Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

M: Pavel Marek Pitkämiekka

Kamppailulajituotteiden osto-, myynti- ja vaihtopalsta

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Jussi Ekholm
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 590
Lauteille: Maaliskuu 2008
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Japanilaisten miekkojen tutkiminen
Sivulajit: Miekkojen keräily

M: Pavel Marek Pitkämiekka

#1

Viesti Jussi Ekholm »

Tuli tilailtua tuossa viime vuoden lopussa pari miekkaa Pavel Marekilta Tsekeistä. Pavel tekee tunnetusti vähän edukkaamman luokan miekkoja. Tämä nyt myyntiin laittamani on irlantilainen pitkämiekka, löytyy nimellä e60 tuolta Armory Marekin kataloogista. Tilailin teräviä miekkoja Pavelilta, ja olen ihan kohtuutyytyväinen saamiini tuotteisiin.

Minä tykkään niin irlantilaisten pitkämiekkojen ulkonäöstä, mutta ei näissä halvemmissa muutamissa mitä olen omistanut ole löytynyt minun käteeni sopivaa. Minä tykkään tuosta näille tyypillisestä pommelista ulkonäöllisesti.

Mitäs tästä sitten sanoisi... Tämä on kapeateräinen miekka. Miekka on terävä, mutta teroituksen taso vaihtelee hieman. Miekka on täysin uusi ja käyttämätön, mutta viimeistelytaso on kohtuullinen. Se nyt on sanomattakin selvää ettei tämän hintaluokan miekoissa voi odottaa mitään aivan mieltä järisyttävää laatua. Terä on melkoisen taipuisa ja miekka on tasapainotettu hyvin lähelle väistintä.

Overall length: 131,8 cm
Blade length: 95,9 cm
Hilt length: 33,5 cm
Grip length: 27,5 cm
Guard width: 27 cm
Blade width: at guard 3,8 cm - 10 cm from tip 1,7 cm
Blade thickness: at guard 5 mm - 10 cm from tip 4 mm
Sword weight: 1755 grams

Tässä on pari kuvaa, mutta halukkaille saan räpsittyä ihan niin monta kun mieli tekee.

Hinta: 150€ postitettuna Suomessa. Tai no lähetän tämän Matkahuollon kautta kun se näyttää kuluiksi 10,80€ (Postin hinta on aivan hirveä tämän kokoluokan paketeille). Minä makselen nämä postikulut, joten jos haluaa noutaa Tampereelta saadaan tuosta napsaistua kymppi hinnasta pois.

Kuva
Kuva
Jussi Ekholm
Kuvake
Jussi Ekholm
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 590
Lauteille: Maaliskuu 2008
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Japanilaisten miekkojen tutkiminen
Sivulajit: Miekkojen keräily

M: Pavel Marek Pitkämiekka

#2

Viesti Jussi Ekholm »

Myyty. Tämä meni nopeasti.
Jussi Ekholm
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 6 kurkkijaa