meidän seuramme salivuorolla. :!: Sitäpaitsi en edes heti tullut ajatelleeksi sen selvittämistä, miten kiinteästi tämä tempaus kuului Combat Hapkidoon, koska olin sangen yllättynyt.

Mitä taas tulee treenienne fyysisyyteen kommentoimiseen, niin ketjun aloittajahan nimenomaan kysyi tietoja CH-harjoituksista ja kerroin havaintoni. Kun olin saanut havainnon, joka oli ristiriidassa aiemmin kertomani kanssa, korjasin asian mahdollisimman pian. Onko tässä jotain vikaa? :?:

Muista kuin näistä torstain harjoituksista en tiedä tarkemmin, mutta minun on tulosten perusteella hieman hankala uskoa niiden olevan erityisen kuntoa kohottavia. On tietenkin täysin oma asiasi (tai tyylisuuntanne sisäinen asia), mitä haluat opettaa painottaa opetuksessasi, enkä halua siihen puuttua. Eihän se minulta pois ole. Pikku omantunnonkysymys kuitenkin: Paljonko menee cooperissa? ;)
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Jos
potkutyyny
potkutyyny
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1
Lauteille: Toukokuu 2005

#44

Viesti Jos »

Andy kirjoitti: Muista kuin näistä torstain harjoituksista en tiedä tarkemmin, mutta minun on tulosten perusteella hieman hankala uskoa niiden olevan erityisen kuntoa kohottavia.
Haluaisitko hieman tarkentaa, että mihin viittaat näillä tuloksilla? Combat Hapkidon ideana ei minun käsitykseni mukaan ole muokata harrastajistaan huippukuntoisia atleetteja, jotka jaksavat matsata monta tuntia putkeen, vaan lähinnä opettaa harrastajilleen itsepuolustusta. Se on kyllä totta, että meidän treeneissämme ei painoteta kunnonkohotusta niin paljon kuin esim. potkunyrkkeilyssä.
zoo
potkutyyny
potkutyyny
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1
Lauteille: Toukokuu 2005

#45

Viesti zoo »

Itse olen myös tämän lajin harrastaja ja vielä Oulusta.
Aikaisempien taistelulaji kokemuksien, jujutsu 3 vuotta harrasteneena (Oranssi) Judo 4,5 Vuotta (Vihreä), opettajia on ollut paljon, päteviä ja vähemmän päteviä.
Vertailessani aikaisempia lajeja ja nykyistä opettajaa, ei minulla ole haukkumista, päinvastoin Jukka on hoitanut kiitettävästi tonttinsa, seurassa on mielestäni loistava henki, hyviä treenejä, ihmisiä jotka ottavat uusia asioita avoimin mielin vastaan. Treenit ja laji on monipuolinen, eikä itseäni myöskään kiinosta niinkään maratoniin valmentautuminen.
Lauantain ja sunnuntain leiristä sen verran vielä, että se oli loistava.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 33 kurkkijaa