Onko tämä yritys nykyään sellainen joka rekryää jatkuvasti uusia henkilöitä termeillä:AlexMachine kirjoitti: Lisätään vielä sen verran että noin 12 vuotta sitten olin yritysmyynnissä eräässä suuressa firmassa jonka päätoimiala on matkapuhelinliittymät,verkot ja palvelut. Tuli uusi myyntijohtaja, ollut aikaisemmin töissä eräässä isossa jenkkifirmassa joka myi Suomessakin kuluttajatavaraa ja jonkin verran ammattilaisille.
Trattiteoria lanseeraattiin, myyjille 20 käynnin viikkotavoite 10 uutta 10 vanhaa (ja nyt puhutaan pk yrityksistä joissa käytiin) soittoja saman verran. Lisäksi piti alkaa tekemään noiden lisäksi ns kylmäkäynteja uusiin asiakkaisiin 5 per viikko.
Tuo tarkoitti käytännössä housut märkänä juoksemista asiakkaissa, ei ehtinyt perehtyä kunnolla, kaikki normaali asiakassuhteiden hoito jäi retuperälle. kylmäkäynnit taas... useimmiten lensi pihalle kun ei ollut aikaa varattuna jne. Kaikki tämä johti siihen että vanhoista asiakkaista ei pystynyt huolehtimaan ja perälauta vuosi urakalla. Tulos, firma hävisi kymmenittäin tärkeitä asiakkuuksia jotka olivat olleet uskollisia tälle yritykselle vuosikausia. Noin 20 myyjän organisaatiosta lähtivät kaikki osaajat muihin duuneihin vuoden sisällä, jättäen 4-5 kaveria yritysmyyntiin, perälauta vuosi lisää.
Tämä nyt vain lyhyesti tästä trattiteorian iloisuudesta.
"Sinä myynnin ammattilainen tai nälkäinen uusi kyky" "Koulutamme tehtävään" "Uus asiakashankinta" "Määriteltyjen asiakkaiden hoitaminen" "Koulutusajalta takuupalkka jonka jälkeen kannustava provisio".