Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Luovia potkijoita?

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
heian
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3164
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Sonkajärvi

#16

Viesti heian »

Minä kirjoitan. Ja jonkun verran myös piirrän, mutta lähinnä omaksi ilokseni. Haaveena ois joskus julkaista kirja. Ideoita ois useampaakin (suurin osa lasten kirjoja), pitäis joskus kirjoittaa ylös asti ja lähettää kustantajalle. Tosin voi olla, että eivät julkaise jos ei ole kuvittajaa. Näin ainakin kaverille olivat sanoneet.
Kuvake
porky
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3610
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Espoo

#17

Viesti porky »

Minä olen taiteellisesti (no joo, ehkä muutenkin) täysin lahjaton. Luovuutta saattaisi löytyä kyllä riesaksi asti, mutta olen onneksi niin kädetön että olen katsonut parhaaksi olla toteuttamatta itseäni.
Saija Tarvainen
Kuvake
Nauses
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 1270
Lauteille: Syyskuu 2007

#18

Viesti Nauses »

porky kirjoitti: Minä olen taiteellisesti (no joo, ehkä muutenkin) täysin lahjaton. Luovuutta saattaisi löytyä kyllä riesaksi asti, mutta olen onneksi niin kädetön että olen katsonut parhaaksi olla toteuttamatta itseäni.
Eikö juuri luovuus ole sitä lahjakkuutta? Toki jotkut ovat luonnostaan teknisesti lahjakkaampia kuin toiset mutta luovuutta on ehkä vähän vaikeampi treenata. Jos oikeasti on ideoita ja vapaa aikaa niin kai niitä kannattaa toteuttaa, tekemällä oppii. Tietty vaikka musiikin kautta ideoidensa esilletuonti vaatii jo paljon treeniä että saa soittimista vastaavat äänet niille joita kuulee päässään, mutta vaikka esim. piirtämisessä pääsee ns. helpommin alkuun.
Ronin
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 4457
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Mushroomland

#19

Viesti Ronin »

Nauses kirjoitti:
porky kirjoitti:Minä olen taiteellisesti (no joo, ehkä muutenkin) täysin lahjaton. Luovuutta saattaisi löytyä kyllä riesaksi asti, mutta olen onneksi niin kädetön että olen katsonut parhaaksi olla toteuttamatta itseäni.
Eikö juuri luovuus ole sitä lahjakkuutta? Toki jotkut ovat luonnostaan teknisesti lahjakkaampia kuin toiset mutta luovuutta on ehkä vähän vaikeampi treenata. Jos oikeasti on ideoita ja vapaa aikaa niin kai niitä kannattaa toteuttaa, tekemällä oppii. Tietty vaikka musiikin kautta ideoidensa esilletuonti vaatii jo paljon treeniä että saa soittimista vastaavat äänet niille joita kuulee päässään, mutta vaikka esim. piirtämisessä pääsee ns. helpommin alkuun.
Amen. Jos on luovuutta ja ideoita syntyy tuon tuosta niin toteuttamaan vaan. Toteutus kehittyy ajan myötä vähemmän ja vähemmän huonoksi.

Anyway, itse tosiaan soitan kitaraa bändissä. Soitan myös rumpuja, klassista kitaraa, kirjoitan ja piirrän. Hiljan tosin ainoastaan kitaralle (bändi/klassinen) on jäänyt aikaa. Niin ja lyriikoiden kirjoittamiselle. Vastaan bändin taiteellisesta puolesta, eli sävellän, sanoitan ja sovitan biisit.

Haasteena lauantaina bändiin liittyvä uusi jäsen. Ensimmäinen kerta kun kokeilemme ottaa remmiin toisen kitaristin. Säilyttänen kuitenkin alfa-uroskitaristin roolini, mutta mielenkiintoista siitä tulee, koska pitkään on tuntunut, että osa biiseistä tosiaan kaipaisi toista keppiä. Ja livenähän on kyse ihan eri soundeista rokimmissa ralleissa kun on kahdesti enemmän pauhua.

Lisää haastetta tosin luvassa, sillä tämän kevään aikana siirryttiin 4-henkisestä peruspoppoosta 6-henkiseen ryhmään ja tuollaisen määrän luotsaaminen alkaa vaatia jo vähän ohjaamis- ja organisaatiotaitoa leaderilta, eli minulta. Onneksi on vain 1 uusi jäsen, mutta pitää nyt katsoa. On hankala saada 6 erittäin kiireistä henkilöä samaan paikkaan samaan aikaan säännöllisesti.

Onkos Potkussa valokuvaajia ja/tai videokuvaajia? Sillä saralla olisi ihan töitä tarjolla ja kysymyksiäkin. Kenelläkään tarvetta portfolion täytteelle? ;)

Melkein houkuttaisi värvätä joku tekemään lyriikatkin, sillä vaikka joskus saankin kyhäiltyä jotain ei-aivan-kamalaa niin olen tavattoman laiska sanoittaja. :lol: Tosin perfektionistiluonne ei varmaan antaisi periksi loppupeleissä kun kaiken pitää olla just niin ku pitää olla tai muuten ei tuu kesää.

Niin ja jos joku tietää halvan ja hyvän studion missä tahansa päin Suomea niin hihkaiskaa ihmeessä (tiedän, ei niitä ole, mutta silti).
When facing difficult situations it is best to dash forward bravely and with joy...

Liity Etupotkijaksi!

Luettavaa (ja tykättävää) potkulaisille!
tjenmyt
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 147
Lauteille: Lokakuu 2006

#20

Viesti tjenmyt »

sinappi kirjoitti: Mie oon koruseppä. Ja valokuvaamiseen oon ruvennut tekemään tuttavuutta nyttemmin. :)
Edit: Jos noita nyt taiteeksi voi laskea.
No kyllähän nuo nyt ehdottomasti lasketaan!

Korusepän homma voisi olla melkoisen mielenkiintoista. Millaisia koruja väkerrät?
-Real stupidity beats artificial intelligence every time-
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 16107
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#21

Viesti Kari Aittomäki »

Tota, Ronin, olen aika hämmästynyt että sanoituspuoli on niin vähällä mielenkiinnolla että aivan täällä kyselet sanoittajaa...?

Koska eihän toki laulajan osa voi olla vaan loilottaa jotain yhdentekeväisyyksiä silloin kun vakavissaan tehdään..?

Taiteen, siis TAITEEN perusjuttu on se informointi, eli mulla ois asiaa. She loves you jeejeejeet on aika verrattainkin kaluttu juttu, etten sanoisi.
Hommaa nyt ihmeessä joku sanaseppo messiin, jolla on edes jotain tajua riiimittämisestä.
Koska vaikka se soitanto ois kuinka källiä, niitä sanoja kuuntelijat toistaa ja muistaa.

Ja kun palikat osuu kohdalleen on Se Kuolematon syntynyt.
Laylat sille. She got me on my knees.

Ja onnea bändille, toivottasti juttu jaksaa.
Kuvake
egg
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 549
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: helsinki

#22

Viesti egg »

Hei jes, luovuuskeskustelua! Kuvataiteen saralla harrastelen sitä sun tätä. Kaikista aktiivisinta puuhastelu on digitaalisen maalaamisen, tietokonegrafiikan ja valokuvaamisen saralla. Myös öljyillä ja akryyleilla maalaan. Kuvanrakennusskillseillä on myös ollut oikein mainioita teollisia sovellutuksia ja siksi opiskelenkin visuaalista viestintää ja teen työkseni mm. graafista suunnittelua.

Bassoa ja rumpuja myös soittelen. Sekin on oikein kivaa.

Kiva nähdä, että täällä on näin paljon luovaa väkeä. Pitäkäämme kulttuuri rikkaana ja täyteläisenä!
J. Suojanen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1454
Lauteille: Kesäkuu 2006

#23

Viesti J. Suojanen »

Täältä ilmottautuu kauhua kirjoittava henkilös... Vaikka kuinka vaikea se onkaan uskoa kirjoitusvirheitteni perusteella. (No työtä vain vähän enemmän korjailun merkeissä) :lol:
Ideoita lojuu ihan liikaa pitkin poikin ja onhan muutama tullut työstettyä ihan loppuunkin saakka valmiiksi. :D Ei mitään kustantamolle saakka mentyä ole tehtynä vaan ajatuksena olisi nyt edes kirjoitella muutamia vuosia lisää omaksi iloksi ennen kuin lähden yhtiöitä lähestymään. :P Ja muutenkin löytöjeni perusteella jopa yksi kustantamo ilmoittaa nettisivuillaan kauhun kuuluvan heidän julkaistavien piiriin (Boris Hurtta on ainakin joskus ollut heidän listoillaan.) eli hankalaa voisi olla. :roll:

Sitten myös tulee jonkin verran maalailtua, mutta niitä nyt ei kehtaa esille laittaa... Erikoistumisena ovat ylipäätänsä, kuolema, luut, kasvit ja sen semmoinen "mopontankkiin maalattava taide" :roll:

Musiikkisella puolella on tullut koskettimia soitettua kuudennesta ikävuodesta saakka, joten kaipa sitäkin voi taiteelliseksi sanoa? :roll: Laulaa en osaa pätkääkään, mutta ääntä on joikaamiseen senkin sijaan. ;) Bändiprojekteja on ollut tuhat ja sata ja jokaikinen on kaatunut ties mihinkä kummallisuuteen.
Viimeisimpiä yrittelyitä on ollut herätellä akustisesti toimivaa joikuprojektia henkiin, mutta siihenkään ei ole oikein ihmisiä löytynyt. :D Ties mistä johtuu...

Eli kaipa minutkin voidaan luokitella sinne taidetta sivuaviin henkilöihin vaikkakin kaikki taitavatkin olla enemmän tai vähemmän vain kanssaihmisten rääkkäämistä. 8) Joiku nyt on ainua, joka yhtään edes omaa mieltä miellyttävää on. ;)
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#24

Viesti tabitha »

Kirjoitan, keksin (typeriä) juttuja, piirrän ja satunnaisesti myöskin sävellän ja rakentelen jotain veistoksia. Soitin pianoa seitsemän vuotta. Nykyään soittotaidot eivät ole kovin hyvät.

Lisäksi harrastan matematiikkaa ja koodaan tavalla jonka voisi toisinaan laskea taidetta sivuavaksi toiminnaksi.

Joitakin tuotoksia löytyy osoitteesta tabby.naked.iki.fi
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
kollegiassessori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2405
Lauteille: Kesäkuu 2006

#25

Viesti kollegiassessori »

Mulla on kahdeksan vuotta taidekoulua takana, nykyään piirtelen koulun kuvikseen ja silloin kun siltä tuntuu. Eli hyvin harvoin.

Taidekoulussa nyt tuli tehtyä kaikkea maan ja taivaan väliltä, lempparijuttuni nyt kumminkin on ihan perus A4 ja lyijykynä. Käytännössä piirtelen enemmän ja vähemmän sarjakuvamaisia ihmisiä. Kovinkaan hyvä en ole, vaikka piirustustaitoa onkin helppo treenata jos on ylittänyt tikku-ukko asteen.
"It's a good tonic, altruism. Nothing helps one put problems in perspective like allegiance to higher cause."
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

#26

Viesti sivarinlötkö »

kollegiassessori kirjoitti: piirustustaitoa onkin helppo treenata jos on ylittänyt tikku-ukko asteen.
Avovaimo on tästä ainakin eri mieltä :lol:
Kuvake
kollegiassessori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2405
Lauteille: Kesäkuu 2006

#27

Viesti kollegiassessori »

sivarinlötkö kirjoitti:
kollegiassessori kirjoitti:piirustustaitoa onkin helppo treenata jos on ylittänyt tikku-ukko asteen.
Avovaimo on tästä ainakin eri mieltä :lol:
Miksi niin?

Kyllä mun piirustustaito on parantunut ihan vaan piirtämällä.
"It's a good tonic, altruism. Nothing helps one put problems in perspective like allegiance to higher cause."
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

#28

Viesti Elina »

tabitha kirjoitti: Kirjoitan, keksin (typeriä) juttuja, piirrän ja satunnaisesti myöskin sävellän ja rakentelen jotain veistoksia. Soitin pianoa seitsemän vuotta. Nykyään soittotaidot eivät ole kovin hyvät.

Lisäksi harrastan matematiikkaa ja koodaan tavalla jonka voisi toisinaan laskea taidetta sivuavaksi toiminnaksi.

Joitakin tuotoksia löytyy osoitteesta tabby.naked.iki.fi
Ihan huippuja tarinoita :lol: :lol: :lol: Tälle jälkimmäiselle: http://tabby.naked.iki.fi/maa/kirjoitukset/jh/jh.html" onclick="window.open(this.href);return false; , nauroin ihan hysteerisesti vedet silmissä :lol:
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#29

Viesti tabitha »

Elina, olet vähän outo :D
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
Tyttö
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 7295
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Kirkkonummi
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: Judo
Takalajit: Defendo, Karate (shorinji-ryu)

#30

Viesti Tyttö »

Jaa, kaipa sitä voisi sitten "ilmoittautua" taiteen ystäväksi. Tykkään kovasti tehdä hiilipiirroksia, mutta niiden tekemiseen ei ole lähivuosina löytynyt paljoakaan aikaa. Vuosia sitten kävin kerran viikossa väkertämässä öljyvärimaalauksia. Ja muutenkin piirtäminen ja muu "taiteilu" on sydäntä lähellä. Olin lukioaikana vielä vahvasti suuntautumassa taidealalle ja abivuonna tuli harjoiteltua paljon taideteollisen mahdollisia pääsykokeita varten (mihin kokeisiin en sitten koskaan mennyt). Olisin ollut kovasti kiinnostunut lavastajan urasta. Taidehistoriaa olen lueskellut ihan omaksi iloksi. Oikeastaan kumma juttu, että en ole loppujen lopuksi suuntautunut kummallekaan niistä aloista, joilla minulla olisi ollut todennäköisesti jonkin verran lahjojakin - eli taide tai urheilu. Päätin valita jotain ihan muuta ja tällä hetkellä on tunne, että tuli kyllä valittua ihan väärin... :oops:
Krav Maga 1998 > ja Judo 2006 >
KMG Instructor: Self Defence, Kids & Teens, Combat & Fighting, VIP, Women
Ammattivalmentaja
Method Putkisto ja MP Pilates -ohjaaja
Kahvakuulaohjaaja
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 85 kurkkijaa