Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

M: Paljasjalkakenkiä

Kamppailulajituotteiden osto-, myynti- ja vaihtopalsta

Valvoja: Valvoja

MikkeM
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1622
Lauteille: Heinäkuu 2009
Paikkakunta: Klaukkala.

M: Paljasjalkakenkiä

#16

Viesti MikkeM »

Onko sulla mitään kokemusta merrelin paljasjalkakengistä ?

Toinen kysymys onko noissa tarkoitus olla ns tilaa varpaille vai onko niin,että niiden pitää istua kuin hanska ?
Tapani
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1996
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Turku

M: Paljasjalkakenkiä

#17

Viesti Tapani »

Ainakin osassa noissa tossuissa lienee se idea, että päälikangas on niin joustavaa, että se elää jalan muodon liikkeen mukana. Eli voi istua kuin hanska. En sitten tiedä miten hyvin toi noissa toteutuu, flammee osannee vastata siihen paremmin.
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

M: Paljasjalkakenkiä

#18

Viesti MarkkuT »

Enpä tiedä tuosta joustamisesta. Itsellä jo liian ahdas sukkakin tuntuu häiritsevän jalan toimintaa. Mulla kenkävalinta (Vivo Barefoot Neot) osui ekalla nappiin. Niissä varvastilaa on niin reilusti, että ensimmäistä kertaa kokeillessa tuntui aika hassultakin.

Merrellin kenkiä kokeillessa ihmettelin, että voiko jollain muka olla niin kapeat jalat. Ihan hirveän tuntuiset.
Ain't no one.
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 11130
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

M: Paljasjalkakenkiä

#19

Viesti flammee »

Niin, se on paljolti siitä kiinni että tuntuuko hyvältä ja toimiiko juostessa. Ite myin merrellit pois ekan lenkin jälkeen. Kaippa hanskamainen istuvuus kelpaa, kunhan ei ole kireä hanska, fivefingereissä tää leveys on paremmin kohdallaan. Mieluummin kyllä ite käytän sellasta väljästi istuvaa kenkää, ylimääräisestä tilasta ei ole haittaa, kunhan kenkä pysyy paikallaan.

On merrell trail glovesta leveääkin versiota, mutta ei taida ihan pian, jos ollenkaan, tulla Suomeen. Ne merrellin perusmallithan on ihan sitä normaalia perusleveyttä (D).
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 11130
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

M: Paljasjalkakenkiä

#20

Viesti flammee »

Hiukka taas päivitystä, lisätään vielä yks jota en vaan muistanut laittaa aiemmin:

Vivobarefoot aqueous 45
-syys/talvikenkä, vedenpitävä. Alkuperäinen hinta tais olla jotain 140€, otetaan se ykkönen pois alusta eli 40€.
Kuva


Näät meni:
Runamoc smooth 11A
VFF Flow 44 (harmaa-camo) 45€
Stem natural origins 44/US 11-11,5 35€


Ja nämä on edelleen kaupan:
Altra Instinct US 11,5 / 46, nää siis on kokoonsa nähden pienet, eli oikeasti vastaavat kokoa 45. Tasapohjaiset, eli kantapää ja päkiä samalla tasolla, mutta vaimennetut. 40€
Kuva

Altra Adam US 11 / 45. Mulla on itellä myös kokoa 12/46½ olevat Adamit ja ne sopii mun jalkaan mielestäni paremmin, veikkaan että 11,5 ois se oikea koko mulle, vaikka näilläkin toki pystyn mys juokseen.. 40€
Kuva

VB evo 2 45 (navy-dirty blue) 50€
-kylläpä nämäkin taitaa olla liian kapeat, vain pari lenkkiä juoksin niillä siis. Siis mulle liian kapeat, normikenkiin verrattuna leveyttä riittää.
Kuva



Nää siis meni jo.
VFF KSO 44 (musta) 25€
VFF KSO 45 (musta-camo) 20€
VB Neo 45 (musta-valko) 25€
Runamoc lite 11A, street -pohjalla eli 2mm vibramilla (musta) 35€[/quote]
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

M: Paljasjalkakenkiä

#21

Viesti tohtorismies »

Ostakaa ihmeessä kaverilta kengät pois. Itse ostin häneltä run-amocit ja aivan priima laatua tuli. Suosittelen.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 11130
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

M: Paljasjalkakenkiä

#22

Viesti flammee »

Hiukka taas päivitystä, lisätään jälleen yks jota en tullut ajatelleeksikaan:

MBT Chapa 45
Kuva
(saatto olla harmaakin, en muista)
-Hävettää että olen joskus tällaiseenkin laittanut rahaa, maksoi n. 200€. Silloin mulla oli nilkat rikki kun olin paljasjalkailun alkuvaiheessa, noilla kävely tavallaan tais auttaa, kuljin silloin vaan joka paikkaan pyörällä ja siihen nuo eivät soveltuneet. Eli melko vähän käytetyt. 20€ + postikulut. Saa tinkiä.

Vivobarefoot aqueous 45
-syys/talvikenkä, vedenpitävä. Alkuperäinen hinta tais olla jotain 140€, otetaan se ykkönen pois alusta eli 40€.
Kuva



Ja nämä on edelleen kaupan:
Altra Instinct US 11,5 / 46, nää siis on kokoonsa nähden pienet, eli oikeasti vastaavat kokoa 45. Tasapohjaiset, eli kantapää ja päkiä samalla tasolla, mutta vaimennetut. 40€
Kuva

Altra Adam US 11 / 45. Mulla on itellä myös kokoa 12/46½ olevat Adamit ja ne sopii mun jalkaan mielestäni paremmin, veikkaan että 11,5 ois se oikea koko mulle, vaikka näilläkin toki pystyn mys juokseen.. 40€
Kuva

Näät meni:
VB evo 2 45 (navy-dirty blue) 50€ (lähdössä)
Runamoc smooth 11A
VFF Flow 44 (harmaa-camo) 45€
Stem natural origins 44/US 11-11,5 35€

VFF KSO 44 (musta) 25€
VFF KSO 45 (musta-camo) 20€
VB Neo 45 (musta-valko) 25€
Runamoc lite 11A, street -pohjalla eli 2mm vibramilla (musta) 35€
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 11130
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

M: Paljasjalkakenkiä

#23

Viesti flammee »

Vielä myytävänä:

MBT Chapa 45
Kuva
(saatto olla harmaakin, en muista)
-Hävettää että olen joskus tällaiseenkin laittanut rahaa, maksoi n. 200€. Silloin mulla oli nilkat rikki kun olin paljasjalkailun alkuvaiheessa, noilla kävely tavallaan tais auttaa, kuljin silloin vaan joka paikkaan pyörällä ja siihen nuo eivät soveltuneet. Eli melko vähän käytetyt. 20€ postikulut mukaanluettuna.
-Saattaa tosin olla että roudaan nämät punasen ristin konttiin tässä lähiaikoina...


Altra Instinct US 11,5 / 46, nää siis on kokoonsa nähden pienet, eli oikeasti vastaavat kokoa 45. Tasapohjaiset, eli kantapää ja päkiä samalla tasolla, mutta vaimennetut. 40€
Kuva

Altra Adam US 11 / 45. Mulla on itellä myös kokoa 12/46½ olevat Adamit ja ne sopii mun jalkaan mielestäni paremmin, veikkaan että 11,5 ois se oikea koko mulle, vaikka näilläkin toki pystyn mys juokseen.. 40€
Kuva

Näät meni:
Vivobarefoot aqueous 45
VB evo 2 45 (navy-dirty blue) 50€ (lähdössä)
Runamoc smooth 11A
VFF Flow 44 (harmaa-camo) 45€
Stem natural origins 44/US 11-11,5 35€

VFF KSO 44 (musta) 25€
VFF KSO 45 (musta-camo) 20€
VB Neo 45 (musta-valko) 25€
Runamoc lite 11A, street -pohjalla eli 2mm vibramilla (musta) 35€
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Kuvake
TommyV
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 362
Lauteille: Marraskuu 2009

M: Paljasjalkakenkiä

#24

Viesti TommyV »

Minkä pituinen jalka sulla on cm. Mun jalka on aika tasan 28 cm pitkä niin miten luulet että toi Altra adams 45 sopis mulle?
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 11130
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

M: Paljasjalkakenkiä

#25

Viesti flammee »

TommyV kirjoitti: Minkä pituinen jalka sulla on cm. Mun jalka on aika tasan 28 cm pitkä niin miten luulet että toi Altra adams 45 sopis mulle?
Oman jalkani mitta on n. 27,5 cm. Jos virallisia taulukoita kattelee niin ne antaa kengän kooksi 43,5-44, mutta 45:sta pienemmässä kengässä kyllä ihan selkeästi varpaan kärjet ottavat kengän kärkeen kiinni ja kaikki omistamani kengät ovat 45:ia ja sopivan kokoisia.. Että enpäs tiedä.. Lisäksi ton Adamin suhteen on vähän erilaisia kokemuksia sopivuudesta, eli jotkun joutuvat ostaan kengänkokoansa pienempää ettei ole liian iso ja jotkut taas reilusti isompaa. Tais olla virallisesti suositeltu ostaa puoli numeroa pienempää, jos meinaa ilman pohjallisia käyttää.

Mittasin pohjallisten pituudet, 45:n pohjallinen on 27,5 cm pitkä (46½:n 28,5 cm). Eli vahvasti epäilen että ei sovi sulle edes ilman pohjallista. On toki mahdollista että sopiikin, kengän sopivuus ei näytä olevan ihan aina jalan mitasta niin hirveästi kiinni.. Näitä pohjallisten pituuksiahan, jotta voisi edes vähän päätellä, altra ei suostu kertomaan kysyttäessä siis(!), kommentoivat vaan että heidän kenkänsä sopivat niin eri tavalla kuin muut kengät että siitä ei voi päätellä mitään...



Edit: niinjuu, kävin heittämässä ne MBT sinne konttiin..
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Kuvake
TommyV
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 362
Lauteille: Marraskuu 2009

M: Paljasjalkakenkiä

#26

Viesti TommyV »

Tuli vähän muotoiltua tuo asia väärin eli mitä tarkoitin oli että mun kengän cm koko eli jaappanin koko on 28 cm. Jalkani on noin 27 cm pitkä kun äskön mittasin eli uskon että kengät olisivat juuri sopivat minulle. Tarjoan niistä 35 €.
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 11130
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

M: Paljasjalkakenkiä

#27

Viesti flammee »

TommyV kirjoitti: Tuli vähän muotoiltua tuo asia väärin eli mitä tarkoitin oli että mun kengän cm koko eli jaappanin koko on 28 cm. Jalkani on noin 27 cm pitkä kun äskön mittasin eli uskon että kengät olisivat juuri sopivat minulle. Tarjoan niistä 35 €.
Jättebra. Laita vitonen päälle postimaksuihin, tosson tilinumero: 509907-436794

Osoitteen voit laittaa tähän tai yv:llä niin pistän tulleen, ei kikkailla postiennakoilla niin on halvempaa ja nopeampaa..

-Juha Myllylä
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
millhill
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 128
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Tampere

M: Paljasjalkakenkiä

#28

Viesti millhill »

Kiitokset nopeasta toimituksesta!
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 11130
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

M: Paljasjalkakenkiä

#29

Viesti flammee »

...pittää laittaa äkkiä postiin ettei unohu.. Jos rehellisiä ollaan niin en tarkistanut yhdenkään kaupanteon yhteydessä että tuliko maksu perille ennenkuin postitin paketin.. ;) Tään paljastuksen jälkeen pittää vissiin on syytä olla tarkempi. Toisaalta näissä aktiivipotkulaisten keskeisissä myynneissä riski lienee varsin pieni, koska maineen menetys on kuitenkin pahempi kuin pari kymppiä, ja huijarit liikkunee erikseen siellä jossain markkinointipalstoilla.

Niiden TommyV:lle lähetettyjen Altrojen lisukkeeksi tungin muuten ne modatut achilleet, mun piti niitä modata sen takia kun mun pitkät varpaat otti kiinni päätyyn, eikä ne senkään jälkeen toimineet hääppöisästi. Huonosti suunnitellut modernit huaracheet mielestäni, mutta kyllä niitä jotkut ovat diganneet. En kerennyt postiin vasta kuin tänään illalla, eli lähtee vasta maanantaina liikkeelle.
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Kuvake
TommyV
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 362
Lauteille: Marraskuu 2009

M: Paljasjalkakenkiä

#30

Viesti TommyV »

Kengät saapu tänään postissa ja vaikka en nyt tänään vielä ehtiny niillä juoksemaan niin tuntuivat juuri sopivan kokoisilta ja olivat kuin pakasta revityt, ei edes haisseet hielle vaikka yritin niitä nuuhkia :o Ja suurkiitos vielä niistä sandaaleista mitkä laitoit mukaan, nekin tuntuivat istuvan tosi hyvin. :kiitos:
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 38 kurkkijaa