Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Markkinointi ja mainonta

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Markkinointi ja mainonta

#136

Viesti Point »

AlexMachine kirjoitti: Lisätään vielä sen verran että noin 12 vuotta sitten olin yritysmyynnissä eräässä suuressa firmassa jonka päätoimiala on matkapuhelinliittymät,verkot ja palvelut. Tuli uusi myyntijohtaja, ollut aikaisemmin töissä eräässä isossa jenkkifirmassa joka myi Suomessakin kuluttajatavaraa ja jonkin verran ammattilaisille.
Trattiteoria lanseeraattiin, myyjille 20 käynnin viikkotavoite 10 uutta 10 vanhaa (ja nyt puhutaan pk yrityksistä joissa käytiin) soittoja saman verran. Lisäksi piti alkaa tekemään noiden lisäksi ns kylmäkäynteja uusiin asiakkaisiin 5 per viikko.
Tuo tarkoitti käytännössä housut märkänä juoksemista asiakkaissa, ei ehtinyt perehtyä kunnolla, kaikki normaali asiakassuhteiden hoito jäi retuperälle. kylmäkäynnit taas... useimmiten lensi pihalle kun ei ollut aikaa varattuna jne. Kaikki tämä johti siihen että vanhoista asiakkaista ei pystynyt huolehtimaan ja perälauta vuosi urakalla. Tulos, firma hävisi kymmenittäin tärkeitä asiakkuuksia jotka olivat olleet uskollisia tälle yritykselle vuosikausia. Noin 20 myyjän organisaatiosta lähtivät kaikki osaajat muihin duuneihin vuoden sisällä, jättäen 4-5 kaveria yritysmyyntiin, perälauta vuosi lisää.
Tämä nyt vain lyhyesti tästä trattiteorian iloisuudesta.
Onko tämä yritys nykyään sellainen joka rekryää jatkuvasti uusia henkilöitä termeillä:
"Sinä myynnin ammattilainen tai nälkäinen uusi kyky" "Koulutamme tehtävään" "Uus asiakashankinta" "Määriteltyjen asiakkaiden hoitaminen" "Koulutusajalta takuupalkka jonka jälkeen kannustava provisio".
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 6424
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Markkinointi ja mainonta

#137

Viesti AlexMachine »

En ole varma koska en ole seurannut firman mainoksia, mutta feminiininen nimi tällä firmalla nykyään, aikaisempi nimi viittasi vanhanaikaiseen transistori- ja putkilaitteisiin.

No sanotaan asian ytimessä olemista että opiskeltu on ja kantapään kautta opittu sekä muutamia erittäin hyviä esimiehiä on matkan varrelle sattunut (huonoistakin oppinut jotain). 25 vuotta kuitenkin menestyksekästä myynti ja esimiestehtäviä takana joten vähän perspektiiviä on tullut mukaan. Oman aiheensa saisi sitten myynnin "konsulteista" jotka rahastavat valtavia summia koulutuksesta ja latelevat itsestään selvyyksiä kaksi päivää ja tsemppaavat porukkaa... :) muutamissa on tullut istuttua (tosin kyllä joukkoon pari hyvääkin aina mahtuu, sellaisia jotka oikeasti haastavat ajattelemaan ja kyseenalaistamaan nykyiset toimintamallit)
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

Re: Markkinointi ja mainonta

#138

Viesti Jussi Häkkinen »

Point kirjoitti: Miten se menikään vanhoissa kauppakoulun myynnin ja markkinoinnin kirjoissa:

1000 mainosta (kuva postilaatikosta)
10 kontaktia (kuva puhelimesta)
3 asiakaskäyntiä (kuva miehestä salkkukädessä
1 kauppa (kuva rahatukosta MK, MK)
Heh, juu. Kotlerista todettiin aika mainiosti jo mainonnan opiskelujeni aikana, että tuo on perinteinen kohdentamaton ja pohjatyötä tekemätön malli. Hyvä esityön tekeminen vaatii paljon (eikä taatusti sovi kaikille, kun ei paukut riitä), mutta kuten yllä todettua, sillä saa hyvinkin kovia tehoja. Toki markkinoinnin ja mainonnan erot ovat joissakin kohdissa ilmeisiä, mutta yhteistä molemmille on se, että kannattaa ensin miettiä, kenelle/mille myy. Tämän ohittaminen - tai kuittaaminen "kaikille" -lausahduksella - on yleisin moka etenkin pienen budjetin mainonnassa (jossa kohdistuksen pitäisi olla mahdollisimman tehokas).

Viime viikolla tapasin erään nuoren herran, joka puhui samalla halustaan laajentaa sangen uniikin ja erikoistuneen bisneksensä (liittyy proof of concept- ja prototyyppituotantoon) asiakaskenttää. Tuli siinä sitten kysyttyä, millaisia asiakkaita hän haluaisi. Vastaus oli: "No mun mielestä tää sopii ihan kaikille". Suoritin hetken ajan pehmeää ohjausta, koska herra nyt muutoin on sympaattinen ja asiansa erittäin hyvin osaava, mutta sokeus oman tuotteen osalta on äärimmäistä sorttia.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Markkinointi ja mainonta

#139

Viesti Lasse Candé »

Jussi Häkkinen kirjoitti:
Lasse Candé kirjoitti: Taas kerran: Puolet mainostamisesta on turhaa. Kukaan ei vain tiedä kumpi puoli.
Tämä ei pidä paikkaansa. Mantra on toki hauska, mutta väitänpä valtaosan ammattitaitoisista mainonnantekijöistä tietävän erittäin hyvin, miten tehokasta mainontaa tehdään.

Se "puolet" joka on turhaa, on hyvin helppo erottaa. Sitä harvemmin tehdään ammattilaisvoimin tai ammattilaisiin luottaen.
Hauskahan sen juuri on tarkoitus ollakin. Tai yksinkertaistava. Myöhemmin ketjussa esitetty trattimallihan jokseenkin perustuu tuohon ajatukseen, elikkäs määrä jyllää.

Tuosta erottamisen helppoudesta tai sen puutteesta taas kertoo jotakin se että uutinen mistä koko keskustelu lähti käyntiin nimenomaan kertoi siitä että jonkin tutkimuksen mukaan ammattilaiset tekevät turhaa työtä, johon mm sinä jatkoit että ei se välttämättä aina ole turhaa työtä. Jotkut ammattilaiset tässä nyt on vähintäänkin eri linjoilla. Ellei sitten tuo mainonta jota ole tutkittu ole harrastustoimintaa.

Tietenkin kohdistaminen on yksi toimenpide joka toisaalta sitten syö resursseja. Miten tarkasti se tulee tehdä suhteessa siihen että käyttää vastaavaa aikaa ja rahaa määrän lisäämiseen onkin sitten se tuhannen taalan kysymys.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

Markkinointi ja mainonta

#140

Viesti Jussi Häkkinen »

Lasse Candé kirjoitti: Tuosta erottamisen helppoudesta tai sen puutteesta taas kertoo jotakin se että uutinen mistä koko keskustelu lähti käyntiin nimenomaan kertoi siitä että jonkin tutkimuksen mukaan ammattilaiset tekevät turhaa työtä, johon mm sinä jatkoit että ei se välttämättä aina ole turhaa työtä. Jotkut ammattilaiset tässä nyt on vähintäänkin eri linjoilla. Ellei sitten tuo mainonta jota ole tutkittu ole harrastustoimintaa.
Luitko sinä keskustelua sen jälkeen? Oli aika selvää, että tuo Kotlerin malli on vanha malli ja se, että sitä toki edelleen jossain yksisilmäisesti käytetään, ei tarkoita sitä, että "määrä jyllää" vaan että homma ei enää toimi - sillä saa kyllä kovin tehokkaasti tuhottua isonkin budjetin, en kiellä.

Sitten toki on mainontaa, joka ei sinällään pyri suoraan ostomäärien nostamiseen vaan ostostyytyväisyyden ylläpitämiseen (automainonnasta yllättävän suuri osa on tätä). On myös muita tarkoitusperiä.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Markkinointi ja mainonta

#141

Viesti Lasse Candé »

Tottakai luin ja huomasin myös sen että Alex-kone ei tyrmännyt metodia täysin jokaisessa tapauksessa ja poikkeuksetta.

Siitä lausahduksen yksinkertaistavasta sävystä en jaksa kirjoittaa toiste. Ihme on jos kukaan ottaa tai luulee jonkun ottavan lausahdusta kirjaimellisesti, sen kirjaimellisen tulkinnan tarkoittaessa ettei ole mitään väliä miten mainostaa...

Ehkäpä lausahduksen tarkoitus on että pysytellään nöyränä haasteiden edessä ja yritetään jatkuvasti oppia uutta ja sitten ehkäpä jotakin sellaista yleistä luomiseen rohkaisua. Varmaan riippuu vähän kuulijasta, sanojasta ja asiayhteydestä.
Kuvake
Presenter
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1565
Lauteille: Tammikuu 2007
Sivulajit: BJJ, itsepuolustus, voimankäyttö, lähitaistelu

Markkinointi ja mainonta

#142

Viesti Presenter »

Ei myyntisuppilo kuollut ole - eikä edes huono tapa esittää eri vaiheita myynnissä ja markkinoinnissa. Tietysti jos pyritään ainoastaan tuuttaamaan lisää tavaraa suppilon yläpäähän, niin aika paljon jää tekemättä. Internet on mahdollistanut huomattavasti paremman kohdentamisen ja inbound-markkinoinnin avulla kylmää kontaktointia pystytään vähentämään merkittävästi - tai ideaalitilanteessa sitä ei tarvitsisi tehdä ollenkaan.

Myynnin ja markkinoinnin tulisi olla varsinaisten toimenpiteiden lisäksi jatkuvaa mittaamista, testaamista ja kehittämistä. Jos myyntisuppiloa halutaan käyttää myynnin ja markkinoinni havainnollistamiseen, niin kehittämisellä pyrittäisiin sen muuttamiseen suppilosta mahdollisimman suoraksi putkeksi.
Tapani
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1996
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Turku

Markkinointi ja mainonta

#143

Viesti Tapani »

Mä olen nähnyt ton suppilomallin ihan menestyksekkäässä käytössä mediamyynnissä, kun luukuttajan rinnalla oli sitten toinen myyjä hoitamassa isompia asiakassuhteita ja jälkimarkkinointia. Tosin toi vaatii aika taitavaa myynnin johtamista, koska myyjät on kateellista porukkaa. Tai no ainakin hyvät myyjät on.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 52
Viestit: 93841
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Markkinointi ja mainonta

#144

Viesti Mika »

Kyrkslättissä osataan. :D
Kirkkonummelainen autojen varaosaliike mainosti yläosattomien naisten tekemää autopesua, uutisoi ruotsinkielinen Yle.

– Todella nopeat saa ”topless autonpesun” kaupan päälle, luvattiin ilmoituksessa Kirkkonummen Sanomissa.

Yrityksen toimitusjohtajan mukaan kyse ei ole mistään isosta asiasta.

– Se nyt on vain idea. Tiedän, että monet muut ovat myös järjestäneet samankaltaisia juttuja. En näe sitä minään isona asiana. Tämä on vain markkinointitemppu, sanoo Henrik Rönnberg Kirkkonummen Varaosa Oy:stä Ylelle.

Rönnbergin mukaan kyse ei ole seksismistä. Hänen mukaansa myöhemmin on luvassa myös niukkapukeisten miesten tekemää autonpesua.
Yle: Kirkkonummelaisliike mainosti ”topless autonpesua” - Kotimaa - Turun Sanomat
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/773076 ... autonpesua" onclick="window.open(this.href);return false;
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 52
Viestit: 93841
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Markkinointi ja mainonta

#145

Viesti Mika »

Tämä on loistava. :D
Saksalainen olutmerkki Astra kehitti digitaalisen mainostaulun, joka tunnistaa kasvojen piirteistä ohikulkevan ihmisen sukupuolen ja kohdistaa huomionsa naisiin, kertoo mainosalan verkkojulkaisu Psfk.

Mainostaulu on sijoitettu maineikkaan hampurilaisen kneipen eli korttelibaari Zum Silbersackin edustalle.

Jos ohjelma toteaa ohikulkijan naiseksi, koomikko Bossen tähdittämä olutmainos alkaa puhua tälle. Jos ohikulkija taas tulkitaan mieheksi, mainostaulun reaktio on kylmähkö: "Täällä ei ole mitään nähtävää miehille", se tiukaisee.
Saksalainen olutmainos tunnistaa, onko ohikulkija nainen vai mies – ja kiinnostuu vain naisesta - Ulkomaat - Nyt
http://nyt.fi/a1305962233295" onclick="window.open(this.href);return false;

[video][/video]
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 52
Viestit: 93841
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Markkinointi ja mainonta

#146

Viesti Mika »

Tämä sitten taas on vähän kyseenalaisempi tapaus.

Kuva
Ravintola Tivolissa lauantai-iltana asioinut naishenkilö intoutui baaritiskillä olleesta tekstistä, jossa annettiin ymmärtää, että ylävartalon paljastaminen palkittaisiin alkoholijuomalla. "Boobies = drinks" -teksti oli kirjoitettu liitutaululle, ja sen viereen oli merkattu tukkimiehen kirjanpidolla tehtävän suorittaneiden määrä.

Kun 25-vuotias nainen suoritti baarin esittämän haasteen ja vilautti rintavarustustaan, vastine olikin hieman erilainen kuin mitä nainen oli olettanut. Iltalehteen yhteyttä ottaneen ystävän mukaan baarimikko vain nauroi naiselle, joka vaati sovittua palkkiota tempauksestaan.

Naiskaksikko vaati baarin henkilökuntaa poistamaan harhaanjohtavan mainoksensa. Tähän ei suostuttu, vaan ystävän mukaan tilanne kärjistyi lopulta niin, että nainen heitettiin ulos ravintolasta.

Kaksikko koki, että ravintola huijasi naisia alastomuuteen. He kertovat aikovansa tehdä asiasta maanantaina rikosilmoituksen Oulun poliisille.
Tissitarjous ei tuonutkaan drinkkiä oululaisbaarissa - "Kaikkea ei pidä ottaa tosissaan"
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015062 ... 9_uu.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Markkinointi ja mainonta

#147

Viesti DeusVult »

Niin, onhan jossain irkkubaareissakin seinät täynnä kaikenlaisia vintage-tupakkamainoksia ihan vain rekvisiittana, tuskin niissäkään moni menee tiskiltä kyselemään että saiskos pari pussukkaa tuota PLAYER'S NAVY CUTtia, kun se kerran on niin "beautfilly cool and sweet smokingia". Kysymys onkin kait vähän niinkuin siitä, että jos luodaan jonkinlainen teemaravintola, niin miten paljon voi käyttää rekvisiittaa joka on pelkästään feikkiä ja kulissia ilman, että homma menee säälittäväksi, ja kuinka selvästi tällainen rekvisiitta pitäisi erottaa oikeasta mainonnasta?

Omasta mielestäni on kyllä jotenkin surkuhupaisaa, että on "rokkibaari", joka tarkoittaa sitä että henkilökunta on itse raapustanut seinälle rivouksia ilmeisesti saadakseen paikan näyttämään joltain keikkalavan takahuoneelta, ja sitten vielä selitellään että "nää nyt on tällasta, kuuluu konseptiin, ei näitä nyt pidä tosissaan ottaa..." Siinä jos jossain on rokkenrollia :smt003
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 52
Viestit: 93841
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Markkinointi ja mainonta

#148

Viesti Mika »

Tämä on hienoa markkinointia. :peukku:
Jos olet Tampereella opiskelut aloittava opiskelija, joka muuttaa TOAS:n asuntoon, tarjoaa Pirkanmaan Osuuskauppa ensimmäisen tonnikalapastan. Tosin se pitää kokata itse. Ohjeet ja raaka-aineet löytyvät.
Moni viime päivinä Tampereen seudun opiskelija-asuntosäätiön eli TOAS:n asuntoon muuttanut uusi opiskelija on yllättynyt, kun käteen on lyöty ruokakassi.

TOAS:n ja Pirkanmaan Osuuskaupan yhteistyönä ruokakasseja jaetaan yhteensä 500 kaikille uusille Tampereella opiskelunsa aloittaville TOAS:n asuntoon muuttaville.

Pasta-aineiden ja ohjeiden lisäksi kassista löytyy muun muassa hammasharja, saippuaa ja Fazerin sininen suklaalevy.

– Tavoitteemme on ilahduttaa ja yllättää uusia opiskelijoita. Haluamme helpottaa heidän arkeaan ja toivottaa tervetulleiksi Tampereelle, kertoo Pirkanmaan Osuuskaupan vt. yrityskuvavastaava Reeta Saario .
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 52
Viestit: 93841
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Markkinointi ja mainonta

#149

Viesti Mika »

Ainakin nämä mainokset herättävät mielenkiintoa.

Kuva

Kuva
Tapaus vannetukku.fi ja vähäpukeiset naiset: ”Nuole mun vanteitani, beibi!”
http://kioski.yle.fi/omat/tapaus-vannet ... tani-beibi" onclick="window.open(this.href);return false;
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 52
Viestit: 93841
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Markkinointi ja mainonta

#150

Viesti Mika »

Vannetukku osaa otsikoissa pysymisen.

Kuva
Vannetukku on saanut mainonnan eettiseltä neuvostolta huomautuksen mainoksesta, jossa autonrengaspinon päällä makaa alaston nainen. Kuvan alareunassa on teksti ”Hyvän kyydin tarjoaa Goodride”.

Neuvosto sai yksityishenkilöiltä useita lausuntopyyntöjä Vannetukun rengasmainoksesta. Lausunnon pyytäjät olivat sitä mieltä, että mainos on hyvän tavan vastainen, sillä siinä on käytetty katseenvangitsijana alastonta naista, ja kuva tuo mieleen raiskauksen.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 96 kurkkijaa