Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kirjasto

Näytökset, kurssit, leirit, seminaarit, kilpailut, harjoittelukaveria etsitään jne.

Valvoja: Valvoja

Kirjaston formaatti

Ketjuja Muut ilmoitukset -alueelle
1
7%
Oma alue
11
79%
Tietokanta
2
14%
 
Ääniä yhteensä: 14

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Kirjasto

#16

Viesti Mika »

YJT, ymmärrän kyllä sinun kuten mronkaisenkin ajatuksen asiasta.

Mutta itse olen sitä mieltä, että tällaisen lainaustoiminnan pitää ehdottomasti perustua luottamukseen. Jos lähtökohta on epäluottamus, mielestäni ristiriita on huutava. Mutta taas, ymmärrän kyllä näkökannan omista tavaroista.

Eli ehkä mielummin tyylin "Mulla on tällaisia, mitä sulla on?" kuin "Näytä ensin omas, niin katotaan sitten", vaikka tämä sitten taas onkin ristiriidassa juuri sen kanssa, että omia listoja ei tarvitsisi ensin lähettää ennen kuin pääsisi lukemaan muiden listoja. Tässä on ikäänkuin tehtävä valinta sen suhteen, että kuka uskaltaa avata listansa ensin, kirjastoon rekisteröityneet ennen sen lukemista vai ne, jotka kirjastoa ovat tavallaan perustamassa (sen jälkeenhän listat olisivat näkyvissä - jos ne siis olisivat näkyvissä).

Puoliksi täynnä vai puoliksi tyhjä? Jos oletusarvo on se, että toisiin voi luottaa ja heille mielellään lainaa tavaraa, on asetelma positiivinen. Jos taas oletusarvo on se, että lainahalukkaan pitää ensin todistaa olevansa lainaamisen arvoinen, on lähtökohta negatiivinen.
Joskin edelleen ymmärrän tämänkin kannan.

Ja se, että joku on lähettänyt viestin kertoen halukkuudestaan osallistua kirjastotoimintaan, ei vielä takaa paljoa, sillä joka tapauksessa lainaaminen tapahtuu nenäkkäin, jossa tilanteessa joskus aiemmin sivuston ylläpidolle lähetetty viesti ei ole kovin tärkeä. Mutta kyllä se sitten taas kertoo jotakin motivaatiosta osallistua toimintaa, tämä on totta.

Kuten sanoin, te päätätte miten haluatte toimia. Jos päättämänne malli istuu potku.netin filosofiaan, päätös toteutetaan :)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
premier
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 750
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#17

Viesti premier »

Kyllä ne lainattavat kirjat saa näkyä vaikka kenelle. Lainaajalla on kuitenkin oikeus itse määrätä kenelle kirjansa lainaa.
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 4145
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

#18

Viesti YJT »

Tarkemmin asiaa ajateltuani olen päätynyt samaan ratkaisuun. Jos toiminta on mahdollisimman avointa, se antaa positiivisempaa kuvaa hommasta kuin sisäpiirin suljettu toiminta. Tämä taas saattaa houkutella enemmän porukkaa mukaan, mikä hyödyttää kaikkia.

Joka tapauksessa tavaroiden omistaja päättää, kenelle lainaa tavaroitaan. Ja kun potentiaaliseen lainaajaan tutustuu tämän kirjoitusten kautta, näkee jo niistä ainakin jossain määrin, minkälaisesta henkilöstä on kysymys.
Kuvake
admin
tekninen ylläpito
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1083
Lauteille: Joulukuu 2004
Yhteystiedot:

Uusi alue

#19

Viesti admin »

Uusi alue on nyt perustettu. Nuo YJT:n säännöt voisi varmasti kopioida sinne. Mronkain on alueen moderaattori, joten hän voisi tehdä niistä ilmoituksen. Tiedotteita voi kirjoittaa jokainen.

Omat listanne kannattaa varmastikin kopioida sinne saman tien.

Jos muutoksia kaivataan, ilmoittakaa toki.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 27 kurkkijaa